![]() 13.10.2007 19:21:00 | |
---|---|
Piti kurkkaa missä asiassa mennään ja eiköhän taas eksytty asiasta.Tää vetää sillee asiasta toiseen.Minkä sille mahtaa! Kylmän viileesti! | |
![]() 13.10.2007 22:13:46 | |
Nyt pitää taas puuttua asiaan.... Älä viitti - vanha mies. Hyvä jos tekevät tessillä - sittenhän asia on kondiksessa. Ajoin kyllä enemmän sitä takaa, että just näitä saatanan kilometrikorvauksia ja päivärahoja aletaan yleensä säätää, ennen kuin ees liksapuoli on linjassa. Jos keikalle pitää mennä autolla, niin eiks palkanmaksaja maksa ne kilometrit? Ei niitä sitten enää saa verotuksessa vähentää, kun net on nähkäätten valmiiks verovapaata tuloa. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 13.10.2007 22:20:14 (muokattu 13.10.2007 22:30:18) | |
Älä viitti - vanha mies. Hyvä jos tekevät tessillä - sittenhän asia on kondiksessa. Ajoin kyllä enemmän sitä takaa, että just näitä saatanan kilometrikorvauksia ja päivärahoja aletaan yleensä säätää, ennen kuin ees liksapuoli on linjassa. Jos keikalle pitää mennä autolla, niin eiks palkanmaksaja maksa ne kilometrit? Ei niitä sitten enää saa verotuksessa vähentää, kun net on nähkäätten valmiiks verovapaata tuloa. No tuota vissiin mä myös hain,sovittu ja laskettu diiliin! Kylmän viileesti! | |
![]() 13.10.2007 23:25:20 (muokattu 13.10.2007 23:58:43) | |
Sen verran kävi Loortin heittämä leveilysyytös luonnon päälle, että taidan vielä iltakävelynkin jälkeen purkaa paremmin sydäntäni. Olen ensinnäkin todella pahoillani, jos olen täällä liksoillani leveillyt - tosin taitavat olla muusikkojen liiton edusmiehet niitä, jotka ovat laskutushintojani tänne postailleet. Itse en sitä muista tehneeni. No sen tiedon saa tarjouspyynnölläkin, että so what. Painotan toki, että kyseessä on laskutushinta - mikä toki näin ammatinharjoittajan kyseessä ollen ei saisi ihan tolkuttomasti olla bruttopalkkaa suurempi. En toisaalta tiedä, mitä "työn sankarismia" siinä on, että tehdään raskasta puuhaa minimipalkalla ja tingitään kaikista mahdollisista muista itselle kuuluvista eduista, jotka liitto on kovalla työllä saanut neuvoteltua ja tapeltua. Oikeampi termi lienee "itsensä ja kollegoiden pettäminen". Toisaalta aivan sama - jos ei jengi ymmärrä omaa parastaan, niin ei kai mun velvollisuus oo olla mikään don Quijote tässä asiassa.Mulla on kuitenkin vähän toiset kehät ja asiakkaat. EDIT: Tää on kai aika selvää pässinlihaa? RAVINTOLAMUUSIKOT: Orkesterin jäsen - päiväpalkka 103,44 - lauantaisin ja aattoina 122,79 Orkesterin yhdysmies - päiväpalkka 110,61 - lauantaisin ja aattoina 129,98 Tuntipalkkaa ei yleensä saa maksaa -Ohjelmanumeron säestyksestä sovittava erikseen - ylim. roudaus alkava 1/2 t 5,89 Matkakustannukset korvataan matkasta esiintymispaikalle, paluumatkasta vain, jos jää työttömäksi. -Vuosilomakorvaus 13,5 % Palkkaa ei voi maksaa kustannusten korvauksina. Ellei muusikolla ole ruoka- ja asuntoetua, maksetaan päiväraha palkan päälle Lainaus suoraan Muusikkojen liiton liksalistasta. Eli jos noi on kunnossa, miten voi kilometrit vähentää vielä verotuksessakin? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 14.10.2007 10:49:24 | |
