![]() 16.03.2013 16:43:51 | |
---|---|
Eräs ohjaajatar käyttää paljon tätä http://www.youtube.com/watch?v=8d1QbcCeMxQ buggin alkeisopetuksessa, tuossa kun on riittävän letkeää menoa. | |
![]() 16.03.2013 19:53:00 | |
Raaka_Arska: ..Vaikka Vikingarnaa ei meillä paljoa arvostetakaan, niiden musiikkia on aivan loistavaa mennä buggina. Bugg olisi, varsinkin miehille, helppo tanssi opetella swingin rytmejä.. Laitappa noista Vikingarnan biiseistä oikein esimerkkejä mitkä mielestäsi olisi, vai onko kaikki? Tää Metsäkedon ja Rehnströmin "Komppia ikä kaikki" -opus antaa jonkin verran esimerkkejä aiheesta. Olis kyllä mukava kuulla oikein tanssijan näkökulmasta? Sanoit, että humppa ei onnistu, mut beathumppa taas näköjään onnistus (esim. Poing poing poing) suurin erohan noilla on rytmisesti oikeestaan, että rummut tikuttaa kahdeksasosia humppaan verrattuna. Ite oon yrittäny aina pitää pändin ohjelmiston niin, että joka tanssilaatua löytyy ja ne masurkat ja polkat ainakin sitten pyytämällä. Lattareista olisi myös kyllä opiskeltavaa mm. salsa. | |
![]() 16.03.2013 21:17:51 | |
EP: Laitappa noista Vikingarnan biiseistä oikein esimerkkejä mitkä mielestäsi olisi, vai onko kaikki? Tää Metsäkedon ja Rehnströmin "Komppia ikä kaikki" -opus antaa jonkin verran esimerkkejä aiheesta. Voi ..ttu tarvitko sä oikeen kirjan tollasen tiedon hankintaan? Olis kyllä mukava kuulla oikein tanssijan näkökulmasta? Jumal... ja kun just laitoin linkin missä oikeat tanssiturat kertoo näistä asioista!!! Sanoit, että humppa ei onnistu, mut beathumppa taas näköjään onnistus (esim. Poing poing poing) suurin erohan noilla on rytmisesti oikeestaan, että rummut tikuttaa kahdeksasosia humppaan verrattuna. Apua!Herranjumala... Ite oon yrittäny aina pitää pändin ohjelmiston niin, että joka tanssilaatua löytyy ja ne masurkat ja polkat ainakin sitten pyytämällä. Niin minkä bandin? Lattareista olisi myös kyllä opiskeltavaa mm. salsa. Jaaha... | |
![]() 16.03.2013 21:41:00 | |
WanhaWetäjä: Voi ..ttu tarvitko sä oikeen kirjan tollasen tiedon hankintaan? Jumal... ja kun just laitoin linkin missä oikeat tanssiturat kertoo näistä asioista!!! Apua!Herranjumala... Niin minkä bandin? Jaaha... HÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄÄ!! Sä oot kyllä hauska mies! | |
![]() 16.03.2013 22:24:13 | |
EP: HÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄÄ!! Sä oot kyllä hauska mies! Sä olet sen sijaan omissa maailmoissasi liitelevä lievästi kotisukkelan olonen kaveri, sä et ihan aina ymmärrä/seuraa näitä topicceja vaan kyselet väliin ihan mottipäisiä juttuja ollaksesi jonkinsortin soittaja. Luetun ja eritoten kuullun ymmärtämisessä vaikeuksia? Mä laitoin linkin jossa joukko tanssi.netin aktiiveja kertoo esimerkein/linkein juurikin näistä bugg-biiseista kuin myös mielipiteensä mikä on hyvää ja mikä huonoa buggia ja sä et vaivaudu noita lukemaan vaan kyselet täällä jostain Vikingarnoista ja onko heidän koko tuotantonsa buggia????Hurjaa.. Tossa, vassokuu, sano ruåttalainen...yritä edes! http://tanssi.net/k/keskustelu/238/243793.html#t Jos jaksaa selata noita läpi niin huomaa että buggaamiseen sopivien kappaleiden kirjo on lähes rajaton, (ääri)esimerkkeinä Led Zeppelin "Immigrant song" ja Jonnan "Minttu sekä Ville" ! | |
