stagestar 05.08.2005 09:14:22 | |
---|
Yksi tapa oli ja on maksaa palkasta osa päivärahoina ja kilometrikorvauksina. Työnantaja välttää täten eläkemaksut. Ja nuoret ovat innoissaan kun luulevat saavansa enempi käteen. Hymy hyytyy siinä vaiheessa kun pitäisi saada jostain palkkaan perustuvia päivärahoja. Aikoinaan kysyin yhdeltä pikumyyjältä että paljonko kusetat noita myytäviäsi. Tyyppi meni vaimonsa kanssa vaikean näköiseksi ja alkoi sopertelemaan jotain bisnes on bisnestä juttua. Sama on joidenkin "tähtien" kanssa. Bändille selitellään miksei voi maksaa edes minimi korvausta (ei muka tule kunnolla keikkaliksaa" ja sitten kun muusikot pistävät kovan kovaa vastaan, menikin bändi uusiksi. voisin veikata, kenestä on kyse, mutta empä uskalla. rok rok !!! |
aisa 05.08.2005 09:17:59 | |
---|
Eikös julkisten esiintymisten ja niiden myynnin alv ole 0 %. näino. "itseluottamuksen kasvaessa virheiden määrä lisääntyy" |
isojussi 05.08.2005 11:06:48 | |
---|
Monkä helevetin takia painitte niitten Liimataisten kanssa, jos ne kerran vaan kusettaa. Myykää ite keikkanne. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
uruttaja 05.08.2005 11:34:49 | |
---|
Monkä helevetin takia painitte niitten Liimataisten kanssa, jos ne kerran vaan kusettaa. Myykää ite keikkanne. Näin juuri pitää. Ohjelmatoimistoja on monta ja niitä voi kilpailuttaa, ne on meillä töissä. Parhaimmillaan ne on ihan hyviä yhteistyökumppaneita. Useimmiten ei. |
isojussi 05.08.2005 11:36:45 | |
---|
...Parhaimmillaan ne on ihan hyviä yhteistyökumppaneita... Niin, pitää kyllä korjata, että on niitä toki luotettaviakin. Mutta mulle ne soittaa ja kysyy, että pääsisinkö ja mitä maksaa. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
uruttaja 05.08.2005 11:39:59 | |
---|
Niin, pitää kyllä korjata, että on niitä toki luotettaviakin. Mutta mulle ne soittaa ja kysyy, että pääsisinkö ja mitä maksaa. Siihen pitäisi kaikkien pyrkiä. |
isojussi 05.08.2005 11:43:27 | |
---|
Siihen pitäisi kaikkien pyrkiä. Mutta kyllä siinä myymisessäkin on sitte aikamoinen duuni.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
uruttaja 05.08.2005 11:46:08 | |
---|
Mutta kyllä siinä myymisessäkin on sitte aikamoinen duuni.... Niinpä. |
vesku.ka 05.08.2005 12:03:06 | |
---|
Mutta kyllä siinä myymisessäkin on sitte aikamoinen duuni.... Ja se on kaikkein v...mäisintä että useisiin paikkoihin ei pysty edes itse myymään kun toimistoilla on vedenpitävät sopimukset ja sitten samalla suututat vielä toimistonväen ja loppuu nekin keikat. Sorsakoski on Kuningas. |
isojussi 05.08.2005 12:09:06 | |
---|
Ja se on kaikkein v...mäisintä että useisiin paikkoihin ei pysty edes itse myymään kun toimistoilla on vedenpitävät sopimukset ja sitten samalla suututat vielä toimistonväen ja loppuu nekin keikat. Elämä on riskejä täynnä rakkaani. Jos on niin pahasti toimistoista riippuvainen, niin sitä kusta kuuleminen, jonka reunalla asento, mutta mulla on niin vähän ot-kaikkaa, että aivan sama, jos suuttuvat. No, yks on jonka kanssa homma toimii, mutta meillä onkin toimiva YYA-tsydeemi - varmaan, kun sekin on tämmönen yksityisyrittäjä. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Ukko 05.08.2005 17:24:10 | |
---|
voisin veikata, kenestä on kyse, mutta empä uskalla. Näitä löytynee varmaan useampiakin :( |
uruttaja 05.08.2005 18:08:25 | |
---|
Näitä löytynee varmaan useampiakin :( Enemmän kuin suurin osa. |
KoskPaavo 05.08.2005 19:38:23 | |
---|
Yksi tapa oli ja on maksaa palkasta osa päivärahoina ja kilometrikorvauksina. Työnantaja välttää täten eläkemaksut. Ja nuoret ovat innoissaan kun luulevat saavansa enempi käteen. Hymy hyytyy siinä vaiheessa kun pitäisi saada jostain palkkaan perustuvia päivärahoja. Aikoinaan kysyin yhdeltä pikumyyjältä että paljonko kusetat noita myytäviäsi. Tyyppi meni vaimonsa kanssa vaikean näköiseksi ja alkoi sopertelemaan jotain bisnes on bisnestä juttua. Sama on joidenkin "tähtien" kanssa. Bändille selitellään miksei voi maksaa edes minimi korvausta (ei muka tule kunnolla keikkaliksaa" ja sitten kun muusikot pistävät kovan kovaa vastaan, menikin bändi uusiksi. Voi miten totta joka sana! Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
isojussi 05.08.2005 22:20:41 | |
---|
Voi miten totta joka sana! Siis vaan valitettavasti ihan liian totta kai sitten.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
half 06.08.2005 14:28:58 | |
---|
Mutta kyllä siinä myymisessäkin on sitte aikamoinen duuni.... Näin on, mutta langat on omissa käsissä ja niistä vaan vedellään, niinkuin Simpauttaja ennen muinoin. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
pekkajau 07.08.2005 00:12:44 | |
---|
Näin on, mutta langat on omissa käsissä ja niistä vaan vedellään, niinkuin Simpauttaja ennen muinoin. Soittajan elämä on sellanen kusinen raitti klinikan ja krematorion välillä ja siinä kaikki! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
KoskPaavo 07.08.2005 01:22:39 | |
---|
Siis vaan valitettavasti ihan liian totta kai sitten.... Isojussilla on kovin sarkastinen ote näihin TESsein sun muihin, kaikkia ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta musiikintekemisen ohella pitää omaa ohjelmatoimistoa, myydä omia keikkoja, pitää koko "balettia" handussaan (tarkoitan kännykkää jaka aina soi). Nää TESsit on nimenomaan on tarkoitettu semmoisille alan ammattimiehille ja -naisille jotka haluavat paneutua vain tuohon musiikin soittamiseen ja tekemiseen. Sun aiempi , ehkä hieman provo lausahdus "TESsit on niitä varten jotka eivät muuhun pysty" on osittain tottakin. Muuten , tuo ohjelmatoimistojen kilometrikorvaus palkan sijasta on uskomattoman yleistä.Ja uskomattoman yleisesti soittajille tuo kelpaa. Rauhaa veljet. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
uruttaja 07.08.2005 02:18:54 | |
---|
Liian yleistä, ja liian yleistä on se että siihen joku suostuu. Taikka monet. Useimmat. Liimataiset vedättää kuin pässiä narussa ja me sanotaan, että jos ei tuota keikkaa oteta, niin sen otta joku muu. Miksi? |
isojussi 07.08.2005 12:18:54 | |
---|
Isojussilla on kovin sarkastinen ote näihin ... Niin, mä tarkotin kyllä ihan tosissani olla samaa mieltä sun kanssa, siitä että moinen toiminta on valitettavan yleistä. Totta vitussa TESsi on mun mielestä hyvä asia, mutta suurin osa perustanssimuusikoista kumminkin vaikuttais kusevan itte omaan taskuunsa, kun hyväksyvät kilsat ja pvr:t osana liksaa. Mulla kävi hyvä mäihä, kun kaks ja puoli vuotta sitten piti lähtee triolla just näitä kuvioita kiertää, mutta kahdella muulla, joiden kans lähtemän piti, ei rohkeus piisannu vaihtaa pändiä. No, onneks oli pakko ruveta itteeni ite myymään ja ohjelmatoimistojen kanssa on ollu paria poikkeusta lukuunottamatta turha keskustella, kun mulla on joka tapauksessa tietty tavoite tulojen alarajan ja keikkamäärien ylärajan suhteen. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
isojussi 07.08.2005 12:20:40 | |
---|
Plussan pistin uruttajalle. Syykin on toki viimeiseen kysymykseesi selvä. Rohkeuden puute. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |