Aihe: Bänditovereista
1 2 3 4 510 11 12 13 14
riff
27.09.2006 22:33:19
Kuin myös mitat täyttäviä laulavia basisteja ei tahdo patelan seudulta löytyä.

Sinäpä sen sanoit! Laulavia. Ja muitakin kuin basisteja, niitä aina tarvitaan.
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
Martso
27.09.2006 22:34:24
Sinäpä sen sanoit! Laulavia. Ja muitakin kuin basisteja, niitä aina tarvitaan.

Tämä se on ongelma näköjään kaikkialla. Meiänki ptäis löytää uus, ku vanha laittaa sechterinsä roikkumaan naulaan vuoden vaihteessa.
tiukkapipo
27.09.2006 22:35:33
Eikös se tanssimusiikkibändissä ole kuitenkin pienin paha jos kitaristi on se heikoin lenkki, verraten tilanteeseen jossa basisti, rumpali tai laulusolisti olisi selvästi muita heikompi?
riff
27.09.2006 22:37:40
Eikös se tanssimusiikkibändissä ole kuitenkin pienin paha jos kitaristi on se heikoin lenkki, verraten tilanteeseen jossa basisti, rumpali tai laulusolisti olisi selvästi muita heikompi?

Asoita voi vatvoa just miten päin haluaa. HOHO! Yhtä monta mahdollisuutta kuin voittaa lotossa;-)
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
Tankero
27.09.2006 22:39:49

Minusta pienempi paha on heikko basisti. Siis yleisön kannalta. Turakaiset ei kuule, jos basistilla suttaa, mutta tod näk huomaavat, jos kitaristilla ei taitu.
Varmasti, vissiin.
mack the knife
27.09.2006 22:45:45
Minusta pienempi paha on heikko basisti. Siis yleisön kannalta. Turakaiset ei kuule, jos basistilla suttaa, mutta tod näk huomaavat, jos kitaristilla ei taitu.

Ei ne huomaa mistään soittimesta mitään. Pääasia että lauletaan suu korvissa sen näköisenä että on helevetin hauskaa.
Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo...
baron
27.09.2006 22:49:10

Ei ne huomaa mistään soittimesta mitään. Pääasia että lauletaan suu korvissa sen näköisenä että on helevetin hauskaa.

Jos puhutaan humppabändistä, ne huomaa, miltä bändi näyttää, onko volyymi sopiva ja soittaako ne niitä tanssipiisejä, joita on aina totuttu tanssimaan ja halutaan edelleen tanssia.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Tankero
27.09.2006 22:54:23
Jos puhutaan humppabändistä, ne huomaa, miltä bändi näyttää, onko volyymi sopiva ja soittaako ne niitä tanssipiisejä, joita on aina totuttu tanssimaan ja halutaan edelleen tanssia.

Ootta Mäkin kans oikeastaan molemmat oikeassa, paitsi, että ei ne turkaiset minun kokemuksen mukaan kyllä hirveesti välitä miltä bändi näyttää.
Paitsi kerran, kun oltiin keikalla viis päivää kitaristin kuoleman jälkeen, yks muija tuli jäkättään, että hiukan iloisempaa ilmettä.
Varmasti, vissiin.
baron
27.09.2006 22:56:10

miltä bändi näyttää.

Millä sä luulet mun keikkoja saavan?
Me satsataan siihen, mitä me osataan:-)
Tankero
27.09.2006 22:58:20
Millä sä luulet mun keikkoja saavan?
Me satsataan siihen, mitä me osataan:-)

Me ei satsata mihinkään. Lyödään humppaa vaan.
Varmasti, vissiin.
pekkajau
27.09.2006 23:36:35 (muokattu 27.09.2006 23:47:34)
Minä olen molempia!
Ei mulle tarvitse taputtaa...olen talon väkeä!
pekkajau
27.09.2006 23:51:17 (muokattu 27.09.2006 23:57:23)
Aikoinaan 80-luvulla "pääsin" koesoittoon yhteen "orkesteriin" ja piti vetää kuulema "Eurooppa" "santana"-soundilla. Huvitti pikkusen kun pojilla oli ihan vika soinnut koko biisin ajan ja sitten ne meni "koesoiton" jälkeen kabinettiin pitämään palaveria!
Ei mulle tarvitse taputtaa...olen talon väkeä!
baron
28.09.2006 00:01:05 (muokattu 28.09.2006 00:02:08)

Mä en oo vielä koskaan onnistunut pääsemään koesoittoon, mut diskataan aina ennen sitä.
Mut kaikenlaista piipertäjää on kuitenkin käynyt koesoitossa mun bändiin:
1. Kitaristi, jolla oli valmiit settilistat mukana, se oli valmistautunut alkamaan meidän liideriksi ja muuttamaan meidän ohjelmiston täysin.
2. Klarinetisti, joka polki jalalla tahtia lattiaan niin kovalla äänellä että peitti melkein koko muun bändin. Se vaan, että se soitti eri tahdissa kun polki jalkaa ja lisäksi kumpikaan tahti ei ollut sama kuin muun bändin.
Kuulapää
28.09.2006 00:29:47
Jäi hieman epäselväksi, oliko otsikko suunnattu nimenomaan kitaristeihin vai yleensä.

En tarkota pelkästään kitaristeja, vaan soittajia yleensä - koska tiedän hyviä kitaristeja olevan kentällä. Lähinnä mua ihmetyttää se, että miten se voi olla aina saman soittimen kolaaja joka v -käyrää nostattaa. Puhuin tossa aiheesta yhen kaverin kans, sillä myös rumpaleitten kanssa käyny samalla tavalla. Mutta näillä keikkamäärillä mitä tässä tehään, on kuitenki loppupeleissä suurin merkitys henkilökemialla ja sillä, että jokainen hoitaa hommansa. Niin kauan ku ne asiat on kunnossa, meininki toimii. "Huonoa soittotaitoa" ku voi mun mielestä aina korvata bändissä hoitamalla vähän enemmän niitä ei soittotaitoon liittyviä asioita. Ostaa vaikka auton ja kamat. Tai tekee arrit...
Eikö sitä balanssia saa pienemmälle?
Sertzo S
28.09.2006 08:08:30 (muokattu 28.09.2006 08:10:05)
Missä ne ovat nuo Ogelin -vai mikä se on nykyään- kouluttamat osaavat muusikot, oli sitten kysymys mistä soittimista tahansa. Eikö humpansoitto kiinnosta?
Lähtökohdat ja valmiudet ovat varmasti hyvät heillä ja rutiini tulee sitten kentällä.
half
28.09.2006 08:16:35
Mä en oo vielä koskaan onnistunut pääsemään koesoittoon, mut diskataan aina ennen sitä.
Mut kaikenlaista piipertäjää on kuitenkin käynyt koesoitossa mun bändiin:
1. Kitaristi, jolla oli valmiit settilistat mukana, se oli valmistautunut alkamaan meidän liideriksi ja muuttamaan meidän ohjelmiston täysin.
2. Klarinetisti, joka polki jalalla tahtia lattiaan niin kovalla äänellä että peitti melkein koko muun bändin. Se vaan, että se soitti eri tahdissa kun polki jalkaa ja lisäksi kumpikaan tahti ei ollut sama kuin muun bändin.

Hyvät soittaa bändissä tai ovat niin kovia, että revitään mukaan tuuraamaan tai vahvistukseksi. Jos haluat jätkiä bändiin, sun on napattava ne jostain ryhmästä.
Sertzo S
28.09.2006 08:17:53
Hyvät soittaa bändissä tai ovat niin kovia, että revitään mukaan tuuraamaan tai vahvistukseksi. Jos haluat jätkiä bändiin, sun on napattava ne jostain ryhmästä.

Näitä kosintoja on aikoinaan tehtykin ja onnistuttu. ;)
Riksteri
28.09.2006 10:07:11

Mistäköhän tuo johtuu? Ovatko ihmiset niin epämusikaalisia, tyhmiä, välinpitämättömiä , turtuneita tms. kiinnittämään huomiota orkesterin olemukseen? Mielestäni noin 90% ihmisistä ei tanssi musiikin tahdissa rytmimusiikkia vaan heillä on kaikilla oma tahtinsa.
Tahdin tärkein sävel on sen alussa, ja kaikkien muiden sävelten vaikutus riippuu niiden sijainnista. Asiaa voi havainnollistaa toistamalla ääneen seuraavia tavuja: hum-pa-pa-hum-pa-pa ...
v_m_kangas
28.09.2006 10:32:46

Mielestäni noin 90% ihmisistä ei tanssi musiikin tahdissa rytmimusiikkia vaan heillä on kaikilla oma tahtinsa.

Sanojen tahtiinhan sitä tanssitaan.

Vai onko se sitten niin taiteellista? Kun katsoo modernia tanssia tyyliin Uotinen, ei siitä paljon yhteyksiä löydä musiikin ja tanssin rytmistä. Ehkäpä siinä tanssitaan sitä musiikin aiheuttamaa tunnelmaa tjsp.
Humppaa tai soita humppaa
M.i.k.key
28.09.2006 11:11:41
Missä ne ovat nuo Ogelin -vai mikä se on nykyään- kouluttamat osaavat muusikot, oli sitten kysymys mistä soittimista tahansa. Eikö humpansoitto kiinnosta?
Lähtökohdat ja valmiudet ovat varmasti hyvät heillä ja rutiini tulee sitten kentällä.

Isot on kentät...
Olet kyllä itseäsi täynnä nakkisormi, taittuukohan niin komeasti kun joka paikassa leuhkit! HOHO ashole kotitarvekiipparisti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)