![]() 16.03.2013 22:38:58 (muokattu 16.03.2013 22:42:48) | |
WanhaWetäjä: Sä olet sen sijaan omissa maailmoissasi liitelevä lievästi kotisukkelan olonen kaveri, sä et ihan aina ymmärrä/seuraa näitä topicceja vaan kyselet väliin ihan mottipäisiä juttuja ollaksesi jonkinsortin soittaja. Luetun ja eritoten kuullun ymmärtämisessä vaikeuksia? Mä laitoin linkin jossa joukko tanssi.netin aktiiveja kertoo esimerkein/linkein juurikin näistä bugg-biiseista kuin myös mielipiteensä mikä on hyvää ja mikä huonoa buggia ja sä et vaivaudu noita lukemaan vaan kyselet täällä jostain Vikingarnoista ja onko heidän koko tuotantonsa buggia????Hurjaa.. Tossa, vassokuu, sano ruåttalainen...yritä edes! http://tanssi.net/k/keskustelu/238/243793.html#t Kyllä mä luin noita sun linkkejäs, mut aattelin kysyä "Arskalta" ku hän on tanssimisen lisäksi kuulema ollut aiemmin soittaja, ymmärrätkö, et halua nimenomaan nyt hänen mielipiteensä kuulla, en sinun. Niin hauskaa kun sun kanssa olis vääntää, mut en nyt jaksa.. E: Sitä paitsi tää on keskustelupalsta, niin kun sosiaalista mediaa. Sulla on tapana pistellä vaan noita linkkejä ja jos joku kysyy apua niin haukut ..tee itse, etkö osaa? jne. Ei kaikki ole niin viisaita ja nimenomaan lahjakkaita kuin sinä? | |
![]() 17.03.2013 01:15:02 | |
Eläkäähän nyt poijaat, bugg on vaikea laiji oppia tanssimaan, vaikein heti tangon, hitaan valssin ja rumban jälkeen. Rasitteena on myös se, että meille musiikki tuli etelästä ja idästä, toisin kuin ruåtsalaisille lännestä. | |
![]() 17.03.2013 01:42:33 | |
EP: Kyllä mä luin noita sun linkkejäs, mut aattelin kysyä "Arskalta" ku hän on tanssimisen lisäksi kuulema ollut aiemmin soittaja No ei kyllä oikeen siltä vaikuta...todella harva soittaja eksyy uransa jälkeen turakaisten pariin saati että muuttuu sellaiseksi , perverssiä toimintaa ;-) ymmärrätkö, et halua nimenomaan nyt hänen mielipiteensä kuulla, en sinun. Hehe...ihan miten vaan, kyllä "arska" tietää. Niin hauskaa kun sun kanssa olis vääntää, mut en nyt jaksa.. Mitäs vääntämistä tässä, kukin tavallaan. E: Sitä paitsi tää on keskustelupalsta, niin kun sosiaalista mediaa. Sulla on tapana pistellä vaan noita linkkejä ja jos joku kysyy apua niin haukut ..tee itse, etkö osaa? jne. JOS joku on todella uusavuton eikä viitsi itse tehdä mitään asiansa eteen niin kyllä siitä saa ja pitää mainita. Uusavuttomuutta/kotisukkeluutta on mm se että ei pysty lukuisten esimerkkien kautta tajuamaan mitä turakaiset ajattelevat bugg-tanssiin sopivasta musiikista. Ei sitä tarvi joltain yksittäiseltä "arskalta" enää kysellä kun netti on täynnä asiaa valoittavia esimerkkejä jotka jopa tuodaan sun nokan eteen, pöljähän sä oot jos et sitä tajua, täh? Ei kaikki ole niin viisaita ja nimenomaan lahjakkaita kuin sinä? Kyllä mä sen olen huomannut ihan oikeassakin elämässä että korvattomia soittajia riittää yllin kyllin vaikka teknistä taitoa ja prima vistaa olisikin. Mulle on suotu korvat ja se on ihan vtun kiva juttu, lahjakkuus kai sekin vs korvattomuus. Sitä vaan joko on musikaalinen tai sitten ei...soittaa en osaa kaksisesti oikeen mitään mutta kuitenkin niin että ei tarvi hävetä, ainakaan näissä huttuympyröissä...silti joskus hävettää, se on taas sitä itsekritiikkiä se. | |
![]() 17.03.2013 08:08:54 | |
WanhaWetäjä: ..Uusavuttomuutta/kotisukkeluutta on mm se että ei pysty lukuisten esimerkkien kautta tajuamaan mitä turakaiset ajattelevat bugg-tanssiin sopivasta musiikista. Ei sitä tarvi joltain yksittäiseltä "arskalta" enää kysellä kun netti on täynnä asiaa valoittavia esimerkkejä jotka jopa tuodaan sun nokan eteen, pöljähän sä oot jos et sitä tajua, täh? Pöljyyttä on yleisön/ tanssijoitten aliarviointi varsinkin julkisesti kun ne sinunkin leipäsi maksaa. Kyllä mä sen olen huomannut ihan oikeassakin elämässä että korvattomia soittajia riittää yllin kyllin vaikka teknistä taitoa ja prima vistaa olisikin. Mulle on suotu korvat ja se on ihan vtun kiva juttu, lahjakkuus kai sekin vs korvattomuus. Sitä vaan joko on musikaalinen tai sitten ei...soittaa en osaa kaksisesti oikeen mitään mutta kuitenkin niin että ei tarvi hävetä, ainakaan näissä huttuympyröissä...silti joskus hävettää, se on taas sitä itsekritiikkiä se. Asenteessa ainakin olis korjaamista. | |
![]() 17.03.2013 08:12:04 | |
Roweami: ..Rasitteena on myös se, että meille musiikki tuli etelästä ja idästä, toisin kuin ruåtsalaisille lännestä. Mutta mikäs rasite se on? Suomessahan on musiikki paljon rikkaampaa juuri sen vuoksi. | |
![]() 17.03.2013 11:16:00 | |
EP: Mutta mikäs rasite se on? Suomessahan on musiikki paljon rikkaampaa juuri sen vuoksi. Niin ohan Suomessa rikkaampi musiikki ja tanssikultuuri, mutta ajattelin vain ykioikoisesti buggin soveltumista tänne molli ja marssimaahan. | |
![]() 17.03.2013 13:17:21 | |
EP: Pöljyyttä on yleisön/ tanssijoitten aliarviointi varsinkin julkisesti kun ne sinunkin leipäsi maksaa. Liksat tulee toimistoista, ei vesilasijengilta. Se että sä et useinkaan ymmärrä oikeen mitään lukemastasi ei ole mun murhe ja mitä tulee aliarviointiin...jo Kärjen Topi totesi aikoinaan että suomalaista musiikin kuluttajaa ei voi koskaan aliarvioida liikaa. Mun jutut jossain keskustelupalstalla ovat aivan käsiraha verraten siihen mitä jotkut todella kovat soittajat kuin myös aika suuri osa jopa aivan kärkipään solisteista ajattelevat yleisöstään oikeassa elämässä. 35 vuotta keikkaa tehneenä mulla on ihan omakohtaista faktatietoa näistäkin asioista. Asenteessa ainakin olis korjaamista. Tässä sulle asennetta, erään kärkipään leidin kommentti hymyssä suin vedetyn tanssikeikan jälkeen "..ttu ...tana mikä keikka, ..ttu mitä jengiä". Toinen, vieläkin tunnetumpi ikoni lipsautti radiohaastattelussa vihaavansa yleisöään, seuraavalla viikolla esitellään hymyillen kotia ja perhettä jossain "Avotakka" utopiamaailmassa. EP, sä olet ihan pihalla siitä mitä oikeassa maailmassa tapahtuu, tekisit niitä keikkoja niin saisit edes vähän kosketuspintaa todellisuuteen. Itse aiheesta, mun linkittämä tanssi.netin bugg-juttu sisälsi yllättävän paljon jopa ihan asiaa, joku oli nähnyt todellakin vaivaa tutkiessaan jopa teorian ja eri soitinten osuuksien kautta mikä tekee jostain biisista hyvän bugg-biisin. Kannattaa lukea. | |
![]() 17.03.2013 14:11:36 | |
WanhaWetäjä: Liksat tulee toimistoista, ei vesilasijengilta. Se että sä et useinkaan ymmärrä oikeen mitään lukemastasi ei ole mun murhe ja mitä tulee aliarviointiin...jo Kärjen Topi totesi aikoinaan että suomalaista musiikin kuluttajaa ei voi koskaan aliarvioida liikaa. Mun jutut jossain keskustelupalstalla ovat aivan käsiraha verraten siihen mitä jotkut todella kovat soittajat kuin myös aika suuri osa jopa aivan kärkipään solisteista ajattelevat yleisöstään oikeassa elämässä. 35 vuotta keikkaa tehneenä mulla on ihan omakohtaista faktatietoa näistäkin asioista. Tuleehan ne liksat niin kauan kun tanssijoita riittää, kun keikat on muutenkin vähenemässä niin sä vielä teet kaikkesi, ettei olis niitäkään. Tyyliin "Kyllä tää loppuu kohta loppuu.. aikansa kutakin.. jne. Tossa ei oo mitään järkee, paitsi jos on ite kyllästyny jo ajat sitten ..35 vuotta joo kaikissa se ei näy päälle.. Tässä sulle asennetta, erään kärkipään leidin kommentti hymyssä suin vedetyn tanssikeikan jälkeen "..ttu ...tana mikä keikka, ..ttu mitä jengiä". Toinen, vieläkin tunnetumpi ikoni lipsautti radiohaastattelussa vihaavansa yleisöään, seuraavalla viikolla esitellään hymyillen kotia ja perhettä jossain "Avotakka" utopiamaailmassa. EP, sä olet ihan pihalla siitä mitä oikeassa maailmassa tapahtuu, tekisit niitä keikkoja niin saisit edes vähän kosketuspintaa todellisuuteen. Noi on edelleen kaksi ihan eri asiaa .. Sä teetkin ilmeisesti päinvastoin, näytät vittuuntumisesi jo lavalla? Jos sua häiritsee, että mä yritän pitää hyvää fiilistä niin ok, mut et sä pysty mua muuttaan, sori vaan. Itse aiheesta, mun linkittämä tanssi.netin bugg-juttu sisälsi yllättävän paljon jopa ihan asiaa, joku oli nähnyt todellakin vaivaa tutkiessaan jopa teorian ja eri soitinten osuuksien kautta mikä tekee jostain biisista hyvän bugg-biisin. Kannattaa lukea. Mä mieluumin keskustelen vuorovaikutteisesti kun tämä Mnet antaa siihen hienon mahdollisuuden, viitti tollasia vanhoja juttuja lukee. ..ajat muuttuu hei!! : ) | |
![]() 17.03.2013 15:13:17 | |
Menee kyllä aika huolellisesti porvoon puolelle tämä säie... Oikeesti, millä huimausaineilla saavutetaan tuonasteinen naivismin taso? Otan heti muutaman kilon, kiitos. "This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson | |
![]() 17.03.2013 17:31:07 (muokattu 17.03.2013 22:55:06) | |
Thefish:Oikeesti, millä huimausaineilla saavutetaan tuonasteinen naivismin taso? Hyvin tiivistetty. Mutta mikäs rasite se on? Suomessahan on musiikki paljon rikkaampaa juuri sen vuoksi. Aha. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
![]() 17.03.2013 20:09:55 | |
Eikös tuolla suuressa maailmassa ole joku tanssi.net? Olikos siellä joku keskustelupalsta? Pitäiskö jivejalkojen pysyä sielläpäin,tämä kun taitaa olla muusikoiden.net? Pitäiskö vallan muuttaa Ruotsiin,kun siellä on niin hyvää ja monipuolista tanssimusaa? Pitäiskö ottaa mukaan kaikki perseennuolijat,jotka eivät ymmärrä sitä,että on niin monta mielipidettä,kuin on jivejalkaa ja muusikkoa? Ensin on musa ja siihen tanssitaan. Onko tämä niin kovin vaikea käsittää? Jos musa ei kelpaa,voi vaihtaa maisemaa tai pomppia niitä v**un kuvioita ilman musiikkia. (sekin on nähty mm.tanssiklubi korvatunturilla aikoinaan.) Oikeissa tansseissa soittaa oikea orkesteri ja siellä on oikea yleisö. Siis pitämässä hauskaa/etsimässä seuraa/tanssimassa musiikin tahtiin. Tanssiklubit on erikseen. Niissä saa valittaa niin paljon kun jaksaa. Minkähän takia noissa kilpatansseissa (vakio/lattarit ym.) ei näy näitä lavojen "wannabe"-tanssijoita? Muutaman kerran ollaan soitettu lavatanssin SM-parille. Sekä muutamalle MM-tason tanssijalle. Pitivät musiikista,taputtivat sekä huomioivat muut tanssijat todella hienosti. Kukaan ei valittanut mistään. Erikoista... vai onko? Soittaja soittaa,haitaristi haittaa. | |
![]() 17.03.2013 21:25:00 | |
House Band: Eikös tuolla suuressa maailmassa ole joku tanssi.net? Olikos siellä joku keskustelupalsta? Pitäiskö jivejalkojen pysyä sielläpäin,tämä kun taitaa olla muusikoiden.net? .. "Muusikoiden.net on palvelu, joka on suunnattu niin musiikin ammattilaisille, harrastelijoille kuin kuluttajillekin. Sivujen tarkoituksena on luoda keskus, jossa musiikista kiinnostuneet voivat kohdata toisensa, sekä tarjota monipuolisia palveluja internetin tarjoamien mahdollisuuksien mukaan.!" Mun mielestä on vaan hyvä varsinkin kun on tanssimusiikista kyse. | |
![]() 17.03.2013 23:14:32 (muokattu 17.03.2013 23:55:02) | |
House Band: Eikös tuolla suuressa maailmassa ole joku tanssi.net? Olikos siellä joku keskustelupalsta? Kyllä on ja siellä kuulemma vierailee muusikoitakin antamassa neuvojaan, jotka otetaan kiitollisuudella vastaan. -Sinäkö saat näppyjä? Minkähän takia noissa kilpatansseissa (vakio/lattarit ym.) ei näy näitä lavojen "wannabe"-tanssijoita? Kilpatanssi on pikkuisen eri asia, kuin lavatanssi (lavatassikisojakin järjestetään). Noin 98%:sti suomalaiset orkesterit ei soita buggia. | |
![]() 18.03.2013 12:35:02 | |
Roweami: ..Noin 98%:sti suomalaiset orkesterit ei soita buggia. Hmm.. jaa, mut miten tuo on mahdollista, kun tanssiorkestereitten ohjelmistossa on vaikka kuinka paljon esim. beat, swing, foxtrot, country, roc'n roll, shuffle jne. näitä kaikkia ilmeisesti voi tanssia buggina? Määrätyin ehdoin, esim. tempo pitää olla ko. tanssilajiin tietenkin sopiva. | |
![]() 18.03.2013 12:56:05 (muokattu 18.03.2013 12:56:26) | |
EP: Hmm.. jaa, mut miten tuo on mahdollista, kun tanssiorkestereitten ohjelmistossa on vaikka kuinka paljon esim. beat, swing, foxtrot, country, roc'n roll, shuffle jne. näitä kaikkia ilmeisesti voi tanssia buggina? Määrätyin ehdoin, esim. tempo pitää olla ko. tanssilajiin tietenkin sopiva. Kyllähän noita kaikkia voi tanssia buggina, mutta tarkoitin "sitä ihtiänsä" jota ei tarvitse kuuluttaa buggina tanssittavaksi. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)