![]() 13.10.2003 15:55:52 | |
---|---|
Vaihtavathan esim yölinnun kaverit välillä soittimia. Simo Solmu ottaa välillä komppiskitan kaulaan, komppaaja basson jne. ja taas mennään. Tiettävästi soittavat kohtuulisen hyvin Mika Et voi olla tosissas... | |
![]() 13.10.2003 15:58:52 | |
Et voi olla tosissas... Niin jatkan vielä, että simo heittää haitarin narikkaan siksi aikaa. Tosissani, toki. Miksi ei, silloin kun vaaditaan kitaravetoista tavaraa, niin soitetaan kitaralla. Jos hanuristi pystyy soittamaan komppikitaraa, niin mikäs siinä. Soolokitaristillä varmaan taittuu basso kuin tyhjää vaan. Mitä ihmeellistä siinä on? Mika | |
![]() 13.10.2003 16:50:11 | |
Niin jatkan vielä, että simo heittää haitarin narikkaan siksi aikaa. Tosissani, toki. Miksi ei, silloin kun vaaditaan kitaravetoista tavaraa, niin soitetaan kitaralla. Jos hanuristi pystyy soittamaan komppikitaraa, niin mikäs siinä. Soolokitaristillä varmaan taittuu basso kuin tyhjää vaan. Mitä ihmeellistä siinä on? Mika Tarkoitin sitä hyvin soittamista.Voihan sitä komppikitaraa raapia hanuristin värisevin sormin, mutta eri asia onkin miltä se kuulostaa. Leveällä barre-otteelle ne aina soittaa, ja välillä basson kanssa alaäänet terssin päässä toisistaan. Kuulostaa mahtavalta. Jos noinkin perusasian joku neuvois, asiat menisi eteenpäin. Mäkin osaan leikellä lihasuikaleita mutten menis leikkaussaliin leikkelemään kenenkään sydäntä. Vertauksena kohtuuton mutta ilmaisee tarkoitusperäni. | |
![]() 13.10.2003 17:09:55 | |
Eikös Yölinnuilla ole nyt vakituinen basisti, nyt vain Simolla on haitari/tampuriini Ja Eikös Finlandersin puhaltajat osannut ainakin toinen kitaraa ja jotain muuta... Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin | |
![]() 13.10.2003 17:29:12 | |
Kyllä se nyt vaan on niin poijjaat, että on niitä tanssipuolella semmosiakin multihemmoja, jotka soittaa oikeesti vähintään kahta soitinta sen verran hyvin, että voi vetää vaikka koko tanssikeikan usevammallakin soittimella. Mä oon soittanu tanssikeikoilla kuutta eri instrumenttia ynnä laulanu - kuulemma hyvin on menny. Osta mut - ma olen kaupan! | |
![]() 13.10.2003 17:35:44 | |
Noh, enpä oo ikinä tanssikeikoilla nähnyt hemmoja jotka OIKEESTI osaa soittaa useampaa soitinta hyvin. Yleensä kaikkia vähän mutta huonosti. Kyse on siitä mihin sen riman asettaa. Mun puolesta voit asettaa sen riman vaikka p*****sees,senverran "hesalaisia"noi sun juttus on,ootko oikeen Sibiksen tai Ogelin miehiä... Kerro nyt vielä meille kaikille kuinka hyvin sinä soitat ja mikä sinun mielestäsi on hyvää soitantaa...jos itse olet noin v***n kova hemmo,miksi olet joutunut käymään tanssikeikoilla,tanssimassa vai?? | |
![]() 13.10.2003 18:08:57 | |
Mun puolesta voit asettaa sen riman vaikka p*****sees,senverran "hesalaisia"noi sun juttus on,ootko oikeen Sibiksen tai Ogelin miehiä... Kerro nyt vielä meille kaikille kuinka hyvin sinä soitat ja mikä sinun mielestäsi on hyvää soitantaa...jos itse olet noin v***n kova hemmo,miksi olet joutunut käymään tanssikeikoilla,tanssimassa vai?? Eikö muijas oo antanu vähään aikaan, vai miten sä poltat niin helposti hermos jossain vitun keskustelupalstalla? No toisaalta näitä on hauska lukea... Ihan ku spedeshowta kattois niin niin | |
![]() 13.10.2003 18:37:22 | |
Mun puolesta voit asettaa sen riman vaikka p*****sees,senverran "hesalaisia"noi sun juttus on,ootko oikeen Sibiksen tai Ogelin miehiä... Mie en jaksais joka kerta sulle Piuha mainita asiasta, mutta... Elä aina kun menetät hermos rupea vaahtoamaan sibis/ogeli-jankutusta. Et ilmeisesti tiedä niistä hemmoista mitään. Niistä tulee monenlaista ihmistä niinku kaikkialta muualtaki. | |
![]() 13.10.2003 19:00:52 | |
Mun puolesta voit asettaa sen riman vaikka p*****sees,senverran "hesalaisia"noi sun juttus on,ootko oikeen Sibiksen tai Ogelin miehiä... Kerro nyt vielä meille kaikille kuinka hyvin sinä soitat ja mikä sinun mielestäsi on hyvää soitantaa...jos itse olet noin v***n kova hemmo,miksi olet joutunut käymään tanssikeikoilla,tanssimassa vai?? Älä nyt hyvä veli revi ainoita peliverkkareitasi. Ehkä toi barre-juttu on pilkunviilaamista, (no ei oo) mutta on juuri se asia mitä yritän tässä selvittää. Ja tarkoituksella vähän provosoin nähdäkseni mikä muiden mielestä on hyvää soittoa tanssimuusikolta. Tottakai tanssikeikoilla käy kaikennäköistä soittajaa. Mutta kakkos- tai kolmossoitintaan kauhovat eivät todennäköisesti ole kauhean tarkasti niihin perehtyneet. Ainakin usein se kuulostaa rimaa hipoen-hommalta. Sitäkin innostuneempia he kyllä ovat. Tämä keskustelu mielestäni oli multiosaajista, ja tein kantani selväksi omien kokemusten perusteella. Itse en selkeestikään ole tarpeeksi hyvä edes omassa instrumentissani, kun edelleen käyn tanssikeikoilla. Siksi yritän keskittyä siihen. Enkä muuten ole koskaan halunnut soittaa jazzia, se siitä Sibiksestä ja Ogelista. Eikä rahkeet riitä haisevaan omakehuun, enkä tanssi... | |
![]() 13.10.2003 19:05:30 | |
Mun puolesta voit asettaa sen riman vaikka p*****sees,senverran "hesalaisia"noi sun juttus on,ootko oikeen Sibiksen tai Ogelin miehiä... Sen verran vielä että Sibiksen ja Ogelin pääsykokeet on tossa keväämmällä, jos kiinnostaa... | |
![]() 13.10.2003 19:06:39 | |
Vaihtavathan esim yölinnun kaverit välillä soittimia. Simo Solmu ottaa välillä komppiskitan kaulaan, komppaaja basson jne. ja taas mennään. Tiettävästi soittavat kohtuulisen hyvin Olenpa nähnyt kyseisen solistin intoutuvan esittämään monipuolista osaamistaan myös rumpujen takana ja oikein soololla ryyditettynä. "On se vaan lahjakas ja todellinen unelmavävy", huokailivat turakaiset päät kenollaan. Syyteharkinnan raja ylitettiin kirkkaasti. Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. | |
![]() 13.10.2003 19:17:34 | |
