Ukko 21.02.2012 21:26:08 | |
---|
DoctorAgdur: Mitäs täällä nyt oikein tapahtuu. Kunhan vittuillaan toisillemme vanhakantaiseen tyyliin. COVS jäsen nro 6 |
Thefish 21.02.2012 21:30:40 | |
---|
Ukko: Kunhan vittuillaan toisillemme vanhakantaiseen tyyliin. Grumpy old men. "This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson |
puusormi 22.02.2012 12:46:20 | |
---|
Ukko: Meillä helpotti kun perheen autisti pääsi asumaan ryhmäkotiin. Mut sää pääset sieltä kuitenkin muusikoiden.nettiin kirjoittamaan? Saapiko lähettää terveisiä? |
Epämuusikko 22.02.2012 13:08:24 | |
---|
Aloittajan kirjoitukseen, on pöyristyttävää ajatella että rumpalit olisivat joukko soittajia joita intervallitietous ei muka koskisi! "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Thefish 22.02.2012 13:15:16 | |
---|
Epämuusikko: Aloittajan kirjoitukseen, on pöyristyttävää ajatella että rumpalit olisivat joukko soittajia joita intervallitietous ei muka koskisi! Jos sulta amputoidaan tomit pois niin ei se kauheesti enää koske. :) "This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson |
KoskPaavo 22.02.2012 13:26:19 | |
---|
Epämuusikko: Aloittajan kirjoitukseen, on pöyristyttävää ajatella että rumpalit olisivat joukko soittajia joita intervallitietous ei muka koskisi! Plussaa sulle tuosta. Ikävä kyllä saatat kuulua vielä pieneen vähemmistöön. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
Epämuusikko 22.02.2012 13:31:44 | |
---|
Thefish: Jos sulta amputoidaan tomit pois niin ei se kauheesti enää koske. :) musiikillinen yleissivistys rölölöö! "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Deccho 22.02.2012 13:38:39 | |
---|
Vaikuttaa sol(f)vaamiselta ;-) |
Thefish 22.02.2012 14:00:11 | |
---|
Deccho: Vaikuttaa sol(f)vaamiselta ;-) Suoraan f- aukosta. "This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson |
sutikomppi 22.02.2012 16:24:16 (muokattu 22.02.2012 16:25:43) | |
---|
Epämuusikko: Aloittajan kirjoitukseen, on pöyristyttävää ajatella että rumpalit olisivat joukko soittajia joita intervallitietous ei muka koskisi! Kun on ruvettu jauhamaan, niin jauhetaan sitten. Mä en tiedä miten nuo intervallit koskisivat rumpaleita. Tokihan ne kuulee keikalla ollessa, mutta olen nyt soittanut rumpuja vuodesta 1976, enkä ole koskaan tarvinnut soitossani intervalleja. Jos olisin rumpali. joka soittaisi esim. myös pianoa asia olisi aivan toinen. Tiedän intervallien olevan osa musiikinteoriaa ja ne ovat aivan varmasti perusta johonkin..... kauniseen. Osaan siis nuotit ja soitan rumpuja hyvin kautta kiitettävästi nuoteista............... no asia tuli varmasti selville. En jatka enää tästä aiheesta ja mieleni voi muuttua jos asia hyvin perusteellaan. Senkin olen vuosien varrella oppinut ja siihen taipunut. Kaikkea hyvää ihan kaikille. Niille jotka taitavat intervallit ja niille, jotka eivät taida. ps. J. Lord Voimia sinne. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |
Ukko 22.02.2012 17:08:59 | |
---|
puusormi: Mut sää pääset sieltä kuitenkin muusikoiden.nettiin kirjoittamaan? Vaan kun oikeesti pääsi. Mutta sovitaan nyt keskenämme että pääsen kirjoittelemaan, ettei sulle tule paha mieli. COVS jäsen nro 6 |
baron 22.02.2012 20:28:53 (muokattu 22.02.2012 20:29:23) | |
---|
sutikomppi: Kun on ruvettu jauhamaan, niin jauhetaan sitten. Mulle on kerrottu (ja tietysti uskonut) että joskus 20-30 luvulla rumpalien ja laulajien liksat oli puolet muiden liksoista kun ne ei olleet muusíkoita! (Käyneet konsaa tai mitä siihen aikaan oli?) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
isojussi 23.02.2012 04:56:04 | |
---|
baron: Mulle on kerrottu (ja tietysti uskonut) että joskus 20-30 luvulla rumpalien ja laulajien liksat oli puolet muiden liksoista kun ne ei olleet muusíkoita! (Käyneet konsaa tai mitä siihen aikaan oli?) Kuulemma vielä 50-luvulla jos soittaja sai tonnin, sai rumpali 750 ja ja laulaja 500 - kun ne ei ollu muusikoita. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
artope 23.02.2012 07:45:33 (muokattu 23.02.2012 07:45:47) | |
---|
isojussi: Kuulemma vielä 50-luvulla jos soittaja sai tonnin, sai rumpali 750 ja ja laulaja 500 - kun ne ei ollu muusikoita. Ja sitte tuli 70-80 luvulla pystöt/liiderit jotka otti itse esim tonnista 500 ja maksoivat triolle/kvartetille sen toisen 500....kuulemma. "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
baron 23.02.2012 09:26:07 (muokattu 23.02.2012 09:27:06) | |
---|
artope: Ja sitte tuli 70-80 luvulla pystöt/liiderit jotka otti itse esim tonnista 500 ja maksoivat triolle/kvartetille sen toisen 500....kuulemma. 50-60 luvulla lavatanssijulisteissa oli isolla bändin liiderin nimi, Olli Häme, Erkki Melakoski, Ronnie Kranck, Onni Gideon, mitä niitä oli ja pienellä jos lainkaan laulusolistin nimi, Olavi Virta ehkä poikkeus. Ja laulajat vaihtelivat bändistä toiseen ja sillä mitään merkitystä bändin suosioon ollut. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Sax-pappa 23.02.2012 09:46:20 | |
---|
baron: 50-60 luvulla lavatanssijulisteissa oli isolla bändin liiderin nimi, Olli Häme, Erkki Melakoski, Ronnie Kranck, Onni Gideon, mitä niitä oli ja pienellä jos lainkaan laulusolistin nimi, Olavi Virta ehkä poikkeus. Ja laulajat vaihtelivat bändistä toiseen ja sillä mitään merkitystä bändin suosioon ollut. Löyhästi asiaan liittyen: Lukaisin juuri viimevuonna ilmestyneen kirjan Tanssiorkesteri Dallapé. Suosittelen lämpimästi kaikille tanssimusiikin parissa puuhasteleville. Löytyy historiatietoa mm. näistä palkkausasioistakin. |
KoskPaavo 23.02.2012 11:41:45 | |
---|
Sax-pappa: Löyhästi asiaan liittyen: Lukaisin juuri viimevuonna ilmestyneen kirjan Tanssiorkesteri Dallapé. Suosittelen lämpimästi kaikille tanssimusiikin parissa puuhasteleville. Löytyy historiatietoa mm. näistä palkkausasioistakin. Luin saman kirjan, on siinä ollut melkoinen puuha esim. kiertuesuunnittelussa . "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
baron 23.02.2012 12:58:24 | |
---|
KoskPaavo: Luin saman kirjan, on siinä ollut melkoinen puuha esim. kiertuesuunnittelussa . Mä luin Pekka Nissilän arvostelun kirjasta Muusikkolehdestä. Kait pitää hankkia. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Jonte 08.03.2012 19:56:58 | |
---|
sutikomppi: http://www.youtube.com/watch?v=uN0a3e50iS0
Onneksi ja jumalalle kiitos olen rumpali. Saan vain olla onnellinen musiikista, ilman tuollaista kidutusta. Olisi ollut nasevaa, jos tuo funkykitaristi olisi vetänyt samat intervallit laulajan perässä. -jonte Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
Jonte 08.03.2012 19:57:39 | |
---|
Sax-pappa: Löyhästi asiaan liittyen: Lukaisin juuri viimevuonna ilmestyneen kirjan Tanssiorkesteri Dallapé. Suosittelen lämpimästi kaikille tanssimusiikin parissa puuhasteleville. Löytyy historiatietoa mm. näistä palkkausasioistakin. Sama lukukokemus. Suosittelen minäkin. -jonte Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |