Aihe: Keikkapalkkiot
1 2 3
WanhaWetäjä
21.03.2020 11:10:16 (muokattu 21.03.2020 14:44:58)

geggo:
Haluaisin vaan nähdä niiden liiton äijien naamat, jotka ovat muusikoiden tessit neuvotelleet!
Mukavaa kotikeikka-iltaa kullekin säädylle. Näin parhaiten rahat säästyy.

En lainaa koko juttua, olihan siinä ihan asiaa sinänsä. Tein viime viikolla sellasen keikan joka liippaa geggon kertomusta monelta osin ja johon ei varmasti moni olisi lähtenyt, tein sen siksi että...no juu, varmaan koska kukaan muu ei suostunut.
Aamujunalla Ouluun, osa bandista tuli jo Hesasta samaan junaan, vaihto Oulussa Kemin junaan, Kemistä keikkabussiila kohti Yllästä ja jottei ihan noin helpolla päästy niin bussin toisesta takarenkaasta oli katkennut kolme pulttia joten rengas lonksotti ja oli jopa likellä irrota. Käsipelillä ei olemassa olevia muttereita saatu kiristettyä.
Onneksi vain muutaman kilsan päässä jossain Ylitornion kieppeillä oli paja jossa homma hoitui. Aikataulu kusi sen verran että roudauksen ja soundtsekin jälkeen jäi 15 minsaa aikaa. Keikka meni hyvin, tuttuja soittajia, ammattilaisia joista 3 oli tuuraajia, minä mukaan lukien.
Seuraavana päivän n. kympiltä aamulla kohti Kemiä, sieltä junalla Ouluun ja vaihto Treelle, himassa n. klo 21.30. Tämä siksi että osa porukasta jatkoi tekemään vielä 3 konserttia Lapissa, no joo yksi kerkes peruuntumaan koronan takia.

Tilille rapsahti komiat 133,40€, junaliput n 49€, syötävät ja juotavat varmaan 50€, sellasta se joskus on. Tämä ei ollut siis harrastustoimintaa "kiva päästä kotoa pois" vaan tutun kaverin jeesaamista jonka bandissa olen ollut ns vakituuraajana jo vuosia.

Tessit on menyttä aikaa, toimivat asianmukaisesti jonnekkin 80-luvun puoliväliin asti mm matkojen korvaamisen osalta.
Sen jälkeen mm. Lapin keikat tehtiin triolla tyyliin yhen keikan liksa meni jokaiselta matkakuluihin, sama meiniki on nykyään, ei kukaan maksa matkoista mitään.

Suosittelen kaikille joilla alasta ei ole kokemusta tutustumaan tanssimuusikon ammattiin kenttätyön kautta ja sen jälkeen kommentoimaan liksoista etc muusta mikä tähän kuvioon liittyy, kannattaa myös soitella toimistoihin ja tarjota sitä omaa juttuaan "ei me tolla liksalla lähetä", tai vielä paree kun menee käymään henk.koht. esittämässä vaatimuksia ja liksatoiveita, liimis tykkää kun saa hyvät naurut näinä ankeina aikoina.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Eläkeläissoittaja
21.03.2020 14:11:04

WW:lle pamahti plussa realismista.
Timi
21.03.2020 14:52:28
WanhaWetäjä: En lainaa koko juttua, olihan siinä ihan asiaa sinänsä. Tein viime viikolla sellasen keikan joka liippaa geggon kertomusta monelta osin ja johon ei varmasti moni olisi lähtenyt, tein sen siksi että...no juu, varmaan koska kukaan muu ei suostunut.
Aamujunalla Ouluun, osa bandista tuli jo Hesasta samaan junaan, vaihto Oulussa Kemin junaan, Kemistä keikkabussiila kohti Yllästä ja jottei ihan noin helpolla päästy niin bussin toisesta takarenkaasta oli katkennut kolme pulttia joten rengas lonksotti ja oli jopa likellä irrota. Käsipelillä ei olemassa olevia muttereita saatu kiristettyä.
Onneksi vain muutaman kilsan päässä jossain Ylitornion kieppeillä oli paja jossa homma hoitui. Aikataulu kusi sen verran että roudauksen ja soundtsekin jälkeen jäi 15 minsaa aikaa. Keikka meni hyvin, tuttuja soittajia, ammattilaisia joista 3 oli tuuraajia, minä mukaan lukien.
Seuraavana päivän n. kympiltä aamulla kohti Kemiä, sieltä junalla Ouluun ja vaihto Treelle, himassa n. klo 21.30. Tämä siksi että osa porukasta jatkoi tekemään vielä 3 konserttia Lapissa, no joo yksi kerkes peruuntumaan koronan takia.

Tilille rapsahti komiat 133,40€, junaliput n 49€, syötävät ja juotavat varmaan 50€, sellasta se joskus on. Tämä ei ollut siis harrastustoimintaa "kiva päästä kotoa pois" vaan tutun kaverin jeesaamista jonka bandissa olen ollut ns vakituuraajana jo vuosia.

Tessit on menyttä aikaa, toimivat asianmukaisesti jonnekkin 80-luvun puoliväliin asti mm matkojen korvaamisen osalta.
Sen jälkeen mm. Lapin keikat tehtiin triolla tyyliin yhen keikan liksa meni jokaiselta matkakuluihin, sama meiniki on nykyään, ei kukaan maksa matkoista mitään.

Suosittelen kaikille joilla alasta ei ole kokemusta tutustumaan tanssimuusikon ammattiin kenttätyön kautta ja sen jälkeen kommentoimaan liksoista etc muusta mikä tähän kuvioon liittyy, kannattaa myös soitella toimistoihin ja tarjota sitä omaa juttuaan "ei me tolla liksalla lähetä", tai vielä paree kun menee käymään henk.koht. esittämässä vaatimuksia ja liksatoiveita, liimis tykkää kun saa hyvät naurut näinä ankeina aikoina.

Alan mies kirjoittaa asiaa!Ei aina käy niin.Kuin haaveillaan.
Timi
Mistä sitä tietää?
WanhaWetäjä
21.03.2020 15:01:02

Eläkeläissoittaja: WW:lle pamahti plussa realismista.

Juu, realismin kautta mennään, aina. Jos siinä on mukana ripaus vanhenevan ja ajattelevan ihmisen kyynisyyttä niin se sallittakoon, näillä kilometreillä ja vielä mukana roikkuvana näkemystä ja kokemusta alan eri ilmiöistä saattaa olla niin hyvässä kuin pahassa.
baron
21.03.2020 17:24:29

Silloin kun mä aktiivisemmin keikkailin niin meidän raja oli noin kehä III koska jos tuli keikkapyyntöjä jostain kauempaa niin mun pyyntö oli sellainen että diiliä ei tullut.
Mua särähti että kerran joku oululaisbändi jonka kanssa kilpailtiin samasta stadin keikasta sanoi että mä teen liian halvalla. Mä sanoin että jos mä tulisin Ouluun mun keikkaliksapyyntö olisi sellainen että se ylittäisi teidän liksat mennen tullen.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Janne Ikonen
22.03.2020 09:44:51 (muokattu 22.03.2020 09:51:07)
Tämä lienee off-topicia
No nyt kun nuo humppakeikat on peruttu, niin aloitin tekemään polttopuita tässä ihan omalta tontilta. Entisessä elämässä yrittelin metsurina toimia, olikohan v.84-86.
Sehän loppui sitten siihen, kun tuli nuo motot ym. puunkorjuuta tehokkaammin tekevät koneketjut. Eipä siinä, aikani ryypättyäni aloitin sitten keikkailemaan, olikohan v. 91.
Sillä sitten leipää pöytään, aluksi ihan haitarilla ja siihen sitten vähän kerrassaan sähköääniä; urkuboksia, moduuleita. Lopulta sitten ajattelin, että ahaa! Nerokasta!
Minäpä hommaankin komppikoneet ja "sähköurut!" Koneethan ne metsäänkin tuli puunkorjuuta helpottamaan ja kaivinkoneet jo kauan ennen sitä vei lapiomiesten työt.
Sittenhän sitä keikkaa vasta alkoikin tulla ja kateellisia työnsä menettäneitä basisteja, rumpaleita, kitaristeja, hanuristeja jne. aina silloin tällöin muistuttamaan
miten pitäisi olla oikea orkesteri, eikä konepaskaa. Sitten näitä; mulla on semmoinen periaate, että en ala koneiden kanssa sammalla lavalla soittamaan, viet ammattilaisten työt!
Minä joskus yritin vastailla, että minulla on semmoinen periaate, että laskut missä on oma nimi, pitää pyrkiä maksamaan ajallaan. Kaikenlaista harmia aina välillä.
Joskus kun oikein harmitti joku känniläinen rumpali, joka ojensi jossain Iisalmen Seurahuoneela komppikoneen draivista ja groovesta,
(draivi on se putki jonka sisällä groove kulkee, jotain sinnepäin sönkötti) samalla hakaten sormella kaiteeseen.
Tuli sanottua hänelle, että näitähän myydään aivan laillisesti musiikkiliikkeissä kautta maan. Käyt ostamassa, vähän treenailet ja teet oikein hyvät humppagroovet ja draivit,
helpompi roudata ja töitä riittää. No se siitä.
Äskettäin törmäsin koronan takia työttömäksi jääneesen muusikkokaveriin, oli ostanut uuden moottorisahan, hydraulihalkaisijan ja tilannut 3 metristä koivuropsia pihalleen.
Semmoisen 5 kiintomottia n.20€/kiinto. Siitähän tulee halkoja n. 7-8 pinomottia, 10-12 heittomottia, laskeskelin. Juu talven puut itselle ja velipojalle myyn loput, tuli vastaus.
Mikäs siinä, 40-50€/ heittomotti, ja pimeänä! Sehän on hyvä tili!
Mutta voi hyvä tavaton sitä halontekoa, ei sitten minkäänlaista mittaa, 30cm-50cm oli toleranssi. Pinot huojuvia ja kuin juosten kustu, ei kunnollisia aluspuita.
Saha puolti, pölkönpäät vinoja, ei reppana osannut viilata sahaa kunnolla. Kaikesta huomasi, että ei ole ainakaan tämän lajin ammattilainen.
Kyllä menee hyvät tarpeet pilalle ajattelin mennä sanomaan. Kirveellähän ne halot pitää tehdä, ei siinä halkomakoneita käytetä, höh.
No, kesä menee, koronakin toivottavasti on ohi ennen syksyä, talvella muusikkokaveri ja sen veli lämmittää uunejaan ja saunojaan omatekemillä klapeilla.
Veikkaanpa että yhtä hyvin palaa ja lämmittää, siinä missä ammattilaisten tekemät, tasapituiset ja kokoiset, puolta kalliimmat polttopuut.
Niin, että: jos ei ole muita töitä, tee polttopuita, niitä aina tarvitaan!
Anonymous-jazz
22.03.2020 10:01:56 (muokattu 22.03.2020 10:21:42)

Tässä menee aika monta tanssipaikkaa kohta konkurssiin.

Tanssibändiä konkurssiin.

Viihdeala seisoo nyt paikallaan.

Liimikset nyt saisikin kokea konkurssin.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
WanhaWetäjä
22.03.2020 13:47:05 (muokattu 22.03.2020 17:56:43)

Janne Ikonen:

En lainaa juttua suoraan mutta tuotahan se jossain kohtaa oli aika monella, oma konekeikkailu ns moulinex-kuskina rajoittui kahden viikon pätkään Treen Kaijakassa joskus 90-luvulla, myöhemmin tehtiin triokeikkaa siten että n. 1/3 ohjelmistosta oli konevetoista MUTTA midifileista oli karsittu rummut ja paljon muutakin , rumpalin monnariin tuli basso ja jotain perkkuja/klikki, kitarat ja kiipparit soitettiin eli pyrittiin siihen että soundimaailma ei muuttuisi hirveästi siitä mitä soitimme pelkästään bandillä, kokoonpano oli kiipparit+nakkibasso, kitara + rummut, kaikki myös lauloivat.

Puuhommaa täälläkin, vielä n. 10 isoa kuusipölliä ja parikymmentä pienempää odottaa kiilaa, kirvestä ja käsisirkkeliä, yksi iso monihaarainen pihapihlaja kaatamista, mahdollisesti n 15 vaahteraa purettavan rakennuksen tieltä myöhemmin keväällä ja siskon mökillä on vielä isoja koivupöllejä varmaan 50 + pari kaadettua koivua ja rantapusikon perkaamista. Huh...ajankulua on siis tiedossa.

Mukavaa hommaa sinänsä, vähän järeämpää halkaisukonetta saatan vuokrata siskon mökille, isot, kuivat ja osin oksaiset koivupöllit ovat aika haastavia Fiskarsin isolla halkomakirveellä ja kiiloillakin.

Niin joo, otsikkoon löyhästi liittyen "keikkapalkkioksi" saan pitää kaatamani pihlajat, osan siskon mökin puista ja maholliset vaahterat ja muut mitä kaikkea joudutaan purkutalon tiimoilta kaatamaan. Kuusipölleistä osa on jo pilkottu ja poltettu, niitten kanssa olikin melkoinen temmellys, todella iso pihakuusi oli kuollut pystyyn, sen kaato, karsiminen ja sahaus pölleiksi oli jo oma juttunsa, ammattimetsurin otin avuksi kaatohommaan, kaiken muun tein itse. Myös toinen kuusi koki saman kohtalon kirjanpainajakuoriaisen tappamana mutta se on kokoa kirveellä klapeiksi ja on vielä pölleinä. Isosta kuusesta tuli mahoton määrä puuta myös oksista, niitä on kuivana vielä aika läjä.
EP
22.03.2020 14:34:48
labrador: Arka aihe, mutta rohkeneeko kukaan ottaa kantaa keikkapalkkioihin, kun kysymyksessä on perus tanssikeikka ilman, että on ohjelmatoimistoa vetämässä välistä?
Kuulin tuossa juuri, että kvartetti x heittää iltapäivätanssikeikan 300 eurolla! Huh huh!

Todella arka.
Tuossahan se tuleekin esiin mennäkö porukalla 300 jaettuna 4 osaan vai kosketinsoittaja/ haitaristi komppikoneineen, eikä tarvi jakaa?
Kumpi on suurempi synti?
WanhaWetäjä
23.03.2020 12:20:21

Lainaan itseäni ja korjaan antamaani väärää informaatiota :

Normi kuvio eli lähettämäni uusi verokortti ei ollut kerennyt(?) järjestelmään tai oli unohdettujen s-postien joukossa joten veroa oli otettu 60%, nyt homma on korjattu. Tuntipalkoillehan näissä hommissa ei pääse koskaan, Suomi on pitkä maa, matkustaa saa jos keikoille haluaa, näin runollisesti ilmaistuna.
TompBass
23.03.2020 13:03:48
Noniin, Saatpa sitten "lopullisessa verotuksessa" hyvän mielen;) Kävi kanssa joskus vähän vastaavasti, kun oltiin keikalla tuossa 8km päässä, ja kukaan ei ollut "muistanut" kertoa että tämä keikka tulikin toiselta toimistolta, joten kun v-korttia ei ollut heillä niin keikasta jäikin lähes 80euroa meitille. EI erikoinen "Jimi Pääkallo" tarvitse olla notta tajuaa kyseisen taide alan, nimenomaan palkkiot (ei palkka). Edellisiin viitaten: minkälainen rutina syntyy muilla aloilla, jos joudut mennä vaikka tuntia aikaisemmin "viikkopalaveriin". Toki ammatinvalinta kysymyksiä nämä, ja terapeuttista vaikutusta ei voi aina mitata rahassa. Soittajan tautiin kun ei tehoa edes VitaePro.
" Konstan konsti oli oiva, kun viululla pesäpalloa pelas"
WanhaWetäjä
23.03.2020 15:03:26

geggo: Noniin, Saatpa sitten "lopullisessa verotuksessa" hyvän mielen;) Kävi kanssa joskus vähän vastaavasti, kun oltiin keikalla tuossa 8km päässä, ja kukaan ei ollut "muistanut" kertoa että tämä keikka tulikin toiselta toimistolta, joten kun v-korttia ei ollut heillä niin keikasta jäikin lähes 80euroa meitille. EI erikoinen "Jimi Pääkallo" tarvitse olla notta tajuaa kyseisen taide alan, nimenomaan palkkiot (ei palkka). Edellisiin viitaten: minkälainen rutina syntyy muilla aloilla, jos joudut mennä vaikka tuntia aikaisemmin "viikkopalaveriin". Toki ammatinvalinta kysymyksiä nämä, ja terapeuttista vaikutusta ei voi aina mitata rahassa. Soittajan tautiin kun ei tehoa edes VitaePro.

No sulaa hulluuttahan tämä touhu on kaikkine lieveilmiöineen jos sitä alkaa oikeen ajatuksella funtsimaan. Joku ihme tuonne baanalle kuitenkin vetää edelleen vaikka ikään on kohta 63 ja keikkavuosia reilusti yli 40 ja kuviot on nähty monelta kantilta, liksoistakin on saanut vääntää ihan kiitettävästi, kerran jopa palkkaturvan kautta.

En ole iästäni huolimatta ukkoutunut, joillekkin tämä ikävä tapahtuma on juttujen perusteella sattunut ja 50 vuoden ikäisenä ja eletään tukevasti menneessä.
Nyt kun on tämä korona prkl niin on aikaa treenata, tehdä lappuja ja kasata itelle uutta lauluohjelmistoa, jospa tästä vielä keikoille joskus pääsisi, mutta ei noille 300€/kvartetti kuitenkaan.
jtr_gtr
23.03.2020 19:24:55
itse myytynä laivoja, lavoja, kylpylöitä ja ravintoloita.
Triolla edetään, 75% oikeilla soittimilla ( drs, bass, kb, kb vasuribasso jolloin myös gtr kehissä, ja 3 laulua) oikeaa tanssimusiikkia. hinta keskiarvona aika tarkasti 750€.
vähän niinkö sillee että kaikille jäis se väh. 200€ kulujen jälkeen.
WanhaWetäjä
23.03.2020 20:04:23

jtr_gtr: itse myytynä laivoja, lavoja, kylpylöitä ja ravintoloita.
Triolla edetään, 75% oikeilla soittimilla ( drs, bass, kb, kb vasuribasso jolloin myös gtr kehissä, ja 3 laulua) oikeaa tanssimusiikkia. hinta keskiarvona aika tarkasti 750€.
vähän niinkö sillee että kaikille jäis se väh. 200€ kulujen jälkeen.

Hupsista, kovat on liksat...oletteko te se vanhoista legendoista tuttu kaikista parhain orkesteri jolle maksetaan hyvän bandin lisää, näitä oli joskus muinaisuudessa, onko siis vieläkin? Ja mikä laiva ottaa suoraan, niillähän on yleensä vuosisopimukset, sasse. TAI mikä kylpylä maksaa moisia hintoja kun halvemmallakin saa...en väitä etteikö näin voisi olla mutta ihmettelen näin hintakilpailun aikoina miksi noin olisi.

Samanlaisella nakkibassotriolla (100% live) triolla kun olin viimeksi laivalla niin ei ne hinnat olleet lähelläkään tuota enkä ole kuullut ikinä kenenkään saavan moisia hintoja normi triovedoista missään laivoilla, liksat ovat verotuksesta riippuen 100-130€ käteen. TOKI jos saatte kvartetin hinnan ja vedätte ns isolla puolella niin ok, triohinnat eivät ole todellakaan tuota luokkaa olleet koskaan. Aika monet tekevät nykyään jopa duolla koska siitä jää enemmän käteen lkuin triolla, ne ovat kylläkin näitä lihapullapuolen keikkoja.

Kerro meille jotka haavi auki ihmettelemme näitä huimia liksoja (600€ kolmesta laivavedosta/äijä, täh???) MIKSI joku maksaisi selvästi enemmän kuin mitä normi liksat ovat? Mikä on teidän myyntipuheenne? 200€ käteen laivakeikasta on aika utopiaa, olet sitten solisbandilla tai bilebandilla saati triolla. Suhdetoiminnan kauttakaan ei moiset taida onnistua joten olen ymmälläni, samalla syvään kumartaen sillä nyt ollaan todellisen suurmestarin kanssa tekemisisissä,ellei peräti liimataisen ;-)
KoskPaavo
24.03.2020 21:16:58
Tuohon VW:n äimistelyyn yhdyn minäkin. Myyntipuheen pitää olla kyllä huipputasoa ja esiintymisen myös tietysti.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Nissja
25.03.2020 01:38:51

Kyllä se vajaa parisataa jäi käteen, oli sitten laivakeikat tai ei. Sama hinta maissa. Päivätöissä tienaa paremmin ja elämänlaatu parempi.
musamies
25.03.2020 23:08:58
Janne Ikonen: Tämä lienee off-topicia
No nyt kun nuo humppakeikat on peruttu, niin aloitin tekemään polttopuita tässä ihan omalta tontilta. Entisessä elämässä yrittelin metsurina toimia, olikohan v.84-86.
Sehän loppui sitten siihen, kun tuli nuo motot ym. puunkorjuuta tehokkaammin tekevät koneketjut. Eipä siinä, aikani ryypättyäni aloitin sitten keikkailemaan, olikohan v. 91.
Sillä sitten leipää pöytään, aluksi ihan haitarilla ja siihen sitten vähän kerrassaan sähköääniä; urkuboksia, moduuleita. Lopulta sitten ajattelin, että ahaa! Nerokasta!
Minäpä hommaankin komppikoneet ja "sähköurut!" Koneethan ne metsäänkin tuli puunkorjuuta helpottamaan ja kaivinkoneet jo kauan ennen sitä vei lapiomiesten työt.
Sittenhän sitä keikkaa vasta alkoikin tulla ja kateellisia työnsä menettäneitä basisteja, rumpaleita, kitaristeja, hanuristeja jne. aina silloin tällöin muistuttamaan
miten pitäisi olla oikea orkesteri, eikä konepaskaa. Sitten näitä; mulla on semmoinen periaate, että en ala koneiden kanssa sammalla lavalla soittamaan, viet ammattilaisten työt!
Minä joskus yritin vastailla, että minulla on semmoinen periaate, että laskut missä on oma nimi, pitää pyrkiä maksamaan ajallaan. Kaikenlaista harmia aina välillä.
Joskus kun oikein harmitti joku känniläinen rumpali, joka ojensi jossain Iisalmen Seurahuoneela komppikoneen draivista ja groovesta,
(draivi on se putki jonka sisällä groove kulkee, jotain sinnepäin sönkötti) samalla hakaten sormella kaiteeseen.
Tuli sanottua hänelle, että näitähän myydään aivan laillisesti musiikkiliikkeissä kautta maan. Käyt ostamassa, vähän treenailet ja teet oikein hyvät humppagroovet ja draivit,
helpompi roudata ja töitä riittää. No se siitä.
Äskettäin törmäsin koronan takia työttömäksi jääneesen muusikkokaveriin, oli ostanut uuden moottorisahan, hydraulihalkaisijan ja tilannut 3 metristä koivuropsia pihalleen.
Semmoisen 5 kiintomottia n.20€/kiinto. Siitähän tulee halkoja n. 7-8 pinomottia, 10-12 heittomottia, laskeskelin. Juu talven puut itselle ja velipojalle myyn loput, tuli vastaus.
Mikäs siinä, 40-50€/ heittomotti, ja pimeänä! Sehän on hyvä tili!
Mutta voi hyvä tavaton sitä halontekoa, ei sitten minkäänlaista mittaa, 30cm-50cm oli toleranssi. Pinot huojuvia ja kuin juosten kustu, ei kunnollisia aluspuita.
Saha puolti, pölkönpäät vinoja, ei reppana osannut viilata sahaa kunnolla. Kaikesta huomasi, että ei ole ainakaan tämän lajin ammattilainen.
Kyllä menee hyvät tarpeet pilalle ajattelin mennä sanomaan. Kirveellähän ne halot pitää tehdä, ei siinä halkomakoneita käytetä, höh.
No, kesä menee, koronakin toivottavasti on ohi ennen syksyä, talvella muusikkokaveri ja sen veli lämmittää uunejaan ja saunojaan omatekemillä klapeilla.
Veikkaanpa että yhtä hyvin palaa ja lämmittää, siinä missä ammattilaisten tekemät, tasapituiset ja kokoiset, puolta kalliimmat polttopuut.
Niin, että: jos ei ole muita töitä, tee polttopuita, niitä aina tarvitaan!

Jonkin verta perehtynyt tähän polttopuuasiaan, niin vaikuttaa olevan, kohtuullisessa määrin puita tekee melko edulisilla välineillä, mutta jos niitä myydä haluaisi, tuskin niin paljoa välineihin kannattaa panostaa. Mulla on varaaja sammuksissa ja kiukaan päälle tein vesipönttövirityksen, josta toisesta menee sauhu läpi.

Nykyisinhän soi erilaisissa medioissa paljon muutakin musiikkia kuin jotain piano- tai hanurikamaa. Hyvät iskelmät perinteisin soittimin oli jollain lailla ajan hermolla.

Minkähänlaisen menevän rallin saisi tästä koronan aikakaudesta...
levesinet
25.03.2020 23:51:36
musamies: Minkähänlaisen menevän rallin saisi tästä koronan aikakaudesta...

Lähivuosina syntyy paljon protestilauluja. Päästään asian ytimeen.
musamies
26.03.2020 00:00:31
levesinet: Lähivuosina syntyy paljon protestilauluja. Päästään asian ytimeen.

Pahoin pelkään, että se on joujoumään räppiä, eikä tällaista mukavaa 60- ja 70-lukujen taitteen meininkiä...
https://youtu.be/fk39tlg08-c
Alfons Åberg
28.03.2020 22:23:37
musamies: Jonkin verta perehtynyt tähän polttopuuasiaan, niin vaikuttaa olevan, kohtuullisessa määrin puita tekee melko edulisilla välineillä, mutta jos niitä myydä haluaisi, tuskin niin paljoa välineihin kannattaa panostaa.

Kyllä niitä omaan tarpeeseen tekee, kahdensadan euron sahalla ja kunnollisella kirveellä minä olen selvinnyt. Myyntiin en haluakaan tehdä, en ota edes tontille ns. kaverin kavereita jotka "tarttis vähän takkapuita".

Ainakaan enää... ensimmäisen ja viimeisen kerran kuuntelen valitusta kun havupuut eivät olekaan niin kauniita kuin huoltoaseman uunikuivatut koivuklapit. Mutta kai tuo on sama mekanismi kuin Tori.fissä, ilmaisen tavaran se vasta pitääkin olla priimaa ja kynnyksen yli kannettu.
"Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu." -elon arska
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)