![]() 10.02.2008 19:27:19 | |
---|---|
En aio katsoa yhtään ainoaa jaksoa. Enkä siten myös arvostele. Raja se on vanhusten kanssa leikkimiselläkin. COVS n:o 1.
Voihan sen noinkin soitaa. | |
![]() 10.02.2008 22:13:33 | |
Mulla on kaveri töissä tuolla, tuotantotiimissä, aika vastuullisessa toimessa, niin sen takiakin tietty kiinnostaa. Yhden jakson katsoin, en vielä sen perusteella muodosta lopullista mielipidettä, mutta ei vielä etonut, vaikkakin vähän hitaasti lähtee käyntiin. Mm. Idolsseistahan tuo vähän poikkee; kyse ei ole kilpailusta, vaan enemmänkin dokumentaarisesta meiningistä, jossa pistetään kuoro kasaan ja seurataan sen kehitystä, kohti konserttia. Se "Not born to rock" oli aika saman rakenteinen tavallaan, kun eri genren jätkät pistettiin vetämään rokkia. Siinä vaan oli aika paljon sitä paskan jauhantaa siitä ROCK-asenteesta ja -elämäntavasta, joka teki siitä aika pelleilyä. K-70 vaikutaa antavan enemmän tilaa ihmisille olla omia itsejään, antaen heidän löytää itsestään sen innostuksen lähteä mukaan moiseen ja tehdä sen omana persoonanaan. Mielenkiintoisinta on se, että tää mun kaveri inhoaa yli kaiken näitä tosi-TV-hommeleita, eikä kirveelläkään ole mennyt niihin töihin, vaikka monesti on vonguttu. Sen sijaan tästä formaatista se on aika fiiliksissä, jostain syystä ja sanoi, että ohjelman edetessä homma vaan paranee. Siinä mielessä, kun kaverin tunnen ja sen, miten kriittisesti se näihin juttuihin suhtautuu, odotan ohjelmalta vähän enemmän, kuin mitä idean kuuleminen ja yhden jakson näkeminen vielä antaa ymmärtää. Vaikka mielestäni suurin osa tosi-TV:stä on skeidaa, en ole heittäytynyt yleistävästi tuomitsemaan koko genreä, vaan pystyn vielä katsomaan, objektiivisesti, tapaus kerrallaan. Täytyy katsoa, miten tämän kanssa käy. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! | |
![]() 11.02.2008 15:44:02 | |
Mulla on kaveri töissä tuolla, tuotantotiimissä, aika vastuullisessa toimessa, niin sen takiakin tietty kiinnostaa. Yhden jakson katsoin, en vielä sen perusteella muodosta lopullista mielipidettä, mutta ei vielä etonut, vaikkakin vähän hitaasti lähtee käyntiin. Mm. Idolsseistahan tuo vähän poikkee; kyse ei ole kilpailusta, vaan enemmänkin dokumentaarisesta meiningistä, jossa pistetään kuoro kasaan ja seurataan sen kehitystä, kohti konserttia. Se "Not born to rock" oli aika saman rakenteinen tavallaan, kun eri genren jätkät pistettiin vetämään rokkia. Siinä vaan oli aika paljon sitä paskan jauhantaa siitä ROCK-asenteesta ja -elämäntavasta, joka teki siitä aika pelleilyä. K-70 vaikutaa antavan enemmän tilaa ihmisille olla omia itsejään, antaen heidän löytää itsestään sen innostuksen lähteä mukaan moiseen ja tehdä sen omana persoonanaan. Mielenkiintoisinta on se, että tää mun kaveri inhoaa yli kaiken näitä tosi-TV-hommeleita, eikä kirveelläkään ole mennyt niihin töihin, vaikka monesti on vonguttu. Sen sijaan tästä formaatista se on aika fiiliksissä, jostain syystä ja sanoi, että ohjelman edetessä homma vaan paranee. Siinä mielessä, kun kaverin tunnen ja sen, miten kriittisesti se näihin juttuihin suhtautuu, odotan ohjelmalta vähän enemmän, kuin mitä idean kuuleminen ja yhden jakson näkeminen vielä antaa ymmärtää. Vaikka mielestäni suurin osa tosi-TV:stä on skeidaa, en ole heittäytynyt yleistävästi tuomitsemaan koko genreä, vaan pystyn vielä katsomaan, objektiivisesti, tapaus kerrallaan. Täytyy katsoa, miten tämän kanssa käy. Et sinä pysty objektiivisesti katsomaan. Varmasti, vissiin. | |
![]() 11.02.2008 15:52:35 | |
Et sinä pysty objektiivisesti katsomaan. En minäkään tietysti , mutta eiköhän jo noitten ohjelmien "tekijät" jo niille nimiä keksiessään sitä kohderyhmää hae, tässä tapauksessa siis arvostelukyvyttömiä pöljiä. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta | |
![]() 11.02.2008 16:02:18 (muokattu 11.02.2008 18:47:16) | |
Uskaltaakohan tänne edes tunnustaa, että seuraa mielenkiinnolla ko. ohjelmaa, sen verran ruikutusta on taas tänne vuodatettu, vaikka ei ole edes koko ohjelmaa katsottu(?). Minusta tuo on tähän mennessä ollut ihan hyvää viihdettä, ja huumoriakin on seassa. Ei tota nyt varmaan minkään musiikillisten kriteerioiden valossa otsa kurtussa kannata seurata, vaan ihan ihmisläheisenä juttuna. Hauskoja persoonia siellä on mukana ja Timo osaa käsitetellä noita vanhuksia (erityisluokanopettajan taidoillaan?) ihan kivasti. Anttikin on hauska persoona. Eipä nuo osallistujatkaan paljoa ole itkeskelleet osallistumistaan, vaan antaneet lausuntoja tyyliin, että ovat nuortuneet 10 vuotta ja on ollut vanhuusajan piristysruiske elämässään. Vaimo ja lapsetkin katsoo ihan mielellään. Että näin meillä. | |
![]() 17.02.2008 05:12:32 | |
Melkein, ei ihan kaikki. Tuo K70 sinällään on ihan tekemällä tehty juttu. Eihän tuon ikäset ylejään tykkää rokista. Kumma hinku tuntuu vanhuksillakin olevan julkisuuteen. Ne seitsemänkymppiset olivat silloin 50-luvulla nuoria, kun Rock alkoi rantautua jopa Suomeen ja eihän ikääntyminen muuta musiikkimakua mihinkään. Vai meinaatko, kun täyttää tietyt ikävuodet, tykkää tietystä musiikkityylistä. Mikä on se popista/iskelmästä/rockista/heavystä humppaan siirtymisen ikä? Samanlaisia ne vanhuksetkin on kuin nuoret. Me ei vaan tahdota hyväksyä vanhuksissa niitä piirteitä, jotka nuorissa hyväksytään. Rautiainen sanoi ohjelmassa oivaltaneensa, ettei vanhenevista ihmisistä tule ahdasmielisiä mustavalkoisia vaan suvaitsevaisuus ja avarakatseisuus yleensä kasvaa iän myötä. Aurinkua päivään ja kuuta yöhön! | |
![]() 17.02.2008 10:26:05 (muokattu 17.02.2008 10:26:22) | |
Samanlaisia ne vanhuksetkin on kuin nuoret. Me ei vaan tahdota hyväksyä vanhuksissa niitä piirteitä, jotka nuorissa hyväksytään. Rautiainen sanoi ohjelmassa oivaltaneensa, ettei vanhenevista ihmisistä tule ahdasmielisiä mustavalkoisia vaan suvaitsevaisuus ja avarakatseisuus yleensä kasvaa iän myötä. Kyllä kyllä! Suvaitsevat rokkaritkin kuuntelevat ikääntyessään vaikkapa Jamppa Tuomista aivan tyytyväisinä. | |
![]() 17.02.2008 14:09:15 | |
Ne seitsemänkymppiset olivat silloin 50-luvulla nuoria, kun Rock alkoi rantautua jopa Suomeen ja eihän ikääntyminen muuta musiikkimakua mihinkään. Vai meinaatko, kun täyttää tietyt ikävuodet, tykkää tietystä musiikkityylistä. Mikä on se popista/iskelmästä/rockista/heavystä humppaan siirtymisen ikä? Samanlaisia ne vanhuksetkin on kuin nuoret. Me ei vaan tahdota hyväksyä vanhuksissa niitä piirteitä, jotka nuorissa hyväksytään. Rautiainen sanoi ohjelmassa oivaltaneensa, ettei vanhenevista ihmisistä tule ahdasmielisiä mustavalkoisia vaan suvaitsevaisuus ja avarakatseisuus yleensä kasvaa iän myötä. Minä painoin plussan tälle kirjoitukselle. En ole ikinä ymmärtänyt nykyihmisen tarvetta kategorisoida muut ihmiset tiettyihin ryhmiin iän perusteella, joka on minun mielestäni ihan oikeasti vain numero. Mä olen kaiketi keski-ikäinen enkä saisi varmaankaan nauttia niin suuresti esim. Klamydian musiikista vaan nyt pitäisi varmaankin jo alkaa kuuntelemaan vaikkapa Tapani Kansaa tai Mattilan sisaruksia tahi muuta poliittisesti korrektimpaa tavaraa. Mutta kun mä kuuntelin esim. Klamydiaa 20 vuotta sitten ja aion kuunnella 20 vuotta tästä eteenpäinkin, en usko musiikkimakuni muuttuvan automaattisesti kun täytän jonkun tietyn määrän vuosia. Ääni kuin SuPon tutkija - epätarkka ja vuotaa. | |
![]() 17.02.2008 15:27:56 | |
Ne seitsemänkymppiset olivat silloin 50-luvulla nuoria, kun Rock alkoi rantautua jopa Suomeen ja eihän ikääntyminen muuta musiikkimakua mihinkään. Vai meinaatko, kun täyttää tietyt ikävuodet, tykkää tietystä musiikkityylistä. Mikä on se popista/iskelmästä/rockista/heavystä humppaan siirtymisen ikä? Samanlaisia ne vanhuksetkin on kuin nuoret. Me ei vaan tahdota hyväksyä vanhuksissa niitä piirteitä, jotka nuorissa hyväksytään. Rautiainen sanoi ohjelmassa oivaltaneensa, ettei vanhenevista ihmisistä tule ahdasmielisiä mustavalkoisia vaan suvaitsevaisuus ja avarakatseisuus yleensä kasvaa iän myötä. Meeppä ensin huvikses käymään jossain eläkeläisten tansseissa tai mummopesulassa. Kuulet kuinka siellä rokki raikaa. tai sitten ei. Kuinkahan laaja lienee Rautiaisen otanta tutkimukselleen. Varmasti, vissiin. | |
![]() 17.02.2008 15:37:30 | |
Meeppä ensin huvikses käymään jossain eläkeläisten tansseissa tai mummopesulassa. Kuulet kuinka siellä rokki raikaa. tai sitten ei. Kuinkahan laaja lienee Rautiaisen otanta tutkimukselleen. Humppa nousi suosioon joskus 70-luvun puolivälissä eli nuoruusmusiikkia se on joskus 55-60 syntyneille eli joillekin viiskymppisille. Vähän vanhemmille rokki ja ja seitsemänkymppisille swingi. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) | |
![]() 17.02.2008 15:44:05 | |
Humppa nousi suosioon joskus 70-luvun puolivälissä eli nuoruusmusiikkia se on joskus 55-60 syntyneille eli joillekin viiskymppisille. Vähän vanhemmille rokki ja ja seitsemänkymppisille swingi. Elä viitti höpsiä.Ei ole pahemmin svingejä meillä näkynyt. Humppa veikkoja sitäkin enemmän. Varmasti, vissiin. | |
![]() 17.02.2008 15:52:00 | |
Helsingissä järjestettiin viime talvena kuukausittain disco-iltoja, joissa alaikäraja oli 50. Illat olivat kuulema niin suosittuja, ettei kaikki halukkaat mahtuneet sisään. Ja illoissa oli ikäjakaumaa tuosta 50 alarajasta aina 90 ikävuoteen asti. Olen lukenut niin vähän pääkaupunkiseudun lehtiä, etten tiedä tämän hetken tilannetta, vieläkö bileet jatkuu. Aurinkua päivään ja kuuta yöhön! | |
![]() 17.02.2008 16:18:33 (muokattu 17.02.2008 16:28:47) | |
Elä viitti höpsiä.Ei ole pahemmin svingejä meillä näkynyt. Humppa veikkoja sitäkin enemmän. 50-luvun tanssimusa oli kolmimuunteista, jenkkien svingipiisejä tai niitten kotimaisia jäljitelmiä. Kolmekymmentäluvun "marssihumpasta" oli päästy eroon. Millä mä olisin kaikki jazz-stankut oppinut? Ne oli 50-luvun tanssimusaa. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) | |
![]() 17.02.2008 16:31:36 | |
Mä olen kaiketi keski-ikäinen enkä saisi varmaankaan nauttia niin suuresti esim. Klamydian musiikista vaan nyt pitäisi varmaankin jo alkaa kuuntelemaan vaikkapa Mattilan sisaruksia. Muista, että Klamydian jätkät on keski-ikäisiä ja Mattilan "likat" oikeastaan vielä teini-ikäisiä. Rollaritkin on 63 - 68 v ja niitä aikoinaan keski-ikäiset paheksui. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras | |
![]() 17.02.2008 17:16:47 | |
Mitäs tuo "K-70"- ohjelma on muutakuin kategorisointia , ikäänkuin ovelan kaupallisesti kääntäen? "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta | |
![]() 17.02.2008 17:38:03 | |
Mitäs tuo "K-70"- ohjelma on muutakuin kategorisointia , ikäänkuin ovelan kaupallisesti kääntäen? Taas asiaa haastat. Varmasti, vissiin. | |
![]() 17.02.2008 17:39:33 | |
50-luvun tanssimusa oli kolmimuunteista, jenkkien svingipiisejä tai niitten kotimaisia jäljitelmiä. Kolmekymmentäluvun "marssihumpasta" oli päästy eroon. Millä mä olisin kaikki jazz-stankut oppinut? Ne oli 50-luvun tanssimusaa. Miten niin päästy eroon? Saattaa olla teillä käsin,mutta täällä maalla, suuressa maailmassa, asiat oli/on toisin. Varmasti, vissiin. | |
![]() 17.02.2008 19:59:56 | |
Muista, että Klamydian jätkät on keski-ikäisiä ja Mattilan "likat" oikeastaan vielä teini-ikäisiä. Rollaritkin on 63 - 68 v ja niitä aikoinaan keski-ikäiset paheksui. Näin juuri. Klamydian jätkät on mun kanssa tarkalleen samaa sukupolvea. Ihmettelen, jos rollarisukupolvi on lopettanut rollareiden kuuntelemisen. Ääni kuin SuPon tutkija - epätarkka ja vuotaa. | |
![]() 17.02.2008 20:06:31 | |
Miten niin päästy eroon? Saattaa olla teillä käsin,mutta täällä maalla, suuressa maailmassa, asiat oli/on toisin. Joskus tuota miettinyt, että kuinka iso ero on tanssimusassa, teillä siellä maalla ja meillä täällä maalla?? Tanssijat toki näistä eroista puhelevat keskenään, miten erillaista on jossakin toisaalla jne. Ite kuitenkin melkoisesti maakunnissa pyörähellyt ja siellä tein suunnallakin joitain kertoja, vaan käynnit kuitenkin ihan pistoja, joten se todellisuus ei liene selvillä.. Ja se kiinnostaisi kyllä... -Ennen jutut oli perseestä, nykyään naama on muuttanut samaan osoitteeseen- | |
![]() 01.03.2008 00:29:13 | |
Elä viitti höpsiä.Ei ole pahemmin svingejä meillä näkynyt. Humppa veikkoja sitäkin enemmän. Kyllä mä oon Kuhilas sun kans samoilla linjoilla, jos puhutaan tuollasista työväentalo -tyylisistä ratkaisuista, joissa ikärakenne on se mitä on. Toinen tilanne on toki ravintolat ja 'viihdekeskukset', joissa keski-ikä on alempi ja sinne hakeutuvat vanhemmat ihmiset tiedostaa asian (eli sen mitä musiikkia tulee, jne) jo sinne hakeutuessaan. By: MK | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)