half 12.07.2006 12:50:46 | |
---|
Huh huh, 2 setillistä biisejä hanurista.... ei jaksais kuunnella! Ei, mutta sinänsä hyvä idea. Saadaan lavoilla väki pihalle ja makkara / kahvi / kalja yms. kauppa käy. 20 % bändille aitoon Liimataishenkeen. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
Jonte 13.07.2006 11:55:10 | |
---|
Ei, mutta sinänsä hyvä idea. Saadaan lavoilla väki pihalle ja makkara / kahvi / kalja yms. kauppa käy. 20 % bändille aitoon Liimataishenkeen. Liikeajatus tälle: aloitussetti voi olla haitarimusiikkia, ennen kuin yleisö tulee enemmälti juovuksiin, ja toinen hätävarana jos setit loppuu. Meidän kun pitää soitella nuorisolle, keski-ikäisille ja eläkeläisille. Eläkeläisetkin muuten työllistävät tanssibändejä aika hyvin. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
jeppeq 13.07.2006 16:07:26 (muokattu 13.07.2006 16:07:49) | |
---|
Eläkeläisetkin muuten työllistävät tanssibändejä aika hyvin Yleensähän noitten pileissä soittaa "omista joukoista" jokin haitaristipaavo ja viuluniekka ja jos on bändi, halvalla ainakin pitää soittaa. Kertokaa jos tilanne on muuttunut noin 20v takaisesta ? Valehtelisin jos väittäisin |
Sertzo S 13.07.2006 16:12:11 (muokattu 13.07.2006 16:13:03) | |
---|
Yleensähän noitten pileissä soittaa "omista joukoista" jokin haitaristipaavo ja viuluniekka ja jos on bändi, halvalla ainakin pitää soittaa. Kertokaa jos tilanne on muuttunut noin 20v takaisesta ? Ei ole! Savonlinnassa sama haitaripaavo vetää pääosin nuo eläketilut ja paikkakuntalaisena alkuasukkaana pitänyt markkinat itsellään luullakseni halvalla ja pimeästi. Muusikkojen liiton miehiä. Ilkeästi sanottu, mutta siihen on syynsä. |
KoskPaavo 13.07.2006 17:21:41 | |
---|
Ei ole! Savonlinnassa sama haitaripaavo vetää pääosin nuo eläketilut ja paikkakuntalaisena alkuasukkaana pitänyt markkinat itsellään luullakseni halvalla ja pimeästi. Muusikkojen liiton miehiä. Ilkeästi sanottu, mutta siihen on syynsä. Itsellänikin on ollut visiona joskus tulevaisuudessa noita vedellä,löytäisipä vielä jostain "Kissalan Aapelin" klaneetteineen kaveriksi.Kovin halvalla en tuohon(kaan) haluaisi mennä, vaikka nää eläkeläiskeikat ovatkin vain pari-kolmetuntisia. Taidanpa tuon S-linnan haitari-Voldemarin tunteakin. Ilkeästi saa sanoa jos syytä on. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
WanhaWetäjä 13.07.2006 21:55:04 | |
---|
Itsellänikin on ollut visiona joskus tulevaisuudessa noita vedellä,löytäisipä vielä jostain "Kissalan Aapelin" klaneetteineen kaveriksi.Kovin halvalla en tuohon(kaan) haluaisi mennä, vaikka nää eläkeläiskeikat ovatkin vain pari-kolmetuntisia. Taidanpa tuon S-linnan haitari-Voldemarin tunteakin. Ilkeästi saa sanoa jos syytä on. Joo...taidan mäkin tuntea!Kerran vedin yhen laivapätkän s-linnalaisen kurtistin kaa,soitti myös kotiurkua silloin hän,valitettavasti;-) Vois olla sama kaveri,etunimeä en viitsi sanoa mutta se on vastakohta tappiolle,HOHO! Ostan Casion kun täytän 50v... |
isojussi 13.07.2006 22:28:27 | |
---|
...Vois olla sama kaveri,etunimeä en viitsi sanoa mutta se on vastakohta tappiolle,HOHO! Ystävänpäivä? Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
