DVD 24.04.2006 21:25:42 | |
---|
Jos instruna vetää niin pitää olla korkeatasoista ja hyvin sovitettua. Se että joku vetää koko kappaleen jollain helevetin haitarilla tai peräti kiippareilla ei riitä. Sellainen on perseestä. Jos instrumenttaali kapale on riitävän mielenkiintoinen, vaihtelevasti ja hyvin sovitettu ja vielä lisäksi hyvin soitettu niin instruja kuuntelee enemmin kuin keskinkertaista laulajaa. Varsinkin lattareita sopii esittää instruna. Toki vaati sen että on kaikki hilipetöörit, lyömäaseet ja kilkuttimet. Ei siitä muuten tuu mitään. |
baron 24.04.2006 21:39:00 | |
---|
Jos instruna vetää niin pitää olla korkeatasoista ja hyvin sovitettua. Se että joku vetää koko kappaleen jollain helevetin haitarilla tai peräti kiippareilla ei riitä. Sellainen on perseestä. Jos instrumenttaali kapale on riitävän mielenkiintoinen, vaihtelevasti ja hyvin sovitettu ja vielä lisäksi hyvin soitettu niin instruja kuuntelee enemmin kuin keskinkertaista laulajaa. Varsinkin lattareita sopii esittää instruna. Toki vaati sen että on kaikki hilipetöörit, lyömäaseet ja kilkuttimet. Ei siitä muuten tuu mitään. Mun bändissä instrussa vuorottelee kiipparit, trumpetti ja kitara. My name is Baron, Sir Baron. |
omarklah 24.04.2006 22:37:14 | |
---|
Ja meedän orkesterissa instrussa vuorottelee kiipparit, sopraano/altto sax ja kitara(t). Tää sit sanois tälleen... |
Martso 24.04.2006 22:39:43 | |
---|
Ja meedän orkesterissa instrussa vuorottelee kiipparit, sopraano/altto sax ja kitara(t). Meillä vuorottolee kiippareiden kanssa ssax, asax, tsax, bsax, fl, cl, trb, trp ja flgh. |
baron 24.04.2006 22:43:02 (muokattu 24.04.2006 22:43:22) | |
---|
Meillä vuorottolee kiippareiden kanssa ssax, asax, tsax, bsax, fl, cl, trb, trp ja flgh. Mun piti just kysyä, että onko niitä nykyään muita huttubändejä kuin mun ja Martson, missä on trumpetti? Ennen vanhaan oli Lill-Jörgen, Ossi Runne, Erkki Karjalainen ja en mä niitä kaikkia muistakaan, jotka soitti trumpetilla huttua. My name is Baron, Sir Baron. |
uruttaja 24.04.2006 22:43:50 | |
---|
Mun piti just kysyä, että onko niitä nykyään muita huttubändejä kuin mun ja Martson, missä on trumpetti? Ennen vanhaan oli Lill-Jörgen, Ossi Runne, Erkki Karjalainen ja en mä niitä kaikkia muistakaan, jotka soitti trumpetilla huttua. Martson avattarella. |
baron 24.04.2006 22:45:47 | |
---|
Martson avattarella. Nalle!!! My name is Baron, Sir Baron. |
baron 24.04.2006 22:47:53 (muokattu 24.04.2006 22:48:44) | |
---|
Mun nuoruudessa kunnon huttubändillä oli ainakin kaksi puhallinta niinkuin Ronnie Kranckilla, Olli Hämeellä, Ossi Aallolla, Seppo Sädevuolla, Onni Gideonilla, Sacy Sandilla, Erkki Melakoskella ja ketä niitä oli. Nyt ei tietääkseni muilla kuin Martsolla, jolla niitä on peräti kolme ja kyllä lähtee tyylillä. My name is Baron, Sir Baron. |
uruttaja 24.04.2006 22:48:46 | |
---|
Mun nuoruudessa kunnon huttubändillä oli ainakin kaksi puhallinta niinkuin Ronnie Kranckilla, Olli Hämeellä, Ossi Aallolla, Seppo Sädevuolla, Onni Gideonilla, Sacy Sandilla, Erkki Melakoskella ja ketä niitä oli. Sitten Finlandersilla on 2 puhaltajaa joista toinen soittaa trumpettia. |
baron 24.04.2006 22:50:34 | |
---|
Sitten Finlandersilla on 2 puhaltajaa joista toinen soittaa trumpettia. Sorry, unohdin. My name is Baron, Sir Baron. |
Martso 24.04.2006 22:52:13 | |
---|
Finkkujen Kunu on kova tuossa hommassa. La Stradan John Nurminen. Unelmavävyillä ja Varjokuvalla kans vissin jonku verran, mutta vähemmän. |
Martso 24.04.2006 22:53:10 | |
---|
Mun nuoruudessa kunnon huttubändillä oli ainakin kaksi puhallinta niinkuin Ronnie Kranckilla, Olli Hämeellä, Ossi Aallolla, Seppo Sädevuolla, Onni Gideonilla, Sacy Sandilla, Erkki Melakoskella ja ketä niitä oli. Nyt ei tietääkseni muilla kuin Martsolla, jolla niitä on peräti kolme ja kyllä lähtee tyylillä. Joo, muilla ei enää ole humppaskenessä sektiota, sääli. |
baron 24.04.2006 22:54:44 | |
---|
Joo, muilla ei enää ole humppaskenessä sektiota, sääli. Mun täytyy kyllä sanoa, että mulle tuli melkein tippa silmään kun mä olin kuuntelemassa teidän hutturemppaa, kyllä siinä on tyyliä, kun kolmelle puhaltimelle on hyvät arrit. My name is Baron, Sir Baron. |
uruttaja 24.04.2006 22:55:39 | |
---|
Finkkujen Kunu on kova tuossa hommassa. La Stradan John Nurminen. Unelmavävyillä ja Varjokuvalla kans vissin jonku verran, mutta vähemmän. John on ihan Esa. |
Sertzo S 25.04.2006 07:20:27 | |
---|
Mä olen aikoinani soittanut (saanut soittaa) useamman hyvän saksofonistin kanssa mm Gusse Rössin, josta olen ollut erittäin iloinen. Sitten yhden huonon trumpetistin kanssa, joka on nykyjään liimatainen ja jonka moni vanhempi veteraani ainakin tuntee mm. Koskpaavo. Ei kerrota nimeä. |
Musiikkia korville 25.04.2006 08:23:47 (muokattu 25.04.2006 08:27:40) | |
---|
Mun nuoruudessa kunnon huttubändillä oli ainakin kaksi puhallinta niinkuin Ronnie Kranckilla, Olli Hämeellä, Ossi Aallolla, Seppo Sädevuolla, Onni Gideonilla, Sacy Sandilla, Erkki Melakoskella ja ketä niitä oli. Nyt ei tietääkseni muilla kuin Martsolla, jolla niitä on peräti kolme ja kyllä lähtee tyylillä. Meillä on yks puhaltaja, joka soittaa: trumpettia, altto- ja sopraanosaksofonia, flyygelitorvee ja poikkihuilua. Venttiilipasuuna on tulossa mukaan... Itekin meinasin ottaa taas poikkihuilun haltuun ja vedetäs sitten joku biisi 2:lla huilulla... Edit: Niin tää meidän puhallisoittaja on muuten joskus aikoinaan soittanu Martson bändissä jonkin aikaa. Olen hidas mutta tyhmä |
KoskPaavo 25.04.2006 10:31:06 (muokattu 25.04.2006 10:31:30) | |
---|
Mä olen aikoinani soittanut (saanut soittaa) useamman hyvän saksofonistin kanssa mm Gusse Rössin, josta olen ollut erittäin iloinen. Sitten yhden huonon trumpetistin kanssa, joka on nykyjään liimatainen ja jonka moni vanhempi veteraani ainakin tuntee mm. Koskpaavo. Ei kerrota nimeä. Eipä kerrota, ei , mutta sen verran voin vihjasta että kaimansa soitti kolmirivistä. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
EP 25.04.2006 10:35:19 | |
---|
Mä olen aikoinani soittanut (saanut soittaa) useamman hyvän saksofonistin kanssa mm Gusse Rössin, josta olen ollut erittäin iloinen. Sitten yhden huonon trumpetistin kanssa, joka on nykyjään liimatainen ja jonka moni vanhempi veteraani ainakin tuntee mm. Koskpaavo. Ei kerrota nimeä. Ensimmäiseen, JEEES! Toiseen, HOHOO! |
jon lord 25.04.2006 11:47:45 | |
---|
HOh hoijaa. Kaksi päivää 4 vetoa 8 roudausta ja n.1500 km. takana. Väsyttää mutta aiheeseen. Kysymys on moniulotteinen, riippuu paikasta ja bändistä ja kuulijakunnasta. Jos on kuppila vrt. Hämeensilta jossa yleensä vedetään 2 settiä ruokailumusaa nii silloin on turha lauleskella. Mutta instrut pitää vetää tyylillä ja miettiä mikä sopii paikan tyyliin. Lavakeikoilla sopii vetäistä silloin tällöin yksi instru johonkin väliin. Me esim. on soiteltu aina väliin jotain Shadows biisejä ja ne uppoaa hyvin jengiin, mutta onhan kepin varressa Suomen Hank Marvin Erkki Paananen J:kylästä jonka tulkintoja on monen vaikea ylittää tässä maassa. Tuolla mainittiin soitin velhoja. Olen soittanut joskus Viitamäen Kalevin kanssa ja se soitti hyvin fonia ja vielä paremmin viulua. Soiteltiin aikanaan Rukahovissa yhdessä ja alkuillantunteina vedeltiin vanhoja jazz stanuja ja loppuillastakin usein joku tuli pyytelemään evergreenejä. Oli muuten helvatan mukava hemmo ja usein keikan jälkeen pölistiin aamuyön tunneille kaikkea maan ja taivaan väliltä. Sen poika oli siihen aikaan pomona siellä Rukalla. Minun mielestä mieluummin instru kuin keskinkertainen solisti mutta tanssi kansahan on erimieltä. Ne kun ei osaa tanssia samaa kappaletta jos joku ei laula tai vaihtoehtona se soitetaan. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
Sertzo S 25.04.2006 11:59:14 | |
---|
mutta onhan kepin varressa Suomen Hank Marvin Erkki Paananen J:kylästä jonka tulkintoja on monen vaikea ylittää tässä maassa. Kova kepittäjä ja mukava hemmo tuo Erkki. Oli aikoinaan Väinön Soittimessa Jyväskylässsä töissä, missä myös työskenteli toinen kitaristi eli Nahkurin Jari. |