Aihe: UUSI Orkesteri?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
WanhaWetäjä
08.09.2014 01:01:46

Yön siivet: Jonain männävuonna miespuolinen työkaveri tokaisi, että mä tiedän mitä sä tekisit lottovoitolla. Kun en osannut hänen ajatuksenjuoksuaan arvella, oli pakko kysyä. Vastaus; sinä ostaisit itsellesi oman orkesterin. Hemmetin hyvä idea.
Onko? Mun mielestä lottovoiton iskiessä hyvä idea on lopettaa välittömästi pyöriminen pikkurahojen perässä humppahelveteissä kun EI ENÄÄ tarvi, sen sijaan voisi kerrankin tehdä asioita jotka ovat oikeesti tärkeitä elämässä.
Uskon että tämä on monen soittorosvon mielipide, laulhöl..eiku solisteista en tiedä, oma rotunsa ovat he/te.

Tällainen se olisi: "nuoria", osaavia, taitavia, ahkeria, luotettavia, innostuneita, komeita (heh) muusikoita, jotka jaksaisivat veivata aihetta kanssani samaan tahtiin, etsiä, hakea, harkata uutta ja monipuolista ohjelmistoa.
Tossa on nyt yks mutta matkassa...toki raha ratkaisee ja maksat huippuliksaa MUTTA kun pitää ne keikatkin ostaa! Sä olet jo niin vanha akka että markkina-arvosi on nolla, toki kunnon lottopotilla voit tehdä levyn, käydä kauneusleikkauksissa (ei taida enää auttaa?), ostaa radiosoittoja itse kuntantamallesi levylle, mainosaikaa eri foorumeilta etc etc...
Sinänsä mielenkiintoista olisi nähdä MITÄ kunnon lottopotilla voisi tehdä ;-)

Estottomia, vailla ahtaita rajoja, häpeän ja myötähäpeän oireita, rohkeita, uusiutuvia, hyvällä näkemyksellä musa-aiheessa siunattuja, jotka osaisivat tehdä vanhastakin uutta sovittamalla tai muilla musiikillisilla keinoilla.
Rahalla saisi, varmasti. Ja varmaan muitakin palveluja viriileiltä nuorukaisilta...

Kokoonpanon soitinvalikoimalla ei olisi niin suurta merkitystä kuin sillä, että osaa oikeasti soittaa eikä vain kuvittele osaavansa. Luullut taidot olisi ehkä hyvä käydä testaamassa ja saamassa arvio osaamisesta edes yhden kerran elämässä. Tai ainakin meikä teki niin ennen kuin uskaltautui yrittämäänkään.

Lottovoittoa orotellessa ...

Viime kierroksella oli 8 rivin lotossa yks oikeen joka rivillä...Rokuan pisto ilman jalkaa on vissiin tehtävä ;-)
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Lennu
08.09.2014 01:10:39

Mua kyllä naurattaa kovastikin WW sun kyynisyys ja jutut, mutta olitkohan nyt vähän turhan ilkeä?
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
Roweami
08.09.2014 01:14:10 (muokattu 08.09.2014 01:25:50)
WanhaWetäjä: .."Yksi ainoa ikkuna" kusenpolttaman väsyneenä, ikikuluneena..

Tästä ollaan ehkä samaa mieltä.

Putkisoundista ehkä ei, olet ehkä niin paljon nuarempi, joilla ei autenttista kokemusta.
EP
08.09.2014 01:56:05
WanhaWetäjä: Onko? Mun mielestä lottovoiton iskiessä hyvä idea on lopettaa välittömästi pyöriminen pikkurahojen perässä humppahelveteissä kun EI ENÄÄ tarvi, sen sijaan voisi kerrankin tehdä asioita jotka ovat oikeesti tärkeitä elämässä.
Uskon että tämä on monen soittorosvon mielipide, laulhöl..eiku solisteista en tiedä, oma rotunsa ovat he/te.

