manjaana 07.03.2006 09:16:28 | |
---|
Mä oon kerran ollut paikan päällä tangoa opettelemassa. Se hiukan otti päähän, että hevosetkin tanssi siellä paremmin kuin minä. (No se ei nyt välttämättä paljoa sano sikäläisten hevosten tanssitaidosta) Heheh, äläpäs nyt aliarvioi kykyjäsi kavaljeerona.. ;o) nopia saapuilija.... |
baron 07.03.2006 09:17:29 | |
---|
Eikös argentiinalaiset ole oikein hevoskansaa....näin ainakin olen ymmärtäny.Sielähän on paljon hevospaimentolaisia...en nyt niitten nimiä muista. Gaucho! Näin myös gauchan! My name is Baron, Sir Baron. |
Chysleri 07.03.2006 09:17:37 (muokattu 07.03.2006 09:18:57) | |
---|
Väitäksä, että sä oot tavannu ne kaikki? Marcelo,Armando......ei ei!En milhän muista kaikkia.Olis pitäny olla sademies mukana niin sitten ehkä. -Ookko soittanu klikin kans?
-HÄ!!!kuka son? |
asdfg 07.03.2006 09:42:23 | |
---|
Argenttinan pusta? Pustahan on Unkarissa, vaikka eräässä tangossa (Desiree) niin lauletaankin. Argentiinassa taitaa olla pampas eikä pusta. Tangothan syntyvät tuskasta. Se on vakava paikka jos kalkkiviivalla herpaantuu... |
jeppeq 07.03.2006 10:05:56 | |
---|
Kari Tapio levytti joskus sellasen biisin kun "Ihosi tuoksu". Liekkö säveltäjää ja sanoittajaa inspiroinut tuo tango ? "Sinun ihosi tuoksu on niinkuin kukkiva maa. Ja veresi juoksu..." Tää oli medium beat -tyyppinen sovitusratkaisu 80-luvulta muistaakseni. Musiikkityöläisen toimenkuva voi olla moninainen.. |
EP 07.03.2006 10:11:02 | |
---|
Pitääkö vääntää rautalangasta, häh? Et taida oikein ymmärtää tätä tangon perimmäistä tarkoitusta ja subliimikieltä, häh? Minähän rakastan tangoja, niitä on kiva soittaa! |
manjaana 07.03.2006 10:27:10 | |
---|
Kari Tapio levytti joskus sellasen biisin kun "Ihosi tuoksu". Liekkö säveltäjää ja sanoittajaa inspiroinut tuo tango ? "Sinun ihosi tuoksu on niinkuin kukkiva maa. Ja veresi juoksu..." Tää oli medium beat -tyyppinen sovitusratkaisu 80-luvulta muistaakseni. Klabbiksella on ihQ:ja biisejä... ;o) Mie se läästin ihoni tuoksumaan sireeniltä, pitäs hävitä samal rypyt, vekit, laikut ja löysät, jääköhän must mitään jälelle... nopia saapuilija.... |
kuunsirppi 07.03.2006 10:31:17 | |
---|
Klabbiksella on ihQ:ja biisejä... ;o) Mie se läästin ihoni tuoksumaan sireeniltä, pitäs hävitä samal rypyt, vekit, laikut ja löysät, jääköhän must mitään jälelle... kuule kerrohan, mistä tommosta tököttiä saa....tarvis vähän täälläkin sutia samaa kamaa ;o) Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
manjaana 07.03.2006 10:32:13 | |
---|
kuule kerrohan, mistä tommosta tököttiä saa....tarvis vähän täälläkin sutia samaa kamaa ;o) Mistä lie joskus jäi hyppysiin... nopia saapuilija.... |
jeppeq 07.03.2006 10:54:51 | |
---|
kehuttiin toisaalla Calvin Klein ja "sellainenhiekkapuhallettupullo" nostattaa jalat 3.5 senttiä maasta naikkosilla. Liekkö totta vai tarua.. Tämä jos mikä liittyy aiheeseen ! Musiikkityöläisen toimenkuva voi olla moninainen.. |
Riksteri 07.03.2006 12:09:17 | |
---|
Eikös argentiinalaiset ole oikein hevoskansaa....näin ainakin olen ymmärtäny.Sielähän on paljon hevospaimentolaisia...en nyt niitten nimiä muista. Hevonen esiintyy monessa argentiinalaisessa tangossa vertauskuvallisena eläimenä. Suomessa hevosen paikalla onkin usein nainen ja hevosen herättämät mielikuvat ovatkin täällä erilaiset, usein humoristiset. Alla Babelfishin käännös asiaa käsittelevän artikkelin alkuosasta: Equestrian tango and Jesus Castañón Rodriguez The presence of the horse in Argentine Literature has been always a forced reference and a style of life that also have invaded other artistic branches. One of them is music and, in special, the tango with numerous compositions where the importance of this animal in the agricultural tasks or the urban transport stands out. But a peculiar aspect is the sport version of the horse in the equestrian races. Its passion has created a sign of popular identity able to reflect collective feelings of nostalgia, overflowing joy and hope before the aloof moments of happiness. And it has included/understood three axes of attention: tangos of equestrian subject, the attention of letristas and musicians and the relation with other cultural activities. TANGOS OF EQUESTRIAN SUBJECT A first block is dedicated to the presence of the equestrian one in the letters of tangos. In one first compilation, 48 tangos are documented whose attention is concentrated in two great thematic blocks: the events and the enthusiastic social experience. The sport events The experience of the equestrian races approaches several fronts. In the first place, it is the presence of great riders to whom one stands out by his great one ... Lähde: http://www.idiomaydeporte.com/hipica.htm |
Sertzo S 07.03.2006 12:15:11 (muokattu 07.03.2006 12:15:25) | |
---|
Stana kun tuo englanti ei taitu niin, jotta ymmärtäisin tuon! |
poppamies 07.03.2006 13:12:55 | |
---|
Stana kun tuo englanti ei taitu niin, jotta ymmärtäisin tuon! Elä välitä. Ei tuota ymmärrä vaikka osaa engelskaa. G-strings are for strippers |
manjaana 07.03.2006 13:27:16 | |
---|
kehuttiin toisaalla Calvin Klein ja "sellainenhiekkapuhallettupullo" nostattaa jalat 3.5 senttiä maasta naikkosilla. Liekkö totta vai tarua.. Tämä jos mikä liittyy aiheeseen ! Voi nääs, just ton vert oon aina halunnut olla pidempi.... :o)) nopia saapuilija.... |
Ukko 07.03.2006 17:57:04 | |
---|
Stana kun tuo englanti ei taitu niin, jotta ymmärtäisin tuon! Sama vika. Toisaalta ihan kiva kun ei tarvitse kuunnella ulkomaanelävien lyriikoita niiden biiseissä ;) Mites muuten...jos joskus kun lehdessä on työpaikkoja tarjolla englannin kielisenä, pistäis vastaten että haluaisin teille töihin ilmoituksenne johdosta mutta kun en ilmoituksestanne ymmärrä mitä haette 8p |
KoskPaavo 08.03.2006 00:36:03 | |
---|
Argentiinassa taitaa olla pampas eikä pusta. Tangothