KoskPaavo: Mä tunnustaudun myös ns. tapettimusiikin diggaajaksi, oon itse aloittanut ammattiravintolamuusikkona 1976 ja silloin oli ns. "hienompien ihmisten" ravintoloissa AINA eka tunti hiljaista viihteellistä soittamista. Joitakin paikkoja , esim Aulangon pääravintola , oli koko ajan viihteellistä soittoa, soittoaika 20.45- 23.45. Mikä mainio tilaisuus treenata biisejä ja niistä vielä maksettiin. 1. Mä oon itse tykännyt aikoinaan olla asiakkaana paikoissa joissa "hienot" ihmiset juo hienoja juomia ja hyvin pukeutunut kiipparisti soittaa flyygelillä kivaa musaa. 2. Nyt kun oon vaihtanut leiriä en ole vielä ihan sellaisiin paikkoihin päässyt mutta kuiteskin joskus saanut flyygelillä soitella ja itse tykännyt suunnattomasti! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Just, muistan että v. 1988 Albatrossi oli telakalla, sijaiseksi tuli M/S Sally Clipper . Me oltiin siellä 2 tai 4 viikkoa , en muista varmasti , mutta mun piti soittaa ruokaravintolassa yksi tunti ruokailumusaa. Siellä oli semmoinen flyygelinoloinen Kawai- merkkinen peli, jolla soittelin mitä vaan mieleen tuli. En ole minkääntasoinen pianisti , soittelin ad lib stankkuja , kumma kyllä joku jopa taputti pöydässa . ( tosin olin silloin habitukseltani lähes Richard Clayderman) "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |