Aihe: Valemuusikot ja feikkitanssiorkesterit ketju II
1 2
tope2
30.12.2013 23:41:56
Säestänyt Kautto-Niemeä tallinnanlaivalla kasetilta. Meittiä oli kvartetti, Lahden Oopee kiippareissa (oikeesti kova jäbä soittaan!), Helatien Jokke ja mää kitaroissa, Leppäniemen Kimmo rummuissa.
half
31.12.2013 00:45:06
Pitäisikö siirtyä tuohon. Olemme varmaan jotenkin ulkona kuvioista, kun soitamme ja laulamme aidosti päin persettä. Ilmankos keikkamäärämme on vapaassa pudotuksessa.
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
artope
31.12.2013 08:03:14

half: Pitäisikö siirtyä tuohon. Olemme varmaan jotenkin ulkona kuvioista, kun soitamme ja laulamme aidosti päin persettä. Ilmankos keikkamäärämme on vapaassa pudotuksessa.

Samaa kans aattelin... tänävuonna hävyttömän vähän keikkoja meilläkin.
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
EP
31.12.2013 08:31:57 (muokattu 31.12.2013 08:33:38)
Onhan tuossa ideaa, soittamisen sijaan voisi keskittyä ulkomusiikillisiin tekijoihin. esim. puvustukseen, meikkaamiseen ..peruukit jne.
Biisit vois äänitellä jo kotona valmiiksi, eikä haittaisi jos joku pändin jäsen ei keikalle tuliskaan.
Soittajat valittaisiin, ei soittotaidon vaan jos on hyvä tyyppi, semmonen hauska tarinan kertoja (..ja niitähän riittää), ei haittaa vaikka olis vähän viinaankin menevä, päinvastoin. : )

Roudauskin vähenisi, ellei jäis vallan pois?
Kamoina toimis ne kapakin katossa olevat pikku lättyämyrit niistä joskus yks ravintoloitsija sanoi meille, että soittakaa niitten kautta!!??
Timi
31.12.2013 21:33:01
half: Pitäisikö siirtyä tuohon. Olemme varmaan jotenkin ulkona kuvioista, kun soitamme ja laulamme aidosti päin persettä. Ilmankos keikkamäärämme on vapaassa pudotuksessa.

HmmTietysti asiasta kokemuksen puuteesta en tiedä.Siis tuosta soittamisesta klikin ja taustanauhojen kanssa.Et sä ja sun bändis vedä päin persuuksia.Ei olis ollu keikkoja senkäänvertaa.Jotain näytteitä teillä on ollut netissä.Eräs ongelma on olemassa ja siihen auttaa vain biisien päivittäminen.Meillä kuten varmaan monilla.Vuosikausia keikkaillella bändeillä biisivalinnat on ehkä jääneet uusimatta?On sellainen turvallinen olo jotta noi on vedetty ja osataan hienosti!Noilla sitten mennään vuodesta toiseen.Ei se nykyään riitä!
Vaikea.Mutta varma!
baron
31.12.2013 22:42:44

Timi:.Meillä kuten varmaan monilla.Vuosikausia keikkaillella bändeillä biisivalinnat on ehkä jääneet uusimatta?On sellainen turvallinen olo jotta noi on vedetty ja osataan hienosti!Noilla sitten mennään vuodesta toiseen.Ei se nykyään riitä!

Kun hommaa kuitenkin pääasiassa huvikseni teen niin kyllä huvia on enemmän kun aina silloin tällöin uusia piisejä ohjelmistossa ja olen yrittänyt aikaansaada sen että uudet piisit olisivat tältä eikä viime vuosituhannelta:-)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
WanhaWetäjä
31.12.2013 23:51:47

Timi: HmmTietysti asiasta kokemuksen puuteesta en tiedä.Siis tuosta soittamisesta klikin ja taustanauhojen kanssa.
Neljä keikkaa tuli tehtyä marraskuussa juurikin koneosastossa, oikeastaan kitaran kanssa se on ihan ok JOS taustat on tehty niin että on tilaa soittaa.
Eri juttu on ns hands free taustat joissa on kitaroita seittemän, neljät kiipparit ja sata viulua, jos vähän karrikoidaan ELI editoimattomat midifileet suoraan netista, ei voi vetää! Volumespedu ylös ja hymyä, se on ainoa konsti tässä kohtaa ;-)

Et sä ja sun bändis vedä päin persuuksia.Ei olis ollu keikkoja senkäänvertaa.
Tämä on yksi suurimpia harhoja tällä alalla eli ei se MITEN vaan MITÄ niin ollaan lähempänä totuutta ;-)

Jotain näytteitä teillä on ollut netissä.Eräs ongelma on olemassa ja siihen auttaa vain biisien päivittäminen.
...ja/tai miesten päivittäminen nuorempiin TAI nuori mimmisolisti kehiin, mieluusti ns auliisti antavainen, sopivassa kohtaa ja oikeille ihmisille, if you know what i mean....keikkaa pukkaa!

