KoskPaavo 27.11.2003 21:30:27 | |
---|
Kyllähän on hirveästi bändejä joilla ohjelmistoon ei ole tullut uutta biisiä kymmeneen vuoteen, tai ehkä siis joku Satulinna (hah).Kai siinä kuitenkin monilla bändellä on tavoitteena se "varman päälle" vetäminen. Besame mucho ennenkuin Pikku-G:tä Vähän oli karrikoitu esimerkki, sori |
baron 27.11.2003 21:47:54 | |
---|
2. Miksi????Sitä stanan hiihtämistä/pyörimistä/kävelyhumppaa/masurkkaa...kuka tervepäinen muusikko voi käydä tanssimassa vapaa-aikanaan???Mä en tunne ensimmäistäkään...ainoo syy minkä takia voisin käydä tansseissa olis mennä moikkaan jotain vanhaa soittokamua;-) Opettele sinä Ami soittaan niin voit asettua soittajien asemaan,kerro mulle sitten missä vedätte,mä tuun mieluusti neuvomaan miten,mitä ja millä tempolla pitäs soittaa;-) Mä en todellakaan ymmärrä miksi soittajan pitäs osata tanssia,siksikö että osais soittaa "oikeen",vai? Tapellaaks! :-) Diletantti alkaa neuvoa "konkaria" Ainoa syy, miksi joku meidät sinne palkkaa on se, että se haluaa/kuvittelee, että me viihdytetään yleisöä. Ja me ei todella voida valita yleisöä, se valitsee meidät. Me ei voida vaihtaa yleisöä, meidät voidaan vaihtaa. Ja meidän pitää osata viihdyttää sitä yleisöä, mikä meillä sattuu olemaan. Ja se ei ole vain sitä, että me soitetaan hyvin. Se helpottaa, mutta moni muukin asia on tärkeä, joskus kenties tärkeämpi. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
WanhaWetäjä 27.11.2003 22:27:40 | |
---|
Mä en todellakaan ymmärrä miksi soittajan pitäs osata tanssia,siksikö että osais soittaa "oikeen",vai? Totta,maailma on täynnä äänitteitä joista voi tarpeen tullen kuunnella oikeat tempot,ja miten mitäkin lajia soitetaan,ei siinä mitään tanssinopettajia tarvita;-) Ja ainakin mun musiikkimakuni on niiiiiin kaukana siitä,mitä suurin osa tanssimusasta on,että jo sekin on riittävä syy pitämään mut poissa tanssipaikoista/ravintoloista vapaa-aikoinani,työ on työtä ja vapaa-aika jotain ihan muuta;-) Eli rahallisesti suoraan en tue tanssimusiikkia juurikaan,ellei kalliita keikkamakkaroita,sämpylöitä,limuja ja kahveja lasketa,niihin on tullut kyllä "sijotettua"useempi euro:-)
|
baron 27.11.2003 22:42:29 | |
---|
Eli rahallisesti suoraan en tue tanssimusiikkia juurikaan,ellei kalliita keikkamakkaroita,sämpylöitä,limuja ja kahveja lasketa,niihin on tullut kyllä "sijotettua"useempi euro:-) Kyllä mulla on joka keikkaan kuuluneet ilmaiset safkat (usein jopa kokolihaa!) ja usein vielä ilmaiset kaljat (++) tai vähintään "henkilökuntahintaan". (Mä oon usein oikeasti ihmetellyt, mikä on kaljan "henkilökuntahinta"? Kuka sillä hinnalla saa, onko se töissä oleva henkilökunta vai vapaalla oleva henkilökunta vai vain soittajat??) Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
WanhaWetäjä 27.11.2003 23:28:27 (muokattu 27.11.2003 23:28:52) | |
---|
Kyllä mulla on joka keikkaan kuuluneet ilmaiset safkat (usein jopa kokolihaa!) ja usein vielä ilmaiset kaljat (++) tai vähintään "henkilökuntahintaan". (Mä oon usein oikeasti ihmetellyt, mikä on kaljan "henkilökuntahinta"? Kuka sillä hinnalla saa, onko se töissä oleva henkilökunta vai vapaalla oleva henkilökunta vai vain soittajat??) Niin kippola/yksityis yms. keikolla kyllä tarjoilu pelaa,mutta kun mennään johonkin pienelle kesälavalle,niin eipä siellä juuri makkaraa kummenpaa tarjota,jossain saa soittajat puoleen hintaan,mutta kyllä tääkin puoli on heikentynyt vuosien mittaan,ehkä pahimpia on nää sunnuntai-iltapäivä- tanssit,se on pohjalta kahvia ja pullaa;-)) |
isojussi 01.12.2003 08:29:26 | |
---|
Noniin... Mä oon tänä vuonna käyny kaks kertaa tansseissa - ja vielä molemmiölla kerroilla ilman vaimoa! Ekalla kerralla kävin Souvareiden keikalla, kun, eräs sinkkukaverini pyysi mukaan (= Kuskiks). Kieltämättä olin järkyttynyt, mutta eipä tarvinnut seinäruusunakaan seisoskella. Oli nimittäin naistentanssit ja niitten ukkojen keikalla tuntuu riittävän tanssi-innokkaita kottaraisia pilvin pimein. Tokalla kerralla lähdin saman sällin kanssa kuuntelemaan Ässiä, kun kaks meidän soittokaveria (niin, tämä sinkkuystävänikin on muusikko - tosin sivutoiminen) soittaa ko. bändissä. Yllättävän okei. Näitä ennen olin viimeksi Imatran BB festareilla ollessani kesäkuussa 2002 katsomassa Agentsia. Oli hyvä. Varsinkin Heikki. Niin, mä kyllä tykkään iskelmämusasta, kun ei tarvi kuunnella sitä, mitä nykyään tunnutaan levyttävän (esim. ne Charliesin ja Korizewan uusimmat "hitit"), jos se vaan soitetaan hyvin ja antaumuksella. Ai niin olinhan mä viime kesänä Työväen musiikkitapahtumassa Servoo kuuntelemassa. Sillähän on hyvä bändi! Vaimo haluais, että mennään tammikuussa kuuntelemaan Finlandersia...... Osta mut - ma olen kaupan! |
Mynthor 01.12.2003 08:39:54 | |
---|
Vaimo haluais, että mennään tammikuussa kuuntelemaan Finlandersia...... Kiikuta vaimo kenneliin katsomaan kultaisia noutajia ja huikkaa vaimolle,"kato, Aarne Hartelin!". Pääset ite helpommalla. Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
isojussi 01.12.2003 08:43:04 | |
---|
Kiikuta vaimo kenneliin katsomaan kultaisia noutajia ja huikkaa vaimolle,"kato, Aarne Hartelin!". Pääset ite helpommalla. Mutta jos sitten haluaakin hankkia koiran? Vielä isompi vaiva.... Osta mut - ma olen kaupan! |
Mynthor 01.12.2003 08:48:36 | |
---|
Mutta jos sitten haluaakin hankkia koiran? Vielä isompi vaiva.... Kumman näkisit mielummin köllötelemässä aamulla sängyn jalkopäässä? =) Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
isojussi 01.12.2003 08:52:05 | |
---|
Kumman näkisit mielummin köllötelemässä aamulla sängyn jalkopäässä? =) Näillä raameilla sinne ei tarvi päästää kumpaakaan. Osta mut - ma olen kaupan! |
EO 01.12.2003 16:59:27 | |
---|
Kyllä minä käyn aina tansseissa kun vapaata on, harvoin sitä on mutta kuitenkin. Lisäksi kuuntelen iskelmämusaa radiosta enimmäkseen. Mä oon sitä mieltä että jos soittaa tanssipändissä eikä voi sietää tanssimista (ei tarkoita sitä ettei osaa tanssia vaan negatiivista asennetta sitä touhua kohtaan) eikä tanssimusaa niin silloin kannattais mennä johonkin pitkätukkarokkiorkesteriin. |
baron 01.12.2003 17:32:08 | |
---|
Kyllä minä käyn aina tansseissa kun vapaata on, harvoin sitä on mutta kuitenkin. Lisäksi kuuntelen iskelmämusaa radiosta enimmäkseen. Mä oon sitä mieltä että jos soittaa tanssipändissä eikä voi sietää tanssimista (ei tarkoita sitä ettei osaa tanssia vaan negatiivista asennetta sitä touhua kohtaan) eikä tanssimusaa niin silloin kannattais mennä johonkin pitkätukkarokkiorkesteriin. Ainakin sielussaan pitäisi ottaa tanssiaskelia, että tietäisi, miten tanssittava kappale on. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
EO 01.12.2003 18:22:33 | |
---|
Ainakin sielussaan pitäisi ottaa tanssiaskelia, että tietäisi, miten tanssittava kappale on. No kyllä siitä taidosta hyötyäkin on ollu etenkin tempopuolella |
isojussi 01.12.2003 22:24:31 | |
---|
No kyllä siitä taidosta hyötyäkin on ollu etenkin tempopuolella Ja muuten laajentaa biisivalikoimaa ja parantaa kappaleparivalintoja. Osta mut - ma olen kaupan! |