hvinnamo 07.10.2011 18:10:16 | |
---|
|
EP 07.10.2011 18:19:20 | |
---|
Lennu: Ootko monissakin ollut sitä soittamassa, ja löytyiskö jotain mieluiten videomateriaalia, olis kiva nähdä miten se menee sihteerin pikkuhousut päässä tai tarrahaalareissa. Tilaajan kanssa yleensä keskustellaan mitä halutaan ja mitä on tarjolla, jollei nää kohtaa niin jätetään väliin. |
Ukko 07.10.2011 19:08:25 | |
---|
jjussila: Ei mikkään, mutta kun ei taitu...asennekysymys. Asiaa sen kummemmin tuntematta mutta mitä perustavan laatuista eroa on soittamisen kannalta katsottuna "bilemusan" ja mehtäkukkien välillä ? COVS jäsen nro 6 |
Ukko 07.10.2011 19:11:23 | |
---|
hvinnamo: Siellähän tais olla Isojussi laulusolistina? :D Olixxe kärrykössä esiintynyt ? COVS jäsen nro 6 |
jjussila 07.10.2011 19:21:17 | |
---|
Ukko: Asiaa sen kummemmin tuntematta mutta mitä perustavan laatuista eroa on soittamisen kannalta katsottuna "bilemusan" ja mehtäkukkien välillä ? Ei mittään, vain asenne. Eikä tartte mennä edes bilebändeihin, vaan ihan "iskelmätähtien" lavaohjelmistoon, niin huttu ( jolla nyt tarkoitan vain humpat,valssit, tangot, polkat, jenkat, rumbat,cha-chat jne...)jää soittamatta. Viittaan vaan niihin tarjoamiisi mehtäkukiin; ei niitä bilebändit soita. Eikä tää härpätys taas millään lailla liity tohon otsikkoon, joten se siitä ja sillain! ..ei helev...olisko noin?..... |
Ukko 07.10.2011 21:24:34 | |
---|
jjussila: Ei mittään, vain asenne. Eikä tartte mennä edes bilebändeihin, vaan ihan "iskelmätähtien" lavaohjelmistoon, niin huttu ( jolla nyt tarkoitan vain humpat,valssit, tangot, polkat, jenkat, rumbat,cha-chat jne...)jää soittamatta. Viittaan vaan niihin tarjoamiisi mehtäkukiin; ei niitä bilebändit soita. Eikä tää härpätys taas millään lailla liity tohon otsikkoon, joten se siitä ja sillain! Huh, pelästyin jo. Asenne kysymys, jos ei haluu soittaa muuta kuin bilekamaa, niin kandeeko alkaa edes soitteleen keikka mielessä. Meinaan kun enmens vaikkapa häissä, joissa pitää soittaa vanhaa ja bilekamaa, eikä ne ole edes hullumpia keikkoja, jos omaa edes vähän seikkailumieltä. COVS jäsen nro 6 |
Anonymous-jazz 07.10.2011 21:39:42 | |
---|
Kas kun ei ole kisan järjestäjänä ole Liimisviihde Oy "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Bronks 07.10.2011 21:53:30 | |
---|
Anonymous-jazz: Kas kun ei ole kisan järjestäjänä ole Liimisviihde Oy Sä jaksat kannatella lemppariteemaasi...:) Don't take me serious, I'm just playing. |
tarmo 07.10.2011 22:48:35 (muokattu 07.10.2011 22:50:06) | |
---|
Aika hohhoijaa taas kerran... Miettikääpä, kumpi on väärässä: tanssimusaa soittamaan tilattu bändi, joka pistää metsäkukkien pariksi final countdownin vai bilemusaa tilaamaan soitettu bändi, joka nykäsee settinsä väliin metsäkukkia? Kaikki muu tuon kysymyksen ympärillä on väsynyttä ja asenteellista länkytystä. Molempia genrejä yhdessä ja erikseen soittaneena mä en yksinkertaisesti ymmärrä, kenen asenne on pielessä. Onko ylipäätään kenenkään? Kun ite tekee, ei tarvii arvailla, mitä jonkun muun päässä liikkuu. Suosittelen sitä kaikille tämän palstan asennetietäjille. Ps: johan on skaba. Onnea osallistujille, sitä epäilemättä tarvitaan :) |
EP 07.10.2011 23:22:48 | |
---|
tarmo: ..Miettikääpä, kumpi on väärässä: tanssimusaa soittamaan tilattu bändi, joka pistää metsäkukkien pariksi final countdownin vai bilemusaa tilaamaan soitettu bändi, joka nykäsee settinsä väliin metsäkukkia? Aika harvinaista herkkuva molemmat! Molempia genrejä yhdessä ja erikseen soittaneena mä en yksinkertaisesti ymmärrä.. ".. tanssimusaa soittamaan tilattu bändi, joka pistää metsäkukkien pariksi final countdownin." Uskon sen, hih! :)) |
Lennu 07.10.2011 23:42:47 | |
---|
EP: Aika harvinaista herkkuva molemmat! No ei se kyllä ole. Musiikkinäytteessä tällä kertaa vakavahenkinen polkka. |
Bronks 08.10.2011 00:18:40 | |
---|
tarmo: Aika hohhoijaa taas kerran... Miettikääpä, kumpi on väärässä: tanssimusaa soittamaan tilattu bändi, joka pistää metsäkukkien pariksi final countdownin vai bilemusaa tilaamaan soitettu bändi, joka nykäsee settinsä väliin metsäkukkia? Kaikki muu tuon kysymyksen ympärillä on väsynyttä ja asenteellista länkytystä. Molempia genrejä yhdessä ja erikseen soittaneena mä en yksinkertaisesti ymmärrä, kenen asenne on pielessä. Onko ylipäätään kenenkään? Kun ite tekee, ei tarvii arvailla, mitä jonkun muun päässä liikkuu. Suosittelen sitä kaikille tämän palstan asennetietäjille. Ps: johan on skaba. Onnea osallistujille, sitä epäilemättä tarvitaan :) Kiitti Tarmo, vähän odotin sun kommenttiasi. Pistät sen aina jotenkin niin hyvin. Don't take me serious, I'm just playing. |
KoskPaavo 08.10.2011 00:51:11 | |
---|
Bronks: Kiitti Tarmo, vähän odotin sun kommenttiasi. Pistät sen aina jotenkin niin hyvin. Tarmo on asiaa , kirjoitit taas sen mitä en osannut mutta jota "meinasin" kirjoittaa. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
EP 08.10.2011 01:21:50 | |
---|
jjussila: Ei mittään, vain asenne. Eikä tartte mennä edes bilebändeihin, vaan ihan "iskelmätähtien" lavaohjelmistoon, niin huttu ( jolla nyt tarkoitan vain humpat,valssit, tangot, polkat, jenkat, rumbat,cha-chat jne...)jää soittamatta. Viittaan vaan niihin tarjoamiisi mehtäkukiin; ei niitä bilebändit soita.. Se on monelle imago -asia, mutta oikeesti varmaan ihan muuta, epävarmuutta tms. Mä kyllä kaihdan "huttu" -nimitystä, paitsi voishan sillai nimittää kaikkea huonosti soitettua musiikkia. |
Bronks 08.10.2011 02:20:28 | |
---|
EP: Se on monelle imago -asia, mutta oikeesti varmaan ihan muuta, epävarmuutta tms. Mä kyllä kaihdan "huttu" -nimitystä, paitsi voishan sillai nimittää kaikkea huonosti soitettua musiikkia. Eikö tämä vääntäminen vois jo loppua. Ilmeisesti kaverit osaavat piirtää hutun ja bilemusan välille paljon syvemmän juovan kuin minä. Mun mielestäni se on juuri niin kuin joku aikaisempi kaveri sanoi, että sellaista soitetaan, mistä yleisön aistii nauttivan. Eikö se ole kuitenkin bändin perustehtävä? Onko oikeasti tarpeen vaatia hienosti groovaavalta bändiltä "Käymme yhdessä ain" wanhalla tyylillä? Mites EP teidän bändiltä vaihtokaupassa lähtee Sir Duke? Mutinaa on helvetin helppo saada aikaiseksi, paljon helpompaa kuin toimivaa soittoa. Don't take me serious, I'm just playing. |
isojussi 08.10.2011 04:09:07 (muokattu 08.10.2011 09:08:13) | |
---|
hvinnamo: Siellähän tais olla Isojussi laulusolistina? :D No huh huh... E: Siis mulla on paljon isommat.... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 08.10.2011 07:28:30 | |
---|
Bronks: Eikö tämä vääntäminen vois jo loppua. Ilmeisesti kaverit osaavat piirtää hutun ja bilemusan välille paljon syvemmän juovan kuin minä. Mun mielestäni se on juuri niin kuin joku aikaisempi kaveri sanoi, että sellaista soitetaan, mistä yleisön aistii nauttivan. Eikö se ole kuitenkin bändin perustehtävä? Onko oikeasti tarpeen vaatia hienosti groovaavalta bändiltä "Käymme yhdessä ain" wanhalla tyylillä? Mites EP teidän bändiltä vaihtokaupassa lähtee Sir Duke? Mutinaa on helvetin helppo saada aikaiseksi, paljon helpompaa kuin toimivaa soittoa. Kukaan mitään oo "vääntäny", tää on keskustelupalsta ja omia mielipiteitään saa esittää. |
hvinnamo 08.10.2011 09:48:04 | |
---|
Esimerkkinä meille monelle tuttu Mikko Mäkelän bändi Tartu mikkiin-ohjelmasta pystyy vetämään kumpaakin genreä melko uskottavasti. Mun mielestä asenne musiikin tekemiseen on tärkeää: Jos bilebändiltä pyydetään vaikkapa tangoa tai valssia vaikkapa firman juhlissa, niin kyllähän sitä pitää soittaa kunnollisesti, eikä ns. raiskausmeiningillä. Todellisen ammattimiehen tunnistaa siitä että kaikki tyylit taittuu, eikä naama ole näkkärillä jos "huttua" joutuu vetämään. Yksi kova kitaristi sanoi että hän on ammattisoittaja, ja hän soittaa MIELELLÄÄN sitä mitä häneltä pyydetään ja menee sinne mihin hänet tilataan, jos matka/liksa on järkevyyden rajoissa. Ja tiedän että kumpikin tyyli taittuu. Sekään ei ole järkevää jos humppabändi rupeaa soittelemaan bilemusaa luullen itse että hommaa toimii. Joskus näkee sellaisiakin virityksiä että huh huh! |
EP 08.10.2011 10:07:53 | |
---|
hvinnamo: ..Mun mielestä asenne musiikin tekemiseen on tärkeää: Jos bilebändiltä pyydetään vaikkapa tangoa tai valssia vaikkapa firman juhlissa, niin kyllähän sitä pitää soittaa kunnollisesti, eikä ns. raiskausmeiningillä. Todellisen ammattimiehen tunnistaa siitä että kaikki tyylit taittuu, eikä naama ole näkkärillä jos "huttua" joutuu vetämään.. Tätä justiin tarkotin tossa aiemmin. Ei nyt kantsis yleistää, mutta monella pändillä lukee jo kotisivulla, että ei soiteta wanhaatanssimusiikkia tahtiakaan ..mut ihan hyvähän se on toisaalta, että ilmottaa rehellisesti heti alkuun! ..Sekään ei ole järkevää jos humppabändi rupeaa soittelemaan bilemusaa luullen itse että hommaa toimii. Joskus näkee sellaisiakin virityksiä että huh huh! Kylläpä kyllä! : ) |
Bronks 08.10.2011 10:12:51 | |
---|
EP: Kukaan mitään oo "vääntäny", tää on keskustelupalsta ja omia mielipiteitään saa esittää. Anteeksi väärä termi. Ei mitään, sori muutenkin. Jatkakaa. Don't take me serious, I'm just playing. |