Aihe: Topi Sorsakoski - Tummansininen sävel
1 2 3
pekkajau
20.12.2011 21:58:09
Olasta puheenollen. Mulla on seinällä lasiraamissa aito kuva Olasta jossa on Olan oma nimikirjoitustöherrys siinä päällä. Kiitos isä ja Halssin lava! Molemmat järjestelevät omiaan tuolla jossain nyt ja nauravat partaansa... kun kipu on nyt poissa!
baron
21.12.2011 08:48:28

pekkajau: Olasta puheenollen.

Mä ehdin käydä muutamalla Olan keikalla silloin kun hän vielä oli täysissä ruumiin ja sielun voimissa.
Mutta eihän kaupunkilaispojan sopinut tykätä tangokuninkaasta, vasta myöhemmin oon oppinut ymmärtämään kuinka hieno laulaja hän oli.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
isojussi
21.12.2011 09:18:52
Viime yönä kuuntelin toisella korvalla spotifysta ja ei häirinny - pikemminkin päinvastoin. Hienoa ja tyylikästä musaa. Topikin on parempi, kun vuosiin.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Tankero
21.12.2011 09:56:03
isojussi: Viime yönä kuuntelin toisella korvalla spotifysta ja ei häirinny - pikemminkin päinvastoin. Hienoa ja tyylikästä musaa. Topikin on parempi, kun vuosiin.

Samaa mieltä. Sairaus varmaan esti sen normaalin ölinän.
Humppajyrä
pava
22.12.2011 23:28:17
Ukko: Sä oot muuten kunnolla juovukkeessa tai sitten päällä on kaikkien kankkusten äiti.

heheeeee totta helvetissä, molemmat päällä, enhän mä muuten 40v. jälkeen tietäis mistä mä puhun!!
eihän totuutta kestä selvin päin...kukaan...heh
Tankero
23.12.2011 00:00:52
pava: heheeeee totta helvetissä, molemmat päällä, enhän mä muuten 40v. jälkeen tietäis mistä mä puhun!!

Putki näkyy jatkuvan.
Humppajyrä
KoskPaavo
23.12.2011 00:29:21
isojussi: Viime yönä kuuntelin toisella korvalla spotifysta ja ei häirinny - pikemminkin päinvastoin. Hienoa ja tyylikästä musaa. Topikin on parempi, kun vuosiin.

Mainitsiko joku että se 50 vuotta vanhempi Olan versio kannattaa kuunnella Topin jälkeen, samalla sivulla ovat YouTubessa.?
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
23.12.2011 06:35:11
KoskPaavo: Mainitsiko joku että se 50 vuotta vanhempi Olan versio kannattaa kuunnella Topin jälkeen, samalla sivulla ovat YouTubessa.?

Kuuntelin justiin (mut en sano mitään) ..silti se aiemminkin kirjoittamani pitää!
Epämuusikko
25.12.2011 13:41:00 (muokattu 25.12.2011 13:43:11)
pava: heheeeee totta helvetissä, molemmat päällä, enhän mä muuten 40v. jälkeen tietäis mistä mä puhun!!

Ainakaan noita sun omakehu/vanhanliitonjeejee/"joku muu, mikä" -rönsyilyjä ei normaalilla ruokavaliolla viitsi lukea. Moi :D

(+ Viron viihdeorkesteri = todellakin jees!)
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
jaju71
25.12.2011 22:18:25
Todella hieno kappale toi Viimeiseen Korttiin..mistäköhän löytäisi soinnut?
okabass
26.12.2011 01:37:00
jaju71: Todella hieno kappale toi Viimeiseen Korttiin..mistäköhän löytäisi soinnut?

Kuuntelemalla levyltä?
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
mack the knife
26.12.2011 09:09:12
jaju71: Todella hieno kappale toi Viimeiseen Korttiin..mistäköhän löytäisi soinnut?

Helppo homma plokata. Teepä sinä se ja auta sitten muita jotka pyytää.
COVS n:o 1.
vesku.ka
26.12.2011 09:56:23

Kyllähän ne löytyy jos hinnasta sovitaan, mikä sun mielestä ois sopiva korvaus tuollaisesta työstä että blokkaa soinnut levyltä ?
Sivutoiminen harrastelija tanssimuusikko. COVS nro. 9(vieläkään en ole saanut paitaa).
Tami
26.12.2011 10:48:15

Hehe, vessassa iphonen kanssa plokattuna alkua... Garageband toimii, vai pitäskö olla Toiletband... Mutta just ny nyt ei jaksa asetella sointuja kohdalleen. Kaunis kappale kaikinpuolin..

Cm_____Gm____D_____Gm
Rakkautta etsin kuin _koira koditon se kulkijalle vain hetken huumaa on
__Cm______ Gm_
Kun _valot vilkkuu soitto soi mä riemut maistaa sain
_D______ Eb__F
ja aamuin kuulin omantunnon kolkutusta vain
KERTSI
___Gm_Eb__Ab__ D____Gm_Eb__Ab__ D
Viimeiseen korttiin __mä pelin pelasin viimeiseen _korttiin __ja kaiken menetin
_Gm___Eb____Ab____D
En purjeita mä reivannut vaan syöksyin myrskyihin
___Gm_Eb__D_____Gm
viimeiseen korttiin __sysimustaan yöhön seilasin
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
jape2
26.12.2011 11:33:49
Oisko kuitenkin tos kertsis ab:n tilalla bb ja d ois molli? Mene ja tiedä!
Soettakkee humppoooooooo!
EP
26.12.2011 15:16:26
jape2: Oisko kuitenkin tos kertsis ab:n tilalla bb ja d ois molli? Mene ja tiedä!

Joo, noi kun korjaa niin pärjää aika pitkälle!
WanhaWetäjä
26.12.2011 16:08:31 (muokattu 26.12.2011 16:10:05)

EP: Joo, noi kun korjaa niin pärjää aika pitkälle!

Juu ei todellakaan pärjää jos haluaa saada sen kuulostaan edes sinneppäin...oleelliset bassoäänet puuttuu, ainakin pari sointua/käännöstä on tästä johtuen "väärin" + b-osassa Ab=Bb yks duuri on molli ja onhan tuo soolo-osuuskin aika erilainen.
Kyllä tosta kannattas kunnon kartta tehä tai opetella muuten oma osuus jos meinaa tuota julkisesti esittää.

EDIT nuotiokitaratulkinta on sitten ihan eri juttu.
EP
26.12.2011 16:12:30
WanhaWetäjä: Juu ei todellakaan pärjää jos haluaa saada sen kuulostaan edes sinneppäin...oleelliset bassoäänet puuttuu, ainakin pari sointua/käännöstä on tästä johtuen "väärin" + b-osassa Ab=Bb yks duuri on molli ja onhan tuo soolo-osuuskin aika erilainen.
Kyllä tosta kannattas kunnon kartta tehä tai opetella muuten oma osuus jos meinaa tuota julkisesti esittää.

EDIT nuotiokitaratulkinta on sitten ihan eri juttu.

Huh huh, opettele lukemaan.. :/
EP
26.12.2011 16:38:12 (muokattu 26.12.2011 16:38:40)
Tami: Hehe, vessassa iphonen kanssa plokattuna alkua... Garageband toimii, vai pitäskö olla Toiletband... Mutta just ny nyt ei jaksa asetella sointuja kohdalleen. Kaunis kappale kaikinpuolin..

Mun mielestä toi oo mitään plokkaamista jos se tehdään jollain ohjelmalla?
Tami
26.12.2011 16:52:01 (muokattu 26.12.2011 16:53:44)

EP: Mun mielestä toi oo mitään plokkaamista jos se tehdään jollain ohjelmalla?

No hei otetaas nyt sitten taas "järki käteen".

Sanastoa:
Iphone: on puhelin
Garageband on semmonen ohjelma siihen puhelimeen, jolla pääsee soittelemaan ja nauhoittelemaan... http://www.youtube.com/watch?v=oDA-LTqpe4w

Kun lueskelin aamusella "toimituksella" tätä palstaa päädyin plokkaamaan tuota biisiä kun siitä oli puhetta ja viisu tuli iskelmältä samaan aikaan... ... Hain googlella sanat, kuuntelin radiosta tuota biisiä ja näpyttelin samalla iphonella pienolla noita sointuja. No tästä seurasi se, että noi mollit puuttui ja tuo ab-Bb hommat tuli tuohon. Kuitenkin jouluruuan jälkeen toimituksessa ei hirveän kauaa mene => en nyt ihan oikeasti viilannut tuota karttaa kohdalleen vaan päädyin postaamaan oman tuotokseni tänne. Ehkä tuo lappu kannattaa tehdä valmiiksi jos haluaa tuota jossain soitella, ja toisaalta melko moni täällä saapi tuon biisin toimimaan pikaisestikin, ilman kunnollisia lappuja, kunhan vaan sen oman soittimen saa käteen eikös??
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)