Aihe: Toivomus tanssimuusikoille tanssi.netistä: enemmän tangoa!
1 2 3 4 515 16 17 18 19
Iines
02.03.2004 19:37:38
Tässä alkaa olla jo melkoista maaotteluhenkeä, tangotakko vai eikö tangota.

Saapas nähdä mikä puolue pitkässä juoksussa voittaa, jääkö IinesTäti tyysten tangoitta tästä lähtein, kun rohkeni aloittaa intokset moisesta aiheesta ;)
"Humppaa tai kuole"
päivis
02.03.2004 21:19:24
Se että tanssi.netissä on äänestetty enemmän tangoa,ei todellakaan kata koko tanssivan kansan mielipidettä koska 30:nen ihmisen takia tuskin kannattaa suuria muutoksia alkaa tekemään...

...eikä seitsemän vastustajan takia jättää tekemättä...

Tangohullut voisivat hieman ajatella niitä jotka eivät pidä tangosta taikka osaa sitä,miten luulette heidän reagoivan jos puoli iltaa soi tangoa?

Yhdet tangot setin aikana ei ole "puoli iltaa".
Eikä minultakaan kukaan ole tullut kysymään haluanko kuulla humppaa, valssia tai iskelmiä siinä määrin kuin niitä nykyään tulee. En halua, mutta joku ilmeisesti jotkut muut haluaa, ja koska en ole lavoilla yksin, siihen on sopeuduttava, jos se tosiaan on suuren yleisön tahto.

Itse pidän tangosta ja se on tanssina minulle sen verran "pyhä",ettei sitä voi tanssia minkä tahansa turilaan kanssa ja kun ei vakitanssittajaakaan ole,niin olisi aika tylsä tanssi-ilta jos joutuisi vaan istumaan ja kuuntelemaan...

Joten siksi ei siis muidenkaan tarvitse saada nauttia?

Eli aina osa porukasta on tyytymätöntä illan antiin..

Niin on. Nyt näyttää olevan aika suuri osa (verrattuna tyytyväisiin).
baron
02.03.2004 21:20:39 (muokattu 02.03.2004 21:21:21)

Enhän mä tanssikeikalla toteuta omaa musamakuani, vaan sitä mitä mä luulen yleisön haluavan, mutta mistä sen voisi tietää, yleisö ei ole mikään yksiselitteinen lauma, joka seuraisi jotain johtajaa.

Välttämättä yleisöpalautekaan ei sano totuutta, suuri hiljainen enemmistö voi olla täysin eri mieltä palautteen antajan kanssa eikä sano mitään, äänestää vain jaloillaan (ei tule seuraavalle keikalle)

Voi kuinka asiat olisi helppoa, kun olisi joku diktaattori, joka sanoisi, että tanssiyleisö tykkää tästä ja yleisö ei uskaltais olla tykkäämättä ja soittajat ei soittamatta.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
baron
02.03.2004 21:24:03

Yhdet tangot setin aikana ei ole "puoli iltaa".

Näin mä juuri tein ja yleisöpalautteen takia vähensin.
Rock n
02.03.2004 21:31:30 (muokattu 02.03.2004 21:36:21)
Toi tangon tanssiminen on muuttunut viimeisten kymmenien aikana totaalisesti. 50 ja 60 -luvuilla tangoa ei edes tanssittu vaan sitä laahustettiin suurinpiirtein tapaan noin kolme askelta eteen ja kaksi taakse lisäksi jossain vaiheessa pyörittiin paikallaan ja taas laahustamaan eteenpäin.

Sosiaalifoksin askellus tangoon teki siitä sitten jossain vaiheessa oikean tanssin, vaikka se ei vielä silloinkaan mitään tangoa ollut. Tämä antoi kuitenkin selvän pohjan tangon kehittymiselle nykyiseksi jo osittain yleisilmeeltään aika lähelle kansainvälisemmäksi, tuliseksi ja vauhdikkaaksi tangoksi. Yleisenä seurauksena on ollut se, että tangoa pidetään nykyisin jopa vaikeana tanssina. Periaatteessa nykyinen muuttuva/joustava-askelluksinen Tango on erittäin helppo tanssia, kunhan vaan sen tekniikka on jotenkin hallussa.

Hitaahkot iskelmät näyttävät nykyisin toimivan hyvinä laahustustanssimusiikkeina. Tämän suuntauksen myötä on kuitenkin menetetty osa suomalaista lavakulttuuria johon kuului erityisesti hidas laahustustango. Mutta on jotain vanhaa 50 -lukulaista tullut 50 luvun tangon tilalle. 50 -luvun Rock 'n' Roll ja siihen musiikkiin elvytetyt tanssit ovat vakiinnuttaneet asemansa tanssilavoilla. Jos jotain vanhaa on menetetty, niin jotain vanhaa on tullut myös tilalle. Ainakin näin vanhan sydäntä lämmittä, kun edes joku vanha säilyy kaiken jyräävän iskelmän tuholta.
R.W. Piuha
02.03.2004 21:50:43
Missä on Emäntä???Paljastuiko isännäksi ja sai kenkää tanssi.netista???Oli vaan ainoita "kunnon jätkiä"nasevine mielipiteineen,mutta lienee ollut samanlainen kuin allekirjoittanut:suorapuheisuudesta sakotetaan ja jopa diskataan kehistä poies?SIIS siellä Turassic Parkin puolella,luojankiitos,tämä M-netti on toista maata,välillä vähän kiivastakin väittelyä mutta niin pitääkin!!

Pitäskö noi Turakauden netin jutut muusikon ottaa tosissaan,eli edustaako se todellakin jonkun mielestä sitä turakaisten syvintä,suurinta ydinjoukkoa???Ei varmasti....
kun se Topi pyytää sitä "Jätkänhumppaa"jossain Iinattijärven T-talolla,niin olemuksesta jotenkin voi aistia sen että ei se ole näitä tanssi.netin jivejalka "pinssiläisiä"joita on n. 2% koko tanssikansasta,vai mitä miettii Iines?
päivis
02.03.2004 21:56:33
Näin mä juuri tein ja yleisöpalautteen takia vähensin.

Ja nimenomaan lavatanssiyleisön palautteen takia?

Käyn useimmiten kahden bändin tansseissa (en tarkoituksella valitse niin, mutta usein vain satun tansseihin, jossa on kaksi esiintyjää), ja aika usein käy niin, että koko illan aikana tulee vain 2-3 tangot. Se on liian vähän! Yhdet tangot/tunti vois olla aika optimaalinen (eli 4-6/ilta), siinä ei tangonvihaajatkaan vielä kärsis ;)

...vastaavasti sama voisi mielestäni päteä myös humppaan ja valssiin, ei niitäkään sitten enempää kuin yhdet tunnissa/setissä, varsinkaan silloin, kun ei ole kyse "eläkeläistansseista".
Fuzzy Boner
02.03.2004 22:02:20

Saapas nähdä jääkö IinesTäti tyysten tangoitta tästä lähtein, kun rohkeni aloittaa intokset moisesta aiheesta ;)

No mielummin tangoitta ku siistimätön mörkö down there tangojen kanssa...
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron
baron
02.03.2004 22:12:54

Ja nimenomaan lavatanssiyleisön palautteen takia?

Käyn useimmiten kahden bändin tansseissa (en tarkoituksella valitse niin, mutta usein vain satun tansseihin, jossa on kaksi esiintyjää), ja aika usein käy niin, että koko illan aikana tulee vain 2-3 tangot. Se on liian vähän! Yhdet tangot/tunti vois olla aika optimaalinen (eli 4-6/ilta), siinä ei tangonvihaajatkaan vielä kärsis ;)

...vastaavasti sama voisi mielestäni päteä myös humppaan ja valssiin, ei niitäkään sitten enempää kuin yhdet tunnissa/setissä, varsinkaan silloin, kun ei ole kyse "eläkeläistansseista".

Mulla oli aikoinaan setit, jossa jokaisessa oli valssi, tango, humppa, lattari, jive, hidas ja siinähän se setti melkein olikin.
Ei toiminut.
Candice
02.03.2004 22:26:03
Pakko kysyä..

Tangon puolestapuhujat oletteko sitten kahden orkesterin tansseissa valmiit kuuntelemaan samoja tangoja pariinkin kertaan illan aikana? (tyhmä kysymys sinänsä,tottakai olette kunhan vaan tangot soi..)
Koska jos on kaksi eri orkkaa joilla kummallakin oma ohjelmistonsa,niin aika iso todennäköisyys että on sitten molemmilla samoja kappaleita. Tangojahan maailmassa on mutta kyllä ne usein on ne "peruskappaleet" jotka soi,iloisiinkin yllätyksiin olen joskus törmännyt..

Myönnän että se yhdet tangot tunnissa ei ole vielä paha asia ja sen kestän kyllä,mutta samojen kappaleiden kuunteleminen kahteen kertaan samana iltana ei ole miellyttävää..
Olen itse asiassa melko miellyttävä,varsinkin silloin kun olen hereillä...;)
päivis
02.03.2004 22:40:05
Koska jos on kaksi eri orkkaa joilla kummallakin oma ohjelmistonsa,niin aika iso todennäköisyys että on sitten molemmilla samoja kappaleita.

