Aihe: Agents tauolle !
1 2 3 4
pekkajau
09.10.2006 21:45:14
Mukavia muistoja ainakin mulla Topista& Agentseista 80-luvulta. Jotenkin se niiden musa sillon herätti jossain ihme horoksessa tai jossain disco-pierussa olevat ihmiset ja toi ne takasin lavoille! Siitä nosteesta hyötyi monet muutkin soittajat ja hyötyy vielä tänä päivänäkin.
Minä elän!
paice60
09.10.2006 21:45:59
Meilläkin on tauko ainakin kerran tunnissa.
Miks´ mä oon täällä?
Jari Nikkola
11.10.2006 00:32:35

Tässä vielä pumpun oma tiedote: http://personal.inet.fi/musiikki/agents/Tiedote.htm

Aikansa kutakin. Ja kyllähän homma alkoikin jo kaavoittua liiaksi jopa suht tiukasti rajatuksi konseptiksi. Kääriäistä ja Topia on turha verrata, toinen on teknisesti huipputason laulaja, toinen enemmänkin fiiliksellä/kossuvissyllä vetäjä. Hyviä molemmat mutta erilaisia.
uruttaja
11.10.2006 10:17:50
Tässä vielä pumpun oma tiedote: http://personal.inet.fi/musiikki/agents/Tiedote.htm

Aikansa kutakin. Ja kyllähän homma alkoikin jo kaavoittua liiaksi jopa suht tiukasti rajatuksi konseptiksi. Kääriäistä ja Topia on turha verrata, toinen on teknisesti huipputason laulaja, toinen enemmänkin fiiliksellä/kossuvissyllä vetäjä. Hyviä molemmat mutta erilaisia.

Vinkeet samat juuri ennen keikkataukoa.
Uppi
11.10.2006 14:02:49
Kääriäistä ja Topia on turha verrata, toinen on teknisesti huipputason laulaja, toinen enemmänkin fiiliksellä/kossuvissyllä vetäjä. Hyviä molemmat mutta erilaisia.

No Topin saa kyllä (ainakin levyllä) aika harvoin kiinni epävireisestä nuotista, eikä sen laulutekniikassa mun mielestä vikaa ole, jos sitä tarkoitit. Se laulaa älyttömän puhtaasti, ja sen äänessä on paljon enemmän substanssia ja persoonaa kuin Jorkan äänessä. Jorma on myös hyvä, mutta kuten sanoit, aika erilainen. Jormalla varmaan enempi naisfaneja ja parempi lavakarisma senkin takia, että se ei heilu siellä kännissä. Olin toissakesänä kuuntelemassa Topia eikä sen välispiikeistä saanut mitään selvää, vaikka lauloi ihan hyvin. "Eeva" meni ainakin suoraan sydämeeni. Tosin ne välispiikit on muutenkin ihan turhia.
EP
11.10.2006 14:04:48
Kyllähä tauko tekkee aina hyvvää hommassa kun hommassa, pystyypi katsomaan asioita vähän eri kantilta välillä..
KoskPaavo
11.10.2006 14:30:46
No Topin saa kyllä (ainakin levyllä) aika harvoin kiinni epävireisestä nuotista, eikä sen laulutekniikassa mun mielestä vikaa ole, jos sitä tarkoitit. Se laulaa älyttömän puhtaasti, ja sen äänessä on paljon enemmän substanssia ja persoonaa kuin Jorkan äänessä. Jorma on myös hyvä, mutta kuten sanoit, aika erilainen. Jormalla varmaan enempi naisfaneja ja parempi lavakarisma senkin takia, että se ei heilu siellä kännissä. Olin toissakesänä kuuntelemassa Topia eikä sen välispiikeistä saanut mitään selvää, vaikka lauloi ihan hyvin. "Eeva" meni ainakin suoraan sydämeeni. Tosin ne välispiikit on muutenkin ihan turhia.

Tuo eka lause pisti HOHOttamaan.
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
Ukko
11.10.2006 16:33:27

Meilläkin on tauko ainakin kerran tunnissa.

Meilläkin on duunissa kerran tunnissa tunnin tauko.
R.Syke
11.10.2006 17:59:33
Meilläkin on duunissa kerran tunnissa tunnin tauko.

Kohta elämä on pelkkää joulua ja juhannusta!
Tankero
11.10.2006 18:07:15

Niin pisti
Varmasti, vissiin.
KoskPaavo
11.10.2006 20:06:16
Niin pisti

Tuon kirjoitti "Kuvaus:_Kohtapuoleen valmis pianopedagogi." Huh huh.
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
R.Syke
11.10.2006 20:16:06 (muokattu 11.10.2006 20:17:50)

HOHOtustauko. Taukomusiikkina naurava kulkuri?

Älkääpäs, kuulkaapas, hohottakoes Topille, Jormalle eikä Akentsille.

Akents on oikeaa musiikkia.
huihai
11.10.2006 20:40:12
Veikkaukseni on seuraavansisältöinen:

Solisti pyrkii enempi soolouralle.

Muistelen edellistä solistinvaihtoa, johon liittyi myös pitkä keikkatauko.

Kitaristi jatkaa Agentsia kunnes löytää uuden pystön.

Oma veikkaukseni:
Agents palaa keväthangille tunturiin ja homma jatkuu normaalisti. Alkava vuodenaika ei ole keikkamuusikoille mieluisinta aikaa ku on pimeää ja sataa lunta ja vettä ja räntää ja tiet on liukkaat jne. Nyt bändit tauolle jos on varaa jäädä.
ahvenonkala
13.10.2006 11:56:25

Pojat, pojat elekee tapelko onko Topi vai Jorkka parempi. Asiahan on ainakin minun mielestä näin että Agents on sama vanha Agents kuin parikymmentä vuotta sitten, solistit on vaan siinä lavan eessä vaihtunut.

Minun sinäänsä huono kommentoida kun en ole iästäni johtuen "Topi Sorsakoski & Agents":ia nähnyt koskaan livenä. Topin olen nähnyt soolo keikalla joskus 90-luvun lopussa Nivalan Tuiskulassa, tällöin olin tosin aikamoinen heviteini että ei paljon tanssimusiikki silloin vielä sytyttänyt. Topi oli yllätys yllätys hirveässä kännissä ja lauloi vain muutaman biisin jonka jälkeen jätti orkan tanssittamaan kansaa.

Olen nyt 5-6 kesää käynyt tämän "Agents & Jorma Kääriäinen"-kokoonpanon keikoilla, ja ihan hyvin se Jorkka on koko keikan jaksanut vetää, tosin kunhan on vain saanut paidan vaihtaa kerran tai kaksi.

Kyllä minua vähän itketti kun huomasin, että Tavastialla (30.05.2005) oli Agentsit soitellut Topin kanssa, ainakin kuvista päätellen. Sen kun olis nähnyt, koska täytyy myöntää, että mullekkin kyllä iskee nuo Topin aikaiset levytykset kovemmin.
Kun näyttää muutkin käyttävän tässä biisin sanoja niin miksi en minäkin. Valintani on A.W.n tekstejä: "somebody told me to shit on the wing"
lvis
13.10.2006 13:16:06

"Välillä pitää pysähtyä, että pääsis eteenpäin. Agents Is Pause", kiteyttää Esa Pulliainen.

Kysymys: Mitä Matti teki kun Teppo kuoli?
Vastaus: Soololevyn.

Tuossa tiedotteessahan EP vilautti jo seuraavan Agentsin levyn nimenkin, "Agents Is Pause". (Vitsi.) Se, millä kokoonpanolla se tehdään, onkin sitten jo toinen juttu.

Jaa, tai sitten ei. Esalla tais vaan tulla mitta täyteen.

Olimiten oli, kova bändi on Agents ollut, niin Kääriäisen kuin Sorsakoskenkin aikaan. Ja Esahan on aina ollut kova jätkä, ei siitä pääse mihinkään. Toivottavasti ei mies ole hommaansa niin kyllästynyt että kitaransa myy. Hui, ajatuskin karmii.
Humppaava Hieno Kaveri
MICKAH89
13.10.2006 13:17:39
Mulla vain ei oikeen mene päähän tuo teidön jankutus tuosta että biisit ei vaihdu! SE on AIVAN SAMA minkä pändin keikalle menee.. Yölintu,taivalkunta beat, topi sorsakoski ja kulkukoirat! olen jokasta käyny ainaki 4 kertaa ja eipä niilläkään sen paremmin ne biisit vaihdu! Jos mennään Agentsin keikalle niin siellä kuunnellaan agentsin kuulusimpia biisejä! Niitä mitä yleensä ne jotka ei ole ennen käyny haluaa kuulla... Mutta siinä olen yhtä mieltä että komppikitaristi pitäs saada agentseille. Jorman komppi ei kuulu muuten ku konserttikeikalla siinä akustisessa osuudessa. Ei minulla ole Jormaa vastaan mitään... TOpi oli ja meni. Pojat oli sillon nuoria ja meno oli eri se on hyväksyttävä eikä aina valitettava siitä. Tämä on minun näkemys asiasta.
johnsmith1
13.10.2006 22:26:46 (muokattu 13.10.2006 22:57:44)
Mikä puudutti agentit? Mielestäni rytmiryhmä, tai sen käyttötapa. Mistä näitä tietää,
ja miksi jonkun bändin pitäisi ylipäätään kestää yli aikansa. Hyvä lähteä tauolle kun homma vielä toimii.
isojussi
14.10.2006 00:06:03 (muokattu 14.10.2006 00:27:41)
No Topin saa kyllä (ainakin levyllä) aika harvoin kiinni epävireisestä nuotista,....

**** Ei sittenkään mitn. Olkoon. *****
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
jykke65
14.10.2006 00:23:47

Asiasta mitään ymmärtämättä. (tai ehkä sittenkin) Sanoisin että eiköhän Agents ja Pulliainen ole aika hienolla tavalla edistänyt suomalaista tanssikulttuuria juuri sen pahimpaan lama aikaan (ja paljon sitä ennen) ja siten luonut paljon keikkatilaisuuksia muille bändeille jotka ottamalla esikuvaa kyseisestä bändistä ovat saaneet mahdollisuuden käydä lavoilla tms tilaisuuksissa kuullostaen "Agents" kopioilta, mutta kuitenkin yleisön odotukset täyttäen. Pitkä ura sallii tauot, ehkä jos motivaatio palaa saadaan joskus tulevaisuudessa nauttia taas uudesta Agents soundista? Toivottavasti.
Hard Hump Halleluja!! Eller hur???
Sertzo S
14.10.2006 08:25:30
Asiasta mitään ymmärtämättä. (tai ehkä sittenkin) Sanoisin että eiköhän Agents ja Pulliainen ole aika hienolla tavalla edistänyt suomalaista tanssikulttuuria juuri sen pahimpaan lama aikaan (ja paljon sitä ennen) ja siten luonut paljon keikkatilaisuuksia muille bändeille jotka ottamalla esikuvaa kyseisestä bändistä ovat saaneet mahdollisuuden käydä lavoilla tms tilaisuuksissa kuullostaen "Agents" kopioilta, mutta kuitenkin yleisön odotukset täyttäen. Pitkä ura sallii tauot, ehkä jos motivaatio palaa saadaan joskus tulevaisuudessa nauttia taas uudesta Agents soundista? Toivottavasti.

Juu, juu! Kyllä pojat ovat saaneet paljon hyvää aikaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)