KanttoriPiiparinen 11.02.2013 00:22:56 | |
---|
pekkajau: No jos saa olla vähän avoin...karmein instrumenttinsa soittaja oli yksissä hirvipeijaisissa yksi "sahan soittaja"! Jumalauta mitä progea...ei mennyt ykskään ääni oikein! No kohteliaisuussyistä leijona-veljet taputtivat hirvimiehelle esityksen jälkeen ja veivät esityksen jälkeen sahavirtuoosin Opel Kadetin takakontille kaatoryypylle! Tuliko uusintaesitys ryypyn jälkeen? Nuotin vieressä on aina tilaa... |
baron 11.02.2013 00:25:12 (muokattu 11.02.2013 00:27:16) | |
---|
KanttoriPiiparinen: Harmooni on pahin riesa, jonka nuori soittaja voi kohdata. Eikä vain nuori. Mulla oli kerran keikka jossa mä jouduin urkuharmonia soittamaan eikä rokki eikä svengaavampi jatsi oikein tahtonut irrota. (Tai ehkä se oli vain harjoituksen puutetta?) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
pekkajau 11.02.2013 00:30:45 | |
---|
KanttoriPiiparinen: Tuliko uusintaesitys ryypyn jälkeen? No ei! Sen jälkeen se oli vieläkin mukavampi mies ja oli koko ajan kannustamassa illan orkesteria! Sai oman tähtihetkensä! |
KanttoriPiiparinen 13.02.2013 18:37:10 | |
---|
"Ukko: Komerosta löytyy joku venakko tms. haitari jonka ostin joku vuosi sitten markkinoilta (löytyy omakuvasta). Eikä haise tippaakaan. Onkohan siinä jotain vikaa. Olen tässä vuosien mittaan ehtinyt sillä treenaamaan jo varttitunnin verran. Mutta kun halvalla sain."
Jos hajua ei ole, on vikaa valmistuserässä. Eräällä viisvuotis suunnitelmakaudella loppuivat monelta haitaritehtaalta teurasjätteet. Jäljellä oli enää kipsiä ja liisteriä. Siinä syy haitarisi heikkoon tuoksuun. Nuotin vieressä on aina tilaa... |
Prophet 13.02.2013 18:52:40 | |
---|
baron: Eikä vain nuori. Mulla oli kerran keikka jossa mä jouduin urkuharmonia soittamaan eikä rokki eikä svengaavampi jatsi oikein tahtonut irrota. (Tai ehkä se oli vain harjoituksen puutetta?) Ihan oikeastiko sellaisella voi soittaa jotain muutakin kuin "Totuuden henki, johda sinä meitä" ja "Kun koulutieni alkaa taas"? |
baron 13.02.2013 19:49:27 | |
---|
Prophet: Ihan oikeastiko sellaisella voi soittaa jotain muutakin kuin "Totuuden henki, johda sinä meitä" ja "Kun koulutieni alkaa taas"? Ei voi, enkö juuri sanonut! Kuiteskin mua pyydettiin eikä onnistunut:-) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 13.02.2013 20:59:03 | |
---|
Prophet: Ihan oikeastiko sellaisella voi soittaa jotain muutakin kuin "Totuuden henki, johda sinä meitä" ja "Kun koulutieni alkaa taas"? Se riippuu varmaan soittajasta ja hänen musiikillisesta rajoittuneisuudestaan? |
Feline 14.02.2013 15:54:21 | |
---|
Kiitos. Tuo härveli ja soittokyvyttömyyteni on vainonnut ja piinannut minua viimeiset 20 vuotta. Oon nähnyt jopa painajaisia siitä, että pumppaan paljetta enkä saa minkäänlaista ääntä vekottimesta aikaiseksi 8| Nyt tiijän, että vika ei välttämättä ollut minussa :D Vaikka ihan kelvollisesti se reksi sillä jotain musiikintapaista sai aikaiseksi :P Noh, ihansama, jos sattuu vastaan tuollainen härveli, niin yritän kuitenkin. |
EP 14.02.2013 17:31:57 | |
---|
Feline: Kiitos. Tuo härveli ja soittokyvyttömyyteni on vainonnut ja piinannut minua viimeiset 20 vuotta. Oon nähnyt jopa painajaisia siitä, että pumppaan paljetta enkä saa minkäänlaista ääntä vekottimesta aikaiseksi 8| Nyt tiijän, että vika ei välttämättä ollut minussa :D Vaikka ihan kelvollisesti se reksi sillä jotain musiikintapaista sai aikaiseksi :P Noh, ihansama, jos sattuu vastaan tuollainen härveli, niin yritän kuitenkin. Jep, toi "härveli" on mulla siinä joskus vielä hankittavien soittimien listalla! : ) |
holmjan 06.03.2013 18:39:16 | |
---|
Pystypiano keikalla, eräässä varakkaassa kartanossa Itä-Uusimaalla. Ennakotietojen mukaan tietysti vireessä. Keikalla sain vahvistuksen asiaan; kanttori oli juuri virittänyt sen, tai ainakin puoli vuotta sitten. Vaan oli se oikea vintage-piano, eli puurunkoinen, jostain 1800-luvun alkupuolelta. Epävireessä ja vielä noin puoliaskeleen normaalia alempana, epäviritettynä. Toisaalta juhlien järjestäjät eivät myöskään maksaneet sovittua keikkapalkkiota, joten tasan meni tämäkin juttu. Iloisesti Hammondilla. Mollissa ja duurissa, mutta eniten siitä välistä. |
Raaka_Arska 09.03.2013 22:28:20 | |
---|
Venttiilipasuuna... Kerran eräällä sotaveteraanikeikalla jouduin tuuraamaan pasunistia (itse soitin trumpettia)...dirigentti löi venttiilipasuunan käteen ja sanoi, että soita lapuista ja sormitukset samat kuin hömpetissä...alku meni ihan komeasti, mutta joissain pitemmissä fraaseissa henki vaan loppui kesken. Käytin tietysti samaa ansatsia kuin hömpetissä...erään kappaleen kesken varmaan pyörryin ja tokenin siihen, kun vetopasunisti tökki kylkhen ja sano: "Son sun vuoro..." |
KanttoriPiiparinen 10.03.2013 07:35:55 | |
---|
holmjan: Pystypiano keikalla, eräässä varakkaassa kartanossa Itä-Uusimaalla. Ennakotietojen mukaan tietysti vireessä. Keikalla sain vahvistuksen asiaan; kanttori oli juuri virittänyt sen, tai ainakin puoli vuotta sitten. Vaan oli se oikea vintage-piano, eli puurunkoinen, jostain 1800-luvun alkupuolelta. Epävireessä ja vielä noin puoliaskeleen normaalia alempana, epäviritettynä. Toisaalta juhlien järjestäjät eivät myöskään maksaneet sovittua keikkapalkkiota, joten tasan meni tämäkin juttu. Nuo vintage-pianot ovat oma lukunsa. Virittäjä joutuu laskemaan niiden säveltasoa pianon vanhetessa ja muutenkin niiden vireenpitävyys on sitä sun tätä. Itse olen joutunut säestämään haitaripartiota eräässä veteraani-illassa "Juoksupoikien elämää haudoissa" moisella kammotuksella -Helppo homma Ceemeli molli, tuumin kuultuani lentokorkeuden. Totuus oli kuitenkin vallan muuta: Oli soitettava C# mollin nappuloilla. -Ja siellä kaikilla oli niin mukavaa. Paitsi minulla. Nuotin vieressä on aina tilaa... |
KanttoriPiiparinen 22.03.2013 09:12:01 | |
---|
Feline: Kiitos. Tuo härveli ja soittokyvyttömyyteni on vainonnut ja piinannut minua viimeiset 20 vuotta. Oon nähnyt jopa painajaisia siitä, että pumppaan paljetta enkä saa minkäänlaista ääntä vekottimesta aikaiseksi 8| Nyt tiijän, että vika ei välttämättä ollut minussa :D Vaikka ihan kelvollisesti se reksi sillä jotain musiikintapaista sai aikaiseksi :P Noh, ihansama, jos sattuu vastaan tuollainen härveli, niin yritän kuitenkin. Sen härvelin kanssa kannattaa ajatella Ukko-Bach:ia. Teemaa oikealla ja vastakuljetuksia vasurilla. Mikäli yrität leveillä soinnuilla, kuluu ilmaa paljon ja ainoa kuultava efekti on: Tuf tuf tuf tuf. Nuotin vieressä on aina tilaa... |
jykke65 07.04.2013 01:50:34 | |
---|
Munniharppu..... Koitettaisko kerrankin aloittaa kaikki samasta biisistä ja samaan aikaan? |
Prophet 07.04.2013 10:24:53 | |
---|
jykke65: Munniharppu..... No en kehuisi kukkopilliäkään. |