Miten tätä ongelmaa ei ole muissa musiikkilajeissa?
päivis
02.03.2004 22:41:22 (muokattu 04.03.2004 21:40:02)
EDIT: Poistettu totaalisen off topic löpinää
päivis
02.03.2004 22:53:23
Mulla oli aikoinaan setit, jossa jokaisessa oli valssi, tango, humppa, lattari, jive, hidas ja siinähän se setti melkein olikin.
Ei toiminut.

Kumma, vaikuttaa ihan hyvältä! Tosin muutamaan settiin (teidän ja tosen orkan / taukomusaan) pitäisi vielä saada mahtumaan ainakin hitaat valssit ja kansantanssirytmit...
Millaista yleisöä tuo ei miellyttänyt? Alue? Ikäjakauma? Nimenomaan tangoista valitettiin? Mitä haluttiin tilalle?

Paljon on tietysti merkitystä silläkin, mitä toinen bändi soittaa.

Jännä, että monet saavat settiinsä mahtumaan vielä kasapäin niitä iskelmärenkutuksia. Ei ihme, että muut musiikilajit jääkin sitten niin heikolle, ei yhteen settiin paljon mahdu.
baron
02.03.2004 23:00:33

Millaista yleisöä tuo ei miellyttänyt? Alue? Ikäjakauma? Nimenomaan tangoista valitettiin? Mitä haluttiin tilalle?

Jännä, että monet saavat settiinsä mahtumaan vielä kasapäin niitä iskelmärenkutuksia. Ei ihme, että muut musiikilajit jääkin sitten niin heikolle, ei yhteen settiin paljon mahdu.

Pääkaupunkiseutu.
Hitaat valssit myös kaksiteräinen miekka. Kuinka suuri osa tanssikansasta osaa sitä?
päivis
02.03.2004 23:14:43
Pääkaupunkiseutu.

Aika yllättävää! Luulisi tangon purevan kaiken ikäisiin lavatanssinharrastajiin! Bilettäjät on sitten erikseen, mutta niin on biletystilaisuudetkin. (Oliko palaute tanssilavoilta, tanssiravintoloista vai yksityistilaisuuksista? Niissä on kaikissa ihan erilainen yleisö.)

Hitaat valssit myös kaksiteräinen miekka. Kuinka suuri osa tanssikansasta osaa sitä?

Yhä useammat. Mutta se on tosiaan näitä lajeja, joita ei joka setillä odotetakaan soitettavan, eikä varsinkaan silloin, kun ei ole tilaa; siitä ei tule hv-diggaritkaan kun kiukkuseks.
päivis
02.03.2004 23:15:45 (muokattu 04.03.2004 21:41:43)
EDIT: Poistettu tuplaviesti
baron
02.03.2004 23:16:51

Aika yllättävää!

Luulisi tangon purevan kaiken ikäisiin lavatanssinharrastajiin! Bilettäjät on sitten erikseen, mutta niin on biletystilaisuudetkin. (Oliko palaute tanssilavoilta, tanssiravintoloista vai yksityistilaisuuksista? Niissä on kaikissa ihan erilainen yleisö.)

Yhä useammat. Mutta se on tosiaan näitä lajeja, joita ei joka setillä odotetakaan soitettavan, eikä varsinkaan silloin, kun ei ole tilaa; siitä ei tule hv-diggaritkaan kun kiukkuseks.

Tanssiravintolat ja privaatit, ei lavat.
päivis
02.03.2004 23:17:56 (muokattu 04.03.2004 21:42:14)
EDIT: Poistettu tuplaviesti
päivis
02.03.2004 23:19:48
Tanssiravintolat ja privaatit, ei lavat.

No tää selittää kaiken! Me tuolla tanssinetissä puhutaan nimen omaan lavatanssimusiikista!

Juhlissa biletystymusaa, tanssipaikoilla lavatanssimusaa, tanssiravintoloissa siitä väliltä...
baron
02.03.2004 23:25:52

No tää selittää kaiken! Me tuolla tanssinetissä puhutaan nimen omaan lavatanssimusiikista!

Juhlissa biletystymusaa, tanssipaikoilla lavatanssimusaa, tanssiravintoloissa siitä väliltä...

No nyt sä vasta kerrot sen. Mistä mä "tyhmänä" soittajana voisin tietää, että kun mä luen sieltä, mitä pitäisi olla, niin se koskee vain lavoja.

Oppia ikä kaikki.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)