Aihe: bändileader
1 2
hiltsi
09.05.2004 06:40:12
meillä on solisti laulamassa... valitettavasti ei soita mitään.. Mut meidän kitaristi on se joka potkii perseelle ja pistää uudet piisit kondikseen. Ja ainakin minun luonteella ihan hyvä niin! Menee vaan vähä vapaailtoina kaljan nappailuksi.. mut pitäähän sitä ihmisen hauskaakin pitää.
baron
09.05.2004 18:34:58

Kyllä se joissain bändeissä toimii se johtajuus mutta ei ainakaan meillä tarvi mitään leaderia. (Minä se varmaan olisin) mutta kaikki päättää asioista ja sovussa soitetaa.

Ei kai liideri mikään itsetarkoitus ole mutta:

1. Vaikka yhdessä päätetäänkin, yleensä sen jälkeen jonkun tarttis tehdä jotain.

2. Tulee paljon pikkuasioita eteen ja pitää kokous joka pikkuasian takia tuntuu tarpeettomalta

3. Joskus tulee kiireellisesti päätettäviä asioita eteen.

Näitä varten liideri on.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Pula-Aho
09.05.2004 19:35:21

Siinä vaiheessa, kun homma alkaa edes vähän muistuttaa bussinesta voi täysimittaisen demokratian unohtaa. Demokratia on kivaa mutta tehotonta. Ei silti tartte toiseen äärilaitaan, diktatuuriin, mennä. Ei sekään toimi.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
WanhaWetäjä
09.05.2004 20:05:36

Siinä vaiheessa, kun homma alkaa edes vähän muistuttaa bussinesta voi täysimittaisen demokratian unohtaa. Demokratia on kivaa mutta tehotonta. Ei silti tartte toiseen äärilaitaan, diktatuuriin, mennä. Ei sekään toimi.

Kyllä,erittäin hyvin pitää paikkansa myös näissä bänditouhuissa,mistä sitten johtuneekaan että usein se bändin kaikkein kusipäisin jätkä on just se liideri?Ja usein myös huonoin soittaja?On sellasia tyrankeja tullut vastaan että voi kele...siviilissä ihan ok,mutta kun mennään sinne lauteille niin ...
baron
09.05.2004 21:36:27

Kyllä,erittäin hyvin pitää paikkansa myös näissä bänditouhuissa,mistä sitten johtuneekaan että usein se bändin kaikkein kusipäisin jätkä on just se liideri?Ja usein myös huonoin soittaja?On sellasia tyrankeja tullut vastaan että voi kele...siviilissä ihan ok,mutta kun mennään sinne lauteille niin ...

Havaintosi on yleispätevä kaikilla elämän aloilla. Mukavista duunikavereista tulee aina ja ikuisesti vittumaisia johtajia.
isojussi
09.05.2004 21:59:57
Tosin on sanottu, että "Hyvä johtaja valitsee itseään taitavammat alaiset."

Mä oon liidannu bändejä, joissa kaikki on ollu mua parempia / kokenaanmpia soittajia. Kun tietää oman tilansa ja käyttää kaverien osaamista hyödykseen homma toimii upeesti ja liiderikin oppii.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
JussiG
09.05.2004 23:47:05
Meillä yksi heppu keikka-auton omistajana hoitaa sen kunnossapidon ja ajaakin suurimman osan kaikkamatkoista, tosin pitkillä matkoilla jaetaan vuoroja tasaisesti. Sama mies tuntee myös mikseripöydän salat enemmän kuin me muut.

Toinen häiskä myy suurimman osan keikoista, hoitaa sopimukset ohjelmatoimistolta ja on yhdysmiehenä keikkapaikalla. Hän huolehtii myös bändin "soundipoliisin" tehtävistä, tietää parhaiten, miltä pitää kuulostaa.

Kolmas ukko huolehtii keikkapalkkojen tilitykset, kun ne ohjelmatoimistolta maksetaan.

Minä myyn pienen osan keikoista, minkä päivätöiltäni ehdin. Soundchekckissä sanon myös mielipiteeni, vaikka enempi neuvoen vain, kun en voi väittää olevani mikään ammattilainen.

Muut hommat, roudaus, ajamiset pitkillä matkoilla, "oma tontti" keikalla, uusien biisien valinnat jne hoidetaan enemmän tai vähemmän tasapuolisesti. Hyvin on mennyt tähän asti, kukaan ei liidaa porukkaa niin, että se toisia nyppisi.
Teemu Tee
11.05.2004 09:11:01
Asento!! Soitin käteen...OTA! ;-)

Myönnän, saksalainen perusluonne :-)

Tervetuloa tetsaamaan!!!
Tyhjän saa pyytämättäkin
Sertzo S
11.05.2004 12:38:36
Eihän se mikään ihannehomma ole tuo leaderin jopi.
Siitä on hyviä ja huonoja kokemuksia itselläkin rivimiehenä ja leaderinakin. Ikäviä tilanteita esim. nuo "kenkääantamistapahtumat", joita on kokenut antajana ja saaneena. mutta jos yhteisistä säännöistä on sovittu, sekä työnjaosta ja niitä ei noudateta on jotain tehtävä, että homma toimisi.
Pändi on muusikon toinen perhe sen toisen mahdollisen ohella ja ristiriidoista on jotenkin selvittävä tai häivyttävä ennenkuin homma hajoaa lopullisesti käsiin ja niinhän joskus käykin, ennemmin tai myöhemmin.

Aiheettoman irtisanomisenkin kokenut Sertzo- setä
baron
11.05.2004 13:04:24

Mä oon jokaikisen nykyisen soittajani "palkannut" (hirveä ylisana) ja jokaiselle, joka ei enää ole mukana, antanut kenkää (inhottava tilanne) ja voin tehdä vastakin.

En usko, että kukaan yksittäinen soittaja meillä voisi tehdä mulle saman, mutta jos pojat lyö päänsä yhteen ja heittää mut ulos, niin minkäs teet: Liideri ilman bändiä ja bändi ilman liideriä.
Jackson Dinky
11.05.2004 15:54:31

1. Vaikka yhdessä päätetäänkin, yleensä sen jälkeen jonkun tarttis tehdä jotain.

2. Tulee paljon pikkuasioita eteen ja pitää kokous joka pikkuasian takia tuntuu tarpeettomalta

3. Joskus tulee kiireellisesti päätettäviä asioita eteen.

Näitä varten liideri on.

Mutta sittenhän kun ei oo liideriä niin joku vaan kyseisen asian hoitaa.. Ja näissä tapauksessa jos ei oo liideriä niin oletettavasti bändissä soittaa suhtkoht järkevää porukkaa että useampi voi tehdä ratkaisuja.. Noh, joillakin se toimii ja joillain sitä ei tarvitse.. Itse kun soittelen ainakin vielä tällä hetkellä ihan omaksi ilokseni pienessä pumpussa niin ei mitään liideriä tarvi.
Jau jau!
baron
11.05.2004 16:00:08

Mutta sittenhän kun ei oo liideriä niin joku vaan kyseisen asian hoitaa.. .

Ihan sama millä tittelillä sitä kutsutaan.
poppamies
11.05.2004 20:37:19

Ihan sama millä tittelillä sitä kutsutaan.

Liideri = asiapoika, touhupeppu...
"G-strings are for strippers"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)