rahvas 15.06.2006 09:11:03 | |
---|
Hyvä hyvä! Aika kattava lista. Vaikka ilmeisestihän noissa tempoissa ei ihan yhtä oikeata totuutta ole. Perus-Turakainen tykkää aivan erilaisista nopeuksista kuin ne jotka tanssii tätien kanssa televisiossa. Ja kilpatanssijoilla on sitten taas ihan eri tempot... Ja aika moni basic-pyörijä oikoo kuitenkin tyylejä tanssimalla samban humppana, bequinen tangona jne. Tai näin minulle on kerrottu. Itse en hallitse kuin valssin perusaskelluksen. Basitsi |
KoskPaavo 15.06.2006 09:30:23 | |
---|
Mä osaan valssin selvinpäin vain yhteen suuntaan , mutta hirveässä juumassa menee toisinkin päin vaivattomasti. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
baron 15.06.2006 09:32:01 | |
---|
Mä osaan valssin selvinpäin vain yhteen suuntaan , mutta hirveässä juumassa menee toisinkin päin vaivattomasti. Lasketaanko se kol-kaa-yk-si??? There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
AnselmiMaa 15.06.2006 09:39:27 | |
---|
Lasketaanko se kol-kaa-yk-si??? Meitin runpali laski "Ranatakoivun alla"-valssin yy-kaa-koo-nee.. Finessä oltiin kuitenkin samaan aikaan koko sakki. Ittestään tykkääminen ei oo heikkous. |
R.Syke 15.06.2006 09:59:20 (muokattu 15.06.2006 09:59:51) | |
---|
Mä osaan valssin selvinpäin vain yhteen suuntaan , mutta hirveässä juumassa menee toisinkin päin vaivattomasti. Juups. Ne vaihtoaskelet, joista vaimo aina huomauttaa, on mulle kans ylipääsemätön paikka. Sitten pienessä hiivassa, ylimielinen hymy huulilla, kaikki sujuu. |
baron 15.06.2006 11:29:48 | |
---|
Juups. Ne vaihtoaskelet, joista vaimo aina huomauttaa, on mulle kans ylipääsemätön paikka. Sitten pienessä hiivassa, ylimielinen hymy huulilla, kaikki sujuu. Mä sain yhdeltä tanssi.net kirjoittajalta kirjekurssin vaihtoaskelista ja kun ensi kerran yritin soveltaa käytäntöön, saimme paheksuvia silmäyksiä muulta jengiltä, että hetkessä juoneet itsemme niin känniin, että emme ole pysyä pystyssä! There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Musiikkia korville 15.06.2006 11:53:07 | |
---|
"harvoin oli lystiä kun pojat oli siellä" Meiltäpäs on tuonne 12 km. Meiltäpäs 27. ...ja tätä mieltä on MK. |
DVD 15.06.2006 23:39:18 | |
---|
Meiltä onneksi riittävän kaukana. |
Aune 16.06.2006 10:51:47 | |
---|
Jokainen tietää mitä yhteistä on Vesivehmaan jenkalla ja ydinpommilla? Jos joku ei vielä, niin voin kertoa. The Kurtisaani. |
R.Syke 16.06.2006 11:03:23 | |
---|
Jokainen tietää mitä yhteistä on Vesivehmaan jenkalla ja ydinpommilla? Jos joku ei vielä, niin voin kertoa. Hou, jonkun verran aikaa on ed. jenkan räjäyttämisestä, mutta silloin: Siinä valitettavasti meni nuoret sekä vanhat saman lailla... |
uruttaja 16.06.2006 11:04:43 | |
---|
Jokainen tietää mitä yhteistä on Vesivehmaan jenkalla ja ydinpommilla? Jos joku ei vielä, niin voin kertoa. Vesivehmaan jenkkaa soitetaan haitarilla ja sen voi ampua ydinpommilla??? |
R.Syke 16.06.2006 11:10:16 (muokattu 16.06.2006 11:11:08) | |
---|
Vesivehmaan jenkkaa soitetaan haitarilla ja sen voi ampua ydinpommilla??? Haitaristin? Ei kai. Tää on laulujenkka ;) |
KoskPaavo 16.06.2006 11:15:13 | |
---|
Jokainen tietää mitä yhteistä on Vesivehmaan jenkalla ja ydinpommilla? Jos joku ei vielä, niin voin kertoa. Ko. jenkan säveltäjä Yrjö Saarnio päästi niin pahan peräilman että kansaa lakosi kuin Nagasakissa. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
R.Syke 16.06.2006 11:22:59 | |
---|
