musamies 30.09.2016 20:39:12 | |
---|
Kefiiri: Niinpä, kaikilla ei nyt ole varaa tilaan. Pianoja saa ilmaiseksi kun vaan hakee pois. Hyväkin piano vois olla siedettävissä hinnoissa, vaan vara tilaan, jossa voi oikeasti soittaa ja treenata niin, että piano pysyy hyvänä on eri juttu. Haasteellista on myös onko varaa, että livetilanteessa olisi hyvä piano myös. Ihan kaikilla kun se live ei ole siellä maakunnan parhaassa konserttitalossa. |
Jalmus 01.10.2016 11:14:23 | |
---|
Mä luin ensin tän otsikon että "SOITTAJIA ja niiden irvikuvia"... Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
artope 01.10.2016 13:24:06 | |
---|
Jalmus: Mä luin ensin tän otsikon että "SOITTAJIA ja niiden irvikuvia"... No niitähän ne soittajat. Pitäskö avata sille oma ketju? "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
Eläkeläissoittaja 01.10.2016 15:12:39 | |
---|
artope: No niitähän ne soittajat. Pitäskö avata sille oma ketju? Ehdottomasti! :D |
KanttoriPiiparinen 01.10.2016 17:38:54 | |
---|
Eläkeläissoittaja: Ehdottomasti! :D Avaa sinä eläkeläissoittaja se. Minäkin voisin eläkeläisenä muistella joitakin rytmiikan mukana melkein tahdissa heilujia. Meinaan.. Haukkuminen tekee gutaa vanhan soittajan ryvettyneelle sielulle. Nuotin vieressä on aina tilaa... |
Eläkeläissoittaja 01.10.2016 17:52:03 | |
---|
KanttoriPiiparinen: Avaa sinä eläkeläissoittaja se. Minäkin voisin eläkeläisenä muistella joitakin rytmiikan mukana melkein tahdissa heilujia. Meinaan.. Haukkuminen tekee gutaa vanhan soittajan ryvettyneelle sielulle. Enpä taida sittenkään kehdata. :) |
Timi 01.10.2016 17:54:28 | |
---|
artope: No niitähän ne soittajat. Pitäskö avata sille oma ketju? Ei!Meistä jokainen taivaltaa musiikin saralla.Soittaen tai laulaen.Niillä tiedoilla ja taidoilla/Kykynsä äärirajoille asti.Mitä on saanut syntymästä tahi oppinut vuosien saatossa.Joitakin on V...n Hyviä!En kuulu itse niihin. Vaikea.Mutta varma! |
Eläkeläissoittaja 01.10.2016 18:54:46 | |
---|
Timi: Ei!Meistä jokainen taivaltaa musiikin saralla.Soittaen tai laulaen.Niillä tiedoilla ja taidoilla/Kykynsä äärirajoille asti.Mitä on saanut syntymästä tahi oppinut vuosien saatossa.Joitakin on V...n Hyviä!En kuulu itse niihin. Näinpä! Eteenpäin rämmitään kukin kykyinemme. :) |
artope 01.10.2016 23:51:06 | |
---|
Eläkeläissoittaja: Näinpä! Eteenpäin rämmitään kukin kykyinemme. :) Taitaa olla parempi näin. Kun ei ole itsekään mikään mestari, voisi sanoa että irvikuva... "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
pekkajau 02.10.2016 01:06:53 (muokattu 02.10.2016 01:07:17) | |
---|
Sehän tässä on hauskinta kun niitä jotka eivät osaa soittaa mitään. Olin aikoinaan vapaa-ajanohjaajana ja pidin lauluiltaa kuntoutujille. Talossa oli helsingin JOHTAJA käymässä ja sen poika. Olin juuri laulattamassa kuntoutujia yhteistilassa kun JOHTAJA tuli kesken "Kultaisen Nuoruuden" vaatimaan poikansa suksien voitelua. No minä otin haitarin olalta ja tyrkkäsin sen JOHTAJAN syliin ja sanoin että jatka sinä tästä. Kävin voitelemassa JOHTAJAN pojan sukset siinä ulkovarastossa välillä ja JOHTAJA seisoi hölmönä kurttu kourissaan tonttuna koko sen ajan hämmentyneen yleisön edessä. Siitä sitten jatkettiin vaan iloista laulua kappaleella "Maailmassa on monta ihmellistä asiaa"! Panin JOHTAJAN pojan suksiin reilusti pitoa! Hätä keinot keksii! |
pekkajau 02.10.2016 01:22:42 (muokattu 02.10.2016 01:26:40) | |
---|
Mulla on Hohner Verdi IIIM pianohaitari ihan helvetimoisessa vireessä ja olen suunnitellut sen entisöimistä. Jos joku osaa tuollaista tehdä kohtullisella korvauksella niin otan tarjouksia vastaan. Vaikka opinnäytetyönä. Hätä keinot keksii! |
EP 02.10.2016 15:17:26 | |
---|
Kefiiri: ..Pianoja saa ilmaiseksi kun vaan hakee pois. Toisinaan, onhan tuo ymmärrettävää kyllä ottaen huomioon soittimen fyysiset ominaisuudet (liikuteltavuus siis lähinnä paino) ja jos on omistajalleen tarpeeton, siitä koituu vain kustannuksia. Mutta ei tuota ihan voi yleistää.. |
Rämppy 02.10.2016 18:18:22 | |
---|
Jalmus: Mä luin ensin tän otsikon että "SOITTAJIA ja niiden irvikuvia"... Kas kun ei "soittajia ja Irwininkuvia". In Finland we have this thing called "diu diu". |
EP 02.10.2016 18:28:58 | |
---|
|
KanttoriPiiparinen 03.10.2016 17:41:16 | |
---|
pekkajau: Mulla on Hohner Verdi IIIM pianohaitari ihan helvetimoisessa vireessä ja olen suunnitellut sen entisöimistä. Jos joku osaa tuollaista tehdä kohtullisella korvauksella niin otan tarjouksia vastaan. Vaikka opinnäytetyönä. Tuo Pekka taitaa olla rahamiehiä... Haitarin virittämiseen tarvitaan pelit ja pensselit. Ja se viritystoimihenkilökään ei tule ihan kaljapalkalla. Pääset Pekka vähemmällä kun unohdat sovinnolla koko jutun. Tai ostat uuden haitarin. Nuotin vieressä on aina tilaa... |
Eläkeläissoittaja 03.10.2016 19:48:38 (muokattu 03.10.2016 19:57:27) | |
---|
Maailman epävireisin soitin on nokkahuilu ja toiseksi epävireisin soitin on toinen nokkahuilu. On niin tai näin, mutta saksfonistimme oli aikoinaan erittäin hyvä nokkahuilunsoittaja ja virekin oli kohdallaan. Aikoinaan -70-luvulla herätti ihailevaa kummastusta ravintolatanssiyleisössä se, kun fonistimme keikkatakkinsa povitaskusta kaivoi esille nokkahuilun je veti/puhalsi sillä Konstan paremman valssin virheettömästi alusta loppuun asti. Ennen soittamistaan ilmoitin tanssiyleisölle, että nyt kaivetaan orkesterin "salainen ase" esille. Pentti "Vinkki" Hiltula Oulusta oli lahjakkuus, jolta taittui soittaminen ja harmoaniatajukin oli huippuluokkaa fonistina. Kiitokseni hänelle vieläkin, jo edesmenneelle, annetusta opista. Kaikesta huolimatta huono nokkahuilunsoittaminen vireongelmineen on mitä on. E: Hieman sivusin otsikosta tarinallani, mutta saanen anteeksi. ;-) |
Eläkeläissoittaja 03.10.2016 20:09:28 | |
---|
KanttoriPiiparinen: Tuo Pekka taitaa olla rahamiehiä... Haitarin virittämiseen tarvitaan pelit ja pensselit. Ja se viritystoimihenkilökään ei tule ihan kaljapalkalla. Pääset Pekka vähemmällä kun unohdat sovinnolla koko jutun. Tai ostat uuden haitarin. Oma harmonikkani kaipaa jälleen perushuoltoa, ehkä viritystäkin. Viimeisin remontti maksoi markka-aikana aika paljon. Valtaosan korjauslaskusta maksoi eräs keikkatilaaja, kun eräs asiakas särki harmonikkani uskoessani sen roudauksen häneltä laivasta maihin, missä esiinnyin ja hän kaatoi sen laukkuineen aika rajusti. Osaava korjaaja löytyi aika läheltä. Joka ukon käsiin ei siis pidä soitintaan antaa korjattavaksi ja kustannusarvio on syytä saada etukäteen. |