Noh, enpä oo ikinä tanssikeikoilla nähnyt hemmoja jotka OIKEESTI osaa soittaa useampaa soitinta hyvin. Yleensä kaikkia vähän mutta huonosti. Kyse on siitä mihin sen riman asettaa. Se rima pitää olla siinä, että joka ääni minkä soittimesta ottaa, on uskottavan kuuloinen, hyvällä soundilla ja vireessä. Miksi ne kaikki vain yhden soittimen oikeasti taitavat muusikot loistavat pääosin poissaolollaan hudakeikoilta? Mitä se sinun hyvinsoittosi on,tanssimusastahan on kyse?Sitäkö että bändissä on/pitää olla teknisesti taitavia oman soittimensa suvereeneja mestareita vai sitä että bändin soitto/laulu TOIMII kokonaisuutena ja kuulostaa hyvältä... Tosta uskottavuudesta olen kyllä samaa mieltä,ja soundista ja vireestä,en vaan ymmärrä miksi ei joku multiesa vois täyttää näitä kriteereitä olematta silti mikään mestarisoittaja?? Eiköhän se ole enemmän tyylitajukysymys, miltä soiton saa kuulostaan... Mitä tulee noihin "tosi" koviin jätkiin...ei niitä huvita nää jutut,ne istuu mieluummin kotona,nälissään ja miettivät miksei jazzin soitolla elä Suomessa;-)) | |
![]() 13.10.2003 19:22:49 | |
Mitä tulee noihin "tosi" koviin jätkiin...ei niitä huvita nää jutut,ne istuu mieluummin kotona,nälissään ja miettivät miksei jazzin soitolla elä Suomessa;-)) On olemassa muuten pari muutakin tyylilajia ku Jazz ja Tanssimusiikki...Mut siinä oot oikeessa ettei jatsin soittamisella yleensä eläkään... Ja muuten ne "tosi" kovat jätkät vetää pohjat noiden solistien levyillä, jota sitten ""te"" komppaatte tuolla lavoilla ympäriinsä. niin niin | |
![]() 13.10.2003 19:41:03 | |
Täähän tuntuu olevan oikea kateellisten ja puritaanisten paratiisi. Onko se tanssimusan soittaminen näin vaikeeta ? Kitkerät ja katkerat soittajat naama kurtussa yrittää viihdyttää viattomia ihmisiä, jotka ovat mistään mitään tietämättömiä turakaisia. Ei ole ihme, että tanssimuusikoista 95% on juoppoja. Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ... | |
![]() 13.10.2003 19:43:10 | |
Täähän tuntuu olevan oikea kateellisten ja puritaanisten paratiisi. Onko se tanssimusan soittaminen näin vaikeeta ? Kitkerät ja katkerat soittajat naama kurtussa yrittää viihdyttää viattomia ihmisiä, jotka ovat mistään mitään tietämättömiä turakaisia. Ei ole ihme, että tanssimuusikoista 95% on juoppoja. Sanos muuta! (+) niin niin | |
![]() 13.10.2003 19:51:30 | |
Mä olen ihan oikeasti miettinyt, millainen on hyvä tanssimuusikko ja kuka sen ratkaisee? Tanssikeikka ei ole Maj Lind tai Sibeliuskilpailu, tanssikeikalla ei soiteta tuomareille eikä toisille soittajille. Mun mielestä tanssimuusikon ei tarvitse osata korvalla tai ulkomuistista 400-500 kappaletta. Ihan sama soittaako lapuista, hatusta, korvalla vai kaikilla, lopputulos ratkaisee. Aika vaikeaa on löytää perusteita yksittäiselle hyvälle tanssimuusikolle, kyllä se on sen verran tiimityötä, että bändi on hyvä tai sitten ei. Soittotaidon täytyy ylittää joku rima, mutta jos sen ylittää reilusti, se ei välttämättä tee paremmaksi keikkailevaksi tanssimuusikoksi. | |
![]() 13.10.2003 19:53:46 | |