KoskPaavo 13.07.2006 23:43:33 | |
---|
Joo...taidan mäkin tuntea!Kerran vedin yhen laivapätkän s-linnalaisen kurtistin kaa,soitti myös kotiurkua silloin hän,valitettavasti;-) Vois olla sama kaveri,etunimeä en viitsi sanoa mutta se on vastakohta tappiolle,HOHO! No sehän se on. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Jonte 14.07.2006 14:53:12 | |
---|
Yleensähän noitten pileissä soittaa "omista joukoista" jokin haitaristipaavo ja viuluniekka ja jos on bändi, halvalla ainakin pitää soittaa. Kertokaa jos tilanne on muuttunut noin 20v takaisesta ? Ollaan kyllä joku kerta käyty eläkeläisten bileissä. Palkkio tietysti oli mitä oli. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
baron 14.07.2006 15:38:55 | |
---|
Ollaan kyllä joku kerta käyty eläkeläisten bileissä. Palkkio tietysti oli mitä oli. Tä? Mä oon saanut elämäni parhaan liksan eläkeläisbileistä. Tarttee vähän valkata, mitä eläkeläisiä! There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Jonte 17.07.2006 07:46:28 | |
---|
Tä? Mä oon saanut elämäni parhaan liksan eläkeläisbileistä. Tarttee vähän valkata, mitä eläkeläisiä! No ei ainakaan Bahamasaarilla olla käyty rikkaiden amerikkalaisten ja uusrikkaiden venäläisten eläkeläisten bileissä vetämässä. Ylihuomennakin on eläkeläiskeikka, torisoitto, pienessä koillis-savolaisessa kunnassa. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
paice60 17.07.2006 15:29:15 | |
---|
Oltiin Lauantaina häissä soittamassa ja siellä oli kunnon meininki. Aina tauolla morsiamen isä sanoi että jaaha soittajat sahdille ja mehän mentiin. Saatiin vielä lopuksi votkaa matkaevääksi. Olin aika soosissa kun tulin kotiin vai tulinko? Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
R.Syke 17.07.2006 15:45:21 | |
---|
Olin aika soosissa kun tulin kotiin vai tulinko? No, prh, hyvä kysymys, keuhksprh. Yks tyttö sano kerran jossakin kauan sitten: -Isä käski minun olla hyvä tyttö. Olinko minä? |
Ukko 17.07.2006 16:23:21 | |
---|
Olin aika soosissa kun tulin kotiin vai tulinko? Ei liene kovinkaan tavatonta :/ |
Lennu 17.07.2006 19:40:56 | |
---|
Oltiin Lauantaina häissä soittamassa ja siellä oli kunnon meininki. Aina tauolla morsiamen isä sanoi että jaaha soittajat sahdille ja mehän mentiin. Saatiin vielä lopuksi votkaa matkaevääksi. Olin aika soosissa kun tulin kotiin vai tulinko? Kyllä hääkeikoilla pitää viinaa vetää. Lauantaina sattui polttariporukka vastaan, jossa sulhanen oli hassusti pukeutunu ja myi kaikennäkösiä koiranluita ja kortsuja ynnä muuta. Ostin vitosella setin ja kysyin missä on häät. Kysyin sitten, että pääseekö samalla hinnalla bileisiin. "emmä oikee tiiä". Sanoin että no mä tuun sinne kuitenkin, varatkaa kaljaa päkkärille. Lupas varata. |
jjussila 17.07.2006 22:41:59 | |
---|
Oltiin Lauantaina häissä soittamassa ja siellä oli kunnon meininki. Aina tauolla morsiamen isä sanoi että jaaha soittajat sahdille ja mehän mentiin. Saatiin vielä lopuksi votkaa matkaevääksi. Olin aika soosissa kun tulin kotiin vai tulinko? Teimme myös lauantaina kesän ainoan hääkeikan (jos omiani ei lasketa). Puitteet olivat jos ei muuta, niin ainakin hyvin erikoiset: pihaan suuren männyn ympärille oli rakennettu melkoinen taidonnäyte pressuista ja muusta tilipehööristä: 350 neliön "teltta". Tanssilattia oli rakennettu levyistä, ettei maapohjalla tarvinnut laittaa jalalla koreasti. Booliakin olisi saanut niin mmar perkuleesti, mutta omalla autolla liikkuminen esti iloliemen käytön. Tosta sahdista tuli mieleen eräät häät jotka soitimme Treella joskus vuonna x: sahtia oli tarjolla saavi tolkulla, ja kun makuun pääsi, niin ei loppua näkynyt. Samoin lätiäisiksi saimme pullon votkua, jonka tirpasimme taskulämpimänä kotimatkan aikana: harvoin olen ollut niin saaterin sairas, kuin sen kuurin jälkeen.... ... ja kyllä jämpti on näin!?.. |
Aune 18.07.2006 12:12:05 | |
---|
Tä? Mä oon saanut elämäni parhaan liksan eläkeläisbileistä. Tarttee vähän valkata, mitä eläkeläisiä! Mitähän viiden vuoden päästä eläkeläisbileissä vedetään? Ensimmäinen rollarisukupolvihan eläköityy viiden vuoden sisällä, jos ei ole jo eläköitynyt. Loppuu haitaristeilta hommat tyystin. Ja joo, joo, tiedän "sehän on hyvä juttu" ja "jo oli aikakin" ja niin päin pois. The Kurtisaani. |
KoskPaavo 18.07.2006 20:15:58 | |
---|
Mitähän viiden vuoden päästä eläkeläisbileissä vedetään? Ensimmäinen rollarisukupolvihan eläköityy viiden vuoden sisällä, jos ei ole jo eläköitynyt. Loppuu haitaristeilta hommat tyystin. Ja joo, joo, tiedän "sehän on hyvä juttu" ja "jo oli aikakin" ja niin päin pois. Mulla on työn alla Vesterisen "Laivaston tanssiaiset", hieno merimiesvalssi, sävelletty varmaan joskus 1930-luvun lopulla, mulle se on uus kappale aatelkoot muut mitä tykkäävät. Naapurin papalta sain spritekossua kun kävin esittämässä. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Aune 24.07.2006 10:18:54 | |
---|
Mulla on työn alla Vesterisen "Laivaston tanssiaiset", hieno merimiesvalssi, sävelletty varmaan joskus 1930-luvun lopulla, mulle se on uus kappale aatelkoot muut mitä tykkäävät. Naapurin papalta sain spritekossua kun kävin esittämässä. Minun viihde/tanssimusiikkiaikani sijoittui ihan oikeasti ikäkauteen 11-14 vee, laivaston tanssiaisia muistan niin ikään soittaneeni tuolloin lähes kaksi vuosikymmentä sitten. Silloin ei vielä saanut muuta kuin keltaista jaffaa.. Voisi tietysti kokeilla, mikä olisi saldo tänä päivänä jos vielä löytäisi nuotin jostain ja oppisi soittamaankin sen. Haitarillakin pitää nykyään vetää aivan ihmejuttuja, että yleisölle kelpaa, esimerkkinä vaikka tuo tämänkesäinen keltainen harmonikka. The Kurtisaani. |
KoskPaavo 24.07.2006 10:40:39 | |
---|
Minun viihde/tanssimusiikkiaikani sijoittui ihan oikeasti ikäkauteen 11-14 vee, laivaston tanssiaisia muistan niin ikään soittaneeni tuolloin lähes kaksi vuosikymmentä sitten. Silloin ei vielä saanut muuta kuin keltaista jaffaa.. Voisi tietysti kokeilla, mikä olisi saldo tänä päivänä jos vielä löytäisi nuotin jostain ja oppisi soittamaankin sen. Haitarillakin pitää nykyään vetää aivan ihmejuttuja, että yleisölle kelpaa, esimerkkinä vaikka tuo tämänkesäinen keltainen harmonikka. Yleisön makua ei koskaan pysty aliarvioimaan, ens vuonna joku Ikaalisissa vetää Sepi Kumpulaista, Mä voin tuon Vesterisen "In the Navy"n sulle lainata, Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |