Aihe: M.netin tanssiosion parhaita paloja 2006..
1 2 3
Epämuusikko
06.12.2019 01:18:07
rintapek: Onneks mä en pysty tekniseen tilutteluun niin mulla ei o sitä vaaraa.
Pitkän tauon jälkeen täs kyl pikkuhiljaa alkaa soitto taas maistua. Tai ainaskin olen alkanut keräilemään soittimia.
Jos ei jaksa tai viitti soitella nii jaksaiskohan vielä heittää läppää joka jonkin aasinsillan kautta liittyy humppaan?

Jotkut asiat pysyvät.
So smooth you can hear the beard.
Prophet
06.12.2019 08:49:41
rintapek: Onneks mä en pysty tekniseen tilutteluun niin mulla ei o sitä vaaraa.
Pitkän tauon jälkeen täs kyl pikkuhiljaa alkaa soitto taas maistua. Tai ainaskin olen alkanut keräilemään soittimia.

Onko keräilyn kohteena vintage-syntetisoijat?
rintapek
11.12.2019 11:51:07

Prophet: Onko keräilyn kohteena vintage-syntetisoijat?

Äänisyntetisaattoria mä kaipaisin.
Semmoista jolla lauluni kuulostais hyvältä.
Keräilen semmoisen sitten kun se keksitään. Nää nykyiset ei o tarpeeks tehokkaita.
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
culo
21.12.2019 13:55:33
Anonymous-jazz: Muistan kyl vieläkin elävästi kun tänne putkahdin silloin joskus 2003 vuonna, niin armoton kuittailu alkoi välittömästi, joka ehkä johtui siitä, että soittonäytteeni oli liian teknistä tilua.

http://mikseri.net/artists/teemujazz/ishigami/56942/

Mutta se sitä kuului ollakin, koska tarkoituksena olikin myrkyttää :)

Hyvin myrkytetty. Ei ole paljon keikkoja ollut.
Anonymous-jazz
22.12.2019 15:19:10 (muokattu 22.12.2019 15:33:52)

culo: Hyvin myrkytetty. Ei ole paljon keikkoja ollut.

No pitäiskö olla ?

Sä väität tuolla profiilissasi olevasi monitaituri. Missä... Vittuilussa?

Minä soittaisin sut suohon vaikka millä instrumentilla ja sen nöyryytyksen jälkeen et enää kutsuisi itseäsi monitaituriksi.

Mun tarkoitukseni ja tavoitteenani ei ole koskaan ollut luoda uraa jonain humppamuusikkona.

Varsinkaan täällä "kateellisten" Suomessa.

Samoin myös joku apurahajazz touhu ei myöskään kiinnosta, josta se aito intohimo ja musiikki on yleensä melko kaukana.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
22.12.2019 16:32:12
Anonymous-jazz: No pitäiskö olla ?

Mun tarkoitukseni ja tavoitteenani ei ole koskaan ollut luoda uraa jonain humppamuusikkona..

Mutta kyllä esim. piano "humpassa" on upee juttu.
Meillä oli aikanaan, soitti myös urkuja.

Oot lahjakas kaveri, hyvä korva! Kannattaa tehdä oma ohjelmisto ja lähteä siitä tosissaan liikkeelle.
Kuten..
mieleen tulee syksyllä edesmennyt hyvä kaveri T.R. hänkin lahjakas
ei lukenut nuotteja, mutta ei niitä koskaan tarvinnutkaan.
Omat suosikit (ja toisaalta soitti ihan mitä vaan kun kerran oli kuullut biisin).

"Humpassa" nuotit on aika tärkeät kuitenkin.
Anonymous-jazz
22.12.2019 22:12:35

EP: "Humpassa" nuotit on aika tärkeät kuitenkin.

Mä en yleensä niitä lappuja tarvitse kuin vain laulun sanojen lunttaukseen.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Epämuusikko
23.12.2019 11:26:09
Anonymous-jazz: No pitäiskö olla ?

Sä väität tuolla profiilissasi olevasi monitaituri. Missä... Vittuilussa?

Minä soittaisin sut suohon vaikka millä instrumentilla ja sen nöyryytyksen jälkeen et enää kutsuisi itseäsi monitaituriksi.

Mun tarkoitukseni ja tavoitteenani ei ole koskaan ollut luoda uraa jonain humppamuusikkona.

Varsinkaan täällä "kateellisten" Suomessa.

Samoin myös joku apurahajazz touhu ei myöskään kiinnosta, josta se aito intohimo ja musiikki on yleensä melko kaukana.

Copypastetetaan tähän joku kirjoituksesi egosta tai soittajien keskinäisestä lyttäämisestä.
Anonymous-jazz
23.12.2019 15:16:55 (muokattu 23.12.2019 15:18:17)

Epämuusikko: Copypastetetaan tähän joku kirjoituksesi egosta tai soittajien keskinäisestä lyttäämisestä.

Sarkasmi on vaikea laji
Epämuusikko
23.12.2019 15:42:28
Anonymous-jazz: Sarkasmi on vaikea laji

No näköjään on. Eikä tuossa sinun tekstissäsi ollut sitä nähtävissä.
Anonymous-jazz
23.12.2019 15:49:20 (muokattu 24.12.2019 00:10:48)

Mutta mä en niin kuin ylipäänsä ymmärrä tota "työttömille" Freelance-muusikoille vittuilua.

Heitä tässä maassa kun on melkoinen määrä.

Ottaen vielä huomioon sen, että aika moni heistä on harjoitellut instrumenttiaan sen
yli 10 000 tuntia. Että onko siinä enää varaa vittuilla sellaisen, joka osaa vain ne vaivaiset pakolliset kolme sointua ja alkaa vittuilemaan sitten jostain keikattomuudesta.

On se kumma kun vain keikat määrittää sun muusikkoutesi statuksen, eikä mikään muu.. Esim. se yli 10 000 tuntia treenattu musikaalisuus tai edes lahjakkuus, joista tätä jälkimmäistä ei mistään konservatoriosta saa kukaan mukaansa.

Onhan se toki rosvoillakin sama homma, että vain keikat määrittelee sen, että miten menestynyt siellä alamaailmassa olet. Eihän ilman keikkoja sielläkään maailmassa elä.

Tätähän se muusikkopiireissäkin paljon puhuttu sosiaalisuus on, jossa ihan puhtaasti syrjitään ihmisiä vain heidän personallisuustekijöiden vuoksi, eikä kiinnitetä enää mitään huomiota siihen musiikilliseen lahjakkuuteen tai muuhun osaamiseen (mm. tämän takia suurin osa tämän maan cover bändeistäkin kuullostaa melko keskiverrolta hutulta).

Mutta kyllähän minä sen tiedän, että mikä siellä taustalla vaikuttaa ?

No sehän on tietenkin se, että tämän statuksen saavuttaaksesi sinun täytyy olla hyvin taitava perseennuolija ja se hyvä jätkä.

Muuten jos et nuole riittävästi muiden perseitä, niin silloin persoonassasi täytyy olla jotain vikaa ja silloin oletkin se huono jätkä, jota ei enää oteta minnekään "keikalle", koska saat sen "hankalan tyypin" maineen.

Ja juuri tämän vuoksi tässäkin maassa melkein mitä narsistisempi mulkku olet, niin sitä enemmän saat diilejä näiltä Turkulaisilta ohjelmatoimistoilta ja pääset jopa televisioon asti esiintymään. Tai sitten on kaikki portit auki näiden Suomen viihdeteollisuuden hovin muusikkoelitistien rivimuusikkopiireihin. Eli saat siitä palkkioksi naamasi televisoon jokaiselle tv-kanavalle joka viikko. Sellainen tekee muusikon kuin muusikon egolle todella kovan statuksen nousun. Eli vahvistaa sitä keinotekoisesti, vaikka kyseessä on pelkkä egon luoma harha. Koska me kaikki täällä ollaan loppupeleissä "tasavertaisia", eikä täällä kukaan muusikkokaan istu missään korkeimmissa norsunluutorneissa, eikä edes Pasilan tv-torneissa :)

Viihdeteollisuushan on täynnä noita narsisteja ja se narsistisuushan on yksi showbusiness elementti. Eli sun on oltava enemmän tai vähemmän pelle, jotta saat niitä hommia siellä. Eikä kenestäkään saa puhua pahaa missään muodossa, että se vuotaisi muualle. Tai muuten lähtee sen kultaisen kirjekuoren matto jalkojen alta pois, eli ne vuosiksi luvatut hommat.

Mutta noissa esim. fitness kisoissa sääntö numero yksi on, että jokaisen osallistujan tulee hymyillä vaikka väkisin. Niin näissä lukemattomissa suomalaisissa tanssiorkestereissa tuokin puoli menee jossain vaiheessa sinne tekohymyilyn puolelle, että jos sellaista ilmettä joutuisi esittämään, niin jossain vaiheessa kyllä tulisi jo sellainen tunne, että sitä joutuu melkein tekemään kuin teennäisyyden naamarit päässä. Minkä takia toi "ammattimuusikoiden" humppa on aina kova ala.

Tarkoitan vaan, että jos sulla on 31 keikkaa kuussa ja talous kunnossa, mutta ei juuri sen ohella esim. säännöllistä perhe-elämää, niin kuule otan osaa. Ei se varmasti helppoa ole.
Epämuusikko
24.12.2019 01:52:09
selevempi homma
Ukko
24.12.2019 23:24:52

Minkälainen on hyvä vs. huono yhtyesoittaja. Kas siinäpä kysymys. Hyvä on sellainen joka pitää sovitusta kiinni, eli on paikassa x sovittuna aikana asiallisesti varustautuneeena, ja tietää kokolailla mitä soitetaan (ei tarvi olla mikään "soittojumala"). Ei elvistele ja tekee oman osansa (hyvin harva tanssijoista tajuaa missä mennään. Kuha se tuttu biisi pölähtää kokolailla ymmärrettävästi). Ja pitää sanansa, eli ei tähyile mielestään parempaa keikkaa, ja selittele järjestävänsä tuuraajia keikalle x, koska ko. ajanjaksolle olisi kohdallaan hivenen parempihintainen keikka. Huono on taas em. vastakohta. Eli ei pidä kiinni sovitusta, ylenkatsoo työkavereitaan, vitut välittää "helppojen" biisien rakenteesta, koska osaa ne mielestään, vaikkei ole hajuakaan asiasta. Katselee muualle kun tarjotaan nuotteja eteen jne. Asioista jutellessa tuijottelee kännykkäänsä ikäänkuin käytännön asiat eivät olisi ollenkaan tärkeitä. Saas nähdä kuka ottaa asian ihon alle. Jatketaan siitä......
COVS jäsen nro 6
mondo
25.12.2019 11:17:03
Ukko: Minkälainen on hyvä vs. huono yhtyesoittaja. Kas siinäpä kysymys. Hyvä on sellainen joka pitää sovitusta kiinni, eli on paikassa x sovittuna aikana asiallisesti varustautuneeena, ja tietää kokolailla mitä soitetaan (ei tarvi olla mikään "soittojumala"). Ei elvistele ja tekee oman osansa (hyvin harva tanssijoista tajuaa missä mennään. Kuha se tuttu biisi pölähtää kokolailla ymmärrettävästi). Ja pitää sanansa, eli ei tähyile mielestään parempaa keikkaa, ja selittele järjestävänsä tuuraajia keikalle x, koska ko. ajanjaksolle olisi kohdallaan hivenen parempihintainen keikka. Huono on taas em. vastakohta. Eli ei pidä kiinni sovitusta, ylenkatsoo työkavereitaan, vitut välittää "helppojen" biisien rakenteesta, koska osaa ne mielestään, vaikkei ole hajuakaan asiasta. Katselee muualle kun tarjotaan nuotteja eteen jne. Asioista jutellessa tuijottelee kännykkäänsä ikäänkuin käytännön asiat eivät olisi ollenkaan tärkeitä. Saas nähdä kuka ottaa asian ihon alle. Jatketaan siitä......

Näin juuri kannatetaan.
rintapek
25.12.2019 21:24:14

Otahan Ukko blussa.
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
artope
26.12.2019 10:58:01

rintapek: Otahan Ukko blussa.

Panin kanssa...
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
EP
26.12.2019 15:19:08
artope: Panin kanssa...

Mu..mutta liittyykö tähän?
KoskPaavo
26.12.2019 15:28:16
Ukko kiteytti jutun hyvin.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Anonymous-jazz
26.12.2019 22:17:05 (muokattu 27.12.2019 02:03:38)

Buddy Rich taas oli aikanaan maailman parhaimpiin kuuluva BIG-band rumpali, mutta kuulemma persoonana täysi mulkku.

Sillä kun oli BIG-band yhtyeessä paljon nuoria lahjakkuuksia ja jos joku soitti torvesta väärin, niin haukut sai aina ykköspuhallin sektion johtaja. Simo Salminen soitti vielä 1980 ykköstrumpettia Buddy Rich BIG-bändissä.

50-luvulla Rich sai urheiluvamman käteensä ja rumpujen soitto joutui tauolle. Jazz rumpali Philly Joe Jones kommentoi tuolloin, että jonkun tulisi murtaa Buddy Richin käsi uudelleen.

Niin ja Buddhan ei kuulemma enää aikuisena treenannut. Se ei lukenut edes nuotteja. Oiskohan se soittanut humppaa?
EP
27.12.2019 07:09:27
Anonymous-jazz: Buddy Rich taas oli aikanaan maailman parhaimpiin kuuluva BIG-band rumpali, mutta kuulemma persoonana täysi mulkku.

Sillä kun oli BIG-band yhtyeessä paljon nuoria lahjakkuuksia ja jos joku soitti torvesta väärin, niin haukut sai aina ykköspuhallin sektion johtaja. Simo Salminen soitti vielä 1980 ykköstrumpettia Buddy Rich BIG-bändissä.

50-luvulla Rich sai urheiluvamman käteensä ja rumpujen soitto joutui tauolle. Jazz rumpali Philly Joe Jones kommentoi tuolloin, että jonkun tulisi murtaa Buddy Richin käsi uudelleen.

Niin ja Buddhan ei kuulemma enää aikuisena treenannut. Se ei lukenut edes nuotteja. Oiskohan se soittanut humppaa?

Jazzia soitti Buddy Rich jos olis humppaa soittanu, olis tarvinnu nuotit!

Simo Salminen soitti kotimaassa mm. UMO ssa ja tietenkin Pepe & Paradise yhtyeessä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)