Aihe: Miten muusikko viihdyttää itseään?
1 2 3 4
magnetman 004
10.11.2003 19:46:59

Eli mitä kappaletta/kappaleita soittelet yksin omaksi iloksesi?

Monesti tulee pistettyä koneeseen kunnon sukkahousuheviä ja soiteltua mukana (esim. Whitesnaken Wandenberg ja Vai-levyt). Sitten kun tulee tarpeeksi kiharaa, niin pakosta joutuu alkaa plokkaamaan. Yleensä tämän seurauksena käynnistyy BB ja alkaa kauhea looppien tiluttaminen joka kestää myöhään yöhön.
Terkkuja!
poppamies
10.11.2003 23:06:48

No en tiedä onka tämä pianisteille tarkoitettu mutta rohkenen vastata joka tapauksessa vaikka soitan bassoa...
Tällä hetkellä pari kappaletta pyörii mielessä ja tulee soitettua. Olivi Newton John'in versio kappaleesta "Hopelessly Devoted To You" Grease'istä. Ja sitten vanha kunnon Laila Kinnusen kappale "Rinnakkain". Siinä on sellain kiva "walking bass" kerrossa mistä aina tulee hyvälle mielelle. Tosin introssa ei ole mitään tolkkua , siihen ei sovi mikään laskutapa.
"G-strings are for strippers"
Rantsu
10.11.2003 23:15:27
Ja sitten vanha kunnon Laila Kinnusen kappale "Rinnakkain". Siinä on sellain kiva "walking bass" kerrossa mistä aina tulee hyvälle mielelle. Tosin introssa ei ole mitään tolkkua , siihen ei sovi mikään laskutapa.

Ihan 4/4 -tahtilajiin minä sen joskus vuosia sitten plokkasin. Meni tasan eikä jäänyt edes jakojäännöstä. :)
poppamies
10.11.2003 23:34:28

Ihan 4/4 -tahtilajiin minä sen joskus vuosia sitten plokkasin. Meni tasan eikä jäänyt edes jakojäännöstä. :)

No menee se tuolleen aina 5-6 tahtiin asti mutta sitten sinulle näytetään kyllä taivaan merkit....
Rantsu
10.11.2003 23:57:29
No menee se tuolleen aina 5-6 tahtiin asti mutta sitten sinulle näytetään kyllä taivaan merkit....

En enää muista tarkkaan mitä siinä tapahtuu, eikä levyäkään ole hyllyssä, eikä nuottiakaan tallella enää, mutta eikös tahdeissa 5-6 vain 2 tahtia eli yhteensä 8 neljäsosaa jakaudu 3+3+2 ?
baron
11.11.2003 02:51:40

. Ja sitten vanha kunnon Laila Kinnusen kappale "Rinnakkain". Siinä on sellain kiva "walking bass" kerrossa mistä aina tulee hyvälle mielelle. Tosin introssa ei ole mitään tolkkua , siihen ei sovi mikään laskutapa.

Sivistäkää kun en tunne kappaletta. Onko se kotimainen versio "Side by Side" kappaleesta?
poppamies
11.11.2003 07:46:32

Sivistäkää kun en tunne kappaletta. Onko se kotimainen versio "Side by Side" kappaleesta?

Kyllä on...
baron
11.11.2003 09:36:00

No en tiedä onka tämä pianisteille tarkoitettu mutta rohkenen vastata joka tapauksessa vaikka soitan bassoa...
.

Kyllä mulla on vakaa luulo, että myös muitten instrumenttien parista löytyy "muusikoita"

Voiko joku varmistaa?
Fuzzy Boner
11.11.2003 10:16:02
Kyllä mulla on vakaa luulo, että myös muitten instrumenttien parista löytyy "muusikoita"

Voiko joku varmistaa?

älä oo varma: seuraavaks joku laulaja väittää itseään muusikoks
Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu
poppamies
11.11.2003 10:46:08

älä oo varma: seuraavaks joku laulaja väittää itseään muusikoks

No ei tartte pelätä. Selusta turvattu. Ne ei oo muusikkoja. Ne on artisteja... ja nehän maksaa...
isojussi
11.11.2003 10:51:05
Varmaan pitäisi enemmän soittaa Band-in-the-boxin taikka jonkun muun "konebändin" kanssa, mutta sehän alkaa inhottavasti haiskahtaa harjoittelulta eikä huvittelulta.

Torven (tarkoitan tässä soitinta) kanssa se on taas mun mielestä just päinvastoin....:-)
Osta mut - ma olen kaupan!
isojussi
11.11.2003 10:52:23
Kyllä on...

Levyttiks Laila sen ihan isesseen - vai Ritvan kera?
baron
11.11.2003 11:02:09

Kyllä sä isojussi muistat hyvin vanhat asiat (entäs tuoreet?)
Kävin Ylen arkistossa tsekkaamassa ja 1963 siskokset ovat sen yhdessä levyttäneet ja muita Kinnusversioita ei Ylen levystö tuntenut.

Mullekin alkaa muisti palata pätkitellen ja alan muistaa choruksen (ihan selvästi kaksiäänisesti), mutta Poppamiehen kuvaamasta introsta/versestä ei mitään mielikuvaa.
poppamies
11.11.2003 15:24:28 (muokattu 11.11.2003 15:29:44)

Siskon kanssa duettona.
Voisin laittaa sen mp3 kenelle haluaa niin saataisiin tuo intro selvitettyä... ja jos jollain "tökkii" mp3 periaate niin laitan sitten vain sen intron niin se siitä...
Notefix
11.11.2003 16:44:52

Eli mitä kappaletta/kappaleita soittelet yksin omaksi iloksesi?

Oikeastaan en mitään....tulee soitettua/tehtyä musaa vain silloin kun on tarvis. Musaa tulee kyllä kuunneltua, mutta sehän onkin aivan eri asia.
isojussi
11.11.2003 17:13:59
Siskon kanssa duettona.
Voisin laittaa sen mp3 kenelle haluaa niin saataisiin tuo intro selvitettyä... ja jos jollain "tökkii" mp3 periaate niin laitan sitten vain sen intron niin se siitä...

Mulla on se levytys. Ainakin työkoneella. Mä oon just menossa treenaamaan, joten enpä malta olla tsekkaamatta asiaa.
baron
11.11.2003 18:58:59

Siskon kanssa duettona.

Laita tulemaan. Kyllähän me tällä jengillä selvitetään mitä tahansa. Mulle voi lähettää e-mailia.
isojussi
11.11.2003 23:38:45
Siskon kanssa duettona.

Noniin! Se on sitten tsekattu. Mun mielestä muuten ihan normi kahdeksan tahdin intro, jossa bändi tekee hidastuksen kahdeksannessa tahdissa just ennen laulun kohoo. Toisaalta, siinä laulun nousussa taitaa olla vaan fermaatti päällä.

Perkeelen hieno sovitusidea se yhden fraasin pyörittäminen, niin että fraasin isku vaihtaa paikka tahdin sisällä. Tosin tota kyllä käytetään esim. big band arreissa jonniin verran.
Jonte
12.11.2003 15:23:15
Otsikko on ehkä hiukan harhaanjohtava, tarkoitan soittamalla.

Terapiasoitto, kuten jamit. Muutama keppana illan mittaan ja silloin tällöin lavalle.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
baron
13.11.2003 20:01:30

Noniin! Se on sitten tsekattu. Mun mielestä muuten ihan normi kahdeksan tahdin intro, jossa bändi tekee hidastuksen kahdeksannessa tahdissa just ennen laulun kohoo. Toisaalta, siinä laulun nousussa taitaa olla vaan fermaatti päällä.

Tapellaaks' vaik oot iso:

5 tahti 4/4, 6:s 2/4 7:s 4/4, 8:s 6/4!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)