Aihe: Finnhits-kiertue
1 2 3 4 5 6 7
Tankero
15.11.2012 20:09:49 (muokattu 15.11.2012 20:10:01)
Einherjar: No eikös siinä olis suurinpiirtein samat esiintyjät? :D

HOHO
Humppajyrä
pte57
16.11.2012 06:26:53

WanhaWetäjä:
Itse en haluaisi edes vahingossa kuulla pääpäkättäjän "kun sikako kuoli /ensin pelästyin/charlie brown" etc biisejä enää koskaan.

Samma här, ei sitä vaan kestä. Typerää on mielestäni mainostaa tätä jonkinlaisena iskelmän pelastuskiertueena. Se on tyypillinen "rahat vek"-kiertue
jonka vanhenevat starat päättivät tehdä jonkun ehdotuksesta.
EP
16.11.2012 17:01:51
pte57: Samma här, ei sitä vaan kestä. Typerää on mielestäni mainostaa tätä jonkinlaisena iskelmän pelastuskiertueena. Se on tyypillinen "rahat vek"-kiertue
jonka vanhenevat starat päättivät tehdä jonkun ehdotuksesta.

No ei kai nyt ihan noinkaan sentään?
Yleisöä tuntus kirjoitusten mukaan noihin riittävän, joten ei kun antaa paukkua!! :)
Tankero
16.11.2012 17:26:47
EP: No ei kai nyt ihan noinkaan sentään?
Yleisöä tuntus kirjoitusten mukaan noihin riittävän, joten ei kun antaa paukkua!! :)

Veikkaa voisin lyödä, että se on just noin.
Humppajyrä
MatRa
17.11.2012 18:54:42

Tankero: Veikkaa voisin lyödä, että se on just noin.

Tänään täytyy katsastaa ideaparkissa tuo, kun parempi puolisko oli liput ostanut. Lähinnä soitto ja meininki kiinnostaa, noi solistit on kyllä nähty, ja biisit ovat varmaankin aika takuukamaa. Kommentoin jälkikäteen jos kommentoitavaa( ja havaintokyky vielä ehtooselta tallella;)
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
EP
17.11.2012 23:02:27
MatRa: Tänään täytyy katsastaa ideaparkissa tuo, kun parempi puolisko oli liput ostanut. Lähinnä soitto ja meininki kiinnostaa, noi solistit on kyllä nähty, ja biisit ovat varmaankin aika takuukamaa. Kommentoin jälkikäteen jos kommentoitavaa( ja havaintokyky vielä ehtooselta tallella;)

Jännityksellä odotamma!
MatRa
18.11.2012 10:49:57

EP: Jännityksellä odotamma!

Sunnuntaita! Paikalla oltiin, tässä havaintoja, promillemäärä miniatyyrinen, kaksi isoa koko illan aikana(:mittausolosuhteet)

Speksit: Paikalla väkeä kun pipoa, kekim. 50-v, myös nuoria, ja joku liki 80rohkea pappa oli uskaltanut tulla. Väljäähän tuolla kolossissa silti oli, paitsi lavan läheisyydessä.
10- henkinen bändi, 3 torvea, g,b,d, 2x kb, 2 taustalaulu( D-voices).
Akustiikka surkeahko, peltikatto, kovia seinäpintoja, yleisö tietysti auttoi asiaa.
Infernaalisen iso audio-video-roudari-osasto, väkeä kai toistakymmentä, mixaus-valo-ym pöytää metreissä yhtä paljon, myös lavamixerinä hermeettinen kone.
Yleisö normaalistipäihtyneenä, ei paljon eikä vähän, hyvähkösti mukana, lähtivät pyydettäessä taputuksiin/ hoilotuksiin, ei kauhea spontaanisti ehkäpä.

Orkka: soitti hyvin, liian lujaa tietenkin, muttei häiritsevästi. Muutavia kivoja brass-sovituksia, jotka kuulostivat jopa uusilta. Koskettimia ei paljon kuulunut, basistija rumpali hyvää soittoa, kitaristi hyvä mutta persoonaton, d-voices laatustemmat.

Biisit: ihanihanihanihan taatusti peruskamaa, ei yhtään yllätystä tietenkään, potpureina kappaleet ei kenenkään maalta, kirkaa, irwiniä jne..balladit loistivat poissaolollaan.

Danny: ok, vähän ikä painaa, mutta veti osuuden pilke silmäkulmassa. Ainoa noista, jonka kanssa oon pääsyt soittamaan kerran, oli hieno kokemus laivalla josku 20 v sitten. Ei ole suosio mennyt päähän.

Reetu: yllätti positiivisesti, laulu jopa soi, yleisö suht villinä. Viime kerran kun näin 15 v sitten livenä, siitä petrannut kyllä.

Tapani Kansa: ..hmm. Laulaa osaa, teki lavalla peruskapellimestarimaiset liikkensä bändiä sekoittaakseen, sekoili potpureissa. Ei yllätystä.

Vicky: perusviki, ei huono, ei hyvä.

Eini:korjas potin. Lauloi tosi hyvin, ja oli hyvä meininki. Näyttääkin ikäisekseen tosi hyvältä.

Yleisesti ekan keikan pientä sekoilua, mutta kokonaisilme plussalla. Aikas kova lipun hinta, 39 eur.

Ugh, olen...jne
Tankero
18.11.2012 10:53:18
MatRa: Sunnuntaita! Paikalla oltiin, tässä havaintoja, promillemäärä miniatyyrinen, kaksi isoa koko illan aikana(:mittausolosuhteet)

Speksit: Paikalla väkeä kun pipoa, kekim. 50-v, myös nuoria, ja joku liki 80rohkea pappa oli uskaltanut tulla. Väljäähän tuolla kolossissa silti oli, paitsi lavan läheisyydessä.
Akustiikka surkeahko, peltikatto, kovia seinäpintoja, yleisö tietysti auttoi asiaa.
Infernaalisen iso audio-video-roudari-osasto, väkeä kai toistakymmentä, mixaus-valo-ym pöytää metreissä yhtä paljon, myös lavamixerinä hermeettinen kone.
Yleisö normaalistipäihtyneenä, ei paljon eikä vähän, hyvähkösti mukana, lähtivät pyydettäessä taputuksiin/ hoilotuksiin, ei kauhea spontaanisti ehkäpä.

Orkka: soitti hyvin, liian lujaa tietenkin, muttei häiritsevästi. Muutavia kivoja brass-sovituksia, jotka kuulostivat jopa uusilta. Koskettimia ei paljon kuulunut, basistija rumpali hyvää soittoa, kitaristi hyvä mutta persoonaton, d-voices laatustemmat.

Biisit: ihanihanihanihan taatusti peruskamaa, ei yhtään yllätystä tietenkään, potpureina kappaleet ei kenenkään maalta, kirkaa, irwiniä jne..balladit loistivat poissaolollaan.

Danny: ok, vähän ikä painaa, mutta veti osuuden pilke silmäkulmassa. Ainoa noista, jonka kanssa oon pääsyt soittamaan kerran, oli hieno kokemus laivalla josku 20 v sitten. Ei ole suosio mennyt päähän.

Reetu: yllätti positiivisesti, laulu jopa soi, yleisö suht villinä. Viime kerran kun näin 15 v sitten livenä, siitä petrannut kyllä.

Tapani Kansa: ..hmm. Laulaa osaa, teki lavalla peruskapellimestarimaiset liikkensä bändiä sekoittaakseen, sekoili potpureissa. Ei yllätystä.

Eini:korjas potin. Lauloi tosi hyvin, ja oli hyvä meininki. Näyttääkin ikäisekseen tosi hyvältä.

Yleisesti ekan keikan pientä sekoilua, mutta kokonaisilme plussalla. Aikas kova lipun hinta, 39 eur.

Ugh, olen...jne

Tuo Einiosio on hauska.
Humppajyrä
MatRa
18.11.2012 11:05:58

Tankero: Tuo Einiosio on hauska.

Heh, se on mun verbaaliakrobatiaa, värikkäästi ilmaistu kolmen sijamuodon hyvä;)
Tosiaan, paras noista, tuolla keikalla.
EP
18.11.2012 11:21:54
MatRa: Sunnuntaita! Paikalla oltiin, tässä havaintoja, promillemäärä miniatyyrinen, kaksi isoa koko illan aikana(:mittausolosuhteet)

Ugh, olen...jne

Hyvä että oli porukkaa, joo onhan toi hemmetin iso paikka ..muistaakseni tilaa kyllä riittää.
Puhaltimet on kyllä asiaa ja antaa ison shown tuntua!
Perhana, olis voinu lähtee vaikka paikalle toisaalta..
Wicky on aika hyvä live-esiintyjä kyllä, lavashöytä yleensä riittää, tosin viimeksi kun näin oli vaisumpi..
Einistä tuon uskonkin ja oikeestaan vaan parantunut iän myötä jotenkin.
Reetu.. heh! Hyvä, että villitsi.
Tankero
18.11.2012 11:57:18
MatRa: Heh, se on mun verbaaliakrobatiaa, värikkäästi ilmaistu kolmen sijamuodon hyvä;)
Tosiaan, paras noista, tuolla keikalla.

Minun tiedosta se ei ole koskaan laulanut hyvin. Ulkonäköön en puutu.
Humppajyrä
baron
18.11.2012 11:59:07

Tankero: Minun tiedosta se ei ole koskaan laulanut hyvin. Ulkonäköön en puutu.

Mä joskus aikoinaan kuulin muutaman Einen ja Boogien keikan ja mun mielestä paitsi näkö niin myös laulu oli hyvä.
"De gustibus non est disputandum"!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
kristalli
18.11.2012 13:01:30 (muokattu 18.11.2012 19:23:21)
Olin kanssa tuolla Ideaparkissa Finnhits- konsertissa. Olihan se mahtava kokemus. Porukkaa oli paljon ja tunnelma hieno ! Minusta kaikki illan solistit ja orkesteri suoriutuivat kiitettävän hyvin kiertueen ekasta keikasta. Artistit huomioivat hyvin yleisöä ja oli mukaansatempaavia esityksiä. Tykkäsin Dannyn, Frederikin ja Tapsan ensimmäisen puoliajan päättäneestä sikermästäkin . He lauloivat siinä" Hän on nainen " ja "Mies-strippaajan ". Oli ihan mukavaa leikkimieltäkin mukana siinä.
Mitään suuria yllätyksiä konsertti ei kylläkään tarjonnut. Jokainen lauloi just ne laulut jotka saattoi etukäteen aavistellakkin. Olis ollut ihan mielenkiintoista eikä niin ennalta-arvattavaa jos olisivat laulaneet vaikka jotain toistensa biisejäkin tai jotain muita finnhitsejä eri artistien tuotannosta.
Musiikki soi kyllä aika lujana, mutta ei se muuten niin häirinnyt kuin Vicky Rostin laulaessa. Jotenkin sillä Virve Rostilla on korviin käyvän kimeä/pistävä ääni, että alkoi vähän pääsärkeä kun sitä niin isolla volyymilla joutui kuuntelemaan.

ps. Virve punnersi " Olen voimissaan " laulun välisoiton aikana yhdellä kädellä ainakin kymmenen kertaa. Aika vahva nainen siis. Ja Frederikin saldoksi tuli tältä keikalta kahdet lavalle heitetyt naisten alkkarit.
EP
18.11.2012 13:20:09 (muokattu 18.11.2012 13:22:23)
..Olis ollut ihan mielenkiintoista eikä niin ennalta-arvattavaa jos olisivat laulaneet vaikka jotain toistensa biisejäkin tai jotain muita finnhitsejä eri artistien tuotannosta.

Kyllä ne petraa jo ens keikaksi kun lukevat täältä
Tankero
18.11.2012 13:21:51
baron: Mä joskus aikoinaan kuulin muutaman Einen ja Boogien keikan ja mun mielestä paitsi näkö niin myös laulu oli hyvä.

Ei pidäkkään, mutta tykkään vireessä laulamisesta.
Humppajyrä
EP
18.11.2012 13:23:33
baron: Mä joskus aikoinaan kuulin muutaman Einen ja Boogien keikan ja mun mielestä paitsi näkö niin myös laulu oli hyvä.

Jep, Eini on niitä jotka kehittyvät iän myötä!
Tankero
18.11.2012 20:23:02
EP: Jep, Eini on niitä jotka kehittyvät iän myötä!

Onneksi on varaa.
Humppajyrä
EP
18.11.2012 20:40:16
Tankero: Onneksi on varaa.

Jep, kaikillahan meillä ..jopa sinullakin varmaan?
Tankero
18.11.2012 20:48:13
EP: Jep, kaikillahan meillä ..jopa sinullakin varmaan?

Itseasiassa juuri olen alkamaisillani treenaamaan.
Humppajyrä
kristalli
21.11.2012 11:47:59 (muokattu 21.11.2012 11:49:03)
Iltasanomissa oli aukeaman mittainen juttu Finnhits-kiertueesta. Lainaan tähän siitä pienen pätkän :

Vaikka laulajat ovat entuudestaan hyviä ystäviä, silti yhteinen kiertue vähän pelottaa: koliseeko taiteilijapersoonien egot yhteen ?

Tuskinpa siltä täysin vältytään, arvelee kiertuetta luotsaava Lasse Norres.
- On siellä nytkin oltu aika tarkkoja siitä, kuka laulaa minkäkin osuuden ja kuka menee lavalle ensimmäisenä, Norres nauraa.
-Mutta kyllä he pystyvät keskustelemaan, valtakunnansovittelijaa ei ole tarvittu.

Viisikosta Frederik paljastaa, että jonkinmoisia räjähdyksiä on jo koettu. Myös Virve vahvistaa asian.
- Tosin se on Reetu itse, joka niitä kilareita saa, Rosti nauraa.

Vahvoista ja varmoista mielipiteistä huolimatta koko artistijoukko on Rostin mukaan innoissaan kiertueesta " kuin pikkulapset".
Huumori kukkii ja juttu lentää.
Kaikkein kovin jutun kertoja on - hieman yllättäen- Tapani Kansa.
-Olen nauranut kippurassa, Tapsalta löytyy parhaat muistelot ja läpät. Hän muistaa hirveästi anekdootteja.
Sen verran hauskaa on ollut ,että nyt Rosti haaveilee ottavansa kiertueelta kuvia ja kirjaavansa porukan jutut ylös. Ehkä ihan kirjaan asti.
-Tekisi kyllä mieli. Siitä tulisi loistava !
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)