isojussi 19.04.2004 23:30:17 | |
---|
Kunhan sais meidän "tangolaulajan" suostumaan. Lyöt vaan biisin käymään ja alat pyörittää ysimaailmaa. Jos ei solistilta taitu, luot laulajan suuntaan hämmästyneitä ja merkitseviä katseita.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
poppamies 19.04.2004 23:31:05 | |
---|
No tässä taitaa käydä niin että monilta ihmisiltä loppuu kirjaimet ( ja asia) ennekuin nuo nuotit löytyy... "G-strings are for strippers" |
baron 19.04.2004 23:35:16 | |
---|
No tässä taitaa käydä niin että monilta ihmisiltä loppuu kirjaimet ( ja asia) ennekuin nuo nuotit löytyy... Mä downloadasin jo nuotit, 5 taalaa on-line. Meni vähän nopeammin kuin olisin itse plokannut. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Martso 19.04.2004 23:38:47 | |
---|
Jos niitä ei viitti itte plokata, nii suomesta löytyy saaterin hyviä sovittajia, jotka tekee hyviä sovituksia bändikohtasesti - rahasta. Ei kukaan viitti maksettuja nuotteja ilman ruveta jakeleen, ei siinä ole mitään järkeä. Plokatkaa hyvät veljet ja siskot jos ette halua maksaa. Jeesus tulee, mutta sitä ennen Kumiteräsaappaat |
kuunsirppi 20.04.2004 07:22:36 | |
---|
Kunhan sais meidän "tangolaulajan" suostumaan. Hei mä voisin laulaa! Just tossa yks päivä juttelinkin, etten oikein tiedä, mikä olis seuraava laji, mitä haluaisin opetella, kun nykyään laulan normaalit tanssibiisit, rokkia, iskelmää, poppia, klassisempaa ja kirkossa esitettäviä. Oliskohan se joku vaikkapa jazz, tai mikä? Terveiset baronille ja kiitokset ystävällisyydestäsi. Jos voin joskus itse olla avuksi, niin ihan mielelläni korvaan vaivannäkösi! |
poppamies 20.04.2004 07:26:41 (muokattu 20.04.2004 07:28:07) | |
---|
...Ei kukaan viitti maksettuja nuotteja ilman ruveta jakeleen, ei siinä ole mitään järkeä ... On tai ei. Kun sinä tarvitset nämä nuotit ja minä nuo niin kyllä sellaisessa "sosialismissa" on jonkinverran järkeä. Mutta jos asenne on että "vittu, kukaan ei saa hyötyä mistään joka on minun omaa...", niin silloin siinä tietenkin on henkilökohtaisella tasolla paljonkin järkeä olla jakamatta tietoa ja taitoa. Itse olen kyllä arvon m.nettiläisiltä saanut mitä olen hakenut ja olen siitä kiitollinen. "G-strings are for strippers" |
baron 20.04.2004 07:27:52 (muokattu 20.04.2004 07:30:31) | |
---|
Terveiset baronille ja kiitokset ystävällisyydestäsi. Jos voin joskus itse olla avuksi, niin ihan mielelläni korvaan vaivannäkösi! Muistan sua sitten, kun mun häihin tilataan kappale, josta ei ole nuotteja eikä äänitettä saatavissa. (Viimeeksi viime syksynä oli tällainen tilanne, ei tosin häät vaan synttärit, joissa synttärisankari halusi itse laulaa ja sain palstalta tarvittavan avun) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
kuunsirppi 20.04.2004 07:32:30 | |
---|
Minä olen kanssa lähetellyt nuotteja ympäriinsä enemmän, kuin jaksan muistaa. Joskus olen itsekin onnistunut joltain saada vastaavasti itsellenikin jonkun lapun, mutta enimmäkseen yritän kyllä etsiä esim. kirjastosta. Tuo kaukolainaaminenkaan ei vaan tule kovin edulliseksi, kun aina maksat 4 eur joka vihosta, tai kirjasta ja sitten tarvit sieltä ehkä yhden biisin. Onhan se tietysti edullisempaa, kuin kustantajalta tilata, mutta kuitenkin. Itse ainakin lähettelen esim. morsiamille tosi paljon laulunsanoja ja nuotteja vaikkapa häävalsseihin. Monet sanovat, että bändi pyysi hankkimaan nuotit ja he eivät tiedä, mistä löytyisi. Onko teillä muuten tapana pyytää asiakkaan hommaamaan nuotit johonkin toivebiisiin, vai etsittekö ne itse? Minä yritän aina löytää ne itse ja joskus siihen saa tehdä ihan hitosti töitä. Ei oo ihme, että aina on olevinaan kiire, eikä mistään tuu kuitenkaan rahaa :( |
baron 20.04.2004 07:48:12 (muokattu 20.04.2004 07:49:48) | |
---|
Onko teillä muuten tapana pyytää asiakkaan hommaamaan nuotit johonkin toivebiisiin, vai etsittekö ne itse? Minä yritän aina löytää ne itse ja joskus siihen saa tehdä ihan hitosti töitä. Ei oo ihme, että aina on olevinaan kiire, eikä mistään tuu kuitenkaan rahaa :( Ei oo tullut mieleen sanoa, että kyllä soitetaan, kunhan nuotit saadaan. Ollaan kaivettu nuotit jostain tai plokattu äänitteeltä. Oon kokenut sen jonkinlaiseksi haasteeksi, mutta onhan siinä kyllä duunia. PS Usein kyllä päätyvät setteihin eli kun ollaan nähty vaiva upouuden kappaleen treenaamiseen, niin hyödynnetään sitä sitten. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
kuunsirppi 20.04.2004 08:09:03 | |
---|
Oon kokenut sen jonkinlaiseksi haasteeksi, mutta onhan siinä kyllä duunia. PS Usein kyllä päätyvät setteihin eli kun ollaan nähty vaiva upouuden kappaleen treenaamiseen, niin hyödynnetään sitä sitten. Ajatellaan muuten asioista samalla tavalla! Eikös tuo ole sitä asiakaspalvelua? Niin minä ainakin sen oon sisäistänyt!
|
Martso 20.04.2004 08:36:20 (muokattu 20.04.2004 08:45:09) | |
---|
On tai ei. Kun sinä tarvitset nämä nuotit ja minä nuo niin kyllä sellaisessa "sosialismissa" on jonkinverran järkeä. Mutta jos asenne on että "vittu, kukaan ei saa hyötyä mistään joka on minun omaa...", niin silloin siinä tietenkin on henkilökohtaisella tasolla paljonkin järkeä olla jakamatta tietoa ja taitoa. Itse olen kyllä arvon m.nettiläisiltä saanut mitä olen hakenut ja olen siitä kiitollinen. Joo, minä ilmaisin nyt itteeni vähän huonosti tässä. Tuo kirjoitukseni oli "vastaus" sun aiempaan heittoos. Jos minulla olis ollu koneella perus leadsheet ko. biisistä, niin silloin olisinki voinu lähettää nuotin, mutta ko ei ollu. Leadsheet/fakebook-lappuja saa minun puolesta lähetellä nini paljon ko ikinä kerkeää. Kustannusyhtiöt pärjää omassa ahneudessaan muutenki. Tästä oli kysymys :) Sovituksia harvemmin tulee annettua eteenpäin. Useimmiten siinä on soittajilla ja sovittajilla sitte tietyllä tasolla kysymys vastapalveluksesta tai sen toiveesta. Bändin sovituksia minulla ei ole etes lupaa lähetellä noin vaan eteenpäin. Ja omia sovituksiani en mielelläni anna eteenpäin ilmaiseksi. Ei sen takia, että olisin nähny niin paljon vaivaa tai että ne olis niin saaterin hyviä :) Ajattelen olevani lojaali ammattilaisia kohtaan: jos minä annan omani ilmaiseksi pois, saattaa käydä niin, että ne jotka siillä hommalla osan leipäänsä hankkivat, jäävät ilman. Jos minä pyydän maksua, niin yleensä siihen ei suostuta (mistähän syystä :), koska sen alan ammattilaisilta saa melkein samalla rahalla. Toivottavasti tää nyt Poppamies selkeytti sinulle minun ajattelutapaa. Ja ehkä myös lievensi tuota sun käsitystä mun "nurkkasosiaalisuudesta" :) Jeesus tulee, mutta sitä ennen Kumiteräsaappaat |
poppamies 20.04.2004 09:43:02 | |
---|
Toivottavasti tää nyt Poppamies selkeytti sinulle minun ajattelutapaa... No ei mitään hätää...ymmärrän toki että joutuu olemaan pidättyväisempi kun kysymyksessä on oma materiaali ja omat sovitukset... Muutoin on hienoa, ja kenties koko m.netin perimmäinen tarkoituskin, että tätä kautta saa levitettyä tieto taitoa aivan uskomattomalla tavalla (kaiken paskan jauhamisen rinnalla)... "G-strings are for strippers" |
kuunsirppi 20.04.2004 10:35:58 | |
---|
No nyt minulla on tuo kaipaamani nuotti ja voin alkaa harjoitella, kiitos baronin! |
kuunsirppi 21.04.2004 07:43:21 | |
---|
baron! Soititteko tuota kappaletta jo? Miltä kuulosti? Me harjoiteltiin eilen vähän muuta ohjelmistoa, joten ei vielä ehditty katsoa tota porukalla, mutta minä olen sitä itsekseni nyt jo treenannut! Upea uusi kappale ohjelmistoon! |
baron 21.04.2004 08:48:48 (muokattu 21.04.2004 10:25:07) | |
---|
baron! Soititteko tuota kappaletta jo? Miltä kuulosti? Upea uusi kappale ohjelmistoon! Käytiin sen verran läpi, että mietittiin sovitusta. (Terveisiä Martsolle!) Upea pelkkänä pianosoolona, mutta bändin kanssa vaatii vähän viilausta. (Edit: Hävettää, että olen aikaisemmissa kirjoituksissa kirjoittanut väärin kappaleen espanjankielisen nimen. Oikein se siis on: Bella María de mi alma! Unohtui korkomerkki Maríasta) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
kuunsirppi 21.04.2004 16:03:18 | |
---|
Pitäisipä meidänkin sitten katsoa ajoissa. No, onhan tässä vielä aikaa....15.5. vasta se pitää esittää.... Voi vitsi..muuttaako kukaan, tai kenenkään porukka yhtä usein mapin järjestystä, kun meillä? Milloin on aakkosjärjestyksessä biisit ja vaihdetaan ne seteittäin. Sitten taas laitetaan ne tyylilajeittain ja sitten taas aakkosittain...voi vitsi. Taas on tän päivän muokannut sisällysluetteloita jne. kun nyt ne taas laitetaan aakkosittain ja mikä homma ottaa kaikki muovitaskuista ja laittaa uuteen uskoon :o( Millä hitolla oppis kaikki sanat ulkoo, ettei tarvis koko mappia. Jotenkin se vaan on niin vaikeeta. Jotkut sanat oppii heti ja joitain ei millään. |
baron 21.04.2004 16:14:10 | |
---|
Voi vitsi..muuttaako kukaan, tai kenenkään porukka yhtä usein mapin järjestystä, kun meillä? Milloin on aakkosjärjestyksessä biisit ja vaihdetaan ne seteittäin. Sitten taas laitetaan ne tyylilajeittain ja sitten taas aakkosittain...voi vitsi. Taas on tän päivän muokannut sisällysluetteloita jne. kun nyt ne taas laitetaan aakkosittain ja mikä homma ottaa kaikki muovitaskuista ja laittaa uuteen uskoon :o Meillä sen verran usein tapahtuu seteissä muutoksia mitä erilaisimmista syistä, että olen kyllästynyt mappisulkeisiin ja kappaleet ovat aakkosjärjestyksessä ja jos kappaleella on monta nimeä, niin muista kohdista on viittaus siihen, missä se oikeasti on. Kyllä tanssijat sen ajan saavat luvan seurustella keskenään kun mä etsin seuraavia nuotteja. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
M.i.k.key 22.04.2004 12:32:48 | |
---|
Kyllä on mukavaa luettavaa kun kerrankin ovat kaikki samaa mieltä... turakat ja soittajatkin... :) Hieno kappalehan tuo on, tulipa joskus sitä vedettyä espanjaksi ja tarkka käännös vähän kiinnostaisi... My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
baron 22.04.2004 12:36:08 (muokattu 22.04.2004 12:43:51) | |
---|
Kyllä on mukavaa luettavaa kun kerrankin ovat kaikki samaa mieltä... turakat ja soittajatkin... :) Hieno kappalehan tuo on, tulipa joskus sitä vedettyä espanjaksi ja tarkka käännös vähän kiinnostaisi... Siis oliko tää tilaus mun käännöstoimistolta? Edit: Mikkeylle vähän sivistystä: Originaalisanat ovat englantilaiset, espanjalaiset ovat käännös. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
oizo 22.04.2004 21:53:11 | |
---|
Hieno biisi tosiaan. Ite oon soitellu orkesterin kanssa tuota semmosena suomi-espanja versiona, että väliin lauletaan suomeksi ja väliin espanjaksi. Korviahivelevä trumpettisoolo, kansii tsekata alkuperäisversio ehdottomasti. Muutenkin mukava piisi soitella. :) |