Aihe: Kultainen Harmonikka takaisin televisioon
1 2 3 4
KoskPaavo
03.04.2015 04:56:42
Entäpä "Pat Metheny-runkkauskilpailut" ? Kilpailusuoritus tapahtuu Näsinneulan hississä. :)
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
03.04.2015 07:12:46
Tässähän on kyse YLE :n ymmärryksestä kulttuurin päälle ja niihin tehtäviin mitä sillä pitäisi olla.

Samaan tapaan kuin esim. Mirjam Helin laulukilpailut, Maij Lind pianokilpailut tai
Sibelius viulukilpailut!

Varmaan on kyse myös sivistyksen puutteesta Ylen ohjelmavastaavissa.
Epämuusikko
03.04.2015 11:23:07
Venäjällä on, tai ainakin oli, jazz-Idols. TV:ssä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Einherjar
03.04.2015 13:01:15
Miten jos tuon Kullitetun hanurin ottaisi takaisin ohjelmistoon, mutta nykyajan hengessä otettaisiin mukaan kierrokset Killer Karaokesta, Missikilpailuista ja finaalissa sitten (katsojien haalimiseksi) esim. Duudsonien kanssa?
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
EP
03.04.2015 14:27:10 (muokattu 03.04.2015 14:30:41)
Einherjar: Miten jos tuon Kullitetun hanurin ottaisi takaisin ohjelmistoon, mutta nykyajan hengessä otettaisiin mukaan kierrokset Killer Karaokesta, Missikilpailuista ja finaalissa sitten (katsojien haalimiseksi) esim. Duudsonien kanssa?

Se on itsessään aivan nykyajanhengessä, kuten aiemmin mainitut muutkin kilpailutkin.
Oheiskrääsää ei tarvita ja katsojamääristähän ei ole kyse, kuten ei muissakaan YLE :n lopettamissa ohjelmissa.

E: Eihän YLE :n tarvitse enää katsojamääristä edes välittää kun on Ylevero.
Qsine
03.04.2015 17:19:08

Anojazzilla on pointtia, eli ei Kultaisen Harmonikan kanssa niin pakkonuukaa, Primus on mielenkiintoisempi kisa, vaikka väärä voittaakin aina, mikä tietenkin on osa harmonikkakilpailun peruskonseptia. Eikä lie liikaa vaadittu, että tv näyttäisi edes yhden harmonikkaohjelman vuodessa, paitsi että näemmä on.
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen http://www.mikseri.net/user/Qsine https://twitter.com/Janne6nen
Roweami
04.04.2015 00:02:04
WanhaWetäjä: ..Nämä stanan vesilasijengit jotka kuluttavat tanssiparkettia ja olettevasti istuvat jossain Harmonikkaviikoilla EIVÄT TUOTA yhtään mitään!

Onko sulla levy jäänyt päälle, vai ajatteletko ollenkaan.

Tuottavat toki enemmän, maksavat ehkä vuodessa sata kertaa lippunsa ja ohjelmatoimisto sinulle roposensa (sillä ei rahapajaa).

"Tuottava" asiakas käy kesässä kaksi kertaa Souvarin (anteeksi) keikalla tunnelissa.
Anonymous-jazz
04.04.2015 08:49:35

Karaoken SM-kisat amatöörisarjassa voitaisiin nimetä "EPÄVIREINEN MIKROFONI" :)
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
ukko idänmies
04.04.2015 23:04:19
Mieluummin hanurikisoja katselisi, kuin näitä Itolsseja ja Voiseja.
Ei elämästä enää edes juovu.
pekkajau
04.04.2015 23:45:24
Anonymous-jazz: Karaoken SM-kisat amatöörisarjassa voitaisiin nimetä "EPÄVIREINEN MIKROFONI" :)

Suomen paras kapu voitais valita vaikka ohjelmassa: "Suomen paras Playpomo"?
Hätä keinot keksii!
pekkajau
05.04.2015 00:03:22 (muokattu 05.04.2015 00:08:20)
Einherjar: Miten jos tuon Kullitetun hanurin ottaisi takaisin ohjelmistoon, mutta nykyajan hengessä otettaisiin mukaan kierrokset Killer Karaokesta, Missikilpailuista ja finaalissa sitten (katsojien haalimiseksi) esim. Duudsonien kanssa?

"Alaston Hanuri" olis kova sana eli "a-molli etsii e-mollia" täällä suomessa... muissa maissahan tuo varmaan olisi "A-duuri etsii E-duuria". Siinä kaksi-kolme alastonta hanuristia sekä miehet että naiset... tai sitten ihan miten vaan kulloisenkin suuntauksen mukaan kuljetettaisiin jollekin humppamutterille jonnekin Puumalan sivukylälle muutamaksi viikoksi evakkoon ja nillä ei olisi muita varustuksia kun makuupussit ja just viritetyt viisriviset ja kaljaa 10 laatikkoa mukana ja niiden pitäisi "tutustua" toisiinsa.
Hätä keinot keksii!
pekkajau
05.04.2015 00:25:43
Tai miksei ohjelmaformaatti: "Hanuristille morsian". Tulisi kirjeitä blondeilta ja "tosissaan" mukana olevilta.
Hätä keinot keksii!
Roweami
05.04.2015 02:16:53
pekkajau: .Master Casotto

Anna mun nauraa
Timi
05.04.2015 12:21:45
ukko idänmies: Mieluummin hanurikisoja katselisi, kuin näitä Itolsseja ja Voiseja.

Hanurikisoja.Tavallaan mielenkiintoisia tilutteluräpellyksiä.Noh!Ei silti tuo hanurimusiikki ole perseestä.
Vaikea.Mutta varma!
KoskPaavo
05.04.2015 15:18:26
Täällähän on varsinainen asiantuntijakavalkaadi, käsi ylös joka osaa esim...ääh.... vaikka "Rantakoivun alla"-valsiin, molemmat osat. Saa olla muitakin sointuja kuin originaalissa mutta oikeat bassoäänet. Mä osaan.
pekkajau
06.04.2015 01:27:13
KoskPaavo: Täällähän on varsinainen asiantuntijakavalkaadi, käsi ylös joka osaa esim...ääh.... vaikka "Rantakoivun alla"-valsiin, molemmat osat. Saa olla muitakin sointuja kuin originaalissa mutta oikeat bassoäänet. Mä osaan.

Mahdoton tehtävä!
Hätä keinot keksii!
pekkajau
06.04.2015 01:30:15 (muokattu 06.04.2015 01:31:19)
Minä osaan "Elämää Juoksuhaudoisssa" kaikki osat pianohaitarilla. "Kyllikki-valssi" on vasta tulossa.
Hätä keinot keksii!
KoskPaavo
06.04.2015 02:02:30 (muokattu 06.04.2015 02:05:47)
pekkajau: Minä osaan "Elämää Juoksuhaudoisssa" kaikki osat pianohaitarilla. "Kyllikki-valssi" on vasta tulossa.

Plussa tuli välittömästi. Muista että Kyllikki-valssin väliosan se toinen liru on septoli.
Laske ja-lo-vii-na-pu-te-li. :)
WanhaWetäjä
06.04.2015 02:27:45

KoskPaavo: Täällähän on varsinainen asiantuntijakavalkaadi, käsi ylös joka osaa esim...ääh.... vaikka "Rantakoivun alla"-valsiin, molemmat osat. Saa olla muitakin sointuja kuin originaalissa mutta oikeat bassoäänet. Mä osaan.

Tässäpä tämä suuri ongelma...tehdä muusikosta haitaristi! Osaan soittaa ko kappaleeen kitaralla, kiippareilla ja basolla, tarvittaessa laulaen ja itseäni säestäen, jopa ilman nuottia.
Haitariin en ole koskenut never, enkä aio näin tehdä...poislukien jonkun kännisen haitaristin haitarin roudaamista kun hän ei ole ollut siihen itse kykenevä.

Mutta...onhan tuo ihan vtun haastava kappale ja projekti, mahtaako tälläselle n 40 vuotta keikkaa tehneelle hyväkorvaiselle olla edes mahdollista?
Oli miten oli, "Rantakoivun" soittaminen haitarilla ei ole ihan 1. asia tässä elämässä, mutta ehkä tuo taittuisi bassopuolen treenilla ja pianohaitarilla.
Ranskanpastillit jätän väliin kyllä.

Itse aiheesta...JOS senioriväellä olisi halua MAKSAA palveluista niin varmasti kanavatarjontaan sopisi joku tälle ryhmälle suunnattu kanava, ne rahat jotka mummot ja papat pistävät peiautomaatteihin, niillä saisi takuulla Kultaisen Harmonikan ja muuta huttua näkyville...
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
06.04.2015 04:18:45
Juu, siis tämä kilpailuhan ei ole suinkaan suunnattu pelkästään senioriväelle vaan
yhtä lailla nuorisolle ja lapsille joista kasvaa uusia soittajia ammattilaisiksi tai ohjaa hienon harrastuksen pariin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)