baron 16.02.2009 21:43:46 | |
---|
Sanallinen tiivistelmä löytyy tietysti wikistä http://fi.wikipedia.org/wiki/Bugg Ei se näköjään bändiltä mitään erityistä vaadi, vanhaa kolmimuunteista rokkia, pallo on kokonaan tanssijoiden puolella. Tollaista me soitettiin viime viikonlopun keikalla melkein koko ilta eikä kukaan "bugannut". You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Tankero 16.02.2009 21:52:54 (muokattu 16.02.2009 21:53:04) | |
---|
Tuota kutsutaan meilläpäin "päättömäksi koohotukseksi". Kui? Humppajyrä |
Tankero 16.02.2009 21:55:54 | |
---|
Onpas harmi, että Avanag on reissussa, muuten tulis hyviä klippejä.. Tuossa muutama bugg.. Rose of New Orleans - Clyneese Folsom 120 Jitterbug boogie - Fantastic Shakers 128 Honey honey - Simons 140 One way ticket - Barbados 150 Niinpä niin. Nuissakin esimerkeissä on sufflea ja biittiä. Mulla on tullut hiukan sellainen käsitys, että buggissa on aika veteen piirretyt rajat. Mitä lie. Tunnen kyllä yhden varsinaisen buggasiantuntijan, mutta en ole viittinyt häneltä kysellä asiasta. Humppajyrä |
poppamies 16.02.2009 23:22:54 | |
---|
G strings are for strippers! |
Tankero 16.02.2009 23:32:06 | |
---|
Tuo IsoJussin esimerkki oli aika huono. Lähinnä joku nopeahko kilpaversio. Tämä on lähempänä totuutta tanssilavoilla tavallisilla kuolevaisilla. http://www.youtube.com/watch?v=_Iyzb2598Jc&feature=related Jotenkin tuohon suuntaan olen asian ollut ymmärtävinäni, kun olen joskus syrjäsilmällä sattunut kuunteleen. Humppajyrä |
Meisseli 16.02.2009 23:33:11 | |
---|
Mie oon käsittäny että kunhan basso menee neljään "silleen kivasti" ja tempo on semmonen..no ei liika nopea nii kyllä se kelpaa. Käsittääkseni "Paikkaa Auringossa" ja "Tyttö tuollaista" mennään buggina siinä missä "Äidin pikkupoikaa". Maata kiertävä soittopaska |
EP 16.02.2009 23:58:15 (muokattu 17.02.2009 00:06:20) | |
---|
Mie oon käsittäny että kunhan basso menee neljään "silleen kivasti" ja tempo on semmonen..no ei liika nopea nii kyllä se kelpaa. Käsittääkseni "Paikkaa Auringossa" ja "Tyttö tuollaista" mennään buggina siinä missä "Äidin pikkupoikaa". Juu, ne voidaan tanssia buggina, mutta soittaa vois vaikkapa shufflena! |
Meisseli 17.02.2009 00:20:48 | |
---|
Näinhän se on. Maata kiertävä soittopaska |
manjaana 17.02.2009 06:44:20 (muokattu 17.02.2009 06:45:43) | |
---|
Niinpä niin. Nuissakin esimerkeissä on sufflea ja biittiä. Mulla on tullut hiukan sellainen käsitys, että buggissa on aika veteen piirretyt rajat. Mitä lie. Tunnen kyllä yhden varsinaisen buggasiantuntijan, mutta en ole viittinyt häneltä kysellä asiasta. Tuon asiantuntijan kokoelmista nuo muutamat poimin tuohon ja muutenkin komppaan nyt siuta tässä :) -Elämä on perseestä, joskus myös hanurista- |
Musiikkia korville 17.02.2009 08:20:04 (muokattu 17.02.2009 08:21:28) | |
---|
Niinpä niin. Nuissakin esimerkeissä on sufflea ja biittiä. Mulla on tullut hiukan sellainen käsitys, että buggissa on aika veteen piirretyt rajat. Mitä lie. Tunnen kyllä yhden varsinaisen buggasiantuntijan, mutta en ole viittinyt häneltä kysellä asiasta. Komppaan tätä. Jos tuo kys buggasiantuntija on se joksi luulen, niin se meillä kerran kehui yhtä shuffle -paria äärettömän hyvin buggina tanssittaviks. Biisit oli Sinä vain (alkup. She's not you, ainakin tietääkseni eli ei se Tauskin biisi) ja Aurinkoon (A place in the sun). Tempoja en ala tähän laskeskelemaan. Pari kolmimuunteista rokkia meidän ohjelmistosta käy myös tuohon laatikkoon oivasti. Lisäks nopeaa beattia voi tanssia buggina. C. Plogmanilla on tohon käyvää laatua tullu viime vuosina ihan pirusti eli lähes kaikki ne biisit, jotka on pompsahtanu listoille. Rumpukomppi on beattia ja basso etenee tanakasti vaihtobassona... Eli kaikenkaikkiaan toi on niin kirjava juttu, että ihan yksiselitteistä vastausta on mahdoton antaa. By: MK |
Tankero 17.02.2009 11:28:45 | |
---|
Komppaan tätä. Jos tuo kys buggasiantuntija on se joksi luulen, niin se meillä kerran kehui yhtä shuffle -paria äärettömän hyvin buggina tanssittaviks. Biisit oli Sinä vain (alkup. She's not you, ainakin tietääkseni eli ei se Tauskin biisi) ja Aurinkoon (A place in the sun). Tempoja en ala tähän laskeskelemaan. Pari kolmimuunteista rokkia meidän ohjelmistosta käy myös tuohon laatikkoon oivasti. Lisäks nopeaa beattia voi tanssia buggina. C. Plogmanilla on tohon käyvää laatua tullu viime vuosina ihan pirusti eli lähes kaikki ne biisit, jotka on pompsahtanu listoille. Rumpukomppi on beattia ja basso etenee tanakasti vaihtobassona... Eli kaikenkaikkiaan toi on niin kirjava juttu, että ihan yksiselitteistä vastausta on mahdoton antaa. Niin se vaikuttais olevan. Ainakin rumparistille. Eikö nuo Paikka auringossa ja Aurinkoon liene sama biisi. Humppajyrä |
KoskPaavo 17.02.2009 11:33:43 | |
---|
Niin se vaikuttais olevan. Ainakin rumparistille. Eikö nuo Paikka auringossa ja Aurinkoon liene sama biisi. Eivät ole, toinen on " Place in the sun", toisen on ainakin Andy Williams laulanut levylle , ja Eikka tuolla nimellä, en muista alkuperäisnimeä. " Studiosus perpetuus" |
Tankero 17.02.2009 11:43:14 | |
---|
Eivät ole, toinen on " Place in the sun", toisen on ainakin Andy Williams laulanut levylle , ja Eikka tuolla nimellä, en muista alkuperäisnimeä. Ne ovat tai eivät ole. Humppajyrä |
Musiikkia korville 17.02.2009 12:03:23 | |
---|
Eikö nuo Paikka auringossa ja Aurinkoon liene sama biisi. Täytyypä myöntää, että en ihan tiedä, mutta se biisi, mitä itse tarkoitin on Stevie Wonderia alunperin. By: MK |
walttoni 17.02.2009 12:16:37 | |
---|
Täytyypä myöntää, että en ihan tiedä, mutta se biisi, mitä itse tarkoitin on Stevie Wonderia alunperin. Place in the sun on Wonderin. Sen on coveroinut Suomeksi vaikka kuin moni, Pablosta lähtien. COVS2. |
Tankero 17.02.2009 12:31:45 | |
---|
Täytyypä myöntää, että en ihan tiedä, mutta se biisi, mitä itse tarkoitin on Stevie Wonderia alunperin. Näin arvelinkin. Humppajyrä |
Tankero 17.02.2009 12:32:43 | |
---|
Place in the sun on Wonderin. Sen on coveroinut Suomeksi vaikka kuin moni, Pablosta lähtien. Niin on ja livenä erittäin ansiokkaasti mm VeskuKa. Humppajyrä |
paice60 17.02.2009 13:16:17 | |
---|
Niin on ja livenä erittäin ansiokkaasti mm VeskuKa. Kuulisispa meitin kiipparistin vetämänä, toimii. Eilen kun vedettiin niin yhdet meni valssitkin buggina. Eli aivan sama mitä soittaa, ne tanssii buggina kuitenkin. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
EP 17.02.2009 13:22:06 (muokattu 17.02.2009 13:39:56) | |
---|
Juu ja "Aurinkoon" on Jussi Rasinkankaan/ Jiri Nikkisen biisi jonka on laulanut Heidi Kyrö ja se on valssi! He he.. :) E: on muuten aikas upea valssi, laittakaas kuunnellen, saatte vähän uudempaa ohjelmistoon. |
KoskPaavo 17.02.2009 13:25:19 (muokattu 17.02.2009 13:28:16) | |
---|
" Studiosus perpetuus" |