Tossa on nyt yks mutta matkassa...toki raha ratkaisee ja maksat huippuliksaa MUTTA kun pitää ne keikatkin ostaa! Sä olet jo niin vanha akka että markkina-arvosi on nolla, toki kunnon lottopotilla voit tehdä levyn, käydä kauneusleikkauksissa (ei taida enää auttaa?), ostaa radiosoittoja itse kuntantamallesi levylle, mainosaikaa eri foorumeilta etc etc...
Sinänsä mielenkiintoista olisi nähdä MITÄ kunnon lottopotilla voisi tehdä ;-)

Rahalla saisi, varmasti. Ja varmaan muitakin palveluja viriileiltä nuorukaisilta...

Viime kierroksella oli 8 rivin lotossa yks oikeen joka rivillä...Rokuan pisto ilman jalkaa on vissiin tehtävä ;-)

Ei ole kyllä mitään rajaa??
WanhaWetäjä
08.09.2014 02:16:58

Lennu: Mua kyllä naurattaa kovastikin WW sun kyynisyys ja jutut, mutta olitkohan nyt vähän turhan ilkeä?

No, kyynisyys on ilomme...ketunhäntähän tossa oli kainalossa realismin lisäksi.
Rahalla saa aika paljon asioita MUTTA ei esim nuoruutta, vaikka sitä naamaa saisikin vähän kiristettyä.
Mutta 5-6 milliä lotossa, tuosta vois hyvinkin pari milliä "sijoittaa" omaan orkesteriin, laitteisiin, autoon yms, kuka vaan, mutta olisiko se onni ja autuus?

Ei näitä juttuja pidä ottaa ihan tosissaan, jos mulle iskisi päävoitto niin kyllä siitä osa menisi nuoruuden haaveisiin eli omien biisien toteuttamiseen pro-voimin, ei suinkaan nuorten soittajien, Sprintterin ja kamojen ostoon että pääsisi humppakeikoille periferioihin, ne on niiiiiiin nähty ;-)

Kunnianhimoiset, mielekkäät projektit on toinen juttu, uskon ja toivon että Yön siivet haki juurikin tätä puolta.
Suomi on pitkä maa, la keikalta vihollisbandi lähti yötä myöten ajamaan kohti Lappia, matkaa 820km, ei todellakaan ole ihmisen hommaa JOS ikää on + 50v...
EP
08.09.2014 06:07:06 (muokattu 08.09.2014 06:10:56)
Yön siivet: Jonain männävuonna miespuolinen työkaveri tokaisi, että mä tiedän mitä sä tekisit lottovoitolla. Kun en osannut hänen ajatuksenjuoksuaan arvella, oli pakko kysyä. Vastaus; sinä ostaisit itsellesi oman orkesterin. Hemmetin hyvä idea.

Tällainen se olisi: "nuoria", osaavia, taitavia, ahkeria, luotettavia, innostuneita, komeita (heh) muusikoita, jotka jaksaisivat veivata aihetta kanssani samaan tahtiin, etsiä, hakea, harkata uutta ja monipuolista ohjelmistoa. Estottomia, vailla ahtaita rajoja, häpeän ja myötähäpeän oireita, rohkeita, uusiutuvia, hyvällä näkemyksellä musa-aiheessa siunattuja, jotka osaisivat tehdä vanhastakin uutta sovittamalla tai muilla musiikillisilla keinoilla.

Joo, siis kaikkeen pitää alkuun sijottaa menestyäkseen, on se päämäärä ja sijoitus mitä tahansa. Kaikkein tärkeintä on uskoa tekemiseensä.
Ihan samoja on ollu mielessä toisinaan, varmaan aika monella soittajalla joka musiikista oikeesti tykkää?

Kokoonpanon soitinvalikoimalla ei olisi niin suurta merkitystä kuin sillä, että osaa oikeasti soittaa eikä vain kuvittele osaavansa. Luullut taidot olisi ehkä hyvä käydä testaamassa ja saamassa arvio osaamisesta edes yhden kerran elämässä. Tai ainakin meikä teki niin ennen kuin uskaltautui yrittämäänkään.

Mulla taas soitinvalikoima olis aika tärkeä, soittaa tietenkin pitää osata, mutta mikään huippusoittaja ei tarvitsisi olla, hyvä yhteissoittotaito on a ja o.

