Aihe: Humppakuninkaalliseksi 2012
1 2 3 4 5 6
isojussi
12.03.2012 02:35:30 (muokattu 12.03.2012 02:37:53)
Kusenpolttamista biiseistä itkeminen on turhaa pätemistä.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
hvinnamo
12.03.2012 09:00:48
isojussi: Kusenpolttamista biiseistä itkeminen on turhaa pätemistä.

Aloittaessani ton "itkemisen" ei ollut tarkoitus valittaa biiseistä, vaan niiden lukumäärästä. Tarkoitin että muutaman kappaleen toistaminen saattaa ruveta puuduttamaan, kuvitellaanpa vaikka 24. kilpailija joka esittää kappaleen Tammerkoski. Kappaleet ovat itsessään hyviä, mutta toisto puuduttaa. Tietysti hyvä kun ei ole liikaa valinnanvaraa niin on helpompi päättää.
KoskPaavo
12.03.2012 09:41:28

Nyt sai IJ multa plussan, toisaalta eihän nuo kaikki edes ole ns. humppia. Yks ainut inhokkini on tuo "Merimies", kusitorvesta tullut simotuotos.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
sudenmorsian
12.03.2012 10:18:08
En usko että kilpailukappaleita on sen kummemmin valittu.
Tossa on lueteltu ne (edes väljästi) humpaksi luokiteltavat biisit joita Melplayn karaokelistalta löytyy.
WanhaWetäjä
12.03.2012 11:25:04 (muokattu 12.03.2012 18:20:02)

Jos ei liiemmin pidä noista biiseistä tai on vetänyt niitä omiksi tarpeiksi niin kai sen saa sanoa? Nuo humpat olisivat takuulla aika monen enemmän keikkaa tehneen "keltaisella listalla", JOS saisi valita mitä vetää, aivan samoin jos kuvittelllisessa "Vuoden valssaaja 2012" skabassa kilpailubiisit olisivat Kultainen nuoruus, Yölintu, Sininen huivi, Lokki ja sitä rataa.
Melkoista jeesustelua on "ei ole olemassa keltaisia biiseja, on vain huonoja sovituksia/esityksiä" etc..toisaalta se aivan v...n sama mitä tuollaisessa skabassa vedetään, ketä oikeesti kiinnostaa??? Vai meinaatko Jussi hyvä lähteä paikanpäälle, tai peräti osallistua ko kilpailuun?

Säestävä bandihän (ja tuomarit) tuossa joutuu koville, sovitusten/sävellajien on oltava just yks yhteen karaokeversioiden kaa nottei laulunlyömä topias putoa kartalta, finaalikarsinnassa on 20 turakaista joista valitaan... montako finaaliin?

Aivan joutava skaba muitten samanlaisten joukossa, saadaanhan(?) sillä Korpilammelle pariksi päivää jengiä ja yks bandi "saa" tehdä orjatyötä yhen illan puhumattakaan valmistelevasta duunista = nuotit kenties kahdesta sävellajista eli miehet/naiset+ treenit...lopulta joku tuonkin homman (yrittää) rahastaa ja se ei ole bandi.

Mitä voittaja saa? "Humppakuhilas 2012" mahtavan tittelin + ikuisen humppaturakaisen leiman ja 4 keikkaa
huonolla liksalla + pääsee laulamaan pari raitaa skaban tiimoilta julkaistavaan levyyn "Keltaisten humppien parhaat vol I ".

Voihan se mennä toisinkin eli skaban myötä humppa suorastaan räjähtää uuteen nousuun, voittajasta tulee koko kansan rakastama supertähti joka valloitettuaan tanssipaikat tekee loppuunmyydyn konserttikiertueen "Ikikeltaisimmat Humpat" ja ei se siihen lopu...Euroviisuvoitto napsahtaa toisen kerran Suomeen...sitten tulee suomi-elokuvat, sitten Hollywood...
KoskPaavo
12.03.2012 11:28:06 (muokattu 12.03.2012 11:30:11)
Hohoo! Hyvä WW, oikein alkoi naurattamaan edellinen.
"Humppakuhilas 2012"- tuossahan ei tarviskaan olla perinteistä laakeriseppelettä voittajalla, olkituppo suuhun.
EP
12.03.2012 11:51:08 (muokattu 12.03.2012 11:52:15)
WanhaWetäjä: Jos ei liiemmin pidä noista biiseistä tai on vetänyt niitä omiksi tarpeiksi niin kai sen saa sanoa? Nuo humpat olisivat takuulla aika monen enemmän keikkaa tehneen "keltaisella listalla", JOS saisi valita mitä vetää, aivan samoin jos kuvittelllisessa "Vuoden valssaaja 2012" skabassa kilpailubiisit olisivat Kultainen nuoruus, Yölintu, Sininen huivi, Lokki ja sitä rataa.
Melkoista jeesustelua on "ei ole olemassa keltaisia biiseja, on vain huonoja sovituksia/esityksiä" etc..toisaalta se aivan v...n sama mitä tuollaisessa skabassa vedetään, ketä oikeesti kiinnostaa??? Vai meinaatko Jussi hyvä lähteä paikanpäälle, tai peräti osallistua ko kilpailuun?

Säestävä bandihän (ja tuomarit) tuossa joutuu koville, sovitusten/sävellajien on oltava just yks yhteen karaokeversioiden kaa nottei laulunlyömä topias putoa kartalta, finaalikarsinnassa on 20 turakaista joista valitaan... montako finaaliin?

Niin vuosikymmeniä jotkut on niitä soittanu tyyliin: "Hahahaa.. mikä sävellaji? tai ei sen väliä kyllä mä sen kohta itekin.." : )) :/ : /

Tosin noi karaokesovitukset ei yleensä ole kovin tasokkaita.
Varmaan ihan mielenkiintoista tehdä humpastakin sovitus, vois olla alku siihen, että sitäkin lajia hiukan alettas arvostaa, onko sovitus niin uusi asia monelle niitä vuositolkulla soittaneille?
Miten tossa pändi joutuu koville?

Aivan joutava skaba muitten samalaisten joukossa, saadaanhan(?) sillä Korpilammelle pariksi päivää jengiä ja yks bandi "saa" tehdä orjatyötä yhen illan puhumattakaan valmistelevasta duunista = nuotit kenties kahdesta sävellajista eli miehet/naiset+ treenit...lopulta joku tuonkin homman (yrittää) rahastaa ja se ei ole bandi.

On kyllä ihan väärällä alalla mun mielestä jos toi on "orjantyötä", haloo?

Mitä voittaja saa? "Humppakuhilas 2012" mahtavan tittelin + ikuisen humppaturakaisen leiman ja 4 keikkaa
huonolla liksalla + pääsee laulamaan pari raitaa skaban tiimoilta julkaistavaan levyyn "Keltaisten humppien parhaat vol I ".

Voihan se mennä toisinkin eli skaban myötä humppa suorastaan räjähtää uuteen nousuun, voittajasta tulee koko kansan rakastama supertähti joka valloitettuaan tanssipaikat tekee loppuunmyydyn konserttikiertueen "Ikikeltaisimmat Humpat" ja ei se siihen lopu...Euroviisuvoitto napsahtaa toisen kerran Suomeen...sitten tulee suomi-elokuvat, sitten Hollywood...

Ne onkin usein aika nuoria, joka tapauksessa sellaisia joita ei vuosien "siitävaan" vedot ole pilannu.
KoskPaavo
12.03.2012 13:18:03
EP: Niin vuosikymmeniä jotkut on niitä soittanu tyyliin: "Hahahaa.. mikä sävellaji? tai ei sen väliä kyllä mä sen kohta itekin.." : )) :/ : /

Varmaan ihan mielenkiintoista tehdä humpastakin sovitus, vois olla alku siihen, että sitäkin lajia hiukan alettas arvostaa, onko sovitus niin uusi asia monelle niitä vuositolkulla soittaneille?

Ne onkin usein aika nuoria, joka tapauksessa sellaisia joita ei vuosien "siitävaan" vedot ole pilannu.

Taas romantiikkaa... Mä oon 50 vuotta noita veivannu, luuletko ettei olis tullu oikein sovituksiakin noista vedettyä? Suuri yleisö ei tajua hevonpersettä siitä mitä eroa on vaikka K.Valkaman tai Lasse Könösen sovituksilla Ilta Oulunjoella -humpassa.
WanhaWetäjä
12.03.2012 13:25:58 (muokattu 12.03.2012 13:30:40)

EP: Niin vuosikymmeniä jotkut on niitä soittanu tyyliin: "Hahahaa.. mikä sävellaji? tai ei sen väliä kyllä mä sen kohta itekin.." : )) :/ : /
...jotkut ovat vetäneet vuositolkulla jopa aivan päin persettäkin, varsinkin jotku haitaritaiteilijat ja lotto/odysseus basistit tehtaan vireellä ja kielillä ;-)
Ja hyvin on kelvannut..."hyvin pojat soititte, oletteko kauankin soittaneet yhdessä?"...

Ei aina, mutta osa on käytännössä yks yhteen levytaustoja huippuosaajien tekeminä.

Varmaan ihan mielenkiintoista tehdä humpastakin sovitus
No tee piruuttas...odotan mielenkiinnolla jäätävää tulkintaasi "tulipunaruusut" -biisistä, laita kuulolle, sähän olet multiesa ja kaikki taittuu?

vois olla alku siihen, että sitäkin lajia hiukan alettas arvostaa, onko sovitus niin uusi asia monelle niitä vuositolkulla soittaneille?
Miksi sovittaa ja nähdä vaivaa jos helpommallakin pääsee, liksa on kuitenkin useimmiten aivan perseestä ?
Kyllä tessiin riittää "yy kaa, mikä laatikko?" tyyppiset sovitukset aivan hyvin. Se on täysin soittajista ja laulajista kiinni miltä ne kuulostaa, joskus toimii, usein ei.
Dallapeet, Finkut ja muut isot bandit hoitavat nuo sovitetut osastot.

Osaatko sä lukea? Et ainakaan ymmärrä lukemaasi, sanoin jo tuossa edellä jotenkin tähän tapaan...
...yksi keikka, kenties lappujen hommaaminen/transponointi kahteen sävellajiin/biisi, treenit?
Voihan toki olla niin että järjestävä taho on hoitanut kaiken, bandi menee ns "valmiiseen pöytään", on kamat ja miksaaja ja nuotit on toimitettu hyvissä ajoin, ei muuta kun jokainen tsekkaa oman ruutunsa kuntoon himassa ja hoitaa säestykset pois.
Epäilen kuitenkin että näin olisi, olen hiukan skeptinen mitä tulee ohjelmatoimistojen tapaan hoitaa tiettyjä käytännön asioita . "Tässä ois pojat teille nyt oikeen helvetin hyvä keikka..."
Silkkaa oletusta, toivottavasti olen väärässä.

Haloo itsellesi, kyllä se voi olla sitä jos yhden keikan takia joutuu tekemään ylimääräistä duunia josta ei makseta yhtään mitään, oletusta toki tämäkin.
Ei ole ihan yks eikä kaks keikkaa kun on itsekkin joutunut tekemään työtä josta ei ole saanut korvausta, mm säestyksiä, treenejä, ylimääräisiä roudauksia etc ...

Jotenkin vaikea uskoa että humppakuhilaan tittelista kisaa kovin nuorta väkeä, idols on nuorille, humppa on kaltaistesi mieleltään vanhusten hommaa .
EP
12.03.2012 13:30:36
KoskPaavo: Taas romantiikkaa... Mä oon 50 vuotta noita veivannu, luuletko ettei olis tullu oikein sovituksiakin noista vedettyä?

Kutsu ihan millä nimellä tykkäät..
Missäs ne sovitukset nyt on, miksei enää soviteta?

Suuri yleisö ei tajua hevonpersettä siitä mitä eroa on vaikka K.Valkaman tai Lasse Könösen sovituksilla Ilta Oulunjoella -humpassa

Varmasti tajuaa, molemmat on hyviä tilanteesta ja kokoonpanosta riippuen.
EP
12.03.2012 13:39:43
WanhaWetäjä: ...jotkut ovat vetäneet vuositolkulla jopa aivan päin persettäkin, varsinkin jotku haitaritaiteilijat ja lotto/odysseus basistit tehtaan vireellä ja kielillä ;-)
Ja hyvin on kelvannut..."hyvin pojat soititte, oletteko kauankin soittaneet yhdessä?"...

Eikai tollasia kukaan tosissaan..

Miksi sovittaa ja nähdä vaivaa jos helpommallakin pääsee, liksa on kuitenkin useimmiten aivan perseestä ?
Kyllä tessiin riittää "yy kaa, mikä laatikko?" tyyppiset sovitukset aivan hyvin..

Mä oon sitä mieltä sovittamalla olis helpompaa ja keino parantaa sitä liksaaki.

Jotenkin vaikea uskoa että humppakuhilaan tittelista kisaa kovin nuorta väkeä, idols on nuorille, humppa on kaltaistesi mieleltään vanhusten hommaa .

No ei pidä paikkaansa : )
Thefish
12.03.2012 14:48:45

Ja paskat.

Onko se pätemistä, jos sanoo asian niinkuin se on?

Ei noista ralleista mitään enää irti saa, vaikka ne soittais oikealla kädellä. Enempi kivaa syntyis soittamatta jättämisellä..

E.

Ainut mahis olis reharmonisointi ja pukeminen joksikin muuksi.

Mutta sitten taas tulee seeprakenkäpuritaanit iholle.
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
isojussi
12.03.2012 15:48:42
**ttu, kun ootte kovia muusikoita.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
12.03.2012 15:51:32
Thefish: Ja paskat.

Onko se pätemistä, jos sanoo asian niinkuin se on?

Ei noista ralleista mitään enää irti saa, vaikka ne soittais oikealla kädellä. Enempi kivaa syntyis soittamatta jättämisellä..

E.

Ainut mahis olis reharmonisointi ja pukeminen joksikin muuksi.

Mutta sitten taas tulee seeprakenkäpuritaanit iholle.

Eihän noita biisejä missään tarvi kovin montaa illan aikana soittaa?
Kiva vetää ne tyylinmukaisesti kun kerran tanssimusiikista on kysymys.
..tää mun mielestä näin.
Ukko
12.03.2012 16:21:33

WanhaWetäjä: ...jotkut ovat vetäneet vuositolkulla jopa aivan päin persettäkin, varsinkin jotku haitaritaiteilijat ja lotto/odysseus basistit tehtaan vireellä ja kielillä ;-)
Ja hyvin on kelvannut..."hyvin pojat soititte, oletteko kauankin soittaneet yhdessä?"....

Vaihetyö on aina vaihetyötä. Siinä on kai pääasia se liksa eikä niinkään työn sisältö.
COVS jäsen nro 6
Thefish
12.03.2012 17:54:08
isojussi: **ttu, kun ootte kovia muusikoita.

Niinpä.

Kun ei ole elanto enää suoranaisesti humpan turskuttamisesta kiinni, voi sanoa suoraan mitä ajattelee.
hvinnamo
12.03.2012 18:08:06
isojussi: **ttu, kun ootte kovia muusikoita.

Ei olla monikaan, etenkään minä. Mut mun mielestä ei ole yhtään kovan muusikon merkki jos soittaa jossain hikisessä kilpailussa Tulipunaruusut 6 x , Merimies 3 x, Mahtava peräsin 8 x, Takaisinpaaluun 27 x ja vielä Tammerkosken sata kertaa. Minkä helvetin vuoksi kenenkään kovan tai epäkovan muusikon pitäis tollaseen suostua? Enemmänkin se on tyhmän muusikon merkki. WW:llä oli hyvä kirjoitus aiheesta ylempänä!
Thefish
12.03.2012 18:12:21
hvinnamo: Ei olla monikaan, etenkään minä. Mut mun mielestä ei ole yhtään kovan muusikon merkki jos soittaa jossain hikisessä kilpailussa Tulipunaruusut 6 x , Merimies 3 x, Mahtava peräsin 8 x, Takaisinpaaluun 27 x ja vielä Tammerkosken sata kertaa. Minkä helvetin vuoksi kenenkään kovan tai epäkovan muusikon pitäis tollaseen suostua? Enemmänkin se on tyhmän muusikon merkki. WW:llä oli hyvä kirjoitus aiheesta ylempänä!

Antaa pläjäytin sulle plussan :)
Thefish
12.03.2012 18:20:02
EP: Eihän noita biisejä missään tarvi kovin montaa illan aikana soittaa?

Joskus on joutunu.

Ja oksennus tuli.
Tankero
12.03.2012 18:25:20
Thefish: Antaa pläjäytin sulle plussan :)

Niin minäkin.
Humppajyrä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)