Aihe: Muusikot joille ei koskaan olisi saanut myydä soittimia :)
1 2 3 4
Vilhelmus
13.06.2003 22:29:25

99.9999999999999% Beattanssirautakitaralankaorkestereista.

On se katkera, kun ihmisiä kiinnostaa blosarivedätyksen sijasta normaali kitaramusiikki.
Uskon pyhään kolmen soinnun voimaan.
isojussi
13.06.2003 23:25:02
On se katkera, kun ihmisiä kiinnostaa blosarivedätyksen sijasta normaali kitaramusiikki.

Normaali = päin vittua soitettu paska?
Osta mut - ma olen kaupan!
E C
13.06.2003 23:52:55

No tämä Isojussihan nyt tuntuu olevan melkoinen Miles Davis... Kun nyt vaan olisi sanoille katetta.
isojussi
13.06.2003 23:55:44
... Kun nyt vaan olisi sanoille katetta.

**ttu mä mitään soittaa osaa, mutta ei osaa moni muukaan....;-)
Vilhelmus
14.06.2003 07:56:09

On se katkera, jos itseään huonompi menestyy paremmin.
isojussi
14.06.2003 08:48:02
On se katkera, jos itseään huonompi menestyy paremmin.

Taas sain sohaistua oikein kunnon kusiaispesää. Mnetissä pyörivästä väestä aika isolle osalle rautalanka on niin pyhää, että se on kaiken arvostelun yläpuolella - aivan sama, miten se on soitettu.

Ei mulla oo mitään hyvin soitettua beatmusaa/rautalankaa vastaan, vihaan vaan paskaa yleensä.

Eikö sua ärsytä, jos kuulet esim. radiosta jonkin, aivan päin.... tehdyn levytyksen?
Vilhelmus
14.06.2003 09:48:49

Mnetissä pyörivästä väestä aika isolle osalle rautalanka on niin pyhää

Ei oikeastaan vain tälle väelle, eikä vain rautalanka. Siis ainakin minun kokemuksieni mukaan keskivertokuulija diggailee mieluummin perusbiittiä kuin blosarijuttuja, eikä heitä pidä siitä syyttää. Vaikka oma makusi toisenlainen olisikin.

Ei mulla oo mitään hyvin soitettua beatmusaa/rautalankaa vastaan, vihaan vaan paskaa yleensä.

Minulle tässäKIN asiassa tärkeintä on MEININKI.

Eikö sua ärsytä, jos kuulet esim. radiosta jonkin, aivan päin.... tehdyn levytyksen?

Radiossa ei soiteta NIIN paljon perseelleen menneitä :). Itse asiassa en kuuntele radiota niin paljon, että mikään erityisemmin ärsyttäisi (mitä nyt töissä ylexin suoltama hiphop).
Irti Humpasta
14.06.2003 13:51:53

Soittaja numero X. Hen** Kulmal*.
Oli soittelevinaan rumpuja pitkän tovin, mutta ryhtyikin "puhaltajaksi". Puhalsi kaikkien Auraviiht**n kautta työskentelevien muusikoiden rahat ;)
...eläkeläinen...
isojussi
15.06.2003 17:57:33
...keskivertokuulija diggailee mieluummin perusbiittiä kuin blosarijuttuja, eikä heitä pidä siitä syyttää...

Ehkä monikin diggais enemmänkin esim. big bandien soittamaa tanssimusaa, jos sitä heille tosissaan yritettäisiin tarjota. Valitettavasti markkinamiehet ovat huomanneet, kuinka helppo on muokata rahvaan mielipiteitä katteellisempaan suuntaan.

Ei mulla varsinaisesti mitään rautalankaa vastaan oo, kyllä senkin voi hyvin tehdä, olis vaan mukavampi, jos ois tanssijoille tarjolla muutakin.

Pidettiin meidän big bandiila alkukuusta lavatanssit, josta yleisön kommentit oli suurinpiirtein seuraavia: "On se upeeta, kun soitetaan oikeilla soittimilla ja isolla orkesterilla"

Ei mulla mitää kitaristejakaan vastaan ole, monet eniten arvostamistani muusikoista ovat kitaristeja - eivätkä läheskään kaikki jazzkitaristeja.
Vilhelmus
15.06.2003 19:03:00

Me soitetaan rautalankabiittiä helvetin huonosti, mutta onneks yleisö tykkää aina =D
Simplex
15.06.2003 19:37:09