Mitä se sinun hyvinsoittosi on,tanssimusastahan on kyse?Sitäkö että bändissä on/pitää olla teknisesti taitavia oman soittimensa suvereeneja mestareita vai sitä että bändin soitto/laulu TOIMII kokonaisuutena ja kuulostaa hyvältä... Tosta uskottavuudesta olen kyllä samaa mieltä,ja soundista ja vireestä,en vaan ymmärrä miksi ei joku multiesa vois täyttää näitä kriteereitä olematta silti mikään mestarisoittaja?? Eiköhän se ole enemmän tyylitajukysymys, miltä soiton saa kuulostaan... Ei tietenkään mitään virtuooseja tarvitse olla, vaan nimenomaan hyvällä tyylitajulla soittavia ihmisiä, jolla on korvat päässä ja kuuntelevat mitä muut ympärillä soittaa.Monissa bändeissä ukot fillailee päällekkäin eivätkä huomaa mitään, vedellään vaan MUTU-fiiliksellä.Ei pienintäkään kurinalaisuutta. Se epämusikaalinen soitto vain korostuu juuri näissä kakkos-ja kolmossoittimissa, jos ja kun tekninen osaaminen on vielä vaiheessa. Bändi ei voi toimia mitenkään hyvin jos ukot vaihtelee soittimia vain huvin vuoksi keikan aikana, ja selviytyy biiseistä kiikun kaakun. Eihän se tanssijoille ole mitään väliä, kunhan ei komppi käänny (no, onhan tietysti Souvarit). Turha repiä itseään joka suuntaan, keskittyy olennaiseen. Tanssimuusikoissa on vain niin monia, joille se oheistoiminta ajaa sen soittamisen ohi. Musiikillinen panos on täysin toissijainen. Pillunvonkaus ja six-pack häämöttää porkkanana keikan jälkeen (ja vähän sen aikanakin). Henk. koht. ei riitä millään aika ja energia, että ottais pari muuta soitinta uskottavasti haltuun. Ei oo niin paljoa lahjoja suotu. Onkos herra Piuhalla jo uudet verkkarit hommattuna... | |
![]() 13.10.2003 20:05:20 | |
Tanssimuusikoissa on vain niin monia, joille se oheistoiminta ajaa sen soittamisen ohi. Musiikillinen panos on täysin toissijainen. Pillunvonkaus ja six-pack häämöttää porkkanana keikan jälkeen (ja vähän sen aikanakin). No nyt joku sanoi totuuden ääneen. Ei siitä saa puhua,vaimo voi nähdä tän palstan vahingossa. Kyrvähdysvaara! Kyrvähdysvaara! | |
![]() 13.10.2003 20:20:13 (muokattu 13.10.2003 20:40:12) | |
Tämäntyyppisestä kommentista olin aivan varma, siitä sinulle Huilumies papukaijamerkki!! Ja viritysmittari huilullesi. Sun on pakko olla Turusta... Jep jep!!!!!!!!! Täytyyhän katsos joka keskustelussa olla mukana se kusipää ja tällä kertaa ajattelin ottaa tuon tittelin itselleni. Kitarassa on liikaa kieliä | |
![]() 13.10.2003 20:49:03 | |
No nyt joku sanoi totuuden ääneen. Ei siitä saa puhua,vaimo voi nähdä tän palstan vahingossa. Kyrvähdysvaara! Kyrvähdysvaara! Aamen. Nyt on hyvää tekstiä linjoilla! Minua on henkilökohtaisesti aina riipinyt se tapa, jolla nää tanssimusan piirissä vaikuttavat trio-peikot ja muut mursuviikset kohottaa oman nuhjuisen keskinkertaisuutensa korkeammaksi totuudeksi. Henkseleitä paukutellen puhutaan siitä kuinka se on sitä oikeaa työtä ja soittajan arkipäivää, 78 settiä illassa ja Keijo-Marjatan säestys päälle. Ja jos pop-jazz opistolla olet käynyt vaikka vaan kahviossa sumpilla, olet auttamattomasti Zappa-partaasi hiplaava, niille ainoille oikeille tanssikeikoille kelpaamaton, apuraha vätys. Kyynärpäihin asti käärityt hihat Seppälän pikkutakissa ja kauluspaita (ei T-paita, herranjumala) sekä permanentattu takatukka ei ehkä oo koko totuus. Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)