baron 30.04.2004 12:04:48 (muokattu 30.04.2004 12:58:52) | |
---|
Kun me viilataan uutta kappaletta vähän eri tavoilla kokeillen ja sitten kun se ensi kerran saadaan menemään nappiin, niin kyllä sen joka soittaja huomaa ja kappaleen jälkeen tulee melkein kuin yhdestä suusta: Just näin! Kyllä sen huomaa, kun kappale toimii. (Jopa lattareissa, RWP) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
mr.muzak 30.04.2004 12:55:41 | |
---|
" Mantshurian kummut". Hetkinen, eikös se ollut "Mantshurian munkit" ? Joidenkin rumpaleiden mielestä ehdottomasti "Mantshurian kumut"! |
baron 30.04.2004 13:13:46 (muokattu 30.04.2004 13:22:36) | |
---|
Mä onnistuin sen verran vapun kunniaksi ärsyyntymään, että - olen ollut parikymmentä vuotta kiinnostunut lattareista - tunnen Lecuonasta alkaen Cugatin ja Pradon kautta Tito Puenten, Mongo Santamarian, Machiton, puhumattakaan nykykuubalaisista. - olen käynyt kaikissa Hesperian talvikarnevaaleissa - olen käynyt neljä kertaa Havannassa paikan päällä juuri musaa kuuntelemassa, olen muutaman kerran päässyt soittelemaankin paikallisten kanssa. Kyllä mä ymmärrän, että tottumattomalle lattarit voivat tuottaa hankaluuksia, mä en ole tottumaton. (PS Lähden kohtapuoleen soolopianokeikalle ja soitan ainakin Kaunis Maria, Meditation, Agua de beber, Samba de Orfeu, Garota de Ipanema, Quien Sera, Perfidia, Quizas, ) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
R.W. Piuha 30.04.2004 13:19:09 | |
---|
Mä onnistuin sen verran vapun kunniaksi ärsyyntymään, että - olen ollut parikymmentä vuotta kiinnostunut lattareista - tunnen Lecuonasta alkaen Cugatin ja Pradon kautta Tito Puenten, Mongo Santamarian, Machiton, puhumattakaan nykykuubalaisista. - olen käynyt kaikissa Hesperian talvikarnevaaleissa - olen käynyt neljä kertaa Havannassa paikan päällä juuri musaa kuuntelemassa, olen muutaman kerran päässyt soittelemaankin paikallisten kanssa. Mitä sitten?? |
baron 30.04.2004 13:23:26 | |
---|
Mitä sitten?? Sitä vaan että mulla ei ole aavistustakaan milloin lattari kulkee. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Tinsulate 30.04.2004 13:30:33 | |
---|
Oma mielipiteeni on, että helppoja kappaleita ei olekaan. En nyt tiedä onko tämä ajatus kuinka todenmukainen, mutta yritän suhtautua jokaiseen kappaleeseen tietyllä nöyryydellä. Toivon että se näkyy myös työn jäljessä. Jonain päivänä. |
baron 30.04.2004 14:11:05 | |
---|
Jollen RWP:n mielestä saa lattareita soittaa, niin vaihdan heviin, sehän on helppoa vai mitä? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Sandy 30.04.2004 15:35:25 | |
---|
Mutta oikeasti vaikeita humppakappaleita en ole kohdannut. Onko niitä, olenko vain vaistomaisesti osannut välttää ne niin, että ei ole edes tullut mieleen yrittää ottaa niitä ohjelmistoon. Mä kun en ole soittaja, niin en osaa niin varmasti sanoa, mut kyllä mun mielestä on olemassa myös vaikeita humppakappaleita. (tässä tarkoitan humpalla ihan sitä itteensä, enkä yleisesti tanssimusiikkia, huttua.) Vaikealta minun mielestäni rytmisesti kuulostaa ainakin Siperia!? Muutenkin T. Joutselan juttuja kun on kuunnellut, on tullut siihen yllättävään johtopäätökseen, että kyllä humppaakin voi soittaa tyylikkäästi. Ainakin ennen se osattiin. Ne olikin silloin jazzmuusikoita jotka humppaa väänsi. Ajat ovat muuttuneet.. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
R.W. Piuha 30.04.2004 17:21:25 | |
---|
Jollen RWP:n mielestä saa lattareita soittaa, niin vaihdan heviin, sehän on helppoa vai mitä? Niinhän sitä luulis ja moni luuleekin,mutta totuus on kyllä jotain ihan muuta:aikoinaan veivattiin Puprlea etc. ja niitä biisejä joutu oikeen tosissaan treenaan,stemmakitarat ja kaikki,ehkei oikeen teidän combolle ominaisinta kamaa?Lattareita mieluummin...............kun on se trumpettikin !Ei heviä trumpetilla,kiitos! |
Pula-Aho 30.04.2004 17:25:01 (muokattu 30.04.2004 17:25:39) | |
---|
Muutenkin T. Joutselan juttuja kun on kuunnellut, on tullut siihen yllättävään johtopäätökseen, että kyllä humppaakin voi soittaa tyylikkäästi. Ainakin ennen se osattiin. Ne olikin silloin jazzmuusikoita jotka humppaa väänsi. Ajat ovat muuttuneet.. Minulla on yksi Humppaveikkojen kokoelma. Aikaste hienosti on soitettu. Nythen lähden vappusaunaan. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
KoskPaavo 30.04.2004 19:50:10 | |
---|
Ne Humppa-Veikkojen biisit 50-60-lukujen vaihteesta olivat kai pääosin Kaarlo Valkaman sovituksia. Toimivaa hommaa. Tuntuu vaan siltä että ainakaan nää Souvari-Yölintu -osaston porukat eivät ole näitä kuunnelleet. Soittaja selviää aina. |
isojussi 01.05.2004 00:41:15 | |
---|
Hra RW-Kabekugelille ja muille haluaisin näin noin tusinan valkkariklasillisen jälkeen todeta, että ihan millä tahansa soittimella voi soittaa uskottavasti ihan mitä tahansa musaa. Täällä varmaan rytättäis kuulematta Apocalypticakin? Sitäpaitsi mä oon kuulu tuubaorkesterilla vedettävän Hendrixiä siihen malliin, että.... Komppaan senkin taki Baronia, koska oon kuubalaismusaa pääsyt opiskelemaan alan miesten johdolla ja ei se sitten oo sen vaikeempaa, kuin muukaan, kun pääsee hommasta jyvälle. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
R.W. Piuha 01.05.2004 01:18:13 (muokattu 01.05.2004 01:32:18) | |
---|
Sitäpaitsi mä oon kuulu tuubaorkesterilla vedettävän Hendrixiä siihen malliin, että.... Hendrix varmasti kääntyisi haudassaan?Jokaisella on omat perverssionsa,mä en kyllä tossa "taiteessa"näe mitään järkee,kuulostaa aika väkinäiseltä viritelmältä? Parvella toskaa,sano!
|
isojussi 01.05.2004 01:42:12 (muokattu 01.05.2004 01:43:30) | |
---|
Hendrix varmasti kääntyisi haudassaan?Jokaisella on omat perverssionsa,mä en kyllä tossa "taiteessa"näe mitään järkee,kuulostaa aika väkinäiseltä viritelmältä? Parvella toskaa,sano! Sanoo hän kuulematta. Ainoo mikä tässä on todellista paskaa on sun asentees toisia soittajia kohtaan. Sun on pakko olla joko alle 16 tai yli 70. Sen verran lujassa on "luu ottassa". EDIT: Muista nenäliinanhakureissujen välissä painaa rastia. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
R.W. Piuha 01.05.2004 01:57:15 | |
---|
Komppaan senkin taki Baronia, koska oon kuubalaismusaa pääsyt opiskelemaan alan miesten johdolla ja ei se sitten oo sen vaikeempaa, kuin muukaan, kun pääsee hommasta jyvälle. Korvat omaava soittaja nyt pääsee jyvälle mistä vaan,vaikka itsekseen kuuntelemalla,ei se siitä ole kiinni,mutta jos ei ole korvia niin itsekritiikkikin voi olla olematonta ja voi tosiaan vetää lähes mitä vaan koska ei itse tiedosta/kuule miltä se todellisuudessa kuulostaa,tämän ilmiön voi havaita myös varsin selvästi käymällä vaikkapa karaokebaareissa,katsomalla erilaisia laulukilpailujen esikarsintoja etc ??
