huilu 23.11.2003 03:35:57 | |
---|
Olin Floridassa lomalla, tätini luona. Tätini sanoi, että voit ostaa, että hän maksaa, jotain musiikkilaitteita Suomeen. Ostin langattoman monitorijärjestelmän. Upea laite - alussa! Mutta sitte rupes ilmenemään vaikeuksia, koska minulla on melkein absoluuttinen sävelkorva. Kuulin B-äänen A:na. Oli pakko myydä ne pois ja siirtyä normaaliin lavamonitorointiin. Näin joskus Kirkalla kulmamonitorit aikoinani ja ne toimivat! En ole sen koommin oikeastaan parepia kulmamonitoreja kuullut. Kokeilin EV:n yläpäitä (6 kpl oli lavalla). Ei toimi! Tietysti voisi kokeilla kokeilla normaaleja kuulokkeita, soundin takia, koska se on tärkein. Ei välttämättä miltä ne näyttää. Sehän on tärkeää, että kuulee itte mitä tekee lavabalanssin eteen! |
Eddy 23.11.2003 16:37:47 (muokattu 23.11.2003 17:22:21) | |
---|
Olin Floridassa lomalla, tätini luona. Tätini sanoi, että voit ostaa, että hän maksaa, jotain musiikkilaitteita Suomeen. Ostin langattoman monitorijärjestelmän. Upea laite - alussa! Mutta sitte rupes ilmenemään vaikeuksia, koska minulla on melkein absoluuttinen sävelkorva. Kuulin B-äänen A:na. Oli pakko myydä ne pois ja siirtyä normaaliin lavamonitorointiin. Näin joskus Kirkalla kulmamonitorit aikoinani ja ne toimivat! En ole sen koommin oikeastaan parepia kulmamonitoreja kuullut. Kokeilin EV:n yläpäitä (6 kpl oli lavalla). Ei toimi! Tietysti voisi kokeilla kokeilla normaaleja kuulokkeita, soundin takia, koska se on tärkein. Ei välttämättä miltä ne näyttää. Sehän on tärkeää, että kuulee itte mitä tekee lavabalanssin eteen! HÄH?!? Mitenköhän absoluuttinen sävelkorva vaikuttaa valintaan korvamonitori/kulmamonitori? Nimim. "Onnellinen nappien omistaja,joka sairastaa absoluuttista sävelkorvaa" Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi. |
Martso 23.11.2003 23:41:13 | |
---|
Kannattaa Eddy omata hieman huumorintajua, vaikka tanssinmusa-palstalla ollaanki! |
Eddy 24.11.2003 00:19:13 | |
---|
Kannattaa Eddy omata hieman huumorintajua, vaikka tanssinmusa-palstalla ollaanki! Sorry,luin huolimattomasti.Vastaavia tekstejä kirjoitetaan vaan tosissaan niin paljon,ettei enää tahdo erottaa... Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi. |
Teemu Tee 25.11.2003 12:33:41 | |
---|
Toista vuotta oomme käyttäneet AKG IP1 -nappeja. Viime keikalla vedimme pitkästä aikaa kulmamonneilla --> paluuta niihin ei ole. Napeilla: - ei kierrä - tarkempi monitorointi - pienempi lavavolume - vähemmän roudattavaa - halvempi hankkia kuin kunnon kulmamonitorit Itse käytän vain toista nappia kerrallaan, pystyy paremmin kommunikoimaan. Ei ole vaikea tottua kallellaan olevaan soundiin, itseasiassa toiselta puolelta tuleva lavamökä tasoittaa mukavasti. Kitaristimme ei ole halukas käyttämään nappia, joten aina on yksi lattiamonni kytkettynä. Se on hyvä ollakin varalta jos luurit hajoaa tms. Yksi ämyri kontra neljä pauhaavaa pönttöä on kuitenkin aika eri juttu. Negatiivista on ainoastaan langallisuuden tuoma pieni hankaluus ja tottuminen nappeihin. Tyhjän saa pyytämättäkin |
baron 25.11.2003 17:29:23 | |
---|
Negatiivista on ainoastaan langallisuuden tuoma pieni hankaluus ja tottuminen nappeihin. Mites korva kestää monen tunnin keikan?
Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
Teemu Tee 26.11.2003 12:48:16 | |
---|
Mites korva kestää monen tunnin keikan? Mielellään ottaa pois tauolla vartiksi, hiukan alussa korvalehteä kipristeli. Äänenvoimakkuuden puolesta korva kestää hyvin, itse säädän volan niin hiljaiseksi kuin on mahdollista. IP!:stä vuotaa lavamökä aikalailla läpi, joten lähinnä synat ja laulut tulevat korviin + vähän kitaroita riippuen lavajärjestyksestä. Tyhjän saa pyytämättäkin |
Saimou 01.12.2003 19:18:46 | |
---|
Jos on vakiintunut ohjelmisto ja kokoonpano, niin ehdottomasti korvamonitori. SUOJAA KUULOA(!) (Korvat ei ole soineet sen jälkeen kun otettiin käyttöön hiukan yli vuosi sitten) oikein käytettynä, ja balanssin saa aina mieleisekseen, ainakin jos joka soittajalle on oma ryhmä. Kunnon luureilla toisto on alapää mukaan lukien erittäin hyvä. Itse käytän Shure E5 luuria, joka toimii todella hyvin. Erottelu ja dynamiikka on esim Shure E1 luuriin verrattuna ihan 6-0 pohjalla. |
R@mpe 16.02.2004 18:17:06 | |
---|
Olemme miettineet a cappella yhtyeellemme korvamonitorien hankkimista, ja "houkuttelevin" tarjolla oleva tuote näyttäisi olevan dB Technologies IEM 1000 tai (vanhempi?) IEM 1000. Onko kenelläkään kokemuksia noista tai muista budjettiluokan korvamonitoreista? |
M.i.k.key 16.02.2004 21:10:17 | |
---|
Heräsi mielenkiinto että minkäsmoinen acappella ryhmä teillä on? ei valitettavasti kokemusta noista napeista My name is Baron, M.i.k.key Baron |
R@mpe 16.02.2004 22:27:16 | |
---|
Heräsi mielenkiinto että minkäsmoinen acappella ryhmä teillä on? ei valitettavasti kokemusta noista napeista Viisihenkinen 50-60 -luvun rokkia / poppia / doo-woppia esittävä a cappella ryhmä nimeltään Lone Star Dreamers. Kotisivut tällä hetkellä tilapäisessä osoitteessa http://www.kolumbus.fi/rami.saajoranta |