![]() 26.02.2003 18:29:00 | |
---|---|
Ai niin ,hei...Irti Humpasta ,mikä sun oikea nimi on? Pistä se kato tänne niin ei tuu sit vahingossakaan kyseltyä mihinkään huttu,turve tai muuten paskakeikoille. Aina joskus nimittäin saattaa olla tarvis...Vai löytyiskö se siitä muusikkojen liiton lehden palstalta("en ota sitä ja sitä keikkaa "palsta)? ..... Älä nyt suutu :) Tuon vain pienen oman ja monen täälläkin olijan sarkastisen näkemyksen tanssimuusikoiden tilanteesta.... Kun tulin tähän ryhmään kirjoittelemaan, niin neljä puhelinsoittoa tuli heti ja kertoivat tunnistaneensa mut. Sen lisäksi sanoivat, että kritiikki on jokseenkin paikallaan, mutta eivät itse halua tänne kirjoittaa, koska osa toimii freelance muusikoina ja pelkäävät, että keikkoja saattaisi mennä pannaan... Ei tätä niin tosissaan kannata ottaa.... Olen itsekin menossa taas huttukeikalle perjantaina ja lauantaina puolen vuoden breikin jälkeen... Haluan vain muistuttaa, että ei tuo homma niin ruusuista nykyään ole, mitä se on aikaisemmin ollut... Kerta kiellon päälle... Miksei paikat voisi olla auki vain puoli yhteen kuten ennen :) ? .... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?.... | |
![]() 27.02.2003 09:37:30 | |
Jos yhdessä kommentissani mainitsen sanan "kyläpumppu", niin se ei suinkaan tarkoita sitä, että harrastaminen on halveksittavaa... Kaikki tanssimuusikothan suurimmaksi osaksi lähtevät kyläpumpuista ja siitä sitten kivutaan ylöspäin, jos rahkeet riittää... Tuolla kommentilla tarkoitin sitä, että jos illan kaikki orkesterit ovat keskitasoa tai sitä huonompia, niin on se aika puuduttavaa jo kuulijoillekin... OK! Kuten sanottu ja painotettu jo aiemmin, monella ratkaisu on tietoinen. Normaalia perhe-elämää (eroineen, huumekokeiluja tekevinen lapsineen, talousvaikeuksineen ;-) ) on huomattavasti helpompaa viettää kasistaneljään -työntekijänä. Muusikoilla ystäväpiiri muotoutuu ymmärrettävästi muusikoista tai ravintola-alan tyypeistä, elämän rytmi on 4-8 tuntia jäljessä tyypillisestä jne. Entisenä rafladuunarina, nykyisenä osa-aikamuusikkona ja ammattimuusikon veljenä tiedän kokemuksesta näiden alojen vaatimukset: keikkamuusikkous on elämäntapa. Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 27.02.2003 13:12:51 | |
Edellä viitatun henkilön vaatekaapista löytyy varmasti myös egosentrisille tarkoitettu kureliivi. Liivin etuosassa on teko sixpack ja sivuilla moottoroidut kädet jotka tasavälein taipuvat kyynärpään kohdalta ylös osoittaen peukalot ojossa "minua". Minä, minä, minä jne. Patentin paikka:) Ainakin kirjoitan rekisteröitynä enkä ilman kuten eräät elämäänsä ilmeisen väsyneet pellet. Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 27.02.2003 13:23:34 | |
Koskakohan tämä kirjoittaja jaksaa lopettaa suvun ja itsensä kehumisen ;) ? Tekstistä irti otettuna lause onkin aika oudon oloinen. Kokonaisuuden luettuaan ymmärtää miksi haluan laajentaa edelläolevassa omakuvaani. Rautalangasta vääntäen: ihan siksi että sanomillani asioilla olisi katetta, taustaa ja jotta lukijat ymmärtäisivät miltä suunnalta asiaa katselen. Epäasiallinen kommenttisi on muuten hiukan väärin minua tulkitseva. Jos mainitsen veljeni olevan muusikko, en pidä sitä kyllä sitten mitenkään kerskailuna tai kehumisena. Enemmänkin realiteettina. Jos hän olisi menestyvä aivokirurgi, kuuluisa näyttelijä tai huippupoliitikko, ymmärtäisin ärsyyntymisen. Mutta että muusikkoa- duunaria- pitää noin korkea-arvoisena, on hupaisaa. Hyvä duunihan se on, mutta ei nyt kuitenkaan mikään jumalajuttu... Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 27.02.2003 14:20:36 | |
