päivis 06.04.2004 02:09:59 (muokattu 06.04.2004 02:11:23) | |
---|
"Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
Samistoteles 06.04.2004 09:20:31 | |
---|
Kakka homma mutta ruattin pojat hoitaa sen paremmin... |
R.W. Piuha 06.04.2004 10:39:12 | |
---|
"Dancing Queen" buggina? No ei mee, oikeessa oot, Piuha! Tai melkein mitä tahansa voi tietenkin mennä melkein minkä tahansa askelin, mutta se nyt ei kyllä tarkoita, että sopisi siihen... Eikä kamalasti liity tanssimiseen sikäli kuin minä sen ymmärrän. No hyvä että joku edes ajattelee vähän samansuuntasesti joskus,mulla on kyllä suunnattomia vaikeuksia juuri ymmärtää tämä asia tanssimisessa:täysin eriTYYLISIÄ jopa eri tempoisia biisejä tanssitaan samanlailla,eli jos oikeen rajusti saivarrellaan,niiin on aivan sama mitä soittaa,kunhan vaan tempo passaa eli ei ole liian hidas/nopea??? Kyllä mä ymmärrän noi ylinopeet tempot,kokenut soittaja kyllä aistii soittaessaan/laulaessaan jos mennään "ylinopeutta",monen biisin laulaminen ja soittaminen kun onnistuvat hyvin vain siinä oikeessa,originaali tempossa,esmes "Rock around the clock"...siihen liikaa tempoo niin ei ole kiva laulaa ;-D |
Rock n 06.04.2004 11:07:36 | |
---|
Noissa ABBA biiseissä sattuu olemaan vaan Buggiin sopiva nopeus. Ja onhan niissä myös jossain määrin marssimainen ilme muutenkin. Tai no... I do.. biisissä joka toinen isku on muistaakseni aika vaisu, mutta kyllä se marssi siitäkin löytyy. |
Kukko 06.04.2004 13:03:17 | |
---|
Kyllä mä ymmärrän noi ylinopeet tempot,kokenut soittaja kyllä aistii soittaessaan/laulaessaan jos mennään "ylinopeutta",monen biisin laulaminen ja soittaminen kun onnistuvat hyvin vain siinä oikeessa,originaali tempossa,esmes "Rock around the clock"...siihen liikaa tempoo niin ei ole kiva laulaa ;-D Normaalitempossakin on vaikeuksia; One two three o`clock, four o`clock, rock..ei prkl- en oo varmaan koskaan lausunu kaikkia sanoja oikeen XD "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
Rock n 06.04.2004 13:42:19 | |
---|
Normaalitempossakin on vaikeuksia; One two three o`clock, four o`clock, rock..ei prkl- en oo varmaan koskaan lausunu kaikkia sanoja oikeen XD Ne Rock 'n' Rollit joissa liioitellen on sana säveltä kohden, pysyvät tanssibändienkin esittäminä "oikeassa" nopeudessa. Nopeahkossa tempossa olevat "leppoisemmat" sanoitukset lipsuvat usein ylinopeiksi. |
isojussi 07.04.2004 00:34:17 | |
---|
...mulla on kyllä suunnattomia vaikeuksia juuri ymmärtää tämä asia tanssimisessa:täysin eriTYYLISIÄ jopa eri tempoisia biisejä tanssitaan samanlailla... Elä muuta virka. En minä kyllä jatkossakaan suostu soittamaan pareina muuta kuin biisejä joissa komppi ja tempo ovat about samat. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
päivis 07.04.2004 01:17:42 | |
---|
En minä kyllä jatkossakaan suostu soittamaan pareina muuta kuin biisejä joissa komppi ja tempo ovat about samat. Eipä tuon varmaankaan luulisi ainakaan haittaavan tanssijaa! :) "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
päivis 07.04.2004 02:14:31 | |
---|
mulla on kyllä suunnattomia vaikeuksia juuri ymmärtää tämä asia tanssimisessa:täysin eriTYYLISIÄ jopa eri tempoisia biisejä tanssitaan samanlailla Voihan se olla, että ne (kädenalitanssit) vain näyttää tanssimattoman silmään kaikki samanlaisilta... (Luulisi kyllä, että musikaalinen ihminen erottaisi sen, jos tanssija muuttaa tanssityyliään musiikkityylin muututtua, mutta luettuani säikeen "Miksi soitat", en ole enää niinkään varma...). "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
Martso 07.04.2004 02:35:28 | |
---|
Voihan se olla, että ne (kädenalitanssit) vain näyttää tanssimattoman silmään kaikki samanlaisilta... (Luulisi kyllä, että musikaalinen ihminen erottaisi sen, jos tanssija muuttaa tanssityyliään musiikkityylin muututtua, mutta luettuani säikeen "Miksi soitat", en ole enää niinkään varma...). Ei liity musikaalisuuteen mitenkään. Ei soittaminen kuitenkaan niin hällä väliä touhua ole, että ehtisi sen lomassa paneutumaan tietyn tyylisiin tanssilajeihin kovinkaan tarkasti. Onhan sinullaki vierähtäny muuta aika, ku olet opetellu ne noinki hyvin, kun olet. kaikkea sitä leivän eteen tekee |
