Aihe: Mixerivahvistin
1 2
The 1
07.03.2025 00:52:05
Tarkoitan siis että ei ole tarvinnut laittaa rahojaan PA kamoihin vaan on aina vetänyt toisten kamoilla. sitä kyllä ihmettelen ei ne nyt niin kauhean kalliita ole jos vaikka olis oma Bändi joskus.
The 1
07.03.2025 01:01:47
The 1: Tarkoitan siis että ei ole tarvinnut laittaa rahojaan PA kamoihin vaan on aina vetänyt toisten kamoilla. sitä kyllä ihmettelen ei ne nyt niin kauhean kalliita ole jos vaikka olis oma Bändi joskus. Sen minä kyllä ymmärrän jos on muusikko kuten wanha on niin siitä osaamisesta pitää myös ostajan maksaa ei näin hyvää soittajaa enää monta elossa ole mutta tarkoitin vaan sitä että joskus olisit voinut ostaa Pa kamat ihan vaan sinne autotalliin :) moro
The 1
07.03.2025 01:14:21
Vielä tuohon Dynacord mikseriin no vaikkapa power mate 600 niin laitoin sen myyntiin niin tunninpäästä Seinäjoelta mies matkalla Tampereelle soitti että minä ostan sen olen jo tulossa.
The 1
07.03.2025 01:25:59
Yksi mihin rakastuin oli Dynacord power mate 600 ja Cerwin Vega -v 21 sitä ei voita edes " Valion voi" sen helpompaa on ainostaan "roudarit.
The 1
07.03.2025 01:38:48
Olimme laivalla keikalla ja meillä oli noi vehkeet niin Reetu sekosi kun en antanut vetää meidän vehkeisiin niin olihan siellä laivankin kamat vetäköön niihin.
The 1
07.03.2025 01:52:40
Kyllä se Reetu olisi vetänyt varmasti meidän kamoilla.
Epämuusikko
07.03.2025 08:54:43
"Minulle on aina ollut mieluisin Mikserivahvistin on ollut Dynacord Pover mate 600 isoimassa luokassa 1000 sekä 1200 pover mate mikserit. Kun ostaa näistä jonkun laatu on aina 5 tähteä ja mikä tärkeintä saat aina myydessä omasi pois. Tapsa Rautavaaran sanoin" tämä tarina on tosi.

Wanhan vetäjän ei ole koskaan joutunut pitämään rahojaan PA laitteisiin kuten minä ja muut silloin on tärkeintä että rahalleen saa vastinetta,vanhana soitin myyjänä tiedän mitä ostan .PS minä tiedän paljon varakkaita muusikoita kas kummaa heillä on aina olleet Dynacordin PA kamat. Tarkoitan siis että ei ole tarvinnut laittaa rahojaan PA kamoihin vaan on aina vetänyt toisten kamoilla. sitä kyllä ihmettelen ei ne nyt niin kauhean kalliita ole jos vaikka olis oma Bändi joskus. Sen minä kyllä ymmärrän jos on muusikko kuten wanha on niin siitä osaamisesta pitää myös ostajan maksaa ei näin hyvää soittajaa enää monta elossa ole mutta tarkoitin vaan sitä että joskus olisit voinut ostaa Pa kamat ihan vaan sinne autotalliin :) moro

Vielä tuohon Dynacord mikseriin no vaikkapa power mate 600 niin laitoin sen myyntiin niin tunninpäästä Seinäjoelta mies matkalla Tampereelle soitti että minä ostan sen olen jo tulossa.

Yksi mihin rakastuin oli Dynacord power mate 600 ja Cerwin Vega -v 21 sitä ei voita edes " Valion voi" sen helpompaa on ainostaan "roudarit.

Olimme laivalla keikalla ja meillä oli noi vehkeet niin Reetu sekosi kun en antanut vetää meidän vehkeisiin niin olihan siellä laivankin kamat vetäköön niihin. Kyllä se Reetu olisi vetänyt varmasti meidän kamoilla."

Katoppa kun muotoilin tuon sun informaatiopläjäyksen yhteen viestiin. Helpompi lukea nämä tärkeät tiedotteet.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
WanhaWetäjä
07.03.2025 12:07:25

The 1: Wanhan vetäjän ei ole koskaan joutunut pitämään rahojaan PA laitteisiin kuten minä ja muut silloin on tärkeintä että rahalleen saa vastinetta,vanhana soitin myyjänä tiedän mitä ostan .PS minä tiedän paljon varakkaita muusikoita kas kummaa heillä on aina olleet Dynacordin PA kamat.

Kukahan hoiti kamojen kuljetukset ja säilytykset ja roudaukset keikalle ja keikan jälkeen? Entä kuka osti pikkubussin jolla myös keikkoja tehtiin? Ja kuka kehtasi tämän jälkeen sanoa tai paremminkin huutaen avautua keikkamatkalla että minä tienaan ajamisella?
Entäpä kuka oli hän joka haettiin kotiovelta ja tuotiin kotiovelle keikan jälkeen?
Mietippä sitä.

Palatakseni vielä tuohon kuka mitäkin osti niin 90-luvun kuvioissa ostin aika monia synia, mm Korg Trinity maksoi markka-aikaan 24 000 mk eli on mullakin rahaa kamoihin palanut.

Nyt eletään tätä päivää ja kamat sen mukaan, varakkaat muusikot(?) saati Dynacord eivät ole tätä päivää. Vaikkapa jo mainittu QSC iPad ohjattava pikkumikseri painaa n. 2-5 kiloa,kanavien määrästä riippuen, puhelimella voi jokainen säätää oman monnarinsa miten haluaa koska auxeja riittää toisin kuin noissa vanhoissa mikserivahvistimissa. Soundtsekin teossa pitää tietty valita joku bandista joka hoitaa miksauksen eli menee padin kanssa parketin puolelle, basisti tai kitaristi langattomilla ehkä se yleisin vaihtoehto. Jos haluaa keikan voi tallentaa joko stereona tai moniraitaversiona ulkoiselle SSD levylle ja editoida myöhemmin tietokoneella, toimii toki myös kotistudion sydämenä ja jos on treenikämppä niin teeneja voi tallentaa. Livena Bosen tai minkä vaan laatumerkin aktiivi tolppa-PA toimii pikkubandeilla hyvin digimikserin kaverina ja on helppo roudata.

Jos ei ole käynyt keikoilla vuosikausiin niin ei voi mitenkään tietää missä tänä päivänä mennään kamojen suhteen. Viimesen kahdenkymmen vuoden aikana olen nähnyt aika monta bandia ja etenkin ammatikseen tai semi pro keikkailevilla alkaa olla poikkeuksetta padiohjattava mikseri ja aktiivi PA. Vanhat Yamahan isot digimikserit ovat mennyttä aikaa sekavine valikoineen, padiohjattavat ovat paitsi pienikokoisia ja kevyitä niin myös varsin helppoja käyttää jos ja kun asiaan jaksaa perehtyä. Joillain bandeilla on vielä äänimies ja silloinkin ollaan vahvasti digimaailmassa.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Sir Roger
07.03.2025 13:02:53
Mainittu Dynacord Pover Mate 600 on kyllä asiaa (tosin maksaa), siihen hyvät/ sopivat kaapit.
Muuten voi keskittyä pändikokonaisuuteen musiikillisesti.
"Harmony is when you find two note that love another."
The 1
07.03.2025 22:37:11
Wanhan vetäjän kohdalla ymmärrän sen että kuljetus tuli hänelle mutta auto oli hänellä myös ison perheen olellinen tapa hoitaa asioita. Mutta se on se "pihvi" jos sinulla on PA laitteisto ja auto niin sinusta tulee melkein heti sen bändin johtaja joka hoitaa kaikki. Siitä on kysymys Bändin johtaminen on myös sitä että sinä " Wanha" palkkaat tai valitset sinun bändiisi miehet joita alat johtaa ja vataat että se bändi toimii.Sen takia sinä et ole koskaan ottanut johtajan viittaa harteillesi,muuten olet saanut korvaukset ajetusta kilometreistä ja olet varmasti tietoinen kaikista eduista mitä kuljetukseen ja korvauksiin tulee.PS. kyllä minun autoni oli aina teidän pihassa josta jatkoi kohti kotia,kirjoittanut "Hilja Haahti" mutta kiva näitä on muistella.
vielä asiasta minä en saanut koskaan korvausta ajoistani Coitus Int keikoistani ja sen romun huolloista ja korjauksista samoilla silmillä töihin.
The 1
07.03.2025 22:49:19
Minä kyllä ajoin Nallen keikat kaikki mennen tullen kun te nukuitte ja muittenkin bändien keikat olen ajanut Haaparannan kautta Ruotsin keikoille kun laivat oli lakossa
Muutama miljoona kilometriä on takana ja vielä edessäkin vuoteen 2029 minulta saa ostaa hyvän Wv
The 1
07.03.2025 22:52:24 (muokattu 07.03.2025 22:55:08)
Kyllä minä niin mieluisasti olisin ottanut kuppia kun ajanut mutta ehkä se on pitänyt minut vielä hengissä.
The 1
07.03.2025 23:01:30
Muistan kun tulimme Wanhan vetäjän Saab 99 ja peräkäryllä Lapuan Latosaareen ja vastassa oli Carlies yhtyeen tuliterä Bussi niin vähän hävetti olla se toinen bändi. mutta kyllä mielestäni silläkin kalustolla voi kilometri korvaukset kuitata verottajalta pois.
The 1
07.03.2025 23:05:06
Mutta se täytyy todeta että solisti " Trumpetisti" tuli paikalle uudella autolla.
Epämuusikko
07.03.2025 23:31:51
Eikä vieläkään onnistu lauseiden tiivistäminen yhteen viestiin.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Sir Roger
08.03.2025 13:46:36
The 1: Kyllä minä niin mieluisasti olisin ottanut kuppia kun ajanut mutta ehkä se on pitänyt minut vielä hengissä.

Hyvä pointti, sait +
Sir Roger
08.03.2025 13:55:04
The 1: Mutta se on se "pihvi" jos sinulla on PA laitteisto ja auto niin sinusta tulee melkein heti sen bändin johtaja joka hoitaa kaikki..

Juu, mutta särähti hieman korvaan.
Tämä nyt aivan yleisesti, ei liity sinänsä edellä kirjoitettuun, mutta jos on "johtaja",
niin hänen pitää mielestäni yrittää olla myös se musiikillinen tarkkailija ja yrittää vaikuttaa miltä pändi kuulostaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)