|
isojussi 01.05.2004 02:11:08 | |
---|
Korvat omaava soittaja nyt pääsee jyvälle mistä vaan,vaikka itsekseen kuuntelemalla,ei se siitä ole kiinni,mutta jos ei ole korvia niin itsekritiikkikin voi olla olematonta ja voi tosiaan vetää lähes mitä vaan koska ei itse tiedosta/kuule miltä se todellisuudessa kuulostaa, Ja tällä perusteella varoiks oot sitä mieltä, että minkä et oo erikseen kuullu toimivan, ei toimi? tämän ilmiön voi havaita myös varsin selvästi käymällä vaikkapa karaokebaareissa,katsomalla erilaisia laulukilpailujen esikarsintoja etc ?? Mikä ei tähän keskusteluun taas liity pätkääkään. Ne jotka on viittiny syvetyä alkuperäiseen topicciin on jo todenneet, että kaikki musa on hyvin soitettuna vaikeeta, mutta riittävällä duunilla ja osaamisella vaikeasta tulee helppoa. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
R.W. Piuha 01.05.2004 02:13:03 | |
---|
Sanoo hän kuulematta. Ainoo mikä tässä on todellista paskaa on sun asentees toisia soittajia kohtaan. Sun on pakko olla joko alle 16 tai yli 70. Sen verran lujassa on "luu ottassa". EDIT: Muista nenäliinanhakureissujen välissä painaa rastia. Tuskinpa olen ainoa jonka mielestä tossa on jotain koomista,Hendrixiä tuubabändillä???Siis hupimielessähän toi on tehty??? Valaise minua;mikä siinä on niin hianoa kun tuubabändillä soitetaan Hendrixiä?????Tai ylipäänsä,miksi???? PS vaikka olen vasuri ja kitaristi ei Hendrix ole mulle mikään jumala,mulle on ihan samantekevää vaikka vedettäis sadalla haitarilla "Hey Joe"! |
isojussi 01.05.2004 02:23:24 | |
---|
Tuskinpa olen ainoa jonka mielestä tossa on jotain koomista,Hendrixiä tuubabändillä???Siis hupimielessähän toi on tehty??? Valaise minua;mikä siinä on niin hianoa kun tuubabändillä soitetaan Hendrixiä?????Tai ylipäänsä,miksi???? Ajatus on koominen ennenkuin kuulee lopputuloksen. Aivan kuin vaikka Apocalyptican kohdallakin, vaikka tiedän sitä sitäkin pölysimmät puritanistit pitää paskana. Niin pelkkiä tuubiahan siinä bändissä ei ollut, vaa seassa oli baritoni- ja tenoritorvia. Homma juju oli siinä, että se kuulosti hyvältä ja toimi - koko muunkin Kirjurin yleisön mielestä. Mutta suomalainenhan ei usko, ennen kuin näkee. PS vaikka olen vasuri ja kitaristi ei Hendrix ole mulle mikään jumala,mulle on ihan samantekevää vaikka vedettäis sadalla haitarilla "Hey Joe"! Oikeat soittajat arvostaa lopputulosta ja on kiinnostuneita uusista tulkinnoista. Soitinvalinta on sivuseikka. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
poppamies 01.05.2004 07:19:53 | |
---|
Joidenkin rumpaleiden mielestä ehdottomasti "Mantshurian kumut"! Mantshurian rummut "G-strings are for strippers" |
poppamies 01.05.2004 07:34:30 | |
---|
Hra RW-Kabekugelille ja muille haluaisin näin noin tusinan valkkariklasillisen jälkeen todeta, että ihan millä tahansa soittimella voi soittaa uskottavasti ihan mitä tahansa musaa... No miks ei vetopasuunallakin voisi soittaa Deep Purplea kun sitä kerran voi haitarilla soittaa. Paikallisen konservatorion lehtorilla on nimittäin haitaribändi joka soittaa heviä... "G-strings are for strippers" |