Eddy 07.04.2004 02:51:10 | |
---|
Ei soittaminen kuitenkaan niin hällä väliä touhua ole, että ehtisi sen lomassa paneutumaan tietyn tyylisiin tanssilajeihin kovinkaan tarkasti. Kyllä sitä joskus ehtii paneutumaan yllättävänkin tarkasti,kun lattialle ilmaanuu semmoinen muodollisesti pätevä tanssija... Koskettelen soittimia... |
Martso 07.04.2004 02:53:03 | |
---|
Kyllä sitä joskus ehtii paneutumaan yllättävänkin tarkasti,kun lattialle ilmaanuu semmoinen muodollisesti pätevä tanssija... Hehee, totta toki turajat. Mutta jos jollain tanssijattarella sattuu olemaan oikein isot pelit (ja tarkotan sitte kans iiisoja), niin sen kyllä sitte kuuleeki meidän fonistin soitosta :) kaikkea sitä leivän eteen tekee |
Eddy 07.04.2004 02:58:17 | |
---|
Hehee, totta toki turajat. Mutta jos jollain tanssijattarella sattuu olemaan oikein isot pelit (ja tarkotan sitte kans iiisoja), niin sen kyllä sitte kuuleeki meidän fonistin soitosta :) Se on niitä harvoja tilanteita,kun jenkkaa toivotaan orkesterin sisältä... Koskettelen soittimia... |
päivis 07.04.2004 03:12:23 | |
---|
Ei liity musikaalisuuteen mitenkään. Ei soittaminen kuitenkaan niin hällä väliä touhua ole, että ehtisi sen lomassa paneutumaan tietyn tyylisiin tanssilajeihin kovinkaan tarkasti. Eli koska muusikko keskittyy soittamiseen, hänestä saattaa tästä syystä vaikuttaa esim. kaikki kädenalitanssit siltä yhdeltä ja samalta tyyliltä? "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
Martso 07.04.2004 03:19:02 | |
---|
Eli koska muusikko keskittyy soittamiseen, hänestä saattaa tästä syystä vaikuttaa esim. kaikki kädenalitanssit siltä yhdeltä ja samalta tyyliltä? Jeps! Vaikka kuinka soittaisi ulkoa tai olis kuinka tuttu biisi, niin yhteen soittamiseen, dynamiikkaan, balanssiin yms. täytyy keskittyä, muuten soitto kuulostaa paskalta vaikka olisi kuinka "oikein" soitettua. kaikkea sitä leivän eteen tekee |
baron 07.04.2004 04:52:52 (muokattu 07.04.2004 15:29:03) | |
---|
Jeps! Vaikka kuinka soittaisi ulkoa tai olis kuinka tuttu biisi, niin yhteen soittamiseen, dynamiikkaan, balanssiin yms. täytyy keskittyä, muuten soitto kuulostaa paskalta vaikka olisi kuinka "oikein" soitettua. Jeps, jeps! Mekin keikan jälkeen aina kysytään basistilta, minkä näköisiä tanssijoita (tanssijattaria!) lavalla oikein illan aikana loppujen lopuksi oli. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
R.W. Piuha 07.04.2004 12:34:26 (muokattu 07.04.2004 12:34:49) | |
---|
Voihan se olla, että ne (kädenalitanssit) vain näyttää tanssimattoman silmään kaikki samanlaisilta... (Luulisi kyllä, että musikaalinen ihminen erottaisi sen, jos tanssija muuttaa tanssityyliään musiikkityylin muututtua, mutta luettuani säikeen "Miksi soitat", en ole enää niinkään varma...). Voi Päivis,en mä sitä tarkoittanut vaan tuota erinomaista esimerkkiä minkä mr. Rock n antoi:Abban biisit "Dancing Queen"ja "I do,I do...",tietänet kappaleet,ovat hänen mielestään mainioita bug-biisejä,koska niistä löytyy molemmista se marssimeininki????Apuuuvva!!!!I just don`t get it??? Erinomainen esimerkki ainakin mulle siitä miten erilailla jotkut tanssijat ajattelevat musiikista ja siitä miten sitä voi tulkita tanssimalla;ei mulla tulis ikipäivänä mieleeni soittaa kahta noin erilaista biisiä tanssittavaksi samalle tanssityylille,yhtä hyvin vois kai sitten kuuluttaa:"mennään seuraavaksi bugattavaa musaa,eka biisi on porilaisten marssi,toisena mennään Abban I do,I do..." |
M.i.k.key 07.04.2004 13:11:44 | |
---|
Se on niitä harvoja tilanteita,kun jenkkaa toivotaan orkesterin sisältä... HOHO, naistenhan vuoksi tätä hommaa tehdään, ei sovi unohtaa! Vai että Dancing Queen ja I do I do peräkkäin!? Mitä? Anna mun kaikki kestää! My name is Baron, M.i.k.key Baron |
baron 07.04.2004 13:13:22 | |
---|
Vai että Dancing Queen ja I do I do peräkkäin!? Mitä? Anna mun kaikki kestää! Nehän on molemmat Abbaa!!! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
M.i.k.key 07.04.2004 13:18:08 | |
---|
Nehän on molemmat Abbaa!!! Mutta eihän dancinQ ole buggista nähnykään! sehän on ihan discoa! My name is Baron, M.i.k.key Baron |