Ko. jenkan säveltäjä Yrjö Saarnio päästi niin pahan peräilman että kansaa lakosi kuin Nagasakissa. Niin, ja olisko itse asiassa koko ydinpommin kehittely lähtenyt tästä liikkeelle? |
Aune 16.06.2006 11:25:33 | |
---|
Vesivehmaan jenkkaa soitetaan haitarilla ja sen voi ampua ydinpommilla??? Hahahaa. Kasku-Uruttaja, tuo irvileukojen isä. The Kurtisaani. |
R.Syke 16.06.2006 11:33:19 (muokattu 16.06.2006 11:33:50) | |
---|
Hahahaa. Kasku-Uruttaja, tuo irvileukojen isä. Panomiehiä. Panomiehiä. Ilmankos ympäri Suomea on niin paljon irvileukoja. |
KoskPaavo 16.06.2006 11:48:47 | |
---|
Niin, ja olisko itse asiassa koko ydinpommin kehittely lähtenyt tästä liikkeelle? Itse asiassa tuo pommi tais räjähtää aikaisemmin kuin Ykä tuon jenkan teki, kuitenkin tästä Asikkalan sahdista saa mujakat suolikaasut. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Rumpf 16.06.2006 12:04:40 | |
---|
Tempot on kyllä aika hyvin kohdillaan tuossa listassa! Itselläni heräsi tosin kummastus siitä, että joillekin tyyleille olisi paremoi antaa joku vaihteluväli. Esim listassa on: Jivefox (shuffle) 164. Eipä ole bändin eikä tanssijoiden kannalta hyvä, jos bändi soittaa illassa vaikka kolme paria ko tyyliä ja kaikki nopeudella 164. Huomattavasti parempi olisi, jos nuo parit olisivat tempoiltaan vaikka esim 144, 164 ja 172. Tällöin tempot palvelisivat suurempaa joukkoa tanssijoita. Joihinkin tyyleihin noin suuret tempon vaihtelut eivät taas sovi alkuunkaan, esim chacha, joka muuten oli tuossa taulukossa lavoille aika lailla liian nopea (120). Perusharrastajalle lavojen tungokseen 110 ja allekin on huomattavasti parempi. Tällöin myös saadaan suurempi osa tanssijoista nauttimaan chachaasta "Soittajat kahville.... ja rumpali myös....." |
Musiikkia korville 16.06.2006 12:12:33 | |
---|
Tempot on kyllä aika hyvin kohdillaan tuossa listassa! Itselläni heräsi tosin kummastus siitä, että joillekin tyyleille olisi paremoi antaa joku vaihteluväli. Esim listassa on: Jivefox (shuffle) 164. Eipä ole bändin eikä tanssijoiden kannalta hyvä, jos bändi soittaa illassa vaikka kolme paria ko tyyliä ja kaikki nopeudella 164. Huomattavasti parempi olisi, jos nuo parit olisivat tempoiltaan vaikka esim 144, 164 ja 172. Tällöin tempot palvelisivat suurempaa joukkoa tanssijoita. Joihinkin tyyleihin noin suuret tempon vaihtelut eivät taas sovi alkuunkaan, esim chacha, joka muuten oli tuossa taulukossa lavoille aika lailla liian nopea (120). Perusharrastajalle lavojen tungokseen 110 ja allekin on huomattavasti parempi. Tällöin myös saadaan suurempi osa tanssijoista nauttimaan chachaasta Nuo onkin ohjeellisia tempoja. Voisi sanoa jopa että keskiarvoja. Kappaleen tempo ei saa määräytyä minkään taulukon mukaan. Etenkin jos kyseessä on laulukappale, täytyy tempo olla sellainen, että kappale on hyvä laulaa. Muutenkin kappaleen tunnelma, ym tekijät ratkaisee hyvin paljon. ...ja tätä mieltä on MK. |
paice60 16.06.2006 13:58:26 | |
---|
Nuo onkin ohjeellisia tempoja. Voisi sanoa jopa että keskiarvoja. Kappaleen tempo ei saa määräytyä minkään taulukon mukaan. Etenkin jos kyseessä on laulukappale, täytyy tempo olla sellainen, että kappale on hyvä laulaa. Muutenkin kappaleen tunnelma, ym tekijät ratkaisee hyvin paljon. Hyvin sanottu. Ei niihin tempoihin saa liikaa kattella metronomia. Kyllä se täytyy tulla sieltä selkärangasta. Tilanteen mukaan ne temmot täytyy katsoa. Eri paikoissa eri temmot, tanssijoiden mukaan. Nuoremmille reippaammat ja vanhemmille hitaammat. Ammattitanssijat on asia erikseen. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |