Aihe: Tarve tallentaa?
1 2
Sertzo S
23.02.2008 08:23:18 (muokattu 23.02.2008 08:25:58)
Juu, kyllä se nauratti ..vieläkin :D
Osoittaa vaan kuinka ulkona jotkut silloin joskus olivat ja taitaapa jotkut olla vieläkin ..eivätkä opi koskaan! :/
Kyllähän tuollaistakin on sattunut, mutta pakkohan niistä on ollut selevitä, ihmettelen vaan miten suuri se "palo" joillakin on sinne lauteille kun ei kuitenkaan ole mitään annettavaa..

Kaikenlainen paska näyttää kelpaavan vieläkin osin edelleen.
Perustelen näitä mm. karaoketanssi-illoilla, joissa vaikka millainen ala-arvoinen laulusuoritus saa umpitollot tansimaan suohumppaa onnenhymy huulillaan.
En minä muutoin ala tässä karaokea enää moittiin, kun se on kerran tullut jäädäkseen, mutta nykyisin pääosin, kun en kapakoissa juurikaan käy, niin välttelen noitakin
häläppääjä
23.02.2008 08:28:59
ihmettelen vaan miten suuri se "palo" joillakin on sinne lauteille kun ei kuitenkaan ole mitään annettavaa..

Meleko monasti oon miettiny sammaa..Oon varmaan kertonukki siitä yhestä edesmenneestä "Manusta", joka kans soitti joka ainoan kappaleen samasta kohasta passon kaulalta.Ei ite osannu virittää, kun ei ees ollu tietonen, että semmonen ruukataan tehä.Joku sille sen passon kerran viritti, mutta soitto ei kummennu siittään.Sillä oli kans mahoton palo keikalle ja suunnitteli että:"Jos vielä joku mainostoimisto rupeis myymään niin rahaa tulis niin hirvveesti"..Muuten tämäki on sitte totta.Voi että niitä vetoja ois pitäny tallentaa..Ite olin vissiin 15 vuotias..
Sama
häläppääjä
23.02.2008 08:32:31
Kaikenlainen paska näyttää kelpaavan vieläkin osin edelleen.
Perustelen näitä mm. karaoketanssi-illoilla, joissa vaikka millainen ala-arvoinen laulusuoritus saa umpitollot tansimaan suohumppaa onnenhymy huulillaan.
En minä muutoin ala tässä karaokea enää moittiin, kun se on kerran tullut jäädäkseen, mutta nykyisin pääosin, kun en kapakoissa juurikaan käy, niin välttelen noitakin

Täysin totta joka sana. Joskus muka reenasin pändin kans ranskalaisia valsseja ja yleensä piisejä, joita olin reenannu kauan aikaa tuskissani, niin yleisö havahtu vasta ku pukkas Tavallisen Tytön taipaleelle...
Sama
Marshall83
23.02.2008 10:56:08

Joo, ja toinen kestosuosikki -Metsäkukkia- vetää lavan kyllä aina (AINA) täyteen. Se on sama miten hienosti ja hienoilla sovituksilla soitat, mutta kun "kukat" tärähtää haitarilla soitettuna niin voi että!
-Asia kunnossa.
humppahanuristi
23.02.2008 20:41:56

Alkuperäiseen kysymykseen viitaten, kyllä tulee nauhoitettua.
Joskus saa ihan hauskoja juttuja talteen ja joskus sellaista, että tekisi mieli lopettaa soittohommat siihen paikkaan.

3-4 keikka vuodessa ihan oppimistarkoituksessa olen nauhoitellut. Muutaman kerran tulee, yleensä ihan itsekseen keskellä yötä kuulokkeilla, kuunneltua läpi ja sitten niitä on tuolla pöytälaatikossa. Voi sieltä sitten ammentaa jotain pahimpia paloja toisten kiusaksi johonkin tilanteeseen.
Esim. tuo nykyinen ääninäyte...
Laatua se on huonokin laatu.
Humpasta rautalankaan...
rintapek
24.02.2008 00:24:58

Alkuperäiseen kysymykseen viitaten, kyllä tulee nauhoitettua.
Joskus saa ihan hauskoja juttuja talteen ja joskus sellaista, että tekisi mieli lopettaa soittohommat siihen paikkaan.

Ihan samat sanat. Kaiken huipuksi minusta tuntuu vielä siltä, että huonosti menneen keikan äänite kuulostaa jälkikäteen ihan asialliselta, mutta hyvin menneen keikan äänite on mitä pahinta moskaa.

Hyvin menneen keikan äänite kandee tuhota ennen kuuntelua, niin jää mielikuva hyvästä keikasta. Huonosti menneen keikan äänite kandee kuunnella. Virheistäänhän sitä parhaiten oppii ja tuurilla saattaa käydä niin, että huonon keikan mielikuva korvautuu ajatuksella, että ei se ny oikeastaan tuon hullumpaa ollut.
One kind of music only - the good kind
Meisseli
07.03.2008 00:51:08

Tämä tarve on muuten rinnastettavissa siihen tarpeeseen joka monilla ihmisillä on katsella valokuvia joissa on itse mukana ja hihkua innoissaan:

"Kato meikäläinen on tuolla takana sammuneena hihihii!"
"Pane pienemmälle sitä pumputinta!" www.strangefruit-band.net www.pippalot.com www.ketolajawitikainen.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)