En toisaalta tiedä, mitä "työn sankarismia" siinä on, että tehdään raskasta puuhaa minimipalkalla ja tingitään kaikista mahdollisista muista itselle kuuluvista eduista, jotka liitto on kovalla työllä saanut neuvoteltua ja tapeltua. Oikeampi termi lienee "itsensä ja kollegoiden pettäminen". Toisaalta aivan sama - jos ei jengi ymmärrä omaa parastaan, niin ei kai mun velvollisuus oo olla mikään don Quijote tässä asiassa.Mulla on kuitenkin vähän toiset kehät ja asiakkaat. Kyllähän noi liiton minimipalkat on niin paskat ettei kyllä liikahtais niillä hinnoilla. Ja kyllähän tota hintojen polkemista/minimillä liikkumista saa mun puolesta harrastaa kuka tykkää,ei ole multa pois. Meillä on kuitenkin hinnat kohdillaan ja keikkaa riittää. Ei tarttee polkea,muuta kun kotona. Moon kaukaa viisas ja läheltä helvetin hyvännäköinen. | |
![]() 14.10.2007 11:25:29 | |
Kyllähän noi liiton minimipalkat on niin paskat ettei kyllä liikahtais niillä hinnoilla. Ja kyllähän tota hintojen polkemista/minimillä liikkumista saa mun puolesta harrastaa kuka tykkää,ei ole multa pois. Meillä on kuitenkin hinnat kohdillaan ja keikkaa riittää. Ei tarttee polkea,muuta kun kotona. Upeeta että jonkun ei tarvitse lähteä tes palkoilla liikkeelle.93,27% kapakkibändit lähtevät ja säälittävästi eräät vielä allekkin.Saati nousevat rokki kasaanpanot.Pizzan hinnalla! Kylmän viileesti! | |
![]() 14.10.2007 13:46:41 | |
-Vuosilomakorvaus 13,5 %,. Eli miksi muusikoilla on noin pieni lomakorvaus ? | |
![]() 14.10.2007 14:09:17 | |
-Vuosilomakorvaus 13,5 %,. Eli miksi muusikoilla on noin pieni lomakorvaus ? Eiks se oo muillakin aloilla kokolailla sama? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 14.10.2007 14:25:59 | |
Upeeta että jonkun ei tarvitse lähteä tes palkoilla liikkeelle.93,27% kapakkibändit lähtevät ja säälittävästi eräät vielä allekkin.Saati nousevat rokki kasaanpanot.Pizzan hinnalla! Jospa alkaisivat liiton yhdysmiehet postailla tänne omien "mestariensa" liksoja ja jättäisivät yrittäjänreppanat rauhaan. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 14.10.2007 14:48:01 | |
Älä viitti - vanha mies. Hyvä jos tekevät tessillä - sittenhän asia on kondiksessa. Ajoin kyllä enemmän sitä takaa, että just näitä saatanan kilometrikorvauksia ja päivärahoja aletaan yleensä säätää, ennen kuin ees liksapuoli on linjassa. Jos keikalle pitää mennä autolla, niin eiks palkanmaksaja maksa ne kilometrit? Ei niitä sitten enää saa verotuksessa vähentää, kun net on nähkäätten valmiiks verovapaata tuloa. Kun ei maksa nykyään. Ennen maksettiin mutta ei enää. Jos niitä kyselee niin ei tartte lähtee keikallekkaan. Ei ole moneen vuoteen maksettu. Kun eivät kertakaikkiaan maksa. Tes:llä tässä on tehty koko ajan siis vähintään. Yhtään alihintaista keikkaa en ole tehnyt enkä tee. Laivoilta saa onneksi vähän enemmän. Viimeksikin saatiin kovastikin ylitte. Jos joku pystyy tekemään sen 15 keikkaa kuussa yli TES:in niin hyvä juttu. Me ei pystytä kun kapakat eivät maksa. Mulle on aivan sama mitä kukin saa keikasta kunhan ei polje hintoja. Vittu näitä hommia. | |
![]() 14.10.2007 15:42:46 (muokattu 14.10.2007 15:44:18) | |
Kyllähän noi liiton minimipalkat on niin paskat ettei kyllä liikahtais niillä hinnoilla. Ja kyllähän tota hintojen polkemista/minimillä liikkumista saa mun puolesta harrastaa kuka tykkää,ei ole multa pois. Meillä on kuitenkin hinnat kohdillaan ja keikkaa riittää. Ei tarttee polkea,muuta kun kotona. Jep jep...näitä bändejä/soittajia tälläkin palstalla piisaa, keikkaa on niin witusti ja liksat kohdillaan, on isot bändit ja värivalot?Ja tes-miehiä halveksitaan.Kuitenkaan KUKAAN ei niitä TODELLISIA liksojaan laita näytille, paitsi me mitään osaamattomat tes-miehet...no JeppeQ:lle eritysimaininta ja moraalinen plussa realismista liityyen juuri ko liksajuttuihin. Kun tekee tarpeeks keikkaa tietää missä mennään, myös liksojen osalta. Laita nyt hyvä mies vaikka ihan malliksi meille tes-miehille mitä juuri sä saat normikeikasta; maksatko veroja vai keikkailetko kulukorvauksilla, ja mitä musaa sä ylipäätään soitat ja missä?Ja kuinka paljon sulla tuota keikkaa on? Ja oletko ammattimuusikko?Onhan noita harrastajia jotka saa tuplat tai triplat siitä mitä me MUTTA ei sitä keikkaakaan sitten kauheesti olet.Starabändien ja bilebändien liksat ei nyt voi mitenkään taivaasta olla, ainakin jos uskoo tuttuja joita noissa soittelee, on ne niin moneen kertaan kyselty ja todettu. Realismia näihin juttuihin pliis! Mitä tulee km-korvauksiin tes-vedoista; käsittääkseni YKSIKÄÄN toimisto/ravintola ei maksa enää km-korvauksia, ne ajat loppui jo joskus 80-luvun lopulla... Matkat maksetaan kimppaan, laitetaan kilsat verotukseen jas ajetaan vuoronperään tasapuolisuuden vuoksi jos se vaan on mahdollista... tai sitten käytetään häikäilemättä km-korvauksia, vaikka joka jätkä...sehän onnistuu helposti esim päivätyöläisiltä VAIKKA asuttais samassa kylässä.Ei noita kukaan valvo, valitettavasti!No, onnistuu se toki ammattilaisiltakin, meitä on niin moneksi, ts soittajissa lienee muuhun väestöön nähden yllättävän/valitettavan suuri määrä ns "ei huolta huomisesta ja ei muistella menneitä"-tyyppejä jotka eivät välitä mistään mitään, eivät voi saada palkkaa, on vouti perässä tai muuten vaan ei oo hoidettu asioita, kuulostaako tutulta? Eli mikään muu ei merkitse kuin se että saa sen OMAN liksansa periaatteessa PIMEENÄ käteen, oli se lähtöliksa sitten mikä tahansa...itseasissa tuo on aika monen ainoa mahdollisuus tehdä keikkaa.Näitä löytyy myös solisteista. Vähän lipes aiheesta, sori vaan.Ja noita liksoja voi vielä sittten veivata suuntaan jos toiseen varsinkin jos oot yrittäjä tai sulla on oma laskutusfirma... EDIT jos laittais sellasen threadin että "viimeisin palkkakuittini keikoista" saattas olla melko hiljasta...ja tää ei ole wittuilua, vaan realismia! Ei vaan, tulis varmaan bannia ja lukkoa oitis....vaikka mun mielestä tää olis erittäinkin asiallinen threadi, päästäis tästä liksojen valehtelusta/suurentelusta kerralla ja nähtäis miten itse kukin täällä olevista keikkansa tekee! Vai onko tää liksapolitiikka vähän niinku X-files pohjalta...? | |
![]() 14.10.2007 15:47:22 | |
Eiks se oo muillakin aloilla kokolailla sama? Muista en tiedä mutta meillä se on 18.5 %. Eli 14 on perus ja talvilomalisä päälle 4.5. Kesätyöläiset saavat sen 14. | |
![]() 14.10.2007 16:05:22 | |
Kun ei maksa nykyään. Ennen maksettiin mutta ei enää... Eli alle liiton tariffien? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 14.10.2007 16:30:35 | |
jos laittais sellasen threadin että "viimeisin palkkakuittini keikoista" saattas olla melko hiljasta...ja tää ei ole wittuilua, vaan realismia! Ei vaan, tulis varmaan bannia ja lukkoa oitis....vaikka mun mielestä tää olis erittäinkin asiallinen threadi, päästäis tästä liksojen valehtelusta/suurentelusta kerralla ja nähtäis miten itse kukin täällä olevista keikkansa tekee! Mä olen tässä WW sun kanssa samaa mieltä. Voisi olla kaikin puolin terveellistä monelle huomata, ettei se liksan asialliselle tasolle hinaaminen nyt niin vaikeeta oo. Mutta olen kyllä aika järkyttynyt siitä, että on maan tapa tehdä keikat alle tariffien - tai siis ettei niitä enää liiton miehet noudata. Hävetkää, kun olette moiseen suostuneet. Toki pitää muistaa, että markkinataloudessa kysynnän ja tarjonnan laki määrittelee hinnan. Eli ihan sama kuinka kova soittaja on kyseessä, jos sillä ei oo tarjota tilaajalle enempää rahanvastinetta, niin sitten on hintoja poljettava luopumalla liiton sopimusten mukaisista kulukorvauksista. Sillä hinnanpolkemista se on - selitelkää sitä sitten ihan miten haluatte. Mulla on sen verran ihana perhe, että mun ei tarvii hinnalla millä hyvänsä olla kotoa pois. Senkin myönnän, että joskus kuukausi liksa jää pienehköksi mutta aina on ollut ruokaa pöytään ja vaatteita päälle mukuloille ja vaimolle sekä vähän itsellekin, vesi, sähköt ja puhelimet pysyneet päällä ja lainatkin ajan tasalla. Elintaso on ihan vitun eri asia, kuin elämisen taso. Pitäiskö mun aloittaa liksojeni ruotimínen - vai haluuko joku muu esin puheet? Vai onko tää liksapolitiikka vähän niinku X-files pohjalta...? Todennäköisesti monelle oma liksansa on - HOHO! Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 14.10.2007 17:48:37 | |
Ei noita liksoja vissiin kannata ruotia.Toimiston kautta teet tariffilla ja itse myytynä pikkasen enemmän,joskus saatanan enemmän. Kylmän viileesti! | |
![]() 14.10.2007 18:01:24 | |
Jep jep...näitä bändejä/soittajia tälläkin palstalla piisaa, keikkaa on niin witusti ja liksat kohdillaan, on isot bändit ja värivalot?Ja tes-miehiä halveksitaan.Kuitenkaan KUKAAN ei niitä TODELLISIA liksojaan laita näytille, paitsi me mitään osaamattomat tes-miehet...no JeppeQ:lle eritysimaininta ja moraalinen plussa realismista liityyen juuri ko liksajuttuihin. Kun tekee tarpeeks keikkaa tietää missä mennään, myös liksojen osalta. Laita nyt hyvä mies vaikka ihan malliksi meille tes-miehille mitä juuri sä saat normikeikasta; maksatko veroja vai keikkailetko kulukorvauksilla, ja mitä musaa sä ylipäätään soitat ja missä?Ja kuinka paljon sulla tuota keikkaa on? Ja oletko ammattimuusikko?Onhan noita harrastajia jotka saa tuplat tai triplat siitä mitä me MUTTA ei sitä keikkaakaan sitten kauheesti olet.Starabändien ja bilebändien liksat ei nyt voi mitenkään taivaasta olla, ainakin jos uskoo tuttuja joita noissa soittelee, on ne niin moneen kertaan kyselty ja todettu. Jep jep... Ensinnäkin en yhtään ole halveksinu tes miehiä,ilmaisin vaan mielipiteeni että jos keikkailee liiton minimillä niin ei hirveen törkeesti jää korvausta tekemästä työstä. Meikäläisen normiliksa on liiton minimi kertaa kaks. Asia erikseen on sitten helvetin isot yritys tilaisuudet. Meillä on firma jonka kautta raha pyörii. Siellä nyt tietenkin näyttelee osaa verottomat korvaukset. Osan keikoista,lähinnä tuuraus hommat ,teen omiin nimiin. Viime vuonna keikkoja oli viitisenkymmentä. Eli siitä voip laskea että kaikki leipä ei tule soittamisesta. Moon kaukaa viisas ja läheltä helvetin hyvännäköinen. | |
![]() 14.10.2007 18:20:22 | |
Ei noita liksoja vissiin kannata ruotia.Toimiston kautta teet tariffilla ja itse myytynä pikkasen enemmän,joskus saatanan enemmän. Mä oon käytännössä lakannu antamasta toimistoille alennusta - saavat maksaa saman, kuin ihmisetkin. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 14.10.2007 19:05:10 | |
Hei IJ ! Ei tämä ollut sinulle vaan yleisesti. Sisäistettynä ajatukseni on että "isoilla" keikkaliksoilla leveily ei johda mihinkään. En minäkään ole tehnyt TES:llä vuosiin mutten myöskään puhele täällä omista hinnoistani,ovatko ne isoja tai pieniä tai vieläkin isompia. Se ei minun mielestäni tai sanotaanko näin että ei ole minun hommaani. Ravintolamuusikon TES on pieni sen kaikki tietää, mutta pelkkää kapakkaa tekeville nyt ei vaan makseta enempää kun ei ole TES:n mukaan pakko maksaa ja se siitä. Se on jonkun muun kuin kenttätyöntekijöiden käsissä. Niiden jotka hoitavat työntekijöiden asioita. Privat puolella asia on ihan toinen. Kirkkomuusikoillekin maksetaan tariffin mukaista palkkaa ja kukaan ei saa enempää vaikka olisi kuinka hyvä tahansa. Alimman ( C ) asteen kanttorin palkka on ihan helvetin huono.mutta et saa enempää vaikka seisoisit päälläsi ja kättelisit mummot joka päivä ja nuolisit kir........ran takapuolta. Mun opettajani on Dipl.urkuri ja pitää 3-4 konserttia joka vuosi ja tekee hommia aika paljon. Monipuolinen ja erittäin hyvä kanttori mutta se saa A-kanttorin palkan koska se on työehtosopimuksen mukainen ja sillä onko hyvä tai vieläkin hyvempi ei ole mitään merkitystä. Tässä on asian ydin ja se pitää ymmärtää. Ne jotka haluaa tehdä bilehommia sun muuta tehkööt. Jotkut haluaa tehdä kapakkaa ja laivaa ja tyytyy TES:iin. Syitä on monia. Kaikki eivät halua roudailla joka kerta eri paikkaan ja ajella jatkuvasti. Haluavat olla edes vähän aikaa paikallaan. Ja tällä ei ole mitään toistan mitään tekemistä työmotivaation kanssa. Joskus ne kilometrit vaan tulee täyteen ja sillä siisti. On ihan kiva että jotkut saa enemmän ja sillä hyvä. Jokainen tekee omalla tavallaan. COVS jäsen N.o 3 | |
![]() 14.10.2007 22:04:43 | |
Saako työhuone vähennystä jos on oma talo.(Lue pankin.) | |
![]() 14.10.2007 22:15:18 (muokattu 14.10.2007 22:16:18) | |
Saako työhuone vähennystä jos on oma talo.(Lue pankin.) Minäkin voisin olla kiinnostunut tästä. Kotonahan tuo toimisto mulla on ja myös bändin reenikämppä, eli mun työhuonehan se. Edit: minä siis yrittäjä, voiko yrittäjä edes saada tuollaista vähennystä? Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)