Meillä kuten varmaan monilla.Vuosikausia keikkaillella bändeillä biisivalinnat on ehkä jääneet uusimatta?
Tämä on taivahan totta.

On sellainen turvallinen olo jotta noi on vedetty ja osataan hienosti!Noilla sitten mennään vuodesta toiseen.Ei se nykyään riitä!
Olet asian ytimessä! Se ei enää riitä, trionkin pitää taipua aika moneen ainakin ammattiosastoissa ja varsinkin laivoilla. Se tuli koettua viime kesänä kun kaikki Viikkarin keikat peruuntuivat nimenomaan vanhan ohjelmiston takia, osasyynä myös liian vanhat soittajat, mä luulen.
EP
01.01.2014 08:54:51
Timi: HmmTietysti asiasta kokemuksen puuteesta en tiedä.Siis tuosta soittamisesta klikin ja taustanauhojen kanssa.Et sä ja sun bändis vedä päin persuuksia.Ei olis ollu keikkoja senkäänvertaa.Jotain näytteitä teillä on ollut netissä.Eräs ongelma on olemassa ja siihen auttaa vain biisien päivittäminen.Meillä kuten varmaan monilla.Vuosikausia keikkaillella bändeillä biisivalinnat on ehkä jääneet uusimatta?On sellainen turvallinen olo jotta noi on vedetty ja osataan hienosti!Noilla sitten mennään vuodesta toiseen.Ei se nykyään riitä!

Mut mä oon käsittäny, että eivät soita varsinaisesti aivan perinteistä ravintola-/ tanssimusiikkia, vaan rautalanka/ beat tyyppistä, omia biisejä jne.
Sellanen oma tyyli, oma kuulijakuntansa ja tietyt keikkapaikat, treenatut biisit (hieno juttu!!)
Mutta tuohon keikkojen vähentymiseen ei vaikuta vaikka uusisi biisejä miten ja soittaisi, kun kilpailijana on mekaaninenmusiikki/ Åke Kara ei ole paljon tehtävissä.
andrei
01.01.2014 12:26:21
baron: Kun hommaa kuitenkin pääasiassa huvikseni teen niin kyllä huvia on enemmän kun aina silloin tällöin uusia piisejä ohjelmistossa ja olen yrittänyt aikaansaada sen että uudet piisit olisivat tältä eikä viime vuosituhannelta:-)

Mä olen kanssa yrittänyt siirtää meidän musiikkia tälle vuosituhannelle huonolla menestyksellä :)
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
hank giddyup
02.01.2014 11:05:39
Maailma hukkuu paskaan. Tarpeeksi huonoja esityksiä kuulee livenäkin(pari kesää olin tanssilavalla vaksina, riitti mulle..) ,eikä nuo feikit tietenkään tasoa voi nostaa.
arse
02.01.2014 20:25:30

Sehän se on tyhmä joka maksaa!
Huono bändi ei tee musiikille eikä tilaisuudelle minkäänlaista lisäarvoa vaikka soittaisi kuinka oikeasti. Ja jos se oikeasti-/leikistisoitto on yhtä samantekevää yleisölle, tilaajalle ja muusikoille, ketä koko aihe kiinnostaa? Muuta kuin mnetin tanssimusiikkipalstaa siis.
molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy
Timi
02.01.2014 21:55:42
hank giddyup: Maailma hukkuu paskaan. Tarpeeksi huonoja esityksiä kuulee livenäkin(pari kesää olin tanssilavalla vaksina, riitti mulle..) ,eikä nuo feikit tietenkään tasoa voi nostaa.

Se että pallo hukkuu paskaan.Varmaan näyttää aikas todelta?Tanssilavoilla esiintyy lukuisia bändejä ja solisteja.Jotka hoitaa homman kotiin.Jatkossa!Ketkä mokaa.Himassa.Luonnollinen karsinta keikkamarkkinoilta?Tietty näköjään pieniä lipsumisia sallitaan?
Vaikea.Mutta varma!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)