Aihe: "upeat" sanoitukset?
1 2 3
Emäntä
05.08.2003 08:47:05
Timo Tervolta:

"...ei oo sinun vertaista, niin yksinkertaista..."
Tsaivia, perkele!
Emäntä
07.08.2003 11:29:43
Eilen kuulin suomennoksen valssista "That's Amore"... sanat meni jotenkin että

"kaikki Napolissa nauraa, se on selvää kauraa, amoo-ooree"
Tsaivia, perkele!
klunssila
07.08.2003 16:58:34
Yks kauheimmista nykymusiikin sanoituksista tai oikeastaan käännöksistä on tämä Sykkeen "rokkaavat bootsit" vai mikä yhtä törkeä nimi Dire Straitsin biisille oli keksitty. Muutenkin kappela häpeää esikuvaansa, toisaalta Dire Straitsin jätkät ovat ammattilaisia, Sykkeen eivät.

EI varmasti tule Mark Knopfler Suomeen keikalle, peruu kaikki tulevaisuutensa keikat, jos kuulee jotkut v**un rokkaavat buutsit!!
Mynthor
08.08.2003 03:01:27

Suurinta paskaa tulee kanavalta Iskelmä,ei taida kuulua Helsingissä.

Siis, just toi asenne...:-)
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
Neljä Ruuvia
08.08.2003 07:37:40
Siis, just toi asenne...:-)

Öh,selvitä ihan vähän. Asenne???
Ai että iskelmä on paskaa kun ei kuulu Helsingissä?
En tarkoittanut sitä,tsori. Tarkoitin vaan että pääkaupunkilaisten on vaikea todentaa että mitä sieltä kanavalta tulee kun ei KAI kuulu pääkaupunkiseudulla.
Turussa varmaan kuuluu kyllä...On muuten huippukanava.Juontajat ihan julkkiksia!
Larry
08.08.2003 10:45:00
Eikös Edelmanin Samuli laula siinä uudessa kapplaleessaan jotenkin että" mä oon niin kaunis.....ja sydämeni on kypärä tms."

??
-You Can Tune a piano but can't Tuna Fish-
Mynthor
08.08.2003 20:42:47
Öh,selvitä ihan vähän. Asenne???
Ai että iskelmä on paskaa kun ei kuulu Helsingissä?
En tarkoittanut sitä,tsori. Tarkoitin vaan että pääkaupunkilaisten on vaikea todentaa että mitä sieltä kanavalta tulee kun ei KAI kuulu pääkaupunkiseudulla.
Turussa varmaan kuuluu kyllä...On muuten huippukanava.Juontajat ihan julkkiksia!

Iltapäivä ilman Sari Tammista on kuin muna ilman suolaa.=)
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
pikkumikko
11.08.2003 13:14:30
Yks kauheimmista nykymusiikin sanoituksista tai oikeastaan käännöksistä on tämä Sykkeen "rokkaavat bootsit" vai mikä yhtä törkeä nimi Dire Straitsin biisille oli keksitty. Muutenkin kappela häpeää esikuvaansa, toisaalta Dire Straitsin jätkät ovat ammattilaisia, Sykkeen eivät.

EI varmasti tule Mark Knopfler Suomeen keikalle, peruu kaikki tulevaisuutensa keikat, jos kuulee jotkut v**un rokkaavat buutsit!!

AIVAN KAMALA! En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, pahintahan tässä on se, että lienevät ihan vakavissaan tehneet tuonkin "helmen". Mutta entäs sitten Kirsi Rannon tuore versio Shania Twainin sisänsä ihan kivasta biisistä... voi taivas ja hanki Suomen mitä kuraa!
Emäntä
11.08.2003 13:23:47
Eikös Edelmanin Samuli laula siinä uudessa kapplaleessaan jotenkin että" mä oon niin kaunis.....ja sydämeni on kypärä tms."

??

Mä oon kaunis, vaikka itse sanonkin...
(jotainmuutavälissä)
...mä oon viisas, mun sydämel on kypärä...

Joku saattaisi jopa löytää tosta ihan asiallista sanomaa ;-)
Tsaivia, perkele!
Ope
15.08.2003 16:43:38
Voisko joku valoittaa mulle Taivalkunta Beatin Ikkunan Takaa biisin sanoituksellisen idean..

Kertosäe kuulostaa ihan siltä, että on vedelty vaan keskenään sointuvat sanat perääkkäin ilman sen suurempaa tarkoituksellista viestiä.

Onko tää nyt sitä kuuntelialle vi..ua? Siis ajatuksella: Ei niitä sanoja kukaan kuuntele..
Mä haluun vaan tanssia!!!
pekkajau
18.08.2003 13:47:09
Nyt se vasta napsahti kohdalle se sanoitus, jonka kuulemisen vuoksi on kannattanut elää ja yrittää! Se on Anna Erikssonin esittämä joku helevetin " Me tapasimme toisemme netissä! Se oli tosi mahtava tsätti!" Voi perse mitä "soossia". YÄK!
klunssila
18.08.2003 14:04:06
Se on Anna Erikssonin esittämä joku helevetin " Me tapasimme toisemme netissä! Se oli tosi mahtava tsätti!" Voi perse mitä "soossia". YÄK!

Äläs nyt, oothan säkin itse nyt netissä ja melkein "tsätissä". Nykyihmiset haluu kuulla tekstejä, jotka koskettavat niiden omaa elämää. En mä tosin itsekään pysty tuota sanoitusta kovinkaan korkealle arvostamaan. Nykysuuntaus on muutenkin syvältä!

Tuosta johtuikin mieleeni erittäin hyvä esimerkki huonoista sanoituksista eli Anssi Kelan tuotanto. Radiossa soi Kelan biisi, josssa lauletaan " meistä tuli muurareita, taksikuskeja ja suutareita, aaauuuttooo----kaauuppiaaaitaa" , miten KORNIA! Sanat on kun jostain 8. luokkalaisen teinitytön päiväkirjasta. HALLELUJAA, Anssi on tehnyt sen taas ja kaikki kaupallisten radioitten soittolistat kelaa, kelaa, kelaa....
Usein tyhmästä päästä kärsii joku muu.
pekkajau
26.08.2003 15:30:00
Anna Eriksson on ihan OK! Mutta miks noin kova laulaja rupee laulamaan levylle tekstiä, jolla ei viittis edes bärsseään pyyhkiä?
PL
26.08.2003 15:44:49 (muokattu 10.12.2003 10:57:15)
..................
pikkumikko
27.08.2003 08:43:12
Kenenkäs kappale se onkaan jossa niin kauniisti riimitellään jotenkin tähän malliin: "Mä joka ilta itkin/nyt ilon saa kuulla naapuritkin"...ja että: "mä aamuun asti tanssin ja laitan oveen ruusukranssin..." Varsinkin tämä jälkimmäinen riimi on todella väkisin väännetty... kranssisaatana. Joku laululintunenhan se oli, nimi ei nyt muistu mieleen mutta tämän kaltaisia tekstejä kun laitetaan sinänsä hyvän artistin suuhun niin oikein pahaa tekee kun koko paketti saa paskaisen leiman....

´Tiina Ruuskan taisi olla tämä renkutus
pikkumikko
27.08.2003 08:45:25
No kyllä tää Syke-orkesterin biisin b-osan alku on musta aika sairas:"rakkauden purossa kylpee/ja tuntee/on toisesta ylpee"...lyriikkaa parhaasta päästä;-)

Sykettä sen kummemmin moittimatta tai kehumatta haluan muistuttaa kaikkia "hienosta" Dire Straits-tulkinnasta "Villit Bootsit". Minusta pitäisi kriminalisoida tuo tuommoinen. Rienausta pahimmasta päästä, hyi helevetti.
pekkajau
28.08.2003 09:16:43
Mitähän "Knopleri" sanois jos kuulis ja näkis ton "Sykedeelisen" tulkinnan biisistään sekä viitottuna että simultaanitulkattuna jollain Huttukorven huvilavalla?
Meisseli
31.08.2003 19:41:10

kai näät mun huivin ja mun buutsit,ou jee ja stetsonin..? hyi vittu!
can't help 'bout the shape I'm in. I can't sing I ain't pretty and my legs are thin
niko
01.09.2003 07:46:59 (muokattu 01.09.2003 07:47:49)
kai näät mun huivin ja mun buutsit,ou jee ja stetsonin..?
... ja polvisukat ja minihameen..
hyi vittu!

huoh

edit: jumaliste, itseni nauratan kohta kofeiinihumalassa kuoliaaksi
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
Mr. E
02.09.2003 11:19:10
Oma henkilökohtainen sanoituspätkälempparini on Petri Salmisen Kirkkohäät-biisistä: '...niin se käy, tietää sen jokainen, joka tietää sen.'

Helmien helmi!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)