Tuli vaan mieleeni, että jos tätä kautta olisin saanut nuotit helpommin. Siis kuka tahansa nuotteja kaipaa, täältähän niitä kannattaa kysyä. Jos minulla on kopioitu nuotti, voin lähettää sen pientä korvausta vastaan (postimaksu tms.) Mieluusti teen (teemme?) mittatilaustyönä esim. bändille laput, joissa on soitettava arri oikeassa sävellajissa; muusikkojen liiton sivulla on hinta, joka on varsin kohtuullinen hyvistä lapuista. Jostain kumman syystä hän (nuottiguru) haluaa, että kaikista kappaleista (siis ei niistä kolmen soinnun rokeista!) on kirjoitettuna kunnon nuotit oikeista sävellajeista, jolloin on sitten vaikkapa tuuraajankin helpompi astua rinkiin, kun on antaa kunnon laput. Pro! Kantsii tehdä myös niistä kolmen soinnun rokeista. Kaikki eivät mene aina kaavan mukaan (Jailhouse rock, Travelin' Band ym.) terveisin laulaja, joka kai vaikutti jonkun mielestä vähän avuttomalta Motivaatio nuotinkirjoittamiseen omalle kokoonpanolle on aika matala, jos biisi on p:stä. Jos laulaja haluaa biisin ohjelmistoon, eikä bändin kynästä ilmesty lappua vuoden sisään, kannattaa turvautua ulkopuoliseen apuun ;) Terkkuja! |
Joo näinhän se on. Nytkin mulla on uusi porukka toisena bändinä takanani ja vaikka ovatkin ikänsä soittaneita, niin ei me kuitenkaan heidän kanssaan aloteta tosta mun mapista, joka on täynnä omia biisejä, siis niitä, joita oon levyttänyt, vaan kasattiin kappaleita, jotka on kaikille tuttuja ja lähdetään niillä liikkeelle. Lisätään valikoimaan sitten pikkuhiljaa uusia sitä mukaa, kun ehditään treenata. Mun taas on helpompi vetää näitä vanhoja biisejä heidän kanssaan, vaikka en niitä olisi keikalla laulanutkaan, kun biisit on kumminkin "kaikille tuttuja" ja niitä on hoilannut vaikka kuinka paljon muuten. Niinkuin bändimme rumpali vuosia sitten, pienen uunotuksen jälkeen kysäisi Kike Elomaalta ennen säestyksen alkamista: "Aiotko laulaa omia vaiko tunnettuja biisejä". Ja hauskaa riitti... |