Aihe: Apua, tänään keikka--tässä ohjeet
1 2 3
Neljä Ruuvia
11.10.2003 11:28:23

PS Jos ei saa "kilpailla" hinnalla eikä volumella, varmaan sekin on "vilpillistä" kilpailua, että soittaa niitä vanhoja tylsiä kappaleita, Tulipunaruusuja, Jätkän humppaa, Paratiisia etc... joista turakaiset tykkää.

Ei :-) Ei se oo kilpailua,se on arkipäivää ja viisautta.
Emmä niin tosissani tän kans oo mut amatöörin pitää kestää suunsoittoa siinä missä ammattilaisenki :-)
baron
11.10.2003 12:55:44

Ei :-) Ei se oo kilpailua,se on arkipäivää ja viisautta.
Emmä niin tosissani tän kans oo mut amatöörin pitää kestää suunsoittoa siinä missä ammattilaisenki :-)

Nyt mä olen niin loukkaantunut, että mä paan pelin todella kovaksi.

Mä alan soittaa kokonaan ilman volumea, jos se ei riitä, jätän soittimet ja tiukan paikan tullen soittajatkin kotiin!!!
baron
13.10.2003 15:04:06

Keikka lauantai-iltana.
Järjestäjä ilmoitti, että sound-check perjantai-iltana.

Eikö olisi tuplaliksan paikka?
Fuzzy Boner
13.10.2003 19:24:48
Keikka lauantai-iltana.

Onko keikka pitkällä/ joudutteko olemaan yön?
niin niin
baron
13.10.2003 19:53:59

Onko keikka pitkällä/ joudutteko olemaan yön?

Matka ei ole pitkä. Hyvin ehtii yöksi kotiin. Menettää vain sellaisen harvinaisuuden kuin viikonlopun vapaa-illan.
Neljä Ruuvia
13.10.2003 19:59:07
Keikka lauantai-iltana.

EI! Siitä vaan kamat pystyyn lauantaina ,naama perus lukemille,biisi käyntiin ja volat TARPEEKS hiljaa ensin. Näin säästyy vaivaa ,aikaa,laatuaikaakin... ja rahaa .Eihän ne varmaan tilaajan puolelta halua soundcheckia???
baron
13.10.2003 20:10:56 (muokattu 13.10.2003 20:11:51)

EI! Siitä vaan kamat pystyyn lauantaina ,naama perus lukemille,biisi käyntiin ja volat TARPEEKS hiljaa ensin. Näin säästyy vaivaa ,aikaa,laatuaikaakin... ja rahaa .Eihän ne varmaan tilaajan puolelta halua soundcheckia???

Kyllä, tilaaja haluaa sound checkin ja nimenomaan perjantaina!

(Ei nyt satu olemaan perjantaikeikkaa, mutta tääkin keikka on sovittu joskus kesällä ja tänään tuli ilmoitus pe sound-checkistä.
En mä kylmiltään siihen suostunut, kyllä tää on tiukan neuvottelun paikka)
Neljä Ruuvia
13.10.2003 20:32:31

(Ei nyt satu olemaan perjantaikeikkaa, mutta tääkin keikka on sovittu joskus kesällä ja tänään tuli ilmoitus pe sound-checkistä.
En mä kylmiltään siihen suostunut, kyllä tää on tiukan neuvottelun paikka)

Kysy siltä että järjestääkö se vartionnin kamoille :-)
baron
13.10.2003 21:03:31

Kysy siltä että järjestääkö se vartionnin kamoille :-)

Kiitti vinkistä!

Meillähän niin hienot, "mittojen" mukaan teetetyt soittimet, että niitä ei edes rahalla voi korvata.

Niitähän ei voi jättää pelkästään lukkojen varaan, vaan kyllä ne vaativat ikioman turvamiehen.
isojussi
14.10.2003 01:09:58
Keikka lauantai-iltana.
Järjestäjä ilmoitti, että sound-check perjantai-iltana...

Mitä sanoo soppari?

Onko tohon perjantairumbaan joku pätevä syy?
Osta mut - ma olen kaupan!
Emäntä
14.10.2003 08:14:08
Meillähän niin hienot, "mittojen" mukaan teetetyt soittimet, että niitä ei edes rahalla voi korvata... Niitähän ei voi jättää pelkästään lukkojen varaan, vaan kyllä ne vaativat ikioman turvamiehen.

Ehkä seuraava ehdotus on, että te nukutte makuupusseissa esiintymislavalla keikkaa edeltävän yön?
Tsaivia, perkele!
Eddy
14.10.2003 08:43:06
Ehkä seuraava ehdotus on, että te nukutte makuupusseissa esiintymislavalla keikkaa edeltävän yön?

Ja maksatte yöpymisestä...
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
vanhami
14.10.2003 08:43:25
(Ei nyt satu olemaan perjantaikeikkaa, mutta tääkin keikka on sovittu joskus kesällä ja tänään tuli ilmoitus pe sound-checkistä. En mä kylmiltään siihen suostunut, kyllä tää on tiukan neuvottelun paikka)

Sund chek??? Mä en näissä privakeikoissa lähe tuohon. Napit on suunnilleen kohdillaan edelliseltä keikalta. Kannetaan kamat vaivihkaa lavalle ja töpseli seinään. Eka pari biisiä ruuvataan, jos edes ruuvataan sitten se yleensä onkin kohdallaan.

Kyllähän ne yrittää vaatia vaikka mitä, mutta ei kannata suostua. Pidä pintas

Mika
baron
14.10.2003 09:02:52

Mitä sanoo soppari?

Onko tohon perjantairumbaan joku pätevä syy?

Paikka vapautuu tätä tilaisuutta varten niin vähän ennen, että käytettävissä oleva sound-check aika menee tilaisuudessa esiintyville 3-4 lauluryhmälle niin, että tanssibändille ei jää aikaa.
(Osoittaa tietysti tanssibändin arvostuksen)

Sopparissa ei sanota muuta kuin kolme settiä tanssimusiikkia. En ole ikinä arvannut pistää siihen, että sound check samana päivänä.

Sain myös tilaisuuden ohjelman tänä aamuna (hyvissä ajoin, onhan tässä vielä aikaa)
Siihen oli merkitty meille tilaisuuden aluksi 5 minuuttia tervetulomusiikkia??

Mitähän on tanssibändin tervetulomusiikki?
Ehdotuksia?

Porilaisten marssi?
"Ryyppäämään, ryyppäämään joka ilta sännätään" ?(Tilaisuudessa on tilapäinen anniskelulupa)
baron
14.10.2003 12:43:44

Nyt "riitelyni" on tuottanut tuloksen.
Ei tarvitse mennä perjantain sound-checkiin.

Meille tarjotaan "ainoastaan" 1 tunti (60 minuuttia) sound check-aikaa lauantaina?

Mihin me tuntia tarvitsemme?

Paljonko muut tanssibändit käyttävät sound checkeihin?

(Mä tiedän, että mun pojan rokkibändi käyttää 3-4 tuntia checkeihin 50 minuutin soittoa varten, meillä päinvastoin)
Fuzzy Boner
14.10.2003 13:51:21
5 minuuttia tervetulomusiikkia??

Mitähän on tanssibändin tervetulomusiikki?
Ehdotuksia?

Vedä yksin vaikka (tai triolla) tommosta Tjäreborgin Sateenvarjo-osastoa tms .. Ajaa asian varmasti
niin niin
baron
14.10.2003 13:58:51

Vedä yksin vaikka (tai triolla) tommosta Tjäreborgin Sateenvarjo-osastoa tms .. Ajaa asian varmasti

Oonko mä tyhmä vai aukko yleissivistyksessä?

Tuo sun ilmaisusi ei valitettavasi sano mulle yhtään mitään.

Onko sulla rautalankaa lähellä, että saisit minutkin ymmärtämään?
Fuzzy Boner
14.10.2003 14:01:06
Oonko mä tyhmä vai aukko yleissivistyksessä?

Tuo sun ilmaisusi ei valitettavasi sano mulle yhtään mitään.

Onko sulla rautalankaa lähellä, että saisit minutkin ymmärtämään?

;) siis vedät jotain piisejä vaiks yksin pianolla alkuun tai hiljasen kompin kanssa nii luulis sen ajavan tervetulomusashown.
niin niin
baron
14.10.2003 14:10:49

;) siis vedät jotain piisejä vaiks yksin pianolla alkuun tai hiljasen kompin kanssa nii luulis sen ajavan tervetulomusashown.

OK!
isojussi
14.10.2003 14:11:50
Siihen oli merkitty meille tilaisuuden aluksi 5 minuuttia tervetulomusiikkia??

Varmista nyt vielä tilaajalta, onko kyseessä "sisääntulohissijatsia" (ei voi olla isot juhlat, jos porukka valuu tossa ajassa paikalleen - varaudu 10 minsaan) vaiko sittekin ohjelmallinen musiikkiesitys tanssibändin toimesta.
Osta mut - ma olen kaupan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)