Einherjar 03.03.2012 16:32:07 | |
---|
Meinaatteko todellakin, että sulkemisajan pudottaminen neljästä kahteen toisi ihmiset yhtään aikaisemmin baariin, eikä kahden jälkeen ihmisillä olisi nykyistä isompaa tarvetta jatkopaikalle? Kyllä melko iso osa porukasta jatkaa nytkin kahdelta sulkeutuvista baareista vielä auki oleviin baareihin. Itse näkisin isompana ongelmana ennemminkin sen että nykyään ihmisen pitää olla oikeasti kaatokunnossa, ettei sille enää tarjoiltaisi juomaa tiskiltä. Toisena ongelmana on mielestäni nykyään alkanut olla portsareiden valvonnan olemattomuus. Monessakaan baarissa portsareita ei näy muualla kun narikassa ilman erillistä isompaa häiriötä. Tämän takia sitten ihmiset perseilee ihan miten sattuu koko baarissaolon ajan ilman asiaan puuttumista. Sen minäkin allekirjoitan, että bändien aloitusajat on ainakin nightklubeissa selkeästi liian myöhäiset. Niitä voisi kyllä rukata oikean vuorokauden puolelle. Humppapuolella lienee tuo lopetusaika tärkeämpi. Päivätanssit toki erikseen. Jos minä pääsisin lain säätämiseen vaikuttamaan, niin ehkäpä erillisen ohjelman loppumisen rajaaminen maksimissaan esim. klo 1.30 voisi olla ratkaisu. Erillisluvalla sitten erikoistilanteisiin jatkoaikaa, tjsp. btw, Pitkän aikaa on ollut ihmettelyssä kun kaikki baarimestarit ja muut valittelee porukan tulevan niin myöhään paikalle, mutta kukaan ei ole vielä yrittänyt tehdä mitään mikä voisi vetää sitä porukkaa paikalle aikaisemmin. Miksi kukaan tulisi aiemmin, jos baarilla ei ole tarjota mitään sisäänheittoboonusta? "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Jäärä 03.03.2012 17:29:15 (muokattu 03.03.2012 17:39:18) | |
---|
Einherjar: Meinaatteko todellakin, että sulkemisajan pudottaminen neljästä kahteen toisi ihmiset yhtään aikaisemmin baariin, eikä kahden jälkeen ihmisillä olisi nykyistä isompaa tarvetta jatkopaikalle? Totta Mooses! Ennenvanhaan kun baarit sulkivat ovensa max. klo 2.00 paikalle hoiperreltiin jo klo 21.00 jotta sai vielä istumapaikan pöydästä tai edes sisään ilman suurenpaa jonotusta. Klo 2.00 oli jo niin sekaisin ja uupunut, ettei tarvetta millekään jatkoille ollut. Tai tarvetta ylipäätään mihinkään. Paitti normi snagari--tappelu-taksitolppa systeemeihin. ...kukaan ei ole vielä yrittänyt tehdä mitään mikä voisi vetää sitä porukkaa paikalle aikaisemmin Siihen riittää pelkästään lakimuutos joka määrää, että ravintolat menevät kiinni viimeistään klo 2.00. Yksinkertaista. Ihminen pystyy juomaan tietyn määrän viinaa mikä on hälle ylhäältäpäin lasetettu. Näin ihmiset tulevat aikaisemmin baariin ja tuhlaavat rahansa kutakuinkin samassa ajassa. Kaikilla olisi parempi mieli, henkilökunnalla, bändillä ja asiakkailla, jotka voivat keräillä itseään krapulan kourissa hieman pidempään ennenkuin tarttee vääntäytyä työpaikalle maanantaina. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Einherjar 03.03.2012 18:39:11 | |
---|
Jäärä: Totta Mooses! Ennenvanhaan kun baarit sulkivat ovensa max. klo 2.00 ... Ennen oli ennen. Nyt on nyt. Suhteellisen rankasti on kulttuuri muuttunut sen jälkeen. "Aika entinen ei koskaan enää palaa..." "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
EP 03.03.2012 18:43:38 | |
---|
Einherjar: Ennen oli ennen. Nyt on nyt. Suhteellisen rankasti on kulttuuri muuttunut sen jälkeen. "Aika entinen ei koskaan enää palaa..." Toi on kyllä niin huono selitys kaikkeen mitä olis pitäny ajatella pidemmän päälle, eikä hetken mielijohteesta. |
Jäärä 03.03.2012 18:54:20 | |
---|
Einherjar: Ennen oli ennen. Nyt on nyt. Suhteellisen rankasti on kulttuuri muuttunut sen jälkeen. "Aika entinen ei koskaan enää palaa..." Luulen, että kansa tottuisi siihen muutamassa viikossa. Miksi pitäisi väen vängällä pitää huonompaa systeemiä voimassa? Ja miten se kulttuuri on muka muuttunut? Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Einherjar 03.03.2012 20:42:30 | |
---|
Jäärä: ...Miksi pitäisi väen vängällä pitää huonompaa systeemiä voimassa? Onko se huonompi, jos yleisö tykkää? ...Ja miten se kulttuuri on muka muuttunut? Suosittelen käymään jossakin suositussa nuorisopaikassa istumassa ilta selvinpäin ja vertaamaan sitä 60-70-80 -lukujen meininkeihin. Omasta mielestä jopa tässä viimeisen kymmenen vuoden sisällä on tullut jo muutosta baarikulttuuriin, ihmisten käytökseen baarissa, jne. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Jäärä 03.03.2012 21:01:43 | |
---|
Einherjar: Onko se huonompi, jos yleisö tykkää? Kai se on parempi tykätä jos ei tiedä paremmasta? Suosittelen käymään jossakin suositussa nuorisopaikassa istumassa ilta selvinpäin ja vertaamaan sitä 60-70-80 -lukujen meininkeihin. Omasta mielestä jopa tässä viimeisen kymmenen vuoden sisällä on tullut jo muutosta baarikulttuuriin, ihmisten käytökseen baarissa, jne. En jaksa käydä istuskelemassa ravintoloissa mutta keikkailen niissä. Ei se meininki ole mihinkään muuttunut, paitsi taustamusa soi ihan sairaan kovaa. Asiakkailla on mielessä lähinnä pariutuminen ja päihtyminen, ei mitään uutta muutamaan sataan tuhanteen vuoteen. Tosin, en ole pitkiin aikoihin soittanut missään varsinaisessa teinihelvetissä. Ehkä niissä meininki on sivistyneenpää kuin wanhoina hyvinä aikoina. Tosin en ole kokenut 60- ja 70-lukujen ravintolakulttuuria. Aika moni täällä kirjoittelevista on. Kokemuksia peliin! Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Prophet 03.03.2012 21:33:12 | |
---|
Jospa "syö muna-anjovisvoileipä viinanvetämisen välissä tai itke" -periaate tulee takaisin. Eikös kyseistä metodia käytetty 1960-70 -luvulla? |
EP 03.03.2012 21:36:56 (muokattu 03.03.2012 21:38:23) | |
---|
Prophet: Jospa "syö muna-anjovisvoileipä viinanvetämisen välissä tai itke" -periaate tulee takaisin. Eikös kyseistä metodia käytetty 1960-70 -luvulla? Mutta on noi "Jäärän" mainitsemat teinihelvetitkin jotain käsittämätöntä? Nehän muistuttaa paremmin jotain bordellia muutenkin ja lisäksi sellaisia privathuoneita missä voi varmaan tehdä ihan mitä tykkää.. : )) Ja se "musiikki" sitten.. tai voiko sitä musiikiksi edes kutsua? |
Kumiankka 04.03.2012 07:31:09 | |
---|
Kuulemma se muna-anjovisleipä oli tehty muovista jotta olisi kestävämpi ja ei sitä kuitenkaan kukaan syönyt |
Tankero 04.03.2012 13:38:10 | |
---|
