Epämuusikko 28.09.2009 12:59:29 | |
---|
Itsekin suosin Alma-sedän palveluja aina kun pystyy. Thomannilta ehkä kerran kahdessa vuodessa jotain oheistilpehööriä (kalvoja, virvelinmattoja ja jotain rautaosia), mutta soittimet ostan joko ihmisiltä tai kaupasta johon voi kävellä sisään. "Greetings from Niger". Kesy animaali #1 |
tarmo 28.09.2009 13:02:31 (muokattu 28.09.2009 13:07:57) | |
---|
Itsekin tulee laitettua linkiksi T-kaupan sivu, koska sieitä löytyy kuva + tieto kohtuullisesta hintatasosta. Ongelma monien suomalaisten firmojen nettisivuilla on se, että hinnat laitetaan melko korkeiksi. Soitin irtoaa kuitenkin lopulta halvemmalla kuin T-kaupasta. Tässä on ongelma, mitä moni suomalainen musakauppias ei ole ymmärtänyt. Tinkimiskulttuuri kuuluu osana soitinkaupan tekemistä, mutta perustallaaja ei sitä ymmärrä. Ei ne lähde tinkimään, vaan ostavat sieltä, missä julkaistu hinta on edullisempi. Aika simppeliä. Harva menee tinkimään esim. rautakauppaan. Ei suomalaisen kuluttajan kalloon mahdu, että kaupanteossa olisi joku ero, kun ostetaan jatkoroikka K-Raudasta tai nippu plugipiuhoja paikallisesta harmoonicenteristä. Nettimarkkinointi kuseekin juuri niiden kuluttajien osalta, jotka ostaa sitä ekaa treenipianoa omalle 6 v. kullannupulleen. Thomanniltahan ne tilaa, eikä siinä oo mitään vikaa. Ainakin yksi suomalainen (mielestäni laadukas) musakauppa on tämän nettimarkkinointiongelman tajunnut. Toteutus on ehkä hieman outo, joskin toimiva: http://www.kouvolanmusiikki.fi/ Sivut olleet tässä tilassa jo monta vuotta... Tähän liittyy toinenkin näkökulma. Kun me täällä puhutaan siitä, miten saa hyviä diileja, pitää muistaa, ettei kaikki saa. Itse olen käynyt eräässä suosimassani liikkeessä ja mulle on puoliväkisin myyty jotain casion kiipparia kysymättä, mihin tarkoitukseen tulee tms. Ehdin ennen esittelyä sanoa korkeintaan sanat "moi, synaa..." ja sitten alkoi tykitys. Tämä on huonoa palvelua. Samassa liikkeessä myös hinnat vaihtelevat, riippuen siitä, tunnenko myyjän vai en. Toinen ärsyttävä piirre liitty siihen, että tarjotaan sitä "special price just for you":ta, joka on parikymppiä alle listahinnan. Vaikka ostaisi käteisellä. Ei se homma voi mennä niin, että joka toisella kerralla tingitään ja joka toisella kerralla ei. Se herättää epäluottamusta ja tyytymättömyyttä palvelua kohtaan. Poissa on ne ajat, kun kuluttaja ei älynnyt katsoa, mitä sama tuote maksaa viereisessä liikkeessä. On jokseenkin noloa avata peli sillä tapaa, että "kun oon tässä nyt pari synaa ostanut teiltä tänä vuonna, niin voisitteko ottaa vakavasti..." . Jos ei olisi niin paljon hyviä vaihtoehtoja, olisin lienee tilannut itsekin Thomannilta ihan vittuillakseni. Eipä silti tarvinnut, koska Helsingissä on tarjontaa. Pitää siis muistaa, etteivät kaikki kuluttajat osaa käyttää taikasanoja "viimeinen hinta", "käteishinta" jne., joita käyttämättä saattaa pelata itsensä ulos tinkimiskulttuurista ja maksaa listahinnan mukaan. Kaupanpäällisiksi tulee sitten yksi piuha tai se kuuluisa sustain pedaali. Olen ainakin itse pyrkinyt näillä palstoilla laittamaan T-linkin lisäksi maininnan siitä, että kannattaa mennä suomalaiseen kauppaan ja kysyä tarjous. Loput on sitten kiinni kauppiaasta. PS. Siinä ei saisi olla mitään pahaa / moraalisesti epäilyttävää, että kuluttaja ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. Vaikka en mikään taloustieteilijä olekaan, väittäisin että hyvä kulutuskokemus on osaksi huokeata hintaa, osaksi hyvää palvelua ja osaksi kaupanteon jälkeenkin jatkuvaa hyvää myyjä-asiakas -suhdetta. Tai ainakin illuusiota näistä kaikista. Kyllä se musakauppiaankin menestyminen riippuu siitä, kuinka hyvin osaa asiakkaita käsitellä, ei pelkästään siitä, että hyllystä löytyy soittimia. Tiettyjen vintagelaitteiden osalta tämä ei tietysti mene ihan näin, koska silloin ei ole liiemmin vaihtoehtoja... Ihan sama. |
Jäärä 28.09.2009 13:33:09 | |
---|
tarmo: Tinkimiskulttuuri kuuluu osana soitinkaupan tekemistä, mutta perustallaaja ei sitä ymmärrä. Ei ne lähde tinkimään, vaan ostavat sieltä, missä julkaistu hinta on edullisempi. Aika simppeliä. Harva menee tinkimään esim. rautakauppaan. Ei suomalaisen kuluttajan kalloon mahdu, että kaupanteossa olisi joku ero, kun ostetaan jatkoroikka K-Raudasta tai nippu plugipiuhoja paikallisesta harmoonicenteristä. Off-topic: Rautakaupassahan vasta tingitään ja kovaa. Omien kokemuksien mukaan rautakauppa pudottaa hintaa prosentuaalisesti jopa enemmän kuin musakamaa myyvät liikkeet. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
tarmo 28.09.2009 13:36:56 (muokattu 28.09.2009 13:41:46) | |
---|
Jäärä: Off-topic: Rautakaupassahan vasta tingitään ja kovaa. Omien kokemuksien mukaan rautakauppa pudottaa hintaa prosentuaalisesti jopa enemmän kuin musakamaa myyvät liikkeet. Perkele. Ja minä kun oon käynyt K-Raudasta ostamassa parvekkeen lakausuun luudan, enkä älynnyt tinkiä. Tyhmä minä. No, otetaan tää rautakauppa sitten sellaseksi mielikuvituskaupaksi, jotta pointti ei jää saavuttamatta. Tinkiminen on poikkeus yleisestä käytännöstä, eikä ensimmäistä kertaa musakaupassa asioiva välttämättä ymmärrä tinkiä / pyytää tarjousta. Jos oon oikein ymmärtänyt, komppicasiot ja psr:t on aika hyvä bisnes joulun alla. Sen takia niitä saa nykyään anttiloista ja prismoista. Niiden mainoslehtiin painetut hinnat on taasen suht alhaisia, eikä sinne mennä tinkimään. Mut pitäydyn omassa mielipiteessäni lähinnä tuon nettimainonnan ongelmallisuudessa, onhan Thomann juuri nimenomaan nettikauppa (joka sinänsä lähetettelee sitä haluaville paperimainoksia himaa.. tai ainkin lähetti ) Hot deals, my ass. Ihan sama. |
isojussi 28.09.2009 14:32:22 | |
---|
tarmo: Itsekin tulee laitettua linkiksi T-kaupan sivu, koska sieitä löytyy kuva + tieto kohtuullisesta hintatasosta.... Toi T-kaupan infosivujen napakka ja sopivan kattava tietosisältö hintoineen ynnä saatavuuksineen on kyllä ehdottoman merkittävä juttu. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Pete V. 28.09.2009 14:53:34 (muokattu 29.09.2009 13:16:15) | |
---|
Tulipahan asia juuri kenttä-testattua ... Ostin T-kaupasta Bb-trumpetin, merkki Thomann, malli TR-200, ML, kultalakattu muutamin hopeisin putkin ja osin, 1/3 -venttiilien haarukalla/renkaalla, siistillä pienehköllä kovalla kantolaukulla, tarjoushinta 111e, ovh 146e jotain, ja toimitus kotiovelle 20e. Siis, käytännössä "ilmainen" trumpetti, aika lähelle Bach -kopio, vaikkapa sitten känniörvellysjuhliin! Tai varakäyttöön, niinkuin nyt, niin saan varsinaisen 2100e Bach'ini alkukesän jäljiltä korjaamolle pariksi viikoksi, hyvin on toiminut kyllä jo muutenkin kotikonsteinkin korjattuna, mutta mm. vesiventtiilin akseliruuvi on sen verran vääntynyt, etten sitä ala edes yrittämään itse korjata ... Laitoin tilauksen sisään to 24.09. klo 09:45, tilausvahvistus/pakkaamisilmoitus tuli hetikohta klo 13:56 ja paketti, aika juhlallisen kokoinen, suoraan ovelle tänään ma 28.09. klo 12:15. Siis, hinta/toimitus/logistiikka ym. täydet *****! Sitten suoritin visuaalisen tarkastelun ja sanoisinpa, että viimeistely saa kyllä täydet *****! Pientä rakenteellista heppoisuutta havaitsin heti esim. vesiventtiilien ja pumppuventtiilien rakenteissa, jä nämä jälkimmäiset pitävät kyllä nopeaan näpytellessä aikamoista raksutusta, ja vaski lienee ohuehkoa laatua, näistä ehkä sitten vaan *** - ****. Soittoakin kokeilin jo hiukan, ja ääni oli kirkas, vire kohdallaan, ainakin minulle kun vetää viritysböögeliä auki reilut 2 cm, mutta jotenkin pelkän 2-venttiilin äänet tuntuivat vähän matalahkoilta. Ylärekisteri, soivat Eb3-G3 tulivat melkein ihmeenkin kevyesti ja rekisteritaite F2-G2 luontui aika jouheasti, ääni ehkä kuitenkin jotenkin ohuen oloinen, eli, näistä varmaan ainakin ****. Mutta, katsotaanpa sitten illalla "kenttätestissä" roots&roll tositilanteessa, mitä tulee vastaan. Edit: Kopioin tämän Puhaltimiin Cup'iin ja laitoin sinne pari pikkukommenttia "kenttätestistä". |
isojussi 28.09.2009 14:58:55 | |
---|
Mut ethän sä voikaan Pete olettaa saavas monesti lähellekään edes noin hyvää torvee tolla hinnalla. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Jäärä 28.09.2009 15:41:28 | |
---|
isojussi: Mut ethän sä voikaan Pete olettaa saavas monesti lähellekään edes noin hyvää torvee tolla hinnalla. Tuli mieleeni, että noiden halvimpien soittimien hinta/laatu-suhde on parantunut huimasti, kun vertaa n. kolmenkymmenvuoden taakse, kun sain ensimmäisen kitarani. Ei semmoisia jousipyssyjä näe enää missään, poislukien nämä Anttiloiden vaneriviritykset. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Baryton-B 28.09.2009 16:09:52 (muokattu 28.09.2009 16:15:29) | |
---|
Pete V.: Tulipahan asia juuri kenttä-testattua ... Ostin T-kaupasta Bb-trumpetin, merkki Thomann, malli TR-200, ML, kultalakattu muutamin hopeisin putkin ja osin, 1/3 -venttiilien haarukalla/renkaalla, siistillä pienehköllä kovalla kantolaukulla, tarjoushinta 111e, ovh 146e jotain, ja toimitus kotiovelle 20e. Ostin tuolta baritonitorven ja luotan ko. kauppiaaseen, on myynyt tuhansittain kamaa. Uskaltaisin ostaa tuolta trumpetinkin, jos olisi sama tarve kuin sinulla. Baritonin rahti oli 22 euroa, luulisin, että trumpetti tulisi halvemmalla...jos 15 equa, niin koko summa olisi alle 100 euroa koteloineen kotiin tuotuna. Nuo on uusia. http://global.ebay.com/Bb_Trompete_ … offer_7C_Mundstck/220485752057/item (nyt 6 h myyntiaikaa) Tuo on huutokauppa ja hinta voi jäädä pienemmäksikin. Tuo hinta on "osta heti" hinta. Tuolta ei kannata suinpäin ostaa. Pitää ottaa selville ostajan luotettavuus ja rahti. Joku trumpetti voi maksaa 40 euroa, mutta rahti on 200 euroa. Minä kyttäsin ostoani kuukausia. Kaikista sen jälkeen myydyistä samanlaisista baritoneista on maksettu 60...80 euroa enemmän. "EWI4000s ei tarvitse ansatsia" |
stagestar 28.09.2009 17:29:25 | |
---|
Joo, itse ostan äänentoistoon ja soittimiin liittyvät kiteeltä tai joensuusta. Samalla hinnalla ja vähän kalliimmallakin ostan mieluummin heiltä. Valoihin liittyvät olen kyllä tilannut saksasta. rok rok !!! |
isojussi 28.09.2009 17:35:48 | |
---|
Jäärä: Tuli mieleeni, että noiden halvimpien soittimien hinta/laatu-suhde on parantunut huimasti, kun vertaa n. kolmenkymmenvuoden taakse, kun sain ensimmäisen kitarani. Ei semmoisia jousipyssyjä näe enää missään, poislukien nämä Anttiloiden vaneriviritykset. Nimenomaan Alle 200:n Epiphonet alkaa olla mainioita pelejä nykyään. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Rämppy 28.09.2009 22:30:09 | |
---|
Mieluiten ostan paikalliselta kauppiaalta. Kuitenkin jossain tapauksissa Thomanilla asiakaspalvelu toimii todella tyylikkäästi. Paljon paremmin kuin suomalaisilla kilpailijoilla. Esim. reklamaatioiden ja palautusten kanssa ei T-kaupassa ole koskaan rutkutettu yhtään. Toinen asia on, että jonkun varaosanippelin saatavuutta kyseltäessä sieltä saa vastauksen suunnilleen vuorokaudessa. Hemmetti kun täkäläisten soitinkauppa-maahantuoja -systeemien kanssa on joskus mennyt hermot, kun yksinkertaiseen tiedusteluun ei saa luvattua vastausta viikkokausiin, vaikka itse soittelee perään. Aina joku jossain portaassa unohtaa hoitaa homman loppuun, kun ei ole kyse mistään kalliista hankinnasta. Tässä mielessä joillakin ihan isoillakin suomikauppiailla on vielä oppimista Teutoneilta. Jos homma pykii pienissä asioissa, sitä helposti äänestää lompakollaan isommissa hankinnoissa. En sitten malttanut olla sanomatta. |
AnselmiMaa 28.09.2009 23:31:58 | |
---|
Minä ostan kotimaasta. saksalaiset voi pitää tunkkinsa!! Ei muutaku ei anna periksi ja huumori yllä ja eiku lisää paskaa housuun! |
half 29.09.2009 08:56:56 | |
---|
En ole Saksasta vielä mitään tilannut, mutta kalusto alkaa olla taas aika totista ja kaipaa osittain uusintaa. Entiseltä rumpaliltamme varastettiin auto ja siinä sivussa Tama-rumpusetti, joka meni sen siliän tien. Auto löytyi poltettuna soramontusta. Tilalle hän hommasi Saksasta Millenium rummut, jotka eivät erityisemmin mieltä ylentävät olleet. Ehkä jossain kellarikäytössä, mutta mekin kun sentään yritämme tätä hommaa sentään ihan työnä tehdä. No, pellit ja virveli uusiksi paransivat tilannetta hiukan. COVS jäsen N:o 5 |
TiVe 29.09.2009 10:10:33 | |
---|
Viimeksi kun kävin paikallisessa musaliikkeessä ostattelemassa symbaalia, käytti myyjä hinnoittelussa T-kauppaa. Katsoi pellin hinnan T-kaupasta ja laittoin 20 Eur T-kaupan postituskuluja päälle ja kertoi hinnaksi sen. En laita tikkuaristiin ku soitan rideen. |
Begemoth 30.09.2009 08:51:04 | |
---|
Oon ostanut pääasiassa paikalliselta liikkeeltä, kun he ovat päässeet monesti alle Saksan hintojen tai ainakin samaan. T-liikkeestä oon tilannut vain sellaista tarviketavaraa(räkkilevyt, piuhavärkit, yms), jonka tietää toimivan ilman kokeilua. Soittimia tai vahvistimia en tilaa sokkona, vaan ne on aina saatava testiin. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
jjussila 30.09.2009 10:39:03 | |
---|
Begemoth: Oon ostanut pääasiassa paikalliselta liikkeeltä, kun he ovat päässeet monesti alle Saksan hintojen tai ainakin samaan. T-liikkeestä oon tilannut vain sellaista tarviketavaraa(räkkilevyt, piuhavärkit, yms), jonka tietää toimivan ilman kokeilua. Soittimia tai vahvistimia en tilaa sokkona, vaan ne on aina saatava testiin. Mut kuis moni testaa paikallisissa ja sit tilaavat halvemmalla netistä?! ..ei helev...olisko noin?..... |
Begemoth 30.09.2009 12:37:39 | |
---|
Voiko niinkin tehdä? aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
jjussila 30.09.2009 12:51:55 | |
---|
Begemoth: Voiko niinkin tehdä? Ymmärsit tarkoitukseni: jos hintapolitiikka olisi yhtenevä/edullisempi ton nettibisneksen kanssa, niin tällaista menettelyä ei tarvittaisi. ..ei helev...olisko noin?..... |
mack the knife 30.09.2009 20:23:22 | |
---|
No niin, tänään viimeksi sai saku nokalleen. Kysyin liikkeessä, että miten olis, T lupaa tähän hintaan plus postit päälle? Sain kympin halvemmalla kuin T:stä, vaikka alkuperäinen hinta oli 59€ kalliimpi. COVS n:o 1. |