![]() 29.02.2004 22:29:53 | |
---|---|
Samanlaisia havaintoja yksityistilaisuuksista... Etenkin häissä lähes jokaisella vaatimuksena bileohjelmistoa loppuillaksi. Pari settiä turvetta ja sitten popimpaa. Gimmeliä ja Tiktakkia ei ole onneksi vielä tarvinnut soittaa, mutta perinteinen finnhits -kama on aika kysyttyä. | |
![]() 29.02.2004 23:21:39 | |
Samanlaisia havaintoja yksityistilaisuuksista... Etenkin häissä lähes jokaisella vaatimuksena bileohjelmistoa loppuillaksi. Pari settiä turvetta ja sitten popimpaa. Gimmeliä ja Tiktakkia ei ole onneksi vielä tarvinnut soittaa, mutta perinteinen finnhits -kama on aika kysyttyä. Pääosa tosta "bile"kamasta on ainakin mun mielestä tosi kusenpolttamaa osastoa : /CharlieBrown/Titanic/Sata kesää,tuhat yötä,Äidin pikkupoika,R-A-K-A-S yms yms -kulunutta paskaa,jota jokainen alalla pitempään ollut on soittanut jo iät ja ajat,mutta NYT kun joku Jean S./Menneisyyden vangit on tehnyt siitä brändin,niin vittu se on kova juttu!! Toisen polven turakaismusaa,pahimmasta päästä,hyi stana!Mutta menee känniseen jengiin,ei siinä mitään;-) | |
![]() 29.02.2004 23:41:29 (muokattu 29.02.2004 23:41:48) | |
...Toisen polven turakaismusaa,pahimmasta päästä,hyi stana!Mutta menee känniseen jengiin,ei siinä mitään;-) Oothan sä oikeessa, mutta toisaalta Vankien touhussa on jotain pahuksen "rehellistä" ja Sipeeliuksen veljeksillä on muutama upee arri. Lisäks molemmat on kyllä hyviä bändejä. Vangit näin just vähän aikaa sitten ja homma toimi! Hienoita melkein on Vickyn laulu, joka vaan paranee vanhetessaan... Osta mut - ma olen kaupan! | |
![]() 01.03.2004 01:13:48 | |
Oothan sä oikeessa, mutta toisaalta Vankien touhussa on jotain pahuksen "rehellistä" ja Sipeeliuksen veljeksillä on muutama upee arri. Lisäks molemmat on kyllä hyviä bändejä. Vangit näin just vähän aikaa sitten ja homma toimi! Hienoita melkein on Vickyn laulu, joka vaan paranee vanhetessaan... Eihän noissa bändeissä mitään vikaa ole,livenä en ole kyllä kuullut kuin TV:stä,toimiihan ne molemmat hiton hyvin...eikä kaikki ton ajan biisit ole suinkaan paskaa,mutta se "TOP TEN"osasto saa mut ainakin huonolle tuulelle,ne on niin hemmetin kuluneita biisejä!!Vähän niinkun tanssipuolella "Satumaa,Hopeinen kuu,Moskovan valot",ei niistä kyllä enää tällänen paatunut soittaja saa mitään irti;-) Mä pyysin kerran yheltä DJ:lta tollasen TOP 20 listan,mitä se itte on soittanut ja mitä jengi toivoo eniten,just tolta Finnhits/Suomirock-alueelta! Listalla oli just ne kaikkein kuluneimmat biisit,nää Reetu-osastot ja Tappi Kansat,jotakin Eppuja ja Juicen "Viidestoista yö",ei ne kyllä mua soittajana jaksa innostaa,varsinkin jos ja kun joutuu niitä trio/kvartetticombolla vetään;-( | |
![]() 01.03.2004 08:11:27 (muokattu 01.03.2004 08:16:25) | |
Pääosa tosta "bile"kamasta on ainakin mun mielestä tosi kusenpolttamaa osastoa : /CharlieBrown/Titanic/Sata kesää,tuhat yötä,Äidin pikkupoika,R-A-K-A-S yms yms -kulunutta paskaa,jota jokainen alalla pitempään ollut on soittanut jo iät ja ajat,mutta NYT kun joku Jean S./Menneisyyden vangit on tehnyt siitä brändin,niin vittu se on kova juttu!! Toisen polven turakaismusaa,pahimmasta päästä,hyi stana!Mutta menee känniseen jengiin,ei siinä mitään;-) Olkoonkin kusenpolttamaa tai mitä tahansa muuta, tuo on sitä mitä porukka pyytää ja toivoo. Ja sekin pitää ottaa huomioon että osalle porukasta, yllättävän nuorillekín noi on ihan "uutta juttua". Osa ei ole edes syntynyt silloin kuin noita on ekaa kertaa radiosta tullut. Ja eikös juuri yleisön palvelijoina olla kun keikalle mennään... Ja kyllä mun mielestä SE vasta on kusenpolttamaa kun haitarivetoinen tanssiorkka soittaa rokkeina AINA Let´s Twist Again tai See You Later Alligator... Hyi Helvetti!! Tulee ihan PakaRock by Esa Pakarinen mieleen... Vanhaa tai ei mutta toi bilemusa on ihan mukavaa soittaa ja kun näkee että porukka on täysillä mukana niin tulee itsellekin hyvä fiilis soittaa ja jää keikasta hyvät fiilikset. Viimeksi lauantaina vedettiin hääkeikalla pari settiä rauhallisempaa alle ja sitten tota "toisen polven turakaismusaa" ja jälkimmäisten settien aikana tanssilattialla bailasi nuoret ja mummot ja vaarit Siinä ei paljon sukupolvien väliset kuilut meinanneet mitään. Kissa puussa tai kaivo jäässä....Syy on basistin | |
![]() 01.03.2004 08:44:02 (muokattu 01.03.2004 08:44:57) | |
osalle porukasta, yllättävän nuorillekín noi on ihan "uutta juttua". Osa ei ole edes syntynyt silloin kuin noita on ekaa kertaa radiosta tullut. Tämä on kyllä totta. Meinaa tämmöiseltä keski-ikäiseltä vain väliin unohtua. Aatelkaas, että monille nuorille Hurriganeskin on ihan outo juttu. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. | |
![]() 01.03.2004 09:24:13 | |
Tämä on kyllä totta. Meinaa tämmöiseltä keski-ikäiseltä vain väliin unohtua. Aatelkaas, että monille nuorille Hurriganeskin on ihan outo juttu. En tiedä uskaltaako täällä karaokejuttuja kertoa, mutta jos rohkenis. Lauloin karaokessa Beatlesin "Lucy In The Sky With Diamonds" ja vetäjä sanoi: "Toihan oli kivan jännä kappale. Mistä sä sen oot keksinyt?" Tunsin itseni vanhaksi. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 01.03.2004 10:27:07 | |
En tiedä uskaltaako täällä karaokejuttuja kertoa, mutta jos rohkenis. Lauloin karaokessa Beatlesin "Lucy In The Sky With Diamonds" ja vetäjä sanoi: "Toihan oli kivan jännä kappale. Mistä sä sen oot keksinyt?" Tunsin itseni vanhaksi. Eilen ohjelmassa "Haluatko Miljönääriksi"-osastossa kysyttiin turkulaiselta(heh,hehe)kauppatieteiden maisterilta kuka näistä oli legendaarisen Cream -yhtyeen perustajajäsen:Bob Dylan,Bruce Sprinsgsteen,joku kolmas ja Eric Clapton?Arvatenkin nuorimies ei tätä tiennyt,vaikka musiikkia kuunteleekin,eli meitä on moneksi... On sulla Baron ainakin pokeria jos tollasia biisejä vedät karaokessa,jotenkin mä olisin halunnut ton kuulla,ei oo nimittäin kauhian helppo biisi laulaa;-) | |
![]() 01.03.2004 10:38:54 | |
On sulla Baron ainakin pokeria jos tollasia biisejä vedät karaokessa,jotenkin mä olisin halunnut ton kuulla,ei oo nimittäin kauhian helppo biisi laulaa;-) Mä laulan vain sellaisia, joita ei kukaan muu. Ei tuu heti vertailukohtaa perään! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 01.03.2004 11:05:51 | |
Mä laulan vain sellaisia, joita ei kukaan muu. Ei tuu heti vertailukohtaa perään! Mun oli ihan pakko kaivaa toi levy esiin ja kuunnella,yritin sitä ensiks pianolla tapailla,mutta senverran kinkkinen oli kylmiltään vetästä,on muuten aika mielenkiintonen biisi ja koko SGT. Peppers...ja minkä ikäsiä noi beatlet oli sillon,vähän yli parikymppisiä? On kyllä paha biisi laulaa,ainakin originaalisävellajista joka on Bb,b-osa Ab,melodia pyörii koko ajan siellä d/f huitteilla,b-osassa menee jopa ab:en,oot sä aika tenori,jos tosta vedät,vai vedikkö oktaavia alempaa?? Kivasti muuten Paul McC pompottelee plektrabassoo,melko mielenkiintonen koko sointumaailma kyseisessä biisissä,piti oikeen keskittyneesti kuunnella/kokeilla että löyty oikeet käännökset ja bassoäänet,hianoo musaa,hienosti toteutettu,varsinkin kun ajattelee minä vuonna ja millä studiotekniikalla noi jutut on tehty! | |
