Aihe: Bändiä häihin Tampereelle 10.6.2006
1 2 3
uruttaja
06.04.2006 23:38:04
Et ole tainnut todellakaan reissata oikein missään kun Tampere on "ongelma". Tollanen matkahan on oikeastaan lyhyt keikkamatka. Per...leen amatöörit. Virn.

Tampereelle on 500 kilsaa, ja se oli matkana piis of keik, kerkes Ouluun kirkonmenoihin jos oli tiitteränä.

Kerran tultiin Hämeentie 26;sta keikan päälle kotiin että heilahti.Ajoin yhden tarjoilijan auton, kun ne oli menossa Lappiin lomalle ja mä pääsin samalla äkäisellä aikataululla kotiin. Se taivasteli siinä illan aikana että hirvee matka Leville, niin mä sanoin että voin autta ajosuoritteessa, ja tarpeet yhtyivät. Keitin niille tässä kahvit ja ne jatkoi tyytyväisenä loput 400 kilsaa.
baron
06.04.2006 23:40:45

Tampereelle on 500 kilsaa, ja se oli matkana piis of keik, kerkes Ouluun kirkonmenoihin jos oli tiitteränä.

Kerran tultiin Hämeentie 26;sta keikan päälle kotiin että heilahti.Ajoin yhden tarjoilijan auton, kun ne oli menossa Lappiin lomalle ja mä pääsin samalla äkäisellä aikataululla kotiin. Se taivasteli siinä illan aikana että hirvee matka Leville, niin mä sanoin että voin autta ajosuoritteessa, ja tarpeet yhtyivät. Keitin niille tässä kahvit ja ne jatkoi tyytyväisenä loput 400 kilsaa.

Ei mulla oo mitään sitä vastaan, että jotkut tyytyväisinä nauttii Suomen kauniista maisemista, tehkää ihmeessä sitä.
Mut miksi ei toisinajattelijoita (dissidenttejä) siedetä, miksi mua tarvitsee yrittää käännyttää?
My name is Baron, Sir Baron.
uruttaja
06.04.2006 23:44:40
Ei mulla oo mitään sitä vastaan, että jotkut tyytyväisinä nauttii Suomen kauniista maisemista, tehkää ihmeessä sitä.
Mut miksi ei toisinajattelijoita (dissidenttejä) siedetä, miksi mua tarvitsee yrittää käännyttää?

Mä en ainakaan yritä sua käännyttää, vaan luovutan suosiolla sulle KehäIII:en sen puolen. Minä siedän ihan hyvin...kuten tiedät.
paice60
06.04.2006 23:45:48

Kyllä kun Tampereelta lähtee ajelemaan Saariselälle, niin siinä saa ajaa muutaman kilsan. Mutta kun siihen on tottunut, niin eihän se haittaa ja vuorotellen ajetaan. Totahan voi ne miettiä ketkä menee aina aamulla töihin neljän kilsan päähän ja kiroavat työmatkoja. Ammatinvalinta kysymyksiä kaikki. En minä valita PER...
Ajattelenko....siis olenko?
baron
06.04.2006 23:49:36

Kyllä kun Tampereelta lähtee ajelemaan Saariselälle, niin siinä saa ajaa muutaman kilsan. Mutta kun siihen on tottunut, niin eihän se haittaa ja vuorotellen ajetaan. Totahan voi ne miettiä ketkä menee aina aamulla töihin neljän kilsan päähän ja kiroavat työmatkoja. Ammatinvalinta kysymyksiä kaikki. En minä valita PER...

Ihan oikeesti:
Mä tällä hetkellä keikkailen huvikseni.
Ihan oikeesti oon harkinnut siitä duunia ja sitten en tietenkään mitään lääni- tai kilometrirajoja aseta.
uruttaja
06.04.2006 23:49:50

Juuri näin. Tanssibändissä on täysi mahdottomuus toimia ammattilaisena, jos ei halua istua keikkabussissa, ei taida onnistua edes se, että kotua jaloin kävin keikoilla.
paice60
06.04.2006 23:56:04
Ihan oikeesti:
Ihan oikeesti oon harkinnut siitä duunia ja sitten en tietenkään mitään lääni- tai kilometrirajoja aseta.

No uskotaan, uskotaan. Kyllähän tämä homma vaatii kestävää persettä (ei saa käsittää väärin), koska autossa ollaan paljon. Lisäksi pitää sietää muitten omituisuuksia, sillä yhdessä ollaan paljon. Sitten pitää vielä sietää vittuilevia asiakkaita ja niitähän riittää. Tosin minun mottoni on, että asiakas on aina väärässä. Tämä oli meidän versiomme pohjalta.
uruttaja
06.04.2006 23:57:44
Ihan oikeesti:

Tervetuloa kehiin. Vesilahti on vielä suhteellisen lähellä Stadia. Mutta asenteellesi 10 pistettä. Anna palaa, kun se hetki koittaa.
EP
07.04.2006 00:09:17
Ihan oikeesti:

Jaa, Keikkamuusikon hommaa? Miksi?
paice60
07.04.2006 00:11:42

On niitä pöllömpiäkin hommia, esim. Verovirkailija tai homo.
baron
07.04.2006 00:11:43 (muokattu 07.04.2006 00:15:41)

Miksei?
Kysy kaikilta niiltä, jotka on?

Rautalankaa:
Jos mä tällä hetkellä teen 50-60 tuntista työviikkoa siviiliduunissa ja viikonloppujen keikat päälle, niin pari keikkaa viikossa (eiks tää oo maksimi realiteetti?) ei työviikon pituutta lisää vaikka lähtisi mihin asti keikalle.
Jos sattuu tykkäämään soittamisesta?
Jos ei oo vielä kyllääntynyt, kun vasta aloittamassa?
uruttaja
07.04.2006 00:17:22

Mikäpäs sen parempaa hommaa on? Tuossa on vuosien varrella tullut kokeiltua monta muutakin ammattia, mutta keikkamuusikon duuni on ihan ylivertaista. Samoin kaverit, keiden kanssa sitä saa tehdä. Vappuviikonloppuna menen taas tanssimusabändiin, joten vielä ainakin kerran lähden humppahelevettiin....
uruttaja
07.04.2006 00:18:10
Miksei?

Rautalankaa:
Jos mä tällä hetkellä teen 50-60 tuntista työviikkoa siviiliduunissa ja viikonloppujen keikat päälle, niin pari keikkaa viikossa (eiks tää oo maksimi realiteetti?) ei työviikon pituutta lisää vaikka lähtisi mihin asti keikalle.
Jos sattuu tykkäämään soittamisesta?
Jos ei oo vielä kyllääntynyt, kun vasta aloittamassa?

Tee ihmeessä keikkaa. Täältä tulee komppia ihan kympillä.
EP
07.04.2006 00:20:28
Miksei?

Eikös sulla ole aika suht' hyvä duuni jo?
Ei mun tarvi kysyä, mutta ootko itse kysynyt?

Tietenkin homma voi olla sulla eri, jos sun ei tarvi tehdä sitä silloin saadaksesi siitä toimeentulon, mutta sittenkään en ymmärrä.. :(
uruttaja
07.04.2006 00:24:37

Tietenkin homma voi olla sulla eri, jos sun ei tarvi tehdä sitä silloin saadaksesi siitä toimeentulon, mutta sittenkään en ymmärrä.. :(

Sen verran tiedän, että on sillä hyvä duuni. Mutta kukapa meistä ei lähtis keikalle, jos kutsu käy?
baron
07.04.2006 00:26:02

Mä oon ymmärtänyt että jotkut elättää itsensä keikkamuusikkona?
Eiks se oo hyvä duuni?
uruttaja
07.04.2006 00:27:18
Eiks se oo hyvä duuni?

Paras.
paice60
07.04.2006 00:39:17

No eihän sun ole pakko lähteä jos et halua, mutta miksei joku haluaisi lähteä. Ei tartte kritisoida toisen halua kokeilla jotain mitä toinen haluaa kokeilla. Sitten kun itse yrittää, niin voi muodostaa oman mielipiteensä että haluaako jatkaa vai ei. Jos joku haluaa yrittää, niin en mä rupee ketään lannistaa, että älä missään nimessä ala. Tervetuloa vaan hommiin mukaan, kyllä tänne mahtuu.
uruttaja
07.04.2006 00:40:57
No eihän sun ole pakko lähteä jos et halua, mutta miksei joku haluaisi lähteä. Ei tartte kritisoida toisen halua kokeilla jotain mitä toinen haluaa kokeilla. Sitten kun itse yrittää, niin voi muodostaa oman mielipiteensä että haluaako jatkaa vai ei. Jos joku haluaa yrittää, niin en mä rupee ketään lannistaa, että älä missään nimessä ala. Tervetuloa vaan hommiin mukaan, kyllä tänne mahtuu.

Komp.

Omille pojille voisin ehkä hieman valistaa alan negaatioista, jopa jarrutella ammattimuusikoksi pyrkimistä. mutta B on jo niin kokenut Esa että se tietää lieveilmiöt.
WanhaWetäjä
07.04.2006 01:00:32 (muokattu 07.04.2006 01:22:31)

Eiks se oo hyvä duuni?

Sä saat kuukaudessa,kahdessa sen verran liksaa kun normisoittaja puolessa vuodessa,mikäli noihin palkkataulukoihin on uskominen...

Mä epäilen vahvasti menestystäsi näillä markkinoilla jo ihan ikäsi/musiikillisen lahjakkuutesi vuoksi...eläkkeellehän sä voit toki taloudellisesti jäädä koska tahansa ja sitten leikkiä oikeata soittajaa..mutta sun realiteettisi kaipaavat ehkä pientä korjausta/tarkennusta mitä tulee soittamiseen ammattina,ja nimenomaan huttupuolella...

Mä lopetin nää huttukuvioit koska;
-mulla ei ole varaa käydä keikoilla,kulut on liian kovat
-alalla on edelleen liikaa kusettajia,niin yksittäisissä soittajissa,bändeissä,toimistoissa kuin tilaajissa
-verottaja/liitto ei tee wittuakaan epäkohtien korjaamiseksi
-palkkaus suhteessa työmäärään on perseestä
-tää kuolee muutenkin käsiin tää kuvio tässä muodossaan,muutama vuos ja se on siinä,aikansa kutakin!Ei jengiä kiinnosta nää kuviot enää,seitkytluku on mennyt aikaa ohi..

Eli,tee sinä Baron vaan niitä kehä ykkösen keikkoja ja ole niistä onnellinen,se on sun juttusi:-)

Jaa niin...mä saisin varmaan bändin tonne Tampereelle,se on niin likellä että vois vaikka tehdä:-)
Ostan Casion kun täytän 50v...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)