Aihe: Kappaleita häihin
1 2 3
Kumiankka
14.07.2010 18:57:54
Itsellä on joku Larry Page Orchestran kokoelma ceedee, jospa sellaista tyyliä haettiin?
isojussi
14.07.2010 20:41:33
baron: Kun jengi tulee istumaan pöytiin ja kaikki ovat vielä selviä ja kukaan ei tunne vieruskavereitaan ja tilanne on vähän kiusaantuneen odottava...

Mä nyt oon näitä hääkeikkoja tehny vastab 30 vuotta, mutta mun kokem uksella ylläkuvattu tilanne on äärimmäisen harvinainen. Ne on pääasiassa kuitenkin perhe- ja sukujuhlia, joissa ihmiset tapaavat pitkästä aikaa toisiaan ja heillä on ihan hemmetisti kuulumisia vaihdettavanaan. Ei sitä parane sotkee ainakaan esittävällä musiikilla. monesti levytkin on liikaa - vasitenkin jos tilassa on hiemankin kova akustiikka ja puheensorina on kovinkin innostunutta.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
baron
14.07.2010 21:56:14 (muokattu 14.07.2010 22:05:25)

isojussi: Mä nyt oon näitä hääkeikkoja tehny vastab 30 vuotta, mutta mun kokem uksella ylläkuvattu tilanne on äärimmäisen harvinainen. Ne on pääasiassa kuitenkin perhe- ja sukujuhlia, joissa ihmiset tapaavat pitkästä aikaa toisiaan ja heillä on ihan hemmetisti kuulumisia vaihdettavanaan. Ei sitä parane sotkee ainakaan esittävällä musiikilla. monesti levytkin on liikaa - vasitenkin jos tilassa on hiemankin kova akustiikka ja puheensorina on kovinkin innostunutta.

Mä oon vasta 15 vuotta mutta mun hääkeikoilla ei tilaisuuden alussa useinkaan puheensorina ole kovin innostunutta ja ihmiset saattavat oikeesti olla tilaisuuden alussa ventovieraita toisilleen.
Oisko siellä landella joteskin eri lailla kuin stadissa?

Tai oisko tässä se ero että olen tehnyt suuren määrän "taustakeikkoja"= soittaa pitää mutta kuulua ei saa:-)
ja tykkään niistä.
Oleellista on että
1. Volyymi on kohdallaan, ei häiritse ihmisten keskustelua normaalilla äänellä
2. Et kuvittele olevasi esiintymässä.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Krisse82
14.07.2010 22:28:48
baron: Mä oon vasta 15 vuotta mutta mun hääkeikoilla ei tilaisuuden alussa useinkaan puheensorina ole kovin innostunutta ja ihmiset saattavat oikeesti olla tilaisuuden alussa ventovieraita toisilleen.

Ihan varmasti on ihmiset erilaisia. Täällä landellahan naapuri voi asua vaikka kymmenen kilometrin päässä. Ja kaikkien nimet ja sukulaiset tunnetaan ainakin parin kymmenen kilsan säteellä. Ja ei, tämä ei ole kokonaan liioittelua.

ps. kokemusta hääkeikoista kymmenen vuotta ja landella asumisesta lähes kolmekymmentä.
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
EP
14.07.2010 22:35:46 (muokattu 14.07.2010 22:37:14)
baron: ..
Tai oisko tässä se ero että olen tehnyt suuren määrän "taustakeikkoja"= soittaa pitää mutta kuulua ei saa:-)
ja tykkään niistä.
Oleellista on että
1. Volyymi on kohdallaan, ei häiritse ihmisten keskustelua normaalilla äänellä
2. Et kuvittele olevasi esiintymässä.

"Play It, Sam."
isojussi
14.07.2010 23:15:06
baron: Oisko siellä landella joteskin eri lailla kuin stadissa?...

On ehdottomasti. Ihmiset ei oo niin varautuneita toisiaan kohtaan.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
14.07.2010 23:16:54
EP: "Play It again, Sam."

Jos tohon kuuluisaan Casablancan replaan viittaat.
EP
15.07.2010 13:17:45 (muokattu 15.07.2010 13:17:59)
baron: Mä oon vasta 15 vuotta mutta mun hääkeikoilla ei tilaisuuden alussa useinkaan puheensorina ole kovin innostunutta ja ihmiset saattavat oikeesti olla tilaisuuden alussa ventovieraita toisilleen.
..

Empä usko, häät on yleensä sellainen tapahtuma joissa sukulaiset, kaukaisemmatkin tapaavat toisiaan ja tulevat hyvin kaukaakin osa, joten alun
hieman "jäykähkö" ja varautunut ilmapiiri on aika yleistä.
Tankero
15.07.2010 14:17:22
isojussi: again

Jos tohon kuuluisaan Casablancan replaan viittaat.

