![]() 27.03.2012 22:08:20 | |
---|---|
hoomollinen: Eikös käytännössä pitäis olla melkein toisinpäin? Kyllä näin on. Tyypillisesti joku Piazzolan tago liitelee jossain tuolla yli 130. G strings are for strippers | |
![]() 27.03.2012 22:27:58 | |
hoomollinen: Eikös käytännössä pitäis olla melkein toisinpäin? Riippuu tangosta, mutta mun mielestä kyllä yleensä ei. | |
![]() 28.03.2012 00:04:02 | |
hoomollinen: Eikös käytännössä pitäis olla melkein toisinpäin? Viisastuakseni mä kysyin, saa antaa neuvoja. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 28.03.2012 00:11:51 | |
Astor Piazzolla ei ole argentiinalaisen tangon yleispätevä mittari, vaan useimmiten ne henkselit, joita pseudosivistynyt kansanosa voi paukutella, mahdollisimman kovaäänisesti soittajilta Libertangoa pyytäen. Eipä ole kovin moni esimerkiksi Juan D'Arienzoa pyydellyt. "Loca" on paitsi upea esimerkki rapakontakaisesta nopeamman tangon koulukunnasta, myös upea esimerkki siitä, miten D'Arienzo itse varmaan on ollut melkolailla loco. Mutta voi perkele kun potkii!: http://www.youtube.com/watch?v=bMub8eiOylI http://jannekuusinen.blogspot.com/ | |
![]() 28.03.2012 03:38:17 (muokattu 28.03.2012 03:43:18) | |
Yks hyvä konsti testata eri tempoja samaan biisiin on softa jolla voi hidastaa/nopeuttaa mp3/waw etc tiedostoja sävelkorkeuden muuttumatta. On hyvä olemassa myös jos tekee nuotteja tai plokkaa/treenaa jotain juttuja jotka on vaikeita normitempolla. http://www.rinki.net/pekka/slowmp3/ ...en tiedä toimiiko tuo, on ilmainen, ite en tarvi kun Maceissa on Quick Time Pro. No latasin tuon ihan mielenkiinnosta ja ainakin mp3 osasto toimii aivan loistavasti, nopeuden säätö on portaaton ja todella helppoa ja tuossa on myös transponointi, sitä ominaisuuttakin tarvii kyllä. Audacity, Transcribe (ei ilmainen) ja mitä noita nyt onkaan muita joilla nuo jutut onnistuu mutta ei tosiaankaan noin helposti. Metronomiahan tuossa Slowmp3:ssa ei ole mutta niitähän on ilmasia pilvin pimein... tää on hyvä sivusto, löytyy monelaista metronomia, heti ekasta löytyy tap tempo ja portaaton tempon säätö yms http://bestmetronome.com/ ..malauta... http://www.youtube.com/watch?v=SSIp7XcYJV8 102!!! | |
![]() 28.03.2012 07:49:02 | |
WanhaWetäjä: ..malauta... http://www.youtube.com/watch?v=SSIp7XcYJV8 102!!! Voiks tuota tanssia? (Mun kyselyjen tarkoitus ei oo etsiä miten tangosta tehdään "taidetta" vaan että kun itsellä tuo tanssi yleensä ja tango erityisesti ei oo handussa niin millaista olisi kiva tanssia? Mulla on joku kilpatanssijoille tarkoitettu tangon säestys-CD mutta mä luulen (?) että siitä ei apua kun mietitään miten lavoilla pitäisi soittaa. Oon hankkinut sen sitä varten että kerraan ollaan jouduttu säestämään kilpatangoesitystä ja se kyllä handlattiin!) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 28.03.2012 10:23:20 | |
baron: Voiks tuota tanssia?... Minun mielestä ei voi! Auttamattomasti liian hidas. G strings are for strippers | |
![]() 28.03.2012 12:05:13 | |
baron: Voiks tuota tanssia? Ablodeista päätellen voi...epäilen vahvasti että jos joku muu vetäsi tuon noin hitaana niin sanomista tulisi. (Mun kyselyjen tarkoitus ei oo etsiä miten tangosta tehdään "taidetta" vaan että kun itsellä tuo tanssi yleensä ja tango erityisesti ei oo handussa niin millaista olisi kiva tanssia? Tanssihölmöissä on valitettavasti näitä kaikentietäviä nihilistejä jotka ovat opetelleet/opetettu tanssimaan jonkun tietyn tempon mukaan, sitten kun tempo ei olekkaan sitä niin se oma erinomaisuus pitää tulla kertomaan orkesterille VAIKKA sehän menee juurikin päinvastoin eli korvaton tanssihölmö EI OSAA soveltaa oppimiansa asioita kuulemaansa musiikkiin. Näin kertoi eräs tanssiSOITTAJA joka on itse tanssinharrastaja ja osaa todellakin tanssia. Hivenen "ihannetempoa" nopeampi/hitaampi tempo ei haittaa JOS osaa tanssia. Tanssihan on tulkitsemista siinä missä soittaminenkin, toki tietyissä rajoissa, esim humppaa ei kannata soittaa polkan tempolla eikä normaali valssia liian hitaana eikä hidasta valssia liian nopeena, eikä eikä ....oikeesti ei tästä tule loppua ikinä, joka tansseissa on AINA joku joka ei ole tyytyväinen johonkin asiaan. Mulla on joku kilpatanssijoille tarkoitettu tangon säestys-CD mutta mä luulen (?) että siitä ei apua kun mietitään miten lavoilla pitäisi soittaa. Juu ei... Oon hankkinut sen sitä varten että kerraan ollaan jouduttu säestämään kilpatangoesitystä ja se kyllä handlattiin!) Kilpatanssija tanssii varmasti mihin tempoon vaan mutta skaboissa tempot ovat vissiin aika tiukkaan määriteltyjä. | |
![]() 28.03.2012 12:11:12 | |
Ei jumalauta. Seuraavaksi laitetaan metronomi/äänestyslaite lavan kulmalle,niin saa kaikki jivejalat,henkilökunta sekä ohiajavat autoilijat käydä antamassa oman mielipiteensä biisien tempoista bändille. Eniten ääniä saanut tempo voittaa! Bändi saa tulla keikalle kyseiseen paikkaan uudestaan ilmaiseksi(tai ainakin liiton minimin alle) todistamaan,että on onnistunut omaksumaan oikeat tempot. Äänestäneiden kesken arvotaan Zastavan kardaani ja kilo paskaa päälle. Seuraavaksi siitä tehdään reality-ohjelma,jossa kauimmas voittaneesta temposta äänestänyt joutuu pudotusuhan alle. Soitellaan me vaan niitä laululoita tyylin mukaan,kyllä ne ihmiset ne tanssii jos osaa. | |
![]() 28.03.2012 15:27:36 (muokattu 28.03.2012 15:38:15) | |
baron: Meidän tangot ei bändin tähteilyä vaan yritetään tanssijoita palvella. Olipa hyvä kysymys!! piti ihan kokeilla ja koetanssiakin tempoja. 120 aivan liian nopee, Tangohan on perusteeltaan kävelyä, joten tuon mukaan mennään jo pikamarssia,, tangon tanssimista tämä ei ainakaan enää ole. en ihmettele että saitte palautetta.. siis jos vain kuunnellaan 115 max. jos tanssitaan niin 110 sopiva kuten Guapita ja La Cumparsiita Tango Boleroon niinkin hidas kuin 100. pitänee muista että siinä B osassa on haikee tunnelma ja tanssian pitää saada aikaa, pitkään "vetävään" askeleeseen Palautteesta: noista tempoista useimmiten vielä otan vain joka toisen iskun.. eli tanssin puoltahitaammin,, joka nainen on aivan lääpällään ja kehunut että vien parhaiten kaikista miehistä,, sekä inanaa tuollainen hidas rauhallinen tempo, PS. M Metsäkedon "Komppia ikä kaikki" kirjassa tangonkin tempot liian yläkanttiin joten suosittelen muusikoillekin tanssitaidon hankkimista. | |
![]() 28.03.2012 16:52:16 (muokattu 28.03.2012 19:37:42) | |
töräytän:PS. M Metsäkedon "Komppia ikä kaikki" kirjassa tangonkin tempot liian yläkanttiin joten suosittelen muusikoillekin tanssitaidon hankkimista. Näköjään Metsäkedon tempot on samat joita me ollaan käytetty vaikka mä en sieltä oo niitä ottanut eli suomalainen 120 ja argentiinalainen 110. Kerran joku tanssinopettajaksi opiskeleva pyysi mun bändiä harjoitusoppilaikseen ja lupasi hankkia meille jopa daamit ja mun mielestä se oli hyvä idea: 1. Voitaisiin itse tsekata tanssien tempot eikä oltaisi yleisöpalautteen varassa 2. Tiedä häntä kuinka hyvät daamit olisi meille järkännyt:-) mutta kun kerroin siitä bändilleni mut naurettiin ulos, että tanssimuusikko muka tanssisi! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 28.03.2012 16:59:20 | |
töräytän: siis jos vain kuunnellaan 115 max. jos tanssitaan niin 110 sopiva kuten Guapita ja La Cumparsiita... Olavi virran versio...125. Latinalaiset originaalit vähintään samaa vauhtia. 110 on aivan liian hidas. Ehkä jotain 120 ois sellainen yleispätevä joka toimii kaikille ja helppo muistaa. http://www.youtube.com/watch?v=fw-SmBBwELo G strings are for strippers | |
![]() 28.03.2012 17:32:24 (muokattu 28.03.2012 17:33:44) | |
töräytän: .. PS. M Metsäkedon "Komppia ikä kaikki" kirjassa tangonkin tempot liian yläkanttiin joten suosittelen muusikoillekin tanssitaidon hankkimista. No ehkä joo, mut suuntaa antavia suomalainen tango esim. 120, voi siitä pikkasen pudottaa. PS. Mä tanssin suomalaisenkin tangon 'argentiinalaisittain' : ) | |
![]() 28.03.2012 18:09:02 (muokattu 28.03.2012 18:19:14) | |
Auts!Muutamia tangoja esitetään jos tarvis.Selkäytimestä lasken menemään ilman mittareita.Kait jotenski onnanu,ko ei itkuja tullut? Hiukan muokkaan.Nöösipoikana sain rapsutella noita tangoja enempi ja vähempi vaihtelevalla menestyksellä ihan muistikuvien myötä.Nykyään täytyy jaot ja iskut osua kohdilleen.Joten ilman nuotteja.Joita valitettavsti en osaa.En ennee pärjäisi tangokehissä. Vaikea.Mutta varma! | |
![]() 28.03.2012 18:25:29 | |
Timi: ..Joten ilman nuotteja.Joita valitettavsti en osaa.En ennee pärjäisi tangokehissä. Kantsii opetella, äkkiä ne oppii ja on ihan mielenkiintoista ja helpottaa soittamista. | |
![]() 28.03.2012 19:35:48 | |
EP: Kantsii opetella, äkkiä ne oppii ja on ihan mielenkiintoista ja helpottaa soittamista. Aivan taatusti kannattaisi opetella nuotinluku!Vaikka ei biisin rumpunuotteja äkkisiltään selvittäisi.Bassokuviosta olisi osviittaa komppaukseen.Nostan hattua primavista kundeille.Ne on opetelleet! Vaikea.Mutta varma! | |
![]() 28.03.2012 20:34:02 | |
mutta kun kerroin siitä bändilleni mut naurettiin ulos, että tanssimuusikko muka tanssisi! Tänäpäivän ei oikeen riitä että soittaa hyvin jotain... vaan pitää olla kokonaisvaltaista näkymystä sovitukesta,, rekisteröinnistä, soundeista miksaukseta ja tempoista.. Kerran olin Lahdessa päivän lattarikurssilla ja kukas se tuttu kasvo olikaan.. hmm meni puoli päivää kunnes äkkäsin että Teemu Harjukarihan siinä oli myös treenaamass.. No entä nää pintabändit: mitä oon lavoilla nähnyt. Finlandersista tanssii kaikki. (Paasikko vetää Konturin kanssa tanssirytmi kurrseja) Sinitaivaasta: suurin osa ellei kaikki Myrskytuulesta: suunin osa ellei kaikki Syke: ainakin osa FBI beat: ainakin osa La Strada: ainakin joku Taikakuu: ainakin joku Hurma: ainakin joku ainakin täss joitan jotka tulee äkikseltään mieleen,, lähinnä ammatillista kiinostusta, ehkä ei niinkään parkettien partasuti tarvi olla Myös jotkus solistit tanssii, tiedän koska olen hakenut väliajalla. Kerro tanssiterkkuja bändikavereillesi. | |
![]() 28.03.2012 20:43:31 | |
poppamies: Olavi virran versio...125. Latinalaiset originaalit vähintään samaa vauhtia. HUHUHU että tangoo tuossa... Polkan tahtia jo tuo olisi (126) PS. nopeet tempot on "tango-milongassa" mutta puhutaan nyt tavallisesta keki-ikäsestä ja vanhemmasta.. vaatimattoman taidon omaavista niin soittakaa nyt ihmeessä maltillisilla tempoilla ettette aiheuta sydäriä.. PS. 2 kertaa lavalla nähnyt vierestä kuolevan liian kovaan tempoon tanssineita.. "saapaat jalassa" voi vakuutta että oli loppu ilta aika pliisu tunnelma. ei toiki ollut tangosta sentää kyse, noin niinku pikkutarkennuksena :-) | |
![]() 28.03.2012 21:37:28 | |
Timi: Aivan taatusti kannattaisi opetella nuotinluku!Vaikka ei biisin rumpunuotteja äkkisiltään selvittäisi.Bassokuviosta olisi osviittaa komppaukseen.Nostan hattua primavista kundeille.Ne on opetelleet! Jep ja jollei ny ihan primavista tarkoitukseen niin muistin ja treeni avuksi. | |
![]() 28.03.2012 22:02:48 | |
töräytän: .. No entä nää pintabändit: mitä oon lavoilla nähnyt. Finlandersista tanssii kaikki. (Paasikko vetää Konturin kanssa tanssirytmi kurrseja) Sinitaivaasta: suurin osa ellei kaikki Myrskytuulesta: suunin osa ellei kaikki Syke: ainakin osa FBI beat: ainakin osa La Strada: ainakin joku Taikakuu: ainakin joku Hurma: ainakin joku ainakin täss joitan jotka tulee äkikseltään mieleen,, lähinnä ammatillista kiinostusta, ehkä ei niinkään parkettien partasuti tarvi olla.. Niin toi osoittaa ainakin sen, et ottaa työnsä motivoituneesti ja tosissaan niin kun pitääkin! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)