E: Sun toivoisin löytävän monipuolisempia taitavia soittajia, koska genre vois olla ihan muutakin kun tanssimusiikki.
baron
08.09.2014 07:31:22

Kun mä tässä taannoin täytin tasasia niin sen sijaan että olisin vierailleni tarjonnut ruokaa ja viinaa niin tarjosin musaa. Kun ajattelin että mun oma soittoni ei välttämättä olisi ollut kovin viihdyttävää niin palkkasin itselleni bändin jossa oli Suomen huippujazzmuusikot ja soitettiin tunnin konsertti.
Mulla oli tosi kivaa, näytti että kanssasoittajillakin oli eli en onnistunut hirveästi pilaamaan ja yleisökin nautti.

Eli rahalla kunnon bändi!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
WanhaWetäjä
08.09.2014 13:28:31

EP: Joo, siis kaikkeen pitää alkuun sijottaa menestyäkseen, on se päämäärä ja sijoitus mitä tahansa. Kaikkein tärkeintä on uskoa tekemiseensä.
Ihan samoja on ollu mielessä toisinaan, varmaan aika monella soittajalla joka musiikista oikeesti tykkää?

Mitä nyt kollegoita tunnen tai luulen tuntevani niin ani harva heistä jatkaisi resuamista pienellä liksalla kun ei enää olisi pakko, jos puhutaan lottovoitosta ja tanssimuusikosta.
Solistillahan kuvio on hieman toinen, voisi tosiaankin palkata bandin kovista muusikoista, vaikka sitten jonkun toteuttamattoman projektin vuoksi.

Mulla taas soitinvalikoima olis aika tärkeä, soittaa tietenkin pitää osata, mutta mikään huippusoittaja ei tarvitsisi olla, hyvä yhteissoittotaito on a ja o.
No jos puhutaan edelleen siitä että raha ei ole este niin kokoonpanon voi valita tilanteen mukaan.

E: Sun toivoisin löytävän monipuolisempia taitavia soittajia, koska genre vois olla ihan muutakin kun tanssimusiikki.
Eiköhän Yön siivet unelmoi samasta kuin moni muu eli saisi tehdä omaa juttua, tanssigenre voisi olla vaan osa sitä.Vaikea uskoa että jatkuva keikkailu olisi SE juttu.
Omalla kohdalla sävelet olisivat selvät, pari levyllistä omaa musaa vaatisi sovittamisen,nuotinnuksen, hyvät soittajat, studion, ite soittaisin vain kitarat.
Tämä ilman mitään kaupallista tavoitetta eli pääosin siksi että olis kiva kuulla miltä 35 vuotta sitten harrastuspohjalta tehdyt jutut kuulostaisivat ammattilaisten toteuttamina.

Mutta itse aiheesta, luulen että aika peruspaletille olisi kysyntää tanssipuolella, eli haitari pitää bandissa olla, mieluusti jonkun sivusoittimena. La vihollisbandi veti aika pop - osastoa bandisetillä, solistin setit oli perinteisempää.
Eli soitetaan enempi itselle kuin tanssijoille tuntuu olevan vielä joidenkin nimenomaan nuorten soittajien juttu.
EP
08.09.2014 16:08:37 (muokattu 08.09.2014 16:09:49)
WanhaWetäjä: Mitä nyt kollegoita tunnen tai luulen tuntevani niin ani harva heistä jatkaisi resuamista pienellä liksalla kun ei enää olisi pakko, jos puhutaan lottovoitosta ja tanssimuusikosta..

Minä tarkoitinkin soittajia/ laulajia jotka oikeesti tykkäävät musiikista, vaikka juuri tanssimusiikista.
En tarkoittanut itsensä loppuun ajaneita ja leipiintyneitä soittajia.

Noi viimeöiset kirjoituksesi voisi olla muuten tosi loukkaavia ..jos pitäisivät paikkansa! : )

E: Ehdotan, että asennat siihen Macciisi alkolukon ..toisaalta humalatila ei ole mikään puolustus :/
Yön siivet
08.09.2014 21:49:22
Mikä ilkeä? Rehellisellä selvällä Suomen kielellä: tyhmä ja vailla tapoja.

Lennu: Mua kyllä naurattaa kovastikin WW sun kyynisyys ja jutut, mutta olitkohan nyt vähän turhan ilkeä?
Yön siivet
08.09.2014 21:50:32
Mikä / mitä on "putkisoundi" ?

Roweami: Hommaa putkisoundi alusta loppuun.
Yön siivet
08.09.2014 22:02:10
No mutta helweette! Sainhan ma jotain aikaiseksi kommenttirintamalla. Kukaan ei vastannut eikä sanonut mitään tuolla muualla, aika metkaa, luulin jo ettei meikää noteerata. Taytyy nyt olla tyytyväinen siis tästä 'noteerauksesta'. Hah.

Kiitos kaikille kilteille ja kai niitä muitakin on kiitettävä; kuva muusikoista sen kuin 'paranee'.
WanhaWetäjä
08.09.2014 22:31:44

Yön siivet: Mikä ilkeä? Rehellisellä selvällä Suomen kielellä: tyhmä ja vailla tapoja.

Noh noh...ehkä turhan karkella huumorilla maustettua realismiahan tuo kaikki oli, naamankiristämistä myöten.
Tosikot ovat oma lukunsa, en todellakaan tajunnut että sinä kullut tähän joukkoon, EP:n lisäksi ;-)

No oli miten oli, olen pahoillani, katson peiliin. Pitäs varmaan ajatella mitä kirjoittaa, eikä kirjoittaa mitä ajattelee eli olla jotain muuta kuin mitä oikeasti sisimmässään on.
KoskPaavo
09.09.2014 01:56:37
Ronskimpien juttujen tajuamisessakin on viitteitä oikeasta muusikkoudesta eikä loputtomasta haaveilusta. Mennyt aika ei palaa.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
09.09.2014 09:12:10
KoskPaavo: Ronskimpien juttujen tajuamisessakin on viitteitä oikeasta muusikkoudesta eikä loputtomasta haaveilusta. Mennyt aika ei palaa.

Vaatii tilannetajua niiden kertominen.

Ei päde musiikissa, eikä muussakaan taiteessa yleensä.
Yön siivet
09.09.2014 23:40:31
Sinä saat ja voit WW kaikin mokomin kertoa omasta sisällöstäsi ihan miten päin huvittaa. Mutta älä luulottele minun sisällöstäni, haaveiluistani tai unelmistani (utopioista) yhtään mitään kun sinä et tiedä niistä, etkä minusta, yhtään mitään.

Mua varoitettiin muusikoista kun aloitin, ihmisistä, jotka käyttävät etenemiseen ja itsensä korostamiseen kyynärpäitään eivätkä välitä mistään muusta mitään. En uskonut ja kuinkas kävikään; tätä soopaa on pakko uskoa.

Mutta mikään mahti maailmassa ei saa tähän päähän - ja syrämeen - mahtumaan sellaista 'älynväläystä', että musiikilla, sen tekemisellä ja ronskiudella olisi jotain tekemistä keskenään. Musaa tehdään no. suurella syrämellä ja rakkaudella mutta joo, kyllä ma tunnen jo tarpeeksi niitä, jotka tekevät sitä vain ja ainoastaan rahan takia. Yleensä musa on silloin ihan perhanan huonoa, harjoittelematonta ja epäpuhdasta vähän sinne päin juosten kustusti yritelmää.
KoskPaavo
10.09.2014 01:52:21
" Yleensä musa on silloin ihan perhanan huonoa, harjoittelematonta ja epäpuhdasta vähän sinne päin juosten kustusti yritelmää."
Mä väitän että se on just toisinpäin, silloin kun raha, elanto ja leipä on soitosta ja laulusta kiinni, niin kyllä se huolella tehdään.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
rintapek
10.09.2014 07:50:08

Mä olen ihan samaa mieltä.

Mua ei tippaakaan kiusaa jos vaik realismin vuoksi tai tarinoita ryydittääkseen kukavaan käyttää sanoja vittuperkelehelvettipersepillu. Kyl mun huono humöörintajuni sen kestää. Samoin jos joku sanoo, et naitattaa/pierettää/paskattaa, niin ne on ihan normaaliin elämään kuuluvia ilmiöitä jotka ei kauniimmilla sanavalinnoilla muuksi muutu.

Äitini ei opettanu mua juomaan. Hän kyl opetti, et kädet pestään vessassa käynnin jälkeen ja että hyvät tavat ja kaunis käytös on ilmaista. Viina maksaa. Ja jos ny tiskipöytää katon, ni kolme jallupulloa ja seittemäntoista kaljatölkkiä sanoo et en mä taida olla ihan selvinpäin. Siit huolimatta olen sitä mieltä, et toi VW:n viimeisin veto oli alatyylinen ja asiaton ihan kaikilla mittareilla. Hitto ko se on ihan varmaa, et VW pystyy kirjoittamaan kutkuttavasti ja herkullisesti.

Ainii. Et aiheessa pysyisin, ni minkähän moinen bändi mua mahtais kiinnostaa? Vaikee sanoo ko eron jälkeen, eli ainakin kolme vuotta soittokipinä on ollu sammuksissa. Mut jos ny jokin kiinnostais, niin mikä tahansa muu ko vain soittaa biisejä peräjälkeen. Vois kiinnostaa tehdä musaa huumoriteemalla tai vaik tehdä levyllinen muksumusiikkia. Kunhan vaan hommassa olis jokin muu teema ko soittaa yks jätkänhumppa toisensa jälkeen ja suvivalssi sopivaan väliin. Etenkin jos joku liidais ja sais vaan itte roikkua mukana ja tehdä mitä osaa tai mihin kykenee

Ongelma vaan on siinä, et jos jollain on hirveen hyvä idea takaraivossaan, niin hän kyl ongelmitta löytää läjäpäin mua parempia soittajia sen toteuttamaan,
rintapek
10.09.2014 14:54:36

KoskPaavo: " Yleensä musa on silloin ihan perhanan huonoa, harjoittelematonta ja epäpuhdasta vähän sinne päin juosten kustusti yritelmää."
Mä väitän että se on just toisinpäin, silloin kun raha, elanto ja leipä on soitosta ja laulusta kiinni, niin kyllä se huolella tehdään.

Tos kyl kosanderipaavo on ihan oikeen reiän huulilla.

Mä olen tehny asioita vihasta, rahasta ja rakkaudesta. Välinpitämättömyyden vuoksi mä en o koskaan vaivautunut tekemään mitään.
Vihasta ja rahasta tekemieni asioiden joukossa saattais olla asioita joita voisin hävetä jos osaisin.

Mut milloin olen tehny asioita rakkaudesta, ni eipä ny tuu mieleeni mitään mitä mun tarttis hävetä. Vaik kyseessä olis huonompikin humppa. Tai jos mun tarttis hävetä jokaista pöljää pöytälaatikkorunoani, niin siin ei kyl muutama ihmisikä riittäisi.

Samuli Paronen sen aikanaan sanoi: " Maailma on sana".
WanhaWetäjä
10.09.2014 15:18:58

Yön siivet: Sinä saat ja voit WW kaikin mokomin kertoa omasta sisällöstäsi ihan miten päin huvittaa. Mutta älä luulottele minun sisällöstäni, haaveiluistani tai unelmistani (utopioista) yhtään mitään kun sinä et tiedä niistä, etkä minusta, yhtään mitään.

Nyt voi olla niin että olen erehtynyt henkilöstä tai sitten sulla on tulplanicki tai olet vaihtanut nickia.Jos olet hän joksi sinua luulin niin utopiasi tietyissä asioissa on toki tiedossa ja kaikkien luettavissa kotisivuiltasi, jos et, olen todella pahoillani erehdyksestäni.

Jokatapauksessa olen pahoillani jos olen loukannut sinua, se ei ollut tosiaankaan tarkoitus, ilmeisesti hymiöitä ei ollut tarpeeksi jotta olisit ymmärtänyt että kyseessä oli ilmeisen huonosti esitetty tilanne jossa + 50v naishenkilö voittaa lotossa ja toteuttaa unelmiaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)