Kukas sen siinä lausuikaan?
Blackmore soitti Rainbow'n keikalla selin Dioon
Riksteri
15.07.2010 14:28:44
Häävieraat ehkä odottavat musiikilta jotakin erikoista ja tavallisuudesta poikkeavaa, ovat ehkä jollain tapaa etukäteen varautuneetkin kuulemaan jotain vähemmän populaaria ja enemmän musiikin harrastuneisuutta korostavaa musiikkia, onhan sulhanen muusikko itse. Mielestäni voit aivan hyvin valita musiikin omien mieltymyksiesi pohjalta ja jos häävalssina on Finkkujen Oikeesti, voisi muu musiikki olla vaikkapa kotimaisten naissanoittajien tai naissolistien tuotantoa.
EP
15.07.2010 15:13:50
Tankero: Kukas sen siinä lausuikaan?

Ai, "Play it Sam"? Ingrid Bergman
Kuuluu niihin leffoihin mitä tulee aina aika ajoin katsottua uudelleen.
Lennu
15.07.2010 15:42:53

EP: Ai, "Play it Sam"? Ingrid Bergman
Kuuluu niihin leffoihin mitä tulee aina aika ajoin katsottua uudelleen.

Kolme kertaa oon yrittäny. luovutin. Nukahdin joka kerralla, melko raskassoutuista meininkiä, eikä edes räjähdyksiä.
My life is like an Opel-highway.
hvinnamo
16.07.2010 18:53:40
Lennu: Kolme kertaa oon yrittäny. luovutin. Nukahdin joka kerralla, melko raskassoutuista meininkiä, eikä edes räjähdyksiä.

Mulla onnistui kolmannella kerralla.Ihan katsomisen arvoinen mutta ihmettelen miksi sitä pidetään elokuvahistorian klassikkona? http://www.youtube.com/watch?v=kc02Y4xHWys
tarmo
16.07.2010 19:55:42
hvinnamo: Mulla onnistui kolmannella kerralla.Ihan katsomisen arvoinen mutta ihmettelen miksi sitä pidetään elokuvahistorian klassikkona? http://www.youtube.com/watch?v=kc02Y4xHWys

Kaiketi se on lajinsa ensimmäisiä leffoja. Eka on aina paras...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Casablanca_(elokuva)

Poiminta elokuvatietäjille ja vastarannan kiiskille:

"Toinen virheellinen väite on se, että Ilsa pyytäisi pianisti Samia soittamaan "As Time Goes By"n sanoilla: "Play it again, Sam!". Tosiasiassa repliikki kuitenkin lausutaan Marx-veljesten elokuvassa Yö Casablancassa (1946). Casablancassa on kaksi kohtausta, joissa "As Time Goes By" mainitaan. Ensimmäisessä Ilsa sanoo Samille:
Play it, Sam. Play "As Time Goes By"
Myöhemmässä kohtauksessa Rick pyytää Samia soittamaan laulun:
You played it for her, you can play it for me. Play it!"
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
EP
17.07.2010 05:18:44
Lennu: Kolme kertaa oon yrittäny. luovutin. Nukahdin joka kerralla, melko raskassoutuista meininkiä, eikä edes räjähdyksiä.

Se onkin varmaan niin, että kun ikää tulee niin ei pysy hereillä? ; )
Lennu
17.07.2010 10:15:06

EP: Se onkin varmaan niin, että kun ikää tulee niin ei pysy hereillä? ; )

Heei, mä oon nuori poika vielä!
My life is like an Opel-highway.
riff
18.07.2010 17:20:34
Hoho! Eilen oltiin bilebändin kanssa hääkeikalla ja tulipa vedettyä Kolmannen Naisen "En oo kuullu mitään" ekaks encoreks. Sanat alkaa: "Viime yönä naapurissa vaimo hakattiin..."
Ja hyvin uppos kansaan...;-)
Kyynisyys on realismia.
mack the knife
18.07.2010 22:58:39
Play it!"

Mezzoforte sämpläs tuon Casablanca -biisiin. OT
COVS n:o 1.
Epämuusikko
18.07.2010 23:00:17
mack the knife: Mezzoforte sämpläs tuon Casablanca -biisiin. OT

Mezzoforte onkin vähän heh-heh.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
mack the knife
18.07.2010 23:09:50
Epämuusikko: Mezzoforte onkin vähän heh-heh.

Vittu, äitis on. Olipa tosi iso yllätys että heti tuli dissausta.
COVS n:o 1.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)