EP: Mutta on noi "Jäärän" mainitsemat teinihelvetitkin jotain käsittämätöntä? Nehän muistuttaa paremmin jotain bordellia muutenkin ja lisäksi sellaisia privathuoneita missä voi varmaan tehdä ihan mitä tykkää.. : )) Ja se "musiikki" sitten.. tai voiko sitä musiikiksi edes kutsua? Sinulla on varmaan kokemuksia monestakin paikasta. Humppajyrä |
mack the knife 04.03.2012 15:34:51 | |
---|
Ehdottomasti kapakat kiinni 01.30. Muutama yökerho neljään jos joku tarvii. Sais joskus sentään lopettaa keikan ihmisten aikaan. COVS n:o 1. |
EP 04.03.2012 16:12:22 | |
---|
mack the knife: Ehdottomasti kapakat kiinni 01.30. Muutama yökerho neljään jos joku tarvii. Sais joskus sentään lopettaa keikan ihmisten aikaan. Juu, samaa mieltä. Muutama tasokkaampi yökerho neljään. Ei muuta kun adressia väsäämään, että saadaan lakimuutos! |
baron 04.03.2012 23:10:36 (muokattu 04.03.2012 23:11:18) | |
---|
EP: Juu, samaa mieltä. Muutama tasokkaampi yökerho neljään. Ei muuta kun adressia väsäämään, että saadaan lakimuutos! Musta olisi hyvä että vähemmän tasokkaat olisi aamukahdeksaan niin niistä pääsisi suoraan vähemmän tasokkaisiin aamukapakoihin. Säästäisi typerät taksirahat himaan sillä välillä. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
half 05.03.2012 08:08:15 | |
---|
baron: Musta olisi hyvä että vähemmän tasokkaat olisi aamukahdeksaan niin niistä pääsisi suoraan vähemmän tasokkaisiin aamukapakoihin. Säästäisi typerät taksirahat himaan sillä välillä. Turussa tuo oli joskus lähes mahdollista. Foija meni kiinni neljältä ja Einespala aukesi viideltä. Siirtymisineen lähes runt omkring. http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw |
mack the knife 08.03.2012 12:38:14 | |
---|
half: Turussa tuo oli joskus lähes mahdollista. Foija meni kiinni neljältä ja Einespala aukesi viideltä. Siirtymisineen lähes runt omkring. On se Helsingissäkin ollu mahdollista. Populus meni neljältä kiinni ja Kuoppa aukes viideltä. Aleksis Kiven kadun päästä oli sen verran matkaa Vilhonkadulle, että tunti päissään meni helposti. COVS n:o 1. |
Qsine 08.03.2012 13:30:04 | |
---|
Minulla on hieman semmoinen tunne, että oltiin sitten Turussa tai Hellsingissä, niin tuosta sulkemisten ja aukeamisten välisestä hyppytunnista voisi surutta käyttää nimeä "Unhappy Hour". http://jannekuusinen.blogspot.com/ |
Jonte 08.03.2012 19:51:14 | |
---|
dartman: Mitä olette kanssaveljet ja -siskot mieltä siitä, kun jomman kumman iltapäivälehden mukaan ministeriössä mietitään ravintoloiden aukioloajan rajoittamista 02:een? Enpä ostanut lehteä, eli en tiedä asiasta sen enempää, mutta itse kyllä suhtaudun ajatukseen suopeasti. Muistan vielä senkin ajan, kun pöytävaraus piti lunastaa klo 21 mennessä, jotta sait paikkasi, muuten se oli mennyt. Kun aukioloaikoja on pidennetty se ei kuitenkaan ole lisännyt asiakkaiden ravintolassaoloaikaa, vaan jokainen loppuun tullut lisätunti on siiurtänyt väen baariin tulemista puolellatoista tunnilla. Mun mielestä. Kyllä soittajien pitää päästä ennen kukonlaulua kotiinsa. Minä olen sitä mieltä, että tanssit alkakoot klo 21 ja päättykööt klo 1.30. Jokaisesta lisätunnista tai klo 21 jälkeen aloitetusta keikasta lisäliksaa niin, että se tuntuu jossakin. -jonte Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |