isojussi 05.09.2010 19:00:39 | |
---|
okabass: Hyvä, että järjen valo alkaa sarastaa sinne turakais-landiallekkin. (Tämä on koiranleikkiä, huumoria, älä pahastu.) HOHO! Ei voi pahastua, kun on kerran sielläpäin käyny... Voi Sa***na, Että JB vetää komeasti (kyyneleet silmissä). Pliis. Kuunnelkaa nyansseja. Ensin kevyesti "Helga natten", Sitten sopivan voimakkaasti. Mestarin esitys. (You Tube 3:50 lähtien.) Caruso, Gigli, Björling, Lanza, Pavarotti... Osaamisen kautta hankittu status. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
ville viaton 06.09.2010 11:34:49 | |
---|
Tähän voisi heittää ontuvan vertauksen: Jos näet oikein taitavan sushi-kokin työssään mutta et pidä sushista, voitko väittää että kokki ei ole taitava? eli Kaverihan on erittäin taitava laulaja, mutta en diggaa. Tämä subjektiivisuus joka aseenteestani hehkuu, on ollut (surkean soittotaidon ja inhottavan luonteenlaadun lisäksi) suurena esteenä soittajaurani etenemisessä. Jotta menestyisi allround-muusikkona pitäisi pystyä tykkäämään kaikesta mikä on ns. hyvin tehty. Laatukamasta. Sisällöstä viis. Vaikka tokihan menneisyydestäni ja nykyisyydestänikin löytyy taiteellisesti ehkä hieman kyseenalaisia proggiksia, on niuhuuteni sisällötöntä, joskin "rautaisella ammattitaidolla" tehtyä musiikkia kohtaan aina ollut aika vahva. Kuka nyt semmoista kaveria keikalle tahtoisi? Siis surkean soittotaidon lisäksi. Kyllä mun mielestä life-musa on parasta. |
isojussi 06.09.2010 11:51:15 | |
---|
ville viaton:Kaverihan on erittäin taitava laulaja, mutta en diggaa. ...pitäisi pystyä tykkäämään kaikesta mikä on ns. hyvin tehty. Tämän nimenomaisen tapauksen kohdalla en näe kyllä tossa mitään ristiriitaa. Kovan luokan laulajahan (kuten jo totesin) toi on muttei tajua tulkinnan päälle. Laatukamasta. Sisällöstä viis. Vaikka tokihan menneisyydestäni ja nykyisyydestänikin löytyy taiteellisesti ehkä hieman kyseenalaisia proggiksia, on niuhuuteni sisällötöntä, joskin "rautaisella ammattitaidolla" tehtyä musiikkia kohtaan aina ollut aika vahva. Kuka nyt semmoista kaveria keikalle tahtoisi? Siis surkean soittotaidon lisäksi. Voisko sitä "sisällötöntä" laatukamaa lähestyä siltä kantilta, että ei ole häpeksi soittaa välillä ihan rehellisesti rahastakin, jos senkin tekee niin hyvin kun vain taitaa? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Isotalo 06.09.2010 12:08:03 | |
---|
isojussi: Kattelin alunpitäenkin kokonaan. Pysyn sanojeni takana. Puhtaasti laulaa, mutta tulkintadynamiikasta ei oo minkään valtakunnan käsitystä. Jos sälli ei oo vetäny spiidiä, niin sit pitää siirtyä kofeiinittomaan kahviin. Jenkit kutsuu ite tommosta "kitchen sink - tulkinnaks" = "Throw everything in except the kitchen sink." Pistäpä soimaan ja kuuntele vaan äläkä katso jos naama ärsyttää. Mun mielestä tuossa on dynamiikkaa ja ennen kaikkea intensiteettiä alusta loppuun. |
isojussi 06.09.2010 12:30:11 | |
---|
Isotalo: ... ennen kaikkea intensiteettiä alusta loppuun. Liika on aina liikaa Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 06.09.2010 12:40:00 (muokattu 06.09.2010 12:40:23) | |
---|
isojussi: Liika on aina liikaa Juuri näin, sopii tuollaisiin ja vastaaviin kiihkomielisiin tilaisuuksiin, mut ei muualle. |
andrei 06.09.2010 13:56:56 | |
---|
En näe mitään hienoa siinä, että tuo hartaaksi tarkoitettu jouluun liittyvä sävellys toimii jonkun temmellyskenttänä, että ''hei! enks mä laulakin komeesti!'' Ihan sama kuin vetäis suvivirttä kaikenlaisilla turhilla korukuvioilla, nyt kun sitä vielä saa laulaa. Siis edelleenkin pinnat Börlingille. Piano on viitseliään ihmisen soitin! |
jakeni 06.09.2010 15:07:59 | |
---|
Isotalo: Pistäpä soimaan ja kuuntele vaan äläkä katso jos naama ärsyttää. Mun mielestä tuossa on dynamiikkaa ja ennen kaikkea intensiteettiä alusta loppuun. Olen aivan samoilla linjoilla. Vituttaa vaan kun ei ite pysty samaan! Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
isojussi 06.09.2010 17:17:42 | |
---|
jakeni: Vituttaa vaan kun ei ite pysty samaan! Onko edelleenkin kyse laulamisesta vai älyttömästä keuhkoomisesta? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
jakeni 06.09.2010 19:10:46 | |
---|
isojussi: Onko edelleenkin kyse laulamisesta vai älyttömästä keuhkoomisesta? On.Vai mitä toi oikeesti sun mielestä on...lausuntaa vai? Ukosta lähtee kohtaisesti volaa sekä ihan helpon oloisesti,noin helppoa sen on,kun perus esat ovat kunnossa!!! Mun mielestä ihan vitun kova&moterni huippu suoritus. Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
isojussi 06.09.2010 19:21:16 | |
---|
jakeni: On.Vai mitä toi oikeesti sun mielestä on...lausuntaa vai? Ehhehe-ehhehe... Ukosta lähtee kohtaisesti volaa sekä ihan helpon oloisesti,noin helppoa sen on,kun perus esat ovat kunnossa!!! Tästä oon alun perinkin ollu samaa mieltä. Mun mielestä ihan vitun kova&moterni huippu suoritus. Niin ... ... Oisko kumminkin vähäeleisempi liikkeellelähtö antanu enemmän tilaa/nostetta loppuhuipennukselle. Nyt oli biisin puolessa välissä jo kaikki keinot käytetty. Sen verran annan siimaa, että ilmeisesti jossain herätyskokouksessa ollaan ja sen tautta ukko on noin transsissansa alusa pitäen. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Lucky 7 06.09.2010 19:25:16 | |
---|
Jos mulla ois mansikkamaa, mä ottaisin ton keikalle. Melkosta kailotusta. TÄ? |
jakeni 06.09.2010 20:34:31 | |
---|
Kyllähän se koko ajan kasvaa...ja noin korkeelta ei normi turot pysty wetään,ei ikinä! Kuitenkin tune on aika hyvä. Onhan se järkyttävää,jos joku pystyy kykenemään tuostakin kusenpolttamasta ja "pyhästä rallista" weteleen haavit AUKI- repivän version ja kuitenkin mun mielestä vielä jollainlailla uskottavan sellaisen. Ei kaikki ole pyhää ja kyllä kunnon wetäjä pistelee menemään suoriakin ääniä,ilman vittumaisen kuulosta konekivääri vibraa. Eikä sillä ole mitään väliä,missä hurmiossa kukin on ja mikä on tilaisuuden luonne....teot kuuluu ja ratkaisee,mielestäni. En ole kuullut,enkä tiedä, löytyykö tasavallasta vastaavaan tasoon kykenevää julistajaa? Kaikki kunnioitus silti; JB- hemmolle...ihan siisti. Stop. Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
M.i.k.key 06.09.2010 20:44:49 (muokattu 06.09.2010 20:46:42) | |
---|
Niin ... ... Oisko kumminkin vähäeleisempi liikkeellelähtö antanu enemmän tilaa/nostetta loppuhuipennukselle. Nyt oli biisin puolessa välissä jo kaikki keinot käytetty. Sen verran annan siimaa, että ilmeisesti jossain herätyskokouksessa ollaan ja sen tautta ukko on noin transsissansa alusa pitäen. Höpö höpö. Mä en tajua miten te kuulette/hahmotatte musaa jos toi on mielipide. Alkaahan toi hiljaa ja lopussa todellakin otetaan vielä uusia keinoja käyttöön, korkeitten äänien muodossa. Heitetäänpä tähän vielä tähän tuommoisen ruottalaisen laulajan "bumtsibum"-veto. Osaako tämä kaveri laulaa? http://www.youtube.com/watch?v=hkTI632svf0 möllisty |
jakeni 06.09.2010 20:53:25 | |
---|
M.i.k.key: Höpö höpö. Mä en tajua miten te kuulette/hahmotatte musaa jos toi on mielipide. Alkaahan toi hiljaa ja lopussa todellakin otetaan vielä uusia keinoja käyttöön, korkeitten äänien muodossa. Heitetäänpä tähän vielä tähän tuommoisen ruottalaisen laulajan "bumtsibum"-veto. Osaako tämä kaveri laulaa? http://www.youtube.com/watch?v=hkTI632svf0 KYLLÄ ja mikä esiintyminen!!! Loistavaa. Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
EP 06.09.2010 21:01:12 | |
---|
M.i.k.key: Höpö höpö. Mä en tajua miten te kuulette/hahmotatte musaa jos toi on mielipide. Alkaahan toi hiljaa ja lopussa todellakin otetaan vielä uusia keinoja käyttöön, korkeitten äänien muodossa. Heitetäänpä tähän vielä tähän tuommoisen ruottalaisen laulajan "bumtsibum"-veto. Osaako tämä kaveri laulaa? http://www.youtube.com/watch?v=hkTI632svf0 Tää on ollu aiemminkin, osaa laulaa ..mut Maarit on parempi! : ) Se Gospeljuttu oli eri asia, ihan liikaa just niitä "keinoja" : / |
Eddy 06.09.2010 21:30:14 | |
---|
Heitetäänpä tähän vielä tähän tuommoisen ruottalaisen laulajan "bumtsibum"-veto. Osaako tämä kaveri laulaa? http://www.youtube.com/watch?v=hkTI632svf0 Mun mittapuun mukaan toi jätkä osaa laulaa, eikä edes kovin heikosti... Koskettelen soittimia... |
BassoSisko 06.09.2010 21:58:15 | |
---|
M.i.k.key: Höpö höpö. Mä en tajua miten te kuulette/hahmotatte musaa jos toi on mielipide. Alkaahan toi hiljaa ja lopussa todellakin otetaan vielä uusia keinoja käyttöön, korkeitten äänien muodossa. Heitetäänpä tähän vielä tähän tuommoisen ruottalaisen laulajan "bumtsibum"-veto. Osaako tämä kaveri laulaa? http://www.youtube.com/watch?v=hkTI632svf0 Osaahan tämä, kuten se ekakin (paatoksella). Mutta johan olis Lenita Airistolla duunia. |
isojussi 06.09.2010 22:14:37 | |
---|
M.i.k.key: Höpö höpö. Mä en tajua miten te kuulette/hahmotatte musaa jos toi on mielipide. Alkaahan toi hiljaa ja lopussa todellakin otetaan vielä uusia keinoja käyttöön, korkeitten äänien muodossa. Vai niin - hehe.... ... aina, kun tehdään vokaalimusiikkia, se pitää tehdä tekstin ehdoilla ja tossa oli lähdetty kannattelemaan kokolailla yksinomaan melodiaa ... muutenkin mun mielestä kovin rauhaton tulkinta, mutta ympäristötekijät toki huomioiden tommonen kofeniiniversio on osittain ymmärrettävä - muttei välttämättä hyväksyttävä. Heitetäänpä tähän vielä tähän tuommoisen ruottalaisen laulajan "bumtsibum"-veto. Osaako tämä kaveri laulaa? http://www.youtube.com/watch?v=hkTI632svf0 Jotain taisin aiemmin jo kommentoida poitsun habituksen ja äänen suhteesta, mutta huolimatta siitä, että laulutaitoo löytyy on toi kovin kaukana originaalin syvyydestä. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Isotalo 07.09.2010 09:21:54 | |
---|
isojussi: Vai niin - hehe.... ... aina, kun tehdään vokaalimusiikkia, se pitää tehdä tekstin ehdoilla ja tossa oli lähdetty kannattelemaan kokolailla yksinomaan melodiaa ... muutenkin mun mielestä kovin rauhaton tulkinta, mutta ympäristötekijät toki huomioiden tommonen kofeniiniversio on osittain ymmärrettävä - muttei välttämättä hyväksyttävä. No mistä muualta se tulkinta sitten tulee, jos ei nimenomaan melodian muuntelusta ja fraseerauksesta? Lisäätkö tekstin omia sanoja vai? Jotain taisin aiemmin jo kommentoida poitsun habituksen ja äänen suhteesta, mutta huolimatta siitä, että laulutaitoo löytyy on toi kovin kaukana originaalin syvyydestä. Ei prkl... |