Aihe: Soittajan liksat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
uruttaja
17.06.2007 19:31:12
Vitun lahtari! Ei vaan, turha tuoda politiikkaa tähän mukaan. Sillä ei ole mitään tekemistä tän asian kanssa.

Ei todellakaan. Myyntimiehenä on tullut kyllä ihan oma osuus oltua, että kokemusta on tarttunut puseroon siltäkin puolelta.

Laitan tämän nyt julkisesti tähän, en ole sosiaalidemokraatti.
uruttaja
17.06.2007 19:35:52 (muokattu 17.06.2007 19:36:17)
"No joo - mutta siinä en anna periksi, että suurin osa meistä pitää myyjän katetta puolirikollisena välistävetona. "Ettei se stna ainakan mun rahoilla rikastu prkl!"

Tästä on ollut puhetta aiemminkin. Ohjelmatoimistolle kuuluu etukäteen sovittu myyntiprovisio. Jos sen suuruus on luokkaa 15-25% niin ok, mutta sitten kun niitä 15-25 prossan siivun ottajia on puolitusinaa kappaletta, niin silloin mennään sinne mun tarkoittaman kusetuksen puolelle.

Samaten kun bändikaveri kusee oman bändin miestä silmään. Esimerkiksi mulle on käynyt tässä aika vasta siten, että yksi kovapuhuja matkalaskuineen (ei ole korttia eikä autoa) sai enemmän nettona, kuin 1/5 oli bruttona.

Oliko tuo nyt tarpeeksi yksinkertaisesti ja selvästi sanottu.

Onko ihan oikeasti jonkun keikkaliksa tällä hetkellä samalla tasalla kuin vaikkapa vuonna 2000? Eihän se tietty uskon asia ole, mutta en jaksa tuohon uskoa.
isojussi
17.06.2007 23:13:16
...Laitan tämän nyt julkisesti tähän, en ole sosiaalidemokraatti.

hehe - toivottavasti joku ei ota näitä meidän kolme kohelin (sun, Martson ja mun) kaikkia mitä toisillemme lauomme ihan tosissaan. No, olis ainakin jäähyaitiossa kerrankin lihaa riittämiin.

Mutta se mitä mä ajan takaa, on että yhteiskunnan muuttuessa kenttäkin muuttuu, eikä ole esimerkiksi varaa enää niin halveksia häitä ym. yksityistilaisuuksia.

Samoin myyntiketju pitää saada "matalammaksi" ja omia toimintatapojamme muuttamalla voimme myös muuttaa ohjelmatoimistojen roolia isännästä rengiksi.

No mitä mä tarkoitan sanomalla "isännästä rengiksi"? Sitä että sekä artistit että orkesterit toimivat omina yritysysikköinään jotka maksavat tarviitaessa sovitun provision kulloisellekin keikkamyyjälle - mutta pyrkivät pääosin myymään itse itsensä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Pirkka
18.06.2007 02:02:02 (muokattu 18.06.2007 02:07:23)
No mitä mä tarkoitan sanomalla "isännästä rengiksi"? Sitä että sekä artistit että orkesterit toimivat omina yritysysikköinään jotka maksavat tarviitaessa sovitun provision kulloisellekin keikkamyyjälle - mutta pyrkivät pääosin myymään itse itsensä.

Tuo toimii ehkä sulle mutta en menisi vannomaan sen toimivan kaikkien kohdalla.

Mä oon varmaan liian sinisilmäinen ja liian vähä kusetettu mutta mun mielestä on hyvä että on olemassa ohjelmatoimisto joka hoitaa keikat, laskutukset, taellit ja laellit ja liksanmaksun (kuulostipa lapselliselta). Tottakai ottavat siitä oman provikkansa, jos välissä on useampia provikan ottajia homma kusee. Jos myy itse kaikki keikkansa niin korvaako se provikassa ansaittu "kaikki kotiappäin" raha sen ajan, energian ja puhelinlaskut etc. mitä on käyttänyt keikkojen myymiseen? Toki eri asia sitten jos nimeä on niin että se myy jo itse itseään. Myönnettäköön että olen suht vihreä tällä osastolla, mutu-pohjalta ehkä vähä mennään.

P.S Miksi halveksia häitä ym. yksityistilaisuuksia? Hyvät safkat ja useimmiten oikein ok liksakin. Mulle käy aina.
isojussi
18.06.2007 02:25:08
...Jos myy itse kaikki keikkansa niin korvaako se provikassa ansaittu "kaikki kotiappäin" raha sen ajan, energian ja puhelinlaskut etc. mitä on käyttänyt keikkojen myymiseen?

Enpä sitten tiedä niin - mä oon vaan aina tehnyt niin.

P.S Miksi halveksia häitä ym. yksityistilaisuuksia? Hyvät safkat ja useimmiten oikein ok liksakin. Mulle käy aina.

Elä muuta virka.
Pirkka
18.06.2007 02:30:20
Enpä sitten tiedä niin - mä oon vaan aina tehnyt niin.

En tietenkään siis tarkoita että siinä olisi mitn vikaa. Ite en vaan osaa sitä hommaa joten jätän suosista osaaville. Mä oon saanu käsityksen että sä myös haluat pitää kaikki langat käsissäs. Mulle toimii paremmin että roikun siinä langassa jotenkin kiinni.
Anonymous-jazz
18.06.2007 03:15:57

Onko kokemuksia siitä, että liksat tuntuu "rivi" soittajalla koko ajan polkevan paikoillaan tai pikku hiljaaaa koko ajan laskevan suhteessa aikaan, jonka keikka vie syystä, jonka myöhentyneet soittoajat aiheuttaa?

Sama homma edelleenkin kuin 70-luvulla. Jos soitat nimekäässä porukassa niin saat enemmän kuin liiton minimin. Mutta jos taas teet keikkaa marginaaliryhmään kuuluvassa tanssiorkesterissa niin liiton minimiä korkeammalle ei hinta nouse. Eihän tässä ole muusta kuin kysynnän ja tarjonnan laista kyse.
Juristi-isä pojalleen: "Tanssiorkesterin rummunlyöjä, onpa siinäkin ammatti".
isojussi
18.06.2007 07:35:41
...Eihän tässä ole muusta kuin kysynnän ja tarjonnan laista kyse.

Nimenomaan ja juuri näin.

Peruskaura = Minimi + kulut.

Plussaa sullen pläjäytän.
Ukko
18.06.2007 16:22:04

Laitan tämän nyt julkisesti tähän, en ole sosiaalidemokraatti.

Entä solisalikraatti ;)
uruttaja
18.06.2007 16:22:24
Entä solisalikraatti ;)

Sopikaa keskenään.
Ukko
18.06.2007 18:15:31

Sopikaa keskenään.

Äänestys tuotti tuloksen joka on.......solisalikraatti.
manjaana
18.06.2007 21:18:54
Äänestys tuotti tuloksen joka on.......solisalikraatti.

Taian olla melko väsy, kun en ymmärrä tein löpinöistä nyt pas....aan, en nyt tietty muutenkaan ymmärrä, nyt vielä vähemmän.. :oO
Kun sormi osoittaa kuuta, typerys katsoo sormea..
Ukko
18.06.2007 23:10:23

Taian olla melko väsy, kun en ymmärrä tein löpinöistä nyt pas....aan, en nyt tietty muutenkaan ymmärrä, nyt vielä vähemmän.. :oO

Sana solisalikraatti tule elokuvasta/kirjasta punainen viiva jossa tapahtumat sijoittuvat viime vuosisadan alkupuolille työväestön työtaistelun tiimoille. Yksikertainen mökin ukko ei osannut sanoa sosiaalidemokraatti vaan sanoi solisalikraatti. Näin helppoa se on kun sen oikein ymmärtää ;)
mack the knife
18.06.2007 23:11:24
Sana solisalikraatti tule elokuvasta/kirjasta punainen viiva jossa tapahtumat sijoittuvat viime vuosisadan alkupuolille työväestön työtaistelun tiimoille. Yksikertainen mökin ukko ei osannut sanoa sosiaalidemokraatti vaan sanoi solisalikraatti. Näin helppoa se on kun sen oikein ymmärtää ;)

Älä suutu, mä korjaan. Se sano että solisaliratti. Ei noin hienosti kuin kirjoitit.
COVS n:o 1.
manjaana
18.06.2007 23:13:39

Oolsprait... :o))
Kun sormi osoittaa kuuta, typerys katsoo sormea..
Ukko
18.06.2007 23:18:13

Älä suutu, mä korjaan. Se sano että solisaliratti. Ei noin hienosti kuin kirjoitit.

Sorry. Vuodet tekevät muistin kohdalla tepposet (ja mattiset :) sanojen kohdalla.
paice60
18.06.2007 23:58:26
Sorry. Vuodet tekevät muistin kohdalla tepposet (ja mattiset :) sanojen kohdalla.

Vuodet ja viina.
Vittu näitä hommia.
isojussi
19.06.2007 00:32:24 (muokattu 19.06.2007 00:32:35)

Oisko viä tarkemmin "solisaliraatti" - en muista varmaks?
baron
19.06.2007 04:41:36

Oisko viä tarkemmin "solisaliraatti" - en muista varmaks?

Oli se solisaliratti.

"Punaisessa viivassa Kianto yritti herätellä korpikansaa poliittiseen valveituneisuuteen. Turhaan
odotti kansa agitaattorin lupaamaa hyvinvointia selkosiin. Niistä vaaleista ei liene jäänyt mitään
muuta käteen, kuin kansan suuhun uusi sana solisaliratti."
Money for nothin' and chicks for free
poppamies
19.06.2007 07:09:09

Vai oisko peräti sosialiremukatti ?
G strings are for strippers!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)