![]() 01.03.2004 11:43:15 | |
On kyllä paha biisi laulaa,ainakin originaalisävellajista joka on Bb,b-osa Ab,melodia pyörii koko ajan siellä d/f huitteilla,b-osassa menee jopa ab:en,oot sä aika tenori,jos tosta vedät,vai vedikkö oktaavia alempaa?? Mä pyysin siihen jonkun transponaation, en nyt muista minkä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 01.03.2004 12:57:30 | |
jokainen alalla pitempään ollut on soittanut jo iät ja ajat,mutta NYT kun joku Jean S./Menneisyyden vangit on tehnyt siitä brändin,niin vittu se on kova juttu!! Toisen polven turakaismusaa,pahimmasta päästä,hyi stana!Mutta menee känniseen jengiin,ei siinä mitään;-) Hei! Älä lausu samassa lauseessa Menneisyyden vangit ja Jean S.! Eiköhän Virve, Freeman & kumpp. paini vähän eri sarjassa kuin tuo jälkimmäiseksi mainittu... Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) | |
![]() 01.03.2004 13:17:00 (muokattu 01.03.2004 13:17:29) | |
NYT kun joku Jean S./Menneisyyden vangit on tehnyt siitä brändin,niin vittu se on kova juttu!! Toisen polven turakaismusaa,pahimmasta päästä,hyi stana!Mutta menee känniseen jengiin,ei siinä mitään;-) Nostagiaa on aina ollut ja tulee olemaan. Kohde vain muuttuu. Ei tuo Finnhits-nostalgia ole sen kummoisempaa kuin rautalankanostalgia tai joku muu. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. | |
![]() 01.03.2004 16:09:57 | |
Tuosta bilemusasta tuli mieleen tehdä galluppi; Me ollaan tähän asti pärjätty keikoilla ihan huttu-musalla ja vähän tietysti rautalankaakin.. Nyt on yhä enempi vaan toivottu tuota suomirokki/bilemusaa ja kai sitä täytyis ainakin yrittää yleisön vuoksi. Siellähän on kyllä oikeastaan hienojakin biisejä jos viittii nähdä vaivaa,edellisen bändin kanssa soitettiin pokerilla likaiset legendat ja joutsenlaulu jopa tanssipaikoilla..Eli onko noille kusenpolttamille (r-a-k-a-s yms) teillä mitään hyviä ehdotuksia kappaleista jotka saatais handuun helposti,(ei mitään progea) ja ootte kokenu että toimis keikalla??? Kiitos kolleegiot! p.s joku jo täällä sanoikin että suosittelee suosista toista bändiä jos ei halua mennä tähän suomirok ilmiöön mukaan, se on kyllä aika fiksusti ajateltu sekin. "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- | |
![]() 01.03.2004 18:19:46 | |
Bilemusaa yleisö yhä enemmän vaatii. Ensi kesän häärintamalta on tullut paljon toiveita Toto/ Sting, ym. osastolta; sitä vanhempaa kasarikauraa. Saa soittajana aika lailla venyä, jos genren aikoo haltuun ottaa ja biisit vielä joltain kuulostaisikin. Kuitenkin +/-kolmekympiset taitaa olla se hääsesongin otollisin kohderyhmä. Nuo, jotka haluavat luoda omaa nostalgiaansa limudiskohistoriasta käsin. 70-80- luvun Finnhits osasto on vielä kohtuullisen helppoa soitettavaa, ja jengi diggailee nousujohteisessa. Kiitos JeanS! Täytyy vain ihmetellä bändien tarmoa, jotka sovittavat kaikki 90-luvun konesäksätykset uskottavasti livelavoille. Itse en rumpukoneen kanssa ala kilpasille. Haasteelliselta näyttää huttumuusikon tulevaisuus, jos katsoo vaikkapa kymmenen vuoden päähän. | |
![]() 01.03.2004 19:30:07 | |
Joo kyllä ne musatoiveet on muuttuneet mutta ihmekö tuo, koska ensimmäinen rock sukupolvi on jo nykyisin eläkeiässä, joten pian ne on eläkeläistanssitkin rokkia. Ja osittain se onkin jo nykyisinkin niin, mikäs muu selittäis Roktähti Juissi Läskisen "sukseeta" tuolla 40 - 60 vuotiaidenkin parissa. www.juissi.eu.tt | |
![]() 01.03.2004 19:53:29 | |
Ja kyllä mun mielestä SE vasta on kusenpolttamaa kun haitarivetoinen tanssiorkka soittaa rokkeina AINA Let´s Twist Again tai See You Later Alligator... Hyi Helvetti!! Tulee ihan PakaRock by Esa Pakarinen mieleen... Vanhaa tai ei mutta toi bilemusa on ihan mukavaa soittaa Mun mielestä kusenpolttamaa on se,että haitarivetoinen bändi soittaa ylipäätään rokkia,pitäs lailla kieltää,ristus... Varmaan ikäkysymys tuo bilemusasta pitäminen,mä en saa kyllä noista Finnhitseistä mitään positiivisia kicksejä,johtuu varmaan siitä että äitimuori niitä aina kuunteli kun mä olin herkässä iässä,vieläkin puistattaa.....mulla taitaa olla vieläkin pari originaali Finnhits-kokoelmaa jossakin... | |
![]() 01.03.2004 21:48:46 | |
Kyllä haitarivetoinen tanssiorkka voi vetää paranoidinkin, nimittäin kuultu on, joten se siitä pakarockista. Mutta kyllä Esa silti hyvin veti sen rokki on poikaa. Noista teidän "kusi" jutuista tuli mieleen arvoitus, eli mikä on se joka on 5 metriä pitkä ja haisee kuselle ja liittyy musiikkiin? Se on tietenkin letkajenkka vanhainkodissa. Mutta ilmeisesti kohta sielläkin tanssitaan vaan rokkia. | |
![]() 01.03.2004 23:03:05 | |
Haasteelliselta näyttää huttumuusikon tulevaisuus, jos katsoo vaikkapa kymmenen vuoden päähän. Kenties uskallan näin melko pessimistisenä vanhana pieruna sanoa jopa että enemmänkin huonolta kuin haasteelliselta näyttää ainakin varttuneimpien huttumiesten tulevaisuus,eikä tarvi mennä edes kymmentä vuotta eteenpäin! Eikä noilla viikonloppu/Finnhits keikoilla kukaan elä,no onhan liksat paremmat mutta mestoja vähän....eiköhän tämä mene siihen että kapakoissa soitto on kohta enempi harrastustoimintaa kuin työtä?? | |
![]() 02.03.2004 08:48:55 (muokattu 02.03.2004 08:50:04) | |
Nyt on yhä enempi vaan toivottu tuota suomirokki/bilemusaa ja kai sitä täytyis ainakin yrittää yleisön vuoksi. Siellähän on kyllä oikeastaan hienojakin biisejä jos viittii nähdä vaivaa,edellisen bändin kanssa soitettiin pokerilla likaiset legendat ja joutsenlaulu jopa tanssipaikoilla..Eli onko noille kusenpolttamille (r-a-k-a-s yms) teillä mitään hyviä ehdotuksia kappaleista jotka saatais handuun helposti,(ei mitään progea) ja ootte kokenu että toimis keikalla??? Tuntuu, että kasari toimii yleisölle nyt parhaimmin, kun tosiaan ne biisit on ollu siinä limudiscoiässä suosikkeja. Välillä yritetään vetää näitä ihan uusimpia hittejä, jotka just nyt soi radiossa. Niillä ei ole kuitenkaan vielä sitä klassikon asemaa, joita jengi etsii, eräänlaista nostalgia-arvoa siis. Mun mielestä ne toimii yleisölle paremmin kuin "finnhitsit" Ne on just niitä biisejä, kun sä kuvittelet itsesi johonkin 80-luvun teinihelvettiin. Mun mielestä niitä on mukava vetää (joillakin on melkein camp-arvoa)ja ne pystyy hyvin soittamaankin, kun vielä silloin 80-luvulla ihmiset suurimmaksi osaksi ihan fyysisesti soittivat ne levyillekin. "Koneella on koneen tahti" | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)