Aihe: Minkä väristä musiikkia esitätte?
1 2 3
Ukko
02.04.2006 14:36:08

Taas tääkin asiallinen threadi lässähti.

A...anteeks :(
EP
02.04.2006 14:38:15
Mä en kyllä ymmärrä mitään tommosten värien päälle? Mutta joskus mä nään kyllä prkl.. PUNAISTA!!! 8)
clave
02.04.2006 14:51:12

Väriläiskä-osastoa. Siinäpä jollekin bändinnimi. Vaikka Riksteri ja Väriläiskä.
"En oo tehny sulle hyvää enkä pahaa, pikemminkin päinvastoin"
KoskPaavo
02.04.2006 14:52:44
A...anteeks :(

Humooria minäkin vaan tuolla....
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Riksteri
02.04.2006 15:57:47
Ei musiikin kuuleminen väreinä ole mitään huuhaa -osastoa, vaikka osa ihmisistä leimaa sen jonkunlaiseksi Uri Geller -myytiksi. Ilmiön taustalla lienee synaesthesia -niminen myötäaistimus, eli ihmisen aistit ovat jotenkin linkittyneet toisiinsa. Joskus suurin osa ihmisistä kokee jonkin asian samalla tavalla ja joskus taas ei. Musiikki voi aikaansaada väriaistimuksia, samoin numerot, viikonpäivät jne. Erilaisia makuja voi tulla mieleen vaikkapa sanoista jne.

Alla linkki mielenkiintoiseen artikkeliin asian tiimoilta:

http://www.bbc.co.uk/sn/tvradio/pro … es/horizon/derek_prog_summary.shtml
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes. ~ Anonymous (Roy Phillips's website)
Ukko
02.04.2006 16:30:21

Humooria minäkin vaan tuolla....

Emmävaan :(
clave
02.04.2006 16:43:40

Huumori on muuten vaikea laji
"En oo tehny sulle hyvää enkä pahaa, pikemminkin päinvastoin"
manjaana
02.04.2006 17:44:05
Ei musiikin kuuleminen väreinä ole mitään huuhaa -osastoa, vaikka osa ihmisistä leimaa sen jonkunlaiseksi Uri Geller -myytiksi. Ilmiön taustalla lienee synaesthesia -niminen myötäaistimus, eli ihmisen aistit ovat jotenkin linkittyneet toisiinsa. Joskus suurin osa ihmisistä kokee jonkin asian samalla tavalla ja joskus taas ei. Musiikki voi aikaansaada väriaistimuksia, samoin numerot, viikonpäivät jne. Erilaisia makuja voi tulla mieleen vaikkapa sanoista jne.

Musta tuntuu, että olen aistiton, kun ei mitään hienoja aistimuksia värein eikä mauin...
Sukuvika on se kun suksi ei luista....
Ukko
02.04.2006 17:57:44

Musta tuntuu, että olen aistiton, kun ei mitään hienoja aistimuksia värein eikä mauin...

No niissä väkisin väännetyissä iskelmissä jotka on tehty rahankiilto silmissä, maistuu ainakin paska.
jeppeq
02.04.2006 18:51:35
Aloitamme alkuillasta vaaleansinisellä rauhallisella, ehkäpä harmaalla, jotten sanoisi osin keltaisella musalla. Sitten vaihdetaan pikkuhiljaa trendikkäämpiin väreihin jopa mustaa ja valkoista mahtuu joukkoon. Loppuilta menee enemmän punaisen musiikin luoman eksoottisen tunnelman parissa. Näin enempi ravintolamiljöössä. Joskus voidaan käyskennellä jopa vihreillä niityillä punatukkaisten neitojen kanssa kukkamekkoteoriaa noudattaen.
Valehtelisin jos väittäisin
jon lord
02.04.2006 20:20:50
Mä kuulen kaikki sävellajit ja soinnut väreinä. Am esim on tummanvihreä, F-duuri kirkkaamman vihreä. D keltanen, Dm tummemman keltanen, vihertävän jopa... etc

Osassa kirkkomusiikkia ja erinäisten säveltäjien teoksissa on ihan selvät värit. Samalla tavalla kuin eri sävel lajit soivat tummina tai kirkkaina. Kyllä minäkin näen värejä eri sävel lajeissa, mutta ne ovat minun mielestäni enemmänkin sen sävyisiä mitä ovat sävel lajit. Esim. hm. on hyvin tumma sininen melkein mustan sininen, kärsimyksen sävel laji.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
EP
02.04.2006 21:37:17
Osassa kirkkomusiikkia ja erinäisten säveltäjien teoksissa on ihan selvät värit. Samalla tavalla kuin eri sävel lajit soivat tummina tai kirkkaina. Kyllä minäkin näen värejä eri sävel lajeissa, mutta ne ovat minun mielestäni enemmänkin sen sävyisiä mitä ovat sävel lajit. Esim. hm. on hyvin tumma sininen melkein mustan sininen, kärsimyksen sävel laji.

Sitä kärsimystä on kyllä joskus koettu muussakin sävellajissa.. 8))
isojussi
02.04.2006 21:54:39
Mä kuulen kaikki sävellajit ja soinnut väreinä. Am esim on tummanvihreä, F-duuri kirkkaamman vihreä. D keltanen, Dm tummemman keltanen, vihertävän jopa... etc

Ludvig van Boner?
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
riff
02.04.2006 21:55:08
Aloitamme alkuillasta vaaleansinisellä rauhallisella, ehkäpä harmaalla, jotten sanoisi osin keltaisella musalla. Sitten vaihdetaan pikkuhiljaa trendikkäämpiin väreihin jopa mustaa ja valkoista mahtuu joukkoon. Loppuilta menee enemmän punaisen musiikin luoman eksoottisen tunnelman parissa. Näin enempi ravintolamiljöössä. Joskus voidaan käyskennellä jopa vihreillä niityillä punatukkaisten neitojen kanssa kukkamekkoteoriaa noudattaen.

No siinäpä oli tyhjentävä läpileikkaus! Tästä iso +!
Selvä mies ei sisulle haise!
WanhaWetäjä
02.04.2006 22:50:12 (muokattu 02.04.2006 22:50:56)

Janus, Lennu ja Koskpaavo tavallaan vedättävät tai sitten ovatkin tosi taitureita. Ruskea väri on erittäin vaikea tuoda musiikissa tyylikkäästi esiin, hieman sama asia kuin esiintyä shortseissa illalliskutsuilla.

No no...

Ruskean värin toi musiikissaan ja tulkinnassaan varsin tyylikkäästi esiin tuo trumBetin Ozzy Osbourne ....

Kerran tuo väri ilmestyi hänen housuunsa keikalla,muistan sen elävästi,myös muutenkin kuin värin ja äänen puolesta,efekti vaikutti voimakkaasti myös hajuaistiin,koska seisoin hänen takanaan,HOHO!

Myös legendaarinen trelainen fonisti Asko "Kuningas"Kopra kuulemma tulkitsi näitä ruskeita sävyjä,tarinan mukaan tulkinta myös näkyi joskus hyvinkin voimakkaasti,jos sattui olemaan valkoiset keikkahousut,HOHO!

Totena juttuna olen kuullut kerrottavan että saivat kenkää yhestä mestasta koska ihmiset valittavat että bändi haisee pahalle,HOHO!Olivat kovia poikia päästämään peräilmaa,ja vahinkoja sattui sillon tällön...
Ostan Casion kun täytän 50v...
EP
02.04.2006 23:20:30
No no...

Ruskean värin toi musiikissaan ja tulkinnassaan varsin tyylikkäästi esiin tuo trumBetin Ozzy Osbourne ....

Kerran tuo väri ilmestyi hänen housuunsa keikalla,muistan sen elävästi,myös muutenkin kuin värin ja äänen puolesta,efekti vaikutti voimakkaasti myös hajuaistiin,koska seisoin hänen takanaan,HOHO!

Myös legendaarinen trelainen fonisti Asko "Kuningas"Kopra kuulemma tulkitsi näitä ruskeita sävyjä,tarinan mukaan tulkinta myös näkyi joskus hyvinkin voimakkaasti,jos sattui olemaan valkoiset keikkahousut,HOHO!

Totena juttuna olen kuullut kerrottavan että saivat kenkää yhestä mestasta koska ihmiset valittavat että bändi haisee pahalle,HOHO!Olivat kovia poikia päästämään peräilmaa,ja vahinkoja sattui sillon tällön...

Onhan noita sattunut, eikös Virran Olaltakin päässyt legendan mukaan ja varmistukseksi vielä mikrofoniinkin lausui, että: "nyt tuli pojat pa.....kat".
Se on näitä muusikon ammatitaudin sivuvaikutuksia..
kuunsirppi
03.04.2006 08:06:09
No no...

Tuo legendaarinen fonisti oli muuten muutaman kerran viime kesänä soittamassa bändissä, joka komppas mua siellä mansen suunnalla :o)
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen!
jon lord
03.04.2006 11:27:43
No no...

...

trumBetin Ozzy Osbourne.........voi prl......Hah hah haaah hah hah haaaaa..
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Meisseli
03.04.2006 20:25:03

Sinistä,Mustaa,Sateenkaaren väristä sekä virtsankellastamaa.
Noooooooo...... Seonseonseonseonseonseonseonseon www.strangefruit-band.com
half
05.04.2006 19:56:26
Ei värillä väliä, mutta maltaan makuista.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)