No niin taas kerki hetkeksi koneen ääreen.... Sai taas nämä kaikki kirjoitukset naamalle hymyn vähäksi aikaa... Tää on niin mukava paikka, kun välillä on sellaista sanasotaakin... eikös se kivasti piristä tunnelmaa... En aio puolustella kirjoituksia, mutta kieltämättä Teemun muutamista kommenteista "täällä" paistaa lievä itsensä esiin tuominen... ei mitenkään pahasti mutta joitakin se saattaa ärsyttää ... Siitä tulikin mieleeni ....Pitäisikö pistää muuten uudeksi aiheeksi jotakin :" Saavutukseni musiikin parissa". ja listaa, että oon soittanut siinä ja siinä. Kaikki voisivat sitten sieltä käydä katsomassa, mikä on kunkin tausta, jotta ymmärtää kirjoituksia paremmin... "ja tää ei ole vittuilua.." .... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?.... | |
![]() 27.02.2003 14:27:03 | |
Jotenkin minusta tuntuu, että tänne tanssimuusikoidenkin keskuuten alkaa levitä samantyylinen katkeruus kuin mitä on erään osaavan ja huippunopean kitaristin vastustajilla ;) | |
![]() 27.02.2003 14:38:20 | |
Jotenkin minusta tuntuu, että tänne tanssimuusikoidenkin keskuuten alkaa levitä samantyylinen katkeruus kuin mitä on erään osaavan ja huippunopean kitaristin vastustajilla ;) En tiedä keneen viitataan, mutta mun mielestäni tänne leviää pätemisen tarve. .... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?.... | |
![]() 27.02.2003 14:41:59 | |
Täällä tanssimusiikkipalstalla on nykyään hyvinkin samanmielinen meno kuin tuolla hevipalstalla. Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
"Kun tosimiehet alkaa soittamaan, siinä on puhaltajat vaan tiellä" - Minä | |
![]() 27.02.2003 15:35:57 | |
En tiedä keneen viitataan, mutta mun mielestäni tänne leviää pätemisen tarve. Ei juurikaan liity aiheeseen mutta kuka tuossa sun, Irti Humpasta, keikkanauhoituksessa soitti kitaraa? Olin vaan tunnistavinani tutun soundin... Pientä vinkkiä. "Kelpaa moisille syrjäkylille..." | |
![]() 27.02.2003 16:14:32 | |
Täällähän voi kirjoittaa anonyymisti, tiedoksi vain Humpasta Irtoavalle, joten ei tartte odotella puhelimien soivan tai keikkojen peruuntuvan jos tänne rustailee. Ei ole pakko paljastaa työpaikkaansa, bändiä tai edes soitinta. Monet täälläkin varmasti tuntevat minut, tai ellei minua, niin bändini varmasti, mutta kun ei anna vihjeitä mistä ollaan niin ei soi puhelimet eikä keikat peruunnu. | |
![]() 27.02.2003 17:24:44 | |
Ei se breikki sitten kauaa kestänyt ja opetusfyrkat olikin pienet - ammattimuusikot katoaa lavoilta, kun kaikenmaailman amatöörit ja "kahdenammatinmiehet" tunkee lavoille ;) ....heh, Jos tiedossa on kaksi keikkaa ja yksi pitempi pesti jossain merellä, niin se riittää taas vuoden töiksi kummasti. Ja pääasiahan on se, kun saa valita itse niitä mukavia juttuja.... ja luulen, että nämä muutamat hassut keikat eivät syö tosiammattilaiselta leipää ;) .... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?.... | |
![]() 27.02.2003 17:33:32 | |
Täällähän voi kirjoittaa anonyymisti, tiedoksi vain Humpasta Irtoavalle, joten ei tartte odotella puhelimien soivan tai keikkojen peruuntuvan jos tänne rustailee. Ei ole pakko paljastaa työpaikkaansa, bändiä tai edes soitinta. Monet täälläkin varmasti tuntevat minut, tai ellei minua, niin bändini varmasti, mutta kun ei anna vihjeitä mistä ollaan niin ei soi puhelimet eikä keikat peruunnu. Voi toki kirjoitella anonyymisti, mutta toisaalta on kiva kirjoitella niin, että seisoo sanojensa takana... Soittajakaveripiirini on sen verran laaja, että keikkojen peruuntuminen tai saaminen ei vaikuta minuun tosin muutamat freelancer tuttavani kirjoittavat tänne anonyyminä, niinkuin on jossain tapauksessa viisasta. Ne tyypit kenen kanssa teen joitain keikkoja ja tuntevat minut eivät pidä minua "vaikeana tapauksena", vaikka välillä kirjoituksistani niin voi luulla. .... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?.... | |
![]() 27.02.2003 18:44:57 | |
Pistää miettimään, mihin vangin vartijoita koulutetaan.... No vankilaan tietysti, mutta on sekin kuulemma paska homma ja vielä huonolla palkalla ;) On muitakin paikkoja olemassa ja muuta musiikkia kuin humppa ja jazz. No selitä vähän että mitä ja missä? Klasariako? | |
![]() 27.02.2003 18:49:54 | |
Mulla on myös videotaltiointi hänen konsertistaan, jossa vaimo kus** alleen väliajan jälkeen ja kuvaaja kaappaa lammikon lattialta. Muita hyviä jutskia on Arppa Suomalainen, Yrjö Savolainen, Rudi Rafael, Reijo Keskitalo, Sepi Virta, Florence Foster Jenkins, Yökyöpelit... Toi video olis pakko nähdä. Yrjö Savolainen, eikös se ole se tyyppi jolla ne äshät suhahteli aika koomisesti ? Oletko koskaa kuullut Ruotsin Elvistä. Se on sellainen äänite ettei tosikaan, ja kuulemma myynyt Ruotsissa aika paljon. | |
![]() 27.02.2003 19:03:51 | |
No selitä vähän että mitä ja missä? Klasariako? Pistäpä pystyyn vaikka bändi, joka soittaa Finnhitsejä ja bilebändille löytyy aina keikkaa... .... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?.... | |
![]() 27.02.2003 19:05:25 | |
Toi video olis pakko nähdä. Yrjö Savolainen, eikös se ole se tyyppi jolla ne äshät suhahteli aika koomisesti ? Oletko koskaa kuullut Ruotsin Elvistä. Se on sellainen äänite ettei tosikaan, ja kuulemma myynyt Ruotsissa aika paljon. Yrjön ässille ei ole vertaa.... Kappale: Kakhsi nuorta toihsiaan kun rakahstaa.... tyttö nuori kaunihs punahsuu... .... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?.... | |
![]() 27.02.2003 20:25:38 | |
Joo mä oon osapuilleen ja hyvinkin pitkälti samaa mieltä irti humpasta tyypin kaa , joskin ei pahemmin kiinnosta mitä ketä mistäkin tienaa mut heei tienaamisesta puheenollen sittenkin.Oon kolunnut näitä tanssikehiä minäkin niin paljon et tiedän kyllä mitä se homma on ja ei siin mitään jos tykkää.Mua vaa ärsyttää niiiin paljon yks juttu muiden joukossa et ei oikein huvita toi tanssimuusikon homma enää joten päivätyöt kutsuivat jo jokin aika sitten.Nimittäin tää solistien,starojen,mitä lienevät palkkaus.Bändit ajaa satoja kilsoja tanssipaikoille,jollain romuilla,roudaa,tekee sound checkit,ym.jotta solistilla ois kaik ok.tästä saa keskinmäärin 200€ brutto.sit tulee solisti jollakin volvo s80 tai uuden karheella mersulla jne.ja tulee pahalla päällä laulaa luirauttamaan pari kolmen vartin pätkää,vittuilee bändin jätkil et ohhoh kun on huanot saundit mistä tekin mahdatte palkkanne ansaita! NII ! ja kuittaa siitä tommoset1000-2000€ Sit vielä boonuksena tanssin järjestäjät kiroilee et kyl muuten ois jonkummoinen meininki mutkun olette niin saatanan kallis orkesteri,kylmää jumalaut soittelen lähialueen tanssi järjestäjille et ei teittii kannata ottaat NII ! | |
![]() 27.02.2003 21:00:39 | |
Pistää vaan miettimään että mihin näitä ammattimuusikkoja sitten koulutetaan jos ei juuri tuonne "kentälle" .Ei kaikki voi vetää Etnoa tai tsäässiii Juttutuvassa. Vai voiko,mitä sanoo tähän Le Haba??? Välillä Juttutuvassa ja välillä Hani hani :-D | |
![]() 27.02.2003 21:08:37 | |
Pistäpä pystyyn vaikka bändi, joka soittaa Finnhitsejä ja bilebändille löytyy aina keikkaa... Paanko vielä smokkitakin ja shortsit jalkaan??? Must tuntuu että me ei varmaan niin h...in kaukana olla ajatuksellisesti mut mä en vaan tajua miksi sä "dissaat" tanssikeikkoja. Itse en vähään aikaan oo tanssikeikalla ollut mut se ei oo musta kiinni.Tuntuu itseasiassa vähän orvolta kun ei kysellä .No toivottavasti puhelin vielä joskus soi. Mulla on tällä hetkellä kyllä ihan just niitä "muita" keikkoja,ett ei tässä hätää ole. Mut noin niinku yleensä niin eihän MITÄÄN keikkoja voi tai tule "dissata",joka keikasta oppii,saa rahaa,tai on hauskaa.Tai vaikka löytää naisen tai jotain....Ihan mitä vaan,iloisin terveisin Neljä Ruuvia a.k.a Pästori | |
![]() 28.02.2003 00:16:42 | |
.... Minähän olen ton musiikin kerääjä... Reijo Antero Leppänen on Riihimäkeläinen entinen veturinkuljettaja.... Mulla on sitä noin 10 kappaleen verran, myös tuo kyseinen Toccata ja Fuuga. Mulla on myös videotaltiointi hänen konsertistaan, jossa vaimo kus** alleen väliajan jälkeen ja kuvaaja kaappaa lammikon lattialta. Muita hyviä jutskia on Arppa Suomalainen, Yrjö Savolainen, Rudi Rafael, Reijo Keskitalo, Sepi Virta, Florence Foster Jenkins, Yökyöpelit... Onko sulla levyllistä Markku Hyytiäisen sävellyksiä? Huimaa kamaa!! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)