Ei kannata riidellä, sopu on mukavempaa. Kaikki muu on turhaa paitsi humppa! Kun rumpalisti laskee humpalle tahtia ja katsoo samalla viekaasti muita soiitajia niin silloin tiedän että suuri seikkailu on aluillaan. Taas kerran soittaja saa antaa itseään rytmin vietäväksi, humpan hurmioon. Hurjan humpan päätteksi on koko orkesterilla tyhjä ja saavutettu olo, onkin hyvä jättää humpat setin loppuun. Tauolla sitten kerrataan tapahtuneet, tehdään yhteenveto ja nollataan tilanne. Basistille annetaan tiukat ohjeet seuraavaan settiin, kiivetään lavalle ja polkastaan homma käyntiin "Saariston Sirkalla". Soitellaan valsseja, tangoja, foxeja ja perushuttua. Yllätetään juhlakansa tökeröllä bossanovalla ja palataan taas huttuun. Loppu häämöttää ja soittajat alkavat liikehtimään hermostuneen oloisesti, basisti kaataa nuottitelineen, on humpan aika. Hanuristi vetää palkeet täyteen tunkkaista ja kuumaksi hikoiltua ilmaa, huutaa ulkoa opetellun laskun "YY-KAA-JA-YY-KAA-KOO-NEE" josta muut soittajat tietävät aloittaa kappaleen samaan aikaan. "Irja"-humppa lähtee kuin juna jyskyttämään eteenpäin. "Irjan" jälkeen lähtee "Odessa", se lähtee niin nopeasti ettei tanssiväki ehdi edes aplodeeraamaan. Soolo soitetaan pitkän kaavan mukaan, niin oli sovittu edellisellä tauolla.... Näin keikka etenee loppuunsa ja orkesteri saa ansaitusti nimellisen palkkionsa. Vehkeet roudataan autoon, kitaristi ei roudaa selkäsärkyihin vedoten, päästään kotimatkalle ja kelloradion vilkuttaessa aikaa 04:48 ihmettelen miksi se kirottu humppa hakka yhä takaraivossa, uni ei tule.
I might as well go back over yonder...
Speedy
15.06.2003 20:43:16

En halua olla ilonpilaaja, mutta miks ensin laski rumpali, ja sit haitaristi..=)
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Simplex
15.06.2003 20:49:29

En halua olla ilonpilaaja, mutta miks ensin laski rumpali, ja sit haitaristi..=)

Koska meidän orkesterissa on annettu hanuristillekkin vastuuta.
I might as well go back over yonder...
Roadari
16.06.2003 16:03:22
Muusikot joille ei koskaan olisi saanut myydä soittimia :)

Mulle ei olis saanu. Ei ainakaan näin perkeeleen monta!
Hitto, sitähän olis aika rikas mies jos olis ees puolet jättäny ostamati. Pirun GAS!

Toisaalta, ryypänny mää olisin neki rahat...

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Ukko
16.06.2003 16:52:10

Soittaja numero X. Hen** Kulmal*.
Oli soittelevinaan rumpuja pitkän tovin, mutta ryhtyikin "puhaltajaksi". Puhalsi kaikkien Auraviiht**n kautta työskentelevien muusikoiden rahat ;)

Jos kyse on X. Hen** Kulmal*:sta niin ei se rumpuja ollut SOITTAVINAAN vaan kiippareita. Tiedän tapauksen "soittotaidosta" muutamia huvittavia juttuja takavuosilta.
KoskisenMasa
16.06.2003 23:16:24

Tiedän tapauksen "soittotaidosta" muutamia huvittavia juttuja takavuosilta.

Noh?

Tänne vaan. Aloitit jo... ;)
E C
17.06.2003 08:21:45 (muokattu 17.06.2003 08:24:05)
Pidettiin meidän big bandiila alkukuusta lavatanssit, josta yleisön kommentit oli suurinpiirtein seuraavia: "On se upeeta, kun soitetaan oikeilla soittimilla ja isolla orkesterilla"

ei muutakun menkää ja ruvetkaa kiertään tanssiravintoloita ja lavoja, jakakaa potti tasan. kyllä sillä varmaan juustosämpylän ja kahvin saa yöhuoltamolla.
meinaan vaan et jos tommosella revohkalla meinaa yleisöä viihdyttää niin palkka tuppaa jäämään pieneksi.

isojussia kismittää kun täällä on säännöllisesti keikkailevia muusikoita tosi paljon, ja ite pääsee vetään tuubaansa säännöllisen epäsäännöllisesti.
jarkkkk
17.06.2003 08:26:28
99.9999999999999% Beattanssirautakitaralankaorkestereista.

korjaus: 100%
roses are red, violets are blue, i'm a schitzophrenic and so am i.
isojussi
17.06.2003 08:45:59
isojussia kismittää kun täällä on säännöllisesti keikkailevia muusikoita tosi paljon, ja ite pääsee vetään tuubaansa säännöllisen epäsäännöllisesti.

Sorry E.C. - but you're wrong! BB on mulle rakas harrastus (soitan siellä sitäpaitsi vetopasuunaa, en tuubaa - vaikka ukulelensoittajille ne kai on kaikki samanlaisia). Leipää pöytään - keikat tehdään one man bändillä, tai korkeitaan triolla....
Ukko
17.06.2003 16:59:22

Noh?

Tänne vaan. Aloitit jo... ;)

Ei voi, kun on sellainenkin asia kuin henkilön solvaaminen julkisesti josta voi olla negatiivisia seuraamuksia. Ainakin näin on mulle kerrottu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)