Aihe: Vox ac30 c2 vai cc2 rautalanka musaan
1 2 3 4
EP
06.09.2011 18:15:35
Kumiankka:
..Kuitenkaan ei kannattane kovasti ääneen huudella jos jollain digitaalivehkeellä soittelee vaan pitää ne piilosa. Noissa ympyröissä bändin mainokseen tai kotisivulle pitää laittaa että käytetään aitoja 60-luvun laitteita ja Fender-kitaroita.

Jep, tottakai toi on ihan ymmärrettävää, vähän niinkun mobilismi wanhojenautojen harrastajilla!
voxamps
06.09.2011 19:03:27
EP: Jep, tottakai toi on ihan ymmärrettävää, vähän niinkun mobilismi wanhojenautojen harrastajilla!

Joo, siis ei niissä varmaan mitään sen kummempia eroja englantilaisen tai kiinalaisen välillä ole, ja kaikki lähtee suurimmaksi osaksi sormista ja kitarasta.

Siis mun kitara http://www.thomann.de/fi/fender_mex_60s_strat.htm

Vahvistimet Fender G-dec Thirty (Transistori)
Vox ac15hw1 Vietnamilainen Putki vahvistin joka nyt on sit myynnissä tai vaihossa johonkin isompaan voxiin.

Pedaalit: Mxr dyna comp, re-21 space echo, Boss fender frv-1, Boss sd-1. Pulliaiskompurakin löytyy, mutta nyt oon soitellut mxr:llä.

Noilla saa aika hianoa ääntä tulemaan. Välillä tulee ihan E.P soundi mieleen.

Se on vaan se ac30 on jollain lailla niin... . Hyvä se on se mun voxi. Ei sen puoleen. Se nyt vaan jollain lailla rupes ärsyttämään kun siinä on niitä inputteja Normal & Top Boost ja molemmille High&Low. Ärsyttää ruveta ettimään oikeanlaista ääntä rautalankaa ja muuhun iskelmään. Mun puolesta ei tarviis muuta kun lähtis vaan puhas ääni vahvistimesta. Pedaalithan ne siinä kaiken muun äänen tekee.

On vaan tullut niin hyvää kokemusta niistä englantilaisista voxeista, ja onhan se ihan eri asia kun ajattelee britti soundi ja sitten uudet customoidut soundit jotka on tehty kiinassa tai vietnamissa. Vaikka eihän sillä valmistus maalla ole väliä nykyään. Englantilaisethan ne vaan rakennuttaa ne siellä vähän halvemmalla.

Kiitos vastaajille. Voi jatkaa vielä tätä keskustelua, kun on niin mukava lueskella mitä mieltä muut ovat :) .
isojussi
06.09.2011 19:39:51 (muokattu 06.09.2011 19:40:12)
EP: Mää tykkään ainakin helevetisti ku joku soittaa rautalankaa jollain muulla soundilla ku kaikki muut.

Elli Perskeles! Toihan on muuten hieno idea! Yleensä ollaa aina eri mieltä, mutta nyt komppaan... Otankin heti Epiphonen LP Specialini ja käyn....
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Ukko
07.09.2011 09:04:31

isojussi: EP:

Elli Perskeles! Toihan on muuten hieno idea! Yleensä ollaa aina eri mieltä, mutta nyt komppaan... Otankin heti Epiphonen LP Specialini ja käyn....

Ota sit se pesty että saat puhtaan soundin, ja muista pestä samalla myös se vahvari.
COVS jäsen nro 6
isojussi
07.09.2011 10:23:18
Ukko: isojussi:

Ota sit se pesty että saat puhtaan soundin, ja muista pestä samalla myös se vahvari.

Voiko pestä Tolulla? Jos haluu vetää saundin murolle, käykö Kellog?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Jucciz
07.09.2011 12:08:28 (muokattu 07.09.2011 12:08:52)
isojussi: Ukko:

Turha silittää paitaa ennen keikkaa, jos ruttua haluaa.

Ja mikä se semmonen hevikitaristi on, joka alle 150 kiloa painaa?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Ukko
07.09.2011 14:56:59

isojussi: Ukko:

Tolu juodaan ja murosaundin saa aikaiseksi tunkemalla näkkileivän murusia kajareihin.
COVS jäsen nro 6
WanhaWetäjä
07.09.2011 15:15:00 (muokattu 07.09.2011 15:31:21)

isojussi: EP:

Joo, sulla on puheet kuin lehmänostajalla (wanha sananlasku, ei liity lehmäpukuun) siispä vedäppäs meille malliksi vaikkapa "SuruEsa" minkä mm Agents&Topi ovat vääntäneet rrrrrautalaangaksi, ite väänsi siitä taannoin"omasta päästä käsin"-sovituksen...laskin vähän taustaskitan tasoo ja otin vähä yläpäitä pois, eli tää on "uus" miksaus. Niin joo, kitara on Yamaha SG 2000, suoraan koneelle Logicin preamp-plugarilla, vähän tilakaikua ja jotain kompura/limitteria.
http://maihinnousu.net/s/13680 ...epätarkkaa/epävireistä paikoin, mutta treenaataan, niin kyllä se siitä.

...tai sitten rohkeesti landola käteen ja versioimaan tota myös Topin&Agentsien rautalankana tulkitsemaa kappaletta http://www.youtube.com/watch?v=MYcZ6s3z1jg&feature=relmfu ...helpon kuulosta vaan eipäs ole, ainakaan mulle.

Mun viimenen putkivahvari tais olla MusicMan, kai silläkin rrrratalankaa vois soittaa, vaan onko noita enää olemassa muuta kuin käytettyjä...se oli joskus noin vuonna 77-79 kun mulla oli tollanen, tosin vähän pienempi combo ...http://www.musicmanamps.com/

Tuolta vois löytyä peli rrrrautalankaankin http://rickalexander.com/BigSteel/Amps.html
isojussi
07.09.2011 16:51:43
Jumalauta WW - kyllä sulta vaan perskeles taittuu! Plussaa painoin....

Toi Metheny-videohan käy opintomateriaalista - kun olis viä koko ajan kuvattu edestäpäin.

Ja hei ... mulle passais koska vaan Yammun sg. Oikeestaan jos ei olis nyt budjetista kii, hommaisin SA:n

http://www.flickr.com/photos/chris-of-arabia/2565136994/
JoKo
07.09.2011 17:00:39
Joo, siis ei niissä varmaan mitään sen kummempia eroja englantilaisen tai kiinalaisen välillä ole

Yhteistä niillä on vain ulkonäkö.
EP
07.09.2011 18:15:22 (muokattu 07.09.2011 18:17:35)
JoKo: Yhteistä niillä on vain ulkonäkö.

Olisko ainakin niin kun yleisesti kaikissa muissakin laitteissa, että 60 -luvulla tehdyt on parempia?
Enää ei oo mahdollista tehdä yhtä laadukasta!

E: Paitsi käsityö, soitinrakentajan tms. rakentelema.
Ukko
07.09.2011 19:14:56

EP: Olisko ainakin niin kun yleisesti kaikissa muissakin laitteissa, että 60 -luvulla tehdyt on parempia?
Enää ei oo mahdollista tehdä yhtä laadukasta!

E: Paitsi käsityö, soitinrakentajan tms. rakentelema.

Joo. Ainakin tietokoneet olivat siihen aikaan parempia, ja elektroniikka yleensä, ja ........
COVS jäsen nro 6
EP
07.09.2011 19:44:52
Ukko: Joo. Ainakin tietokoneet olivat siihen aikaan parempia, ja elektroniikka yleensä, ja ........

Jep, olet käsittänyt aivan oikein, tuon aikaisia laitteita kun sattuu löytämään, ne melko varmasti jopa toimivat, tai ovat ainakin korjattavissa.
Toimiikohan nykyiset enää kymmenen vuoden päästä? : )
Ukko
08.09.2011 09:26:28

EP: Jep, olet käsittänyt aivan oikein, tuon aikaisia laitteita kun sattuu löytämään, ne melko varmasti jopa toimivat, tai ovat ainakin korjattavissa.
Toimiikohan nykyiset enää kymmenen vuoden päästä? : )

Juu, ei nää nykyiset mitään kestä. SC-88 ollut vasta 17 v., Art Tube Mp vasta 12 v., Alesis D4 hädin tuskin parikyt vuotta, Trinity 13 v jne... oikeesti tuo vanhan elektroniikan kestävyys taitaa olla enempi satua ja perustuu siihen että senaikainen hankintahinta oli niin korkea että kamoja kannatti korjata. Ja kestäähän laite kun se on käynyt pari kolme kertaa uusintakierroksen korjauksissa. Tietsikat ovat kestäneet pääsääntöisesti sen 7-8 v ja senjälkeen ne ovat jo esihistoriallisia jäänteitä. Vanhin mun el. laite on Peavyn styrkkari v:lta 81. Ämyri on pitänyt vaihtaa parikytä vuotta sitten. Mutta nuo Line 6:n tuotteet ovat olleet murheenkryyni.
COVS jäsen nro 6
EP
08.09.2011 11:17:52 (muokattu 08.09.2011 11:18:27)
Ukko: Juu, ei nää nykyiset mitään kestä. SC-88 ollut vasta 17 v., Art Tube Mp vasta 12 v., Alesis D4 hädin tuskin parikyt vuotta, Trinity 13 v jne... oikeesti tuo vanhan elektroniikan kestävyys taitaa olla enempi satua ja perustuu siihen että senaikainen hankintahinta oli niin korkea että kamoja kannatti korjata. Ja kestäähän laite kun se on käynyt pari kolme kertaa uusintakierroksen korjauksissa. Tietsikat ovat kestäneet pääsääntöisesti sen 7-8 v ja senjälkeen ne ovat jo esihistoriallisia jäänteitä. Vanhin mun el. laite on Peavyn styrkkari v:lta 81. Ämyri on pitänyt vaihtaa parikytä vuotta sitten. Mutta nuo Line 6:n tuotteet ovat olleet murheenkryyni.

No sie ny otit kirjaimellisesti.. ?
Saat plussan vaivannäöstäsi ja laite-esittelystä! : )

E: Vaikka itse asiasta olen päinvastaista mieltä.
Ukko
08.09.2011 12:35:12

EP: No sie ny otit kirjaimellisesti.. ?
Saat plussan vaivannäöstäsi ja laite-esittelystä! : )

Eihän tuossa ollut kuin vasta murto-osa kamoista.

E: Vaikka itse asiasta olen päinvastaista mieltä.

Ihan rauhassa vaan.
COVS jäsen nro 6
EP
08.09.2011 13:30:32
WanhaWetäjä:

...tai sitten rohkeesti landola käteen ja versioimaan tota myös Topin&Agentsien rautalankana tulkitsemaa kappaletta http://www.youtube.com/watch?v=MYcZ6s3z1jg&feature=relmfu ...

Muistelisin, että mulla on tosta nuotti klassiselle kitaralle jossakin?
nopsa
10.09.2011 09:51:34
Minusta suomalaisilta "huttu-kitaristeilta"ei löydy kuin kaksi saundia: Pulliainen ja Santana.Molemmat ovat kyllä hienoja,mutta nämä kaksi saundia saadaan miellyttävästä aika helposti epämiellytäväksi.Sen delayn kanssa pitää olla tarkkana,muutama setti sitä delay hiihtoa pistää kuulijan koville.Yksi harvoista tyylikkäistä suomalaisista kitaristeista on Jani Luoma jolla on hieno tyylitaju monipuolinen ja erinomainen saundi(joka ei ole vox ac 30).Minusta saundi ei lähde kamoista vaan sydämmestä ja näpeistä.Esim. olin katsomassa SF-bluesin keikkaa missä Silvennoinen paahto menemään 80-luvun Fernandesilla ja toimi.No ainahan kitaristit ovat kotkottaneet kamoistaan,mutta ei musa tosiaan kamoista ole kiinni vaan pitää ymmärtää että se olet sinä joka soittaa olkoot sulla VOX tai ei.Pullianen on hieno esikuva ja suunnannäyttäjä,mutta usein unohtuu kuinka monipuolinen Esa on,jengi mieltää vain sen rautalankasaundin.Kun kuuntelee Agentsien levyjä löytyy sieltä jos jonninmoista piippusaundia and muuta.Halusin vain sanoa että ota korvat käteesi ja unohda ne VOXIT,yllätä ja vedä vaikka Hi-Watteilla :)
Timi
10.09.2011 12:10:41 (muokattu 10.09.2011 12:13:23)
Mesa taittuu mielestäni melkoisen kliffasti monipuolisiin soundeihin.Itse en varmaan tykkäisi että joka biisissä soi "Rautalankaa"
Heh!Meillä on kitaristilla on ollut jo jokin aikaa kaksi Mesaa.Sijoitettuna laitoihin ja toinen Shuren kautta mikitettynä mikseriin.Tapsa laittoi jotku uudet nikkeli,tai mitä ne ny onkaan kielet ja aikas hyvälle nuo soundas.
Vaikea.Mutta varma!
humppahanuristi
10.09.2011 13:12:02

Tässä ketjussa kun tuntuu nyt olevan paikalla kaikki rautalankakitaran ystävät niin tein tuossa yksipäivä joutessani likimain ihan teitä varten nauhoituksen. Tässä yhdistyy sekä suomalainen rautalankasoundi sekä se kaikkien tanssimuusikoiden suuresti pitämä haitarisoundi:
http://youtu.be/HIY3e-8glyk

Ja jos tekniikka kiinnostaa, niin haitari on Ramses Gala casotto 80-luvun puolivälin paikkeilta eli kohta jo vintagea sekin ja kitarana mex-fender. Vahvistimena ei ikävä kyllä ole VOX AC30 tai edes AC15 vaan VOX Cambridge reverb (1965 USA) ja Uraltone Jr. Ja kaiun väpätyksestä vastaa digitaalinen nauhakaiunkorvike Boss RE-20.

Signaaliketju siis seuraava kitara-kaiku-uraltone(jonka line-outista lähtö)-cambridge.
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)