WanhaWetäjä 03.10.2016 21:36:27 | |
---|
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Eläkeläissoittaja 03.10.2016 21:58:27 (muokattu 03.10.2016 22:05:21) | |
---|
WanhaWetäjä: On olemassa tosiaankin soittimia ja... https://dl.dropboxusercontent.com/u/62628467/Totuus.jpg Tähän harmonikkailkeilyyn pitää keksiä joku vastaisku. ;-) No, kun tuo ns. särökitarasoundi on niin, niin nykypäivää ja kokonaisvaltaisesti hyvin usein kuultavissa nykymusiikissa iskelmistä heviin, pop-musiikin sen eri genreihin ja jne. verrattuna harmonikan soitto-osuuksiin taikkapa vaikka saksofoniin päivittäisessä musiikintarjonnassa YLE:n Radio-Suomi-kanavilla eri alueradioineen, niin tulipa mieleeni erään vanhan, mutta osaavan orkesterikitaristin sanonta nimenomaan sähkökitaran särösoundista: "Jos tuollainen ääni lähtee vain kitarasta, niin se pitää viedä korjaamoon." Vahvistinlaitteista ja niiden eri äänenuokkausmahdollisuuksista ja muista lisähärpäkkeistä hän ei maininnut mitään; ei niistä tykännyt. Tottahan se on, että kun etenkin ns. virka-aikana kuuntelee YLE Radio-Suomi musiikkitarjontaa, niin väittäisin, jotta liki kaikessa musiiikissa kielisoitin kitara on hyvin usein pääosissa ja jopa nyansointia tuntematta yliohjattuine särösoundeineen. No niin, sainpahan sanottua stana! Ja vielä se 8-osa supsup, supsup,supsup supsus-pop-kitarakomppi joka biisissä. |
pekkajau 03.10.2016 22:35:36 | |
---|
KanttoriPiiparinen: Tuo Pekka taitaa olla rahamiehiä... Haitarin virittämiseen tarvitaan pelit ja pensselit. Ja se viritystoimihenkilökään ei tule ihan kaljapalkalla. Pääset Pekka vähemmällä kun unohdat sovinnolla koko jutun. Tai ostat uuden haitarin. Ikuisesti on kuva syöpynyt mieleeni kun humalaiset miehet koettivat korjata vielä humalammassa olleen sokean haitaristin kravatti-mallia aikoinaan kotikylän juhlissa. Olin ehkä silloin 6-vuotias. Kummisetäni järjesti kunnon sadonkorjuu juhlan ja viinaa oli niin että riitti. No ukot siinä ensin päihtyvät ja sitten kun oli otettu tarpeeksi niin kummisetäni keksi että pitää saada musiikkia juhliin. No ei muuta kun Valko-ruuna valjaisiin ja hakemaan sokeaa haitarista juhliin kylältä soittamaan. Jonkun ajan päästä sitten kummisetäni tuli takasin ja heinähäkissä oli sokea virtuoosi "Kuivalainen" joka pyöri siellä neliä laskevan ruunan kärrissä haitarinsa kanssa kun ryssien päät Anttilassa. No soitto alkoi ja huomattiin että yksi ääni soi ihan itsekseen ilman että nappia painaa. No "asiantuntijaryhmä" joka oli todennut että haitarissa on läppävika otti haitarin ja lähti päätalolle korjaamaan vikaa. "Kuivalainen" jäi rantasaunalle. Äijät sai kopan auki ja vääntelivät hanikoita mora puukolla ja "Kuivalainen" kompuroi sillä aikaa rantalepikossa kantoihin kusireissullaan ja huutelu hu-huuta kun siellä oli tehty juuri vesakon raivausta kassaralla. Kohta toivat haitarin takaisin ja siinä soi sitten ainakin viisi ääntä yhtä aikaa vaikka ei painanut nappiakaan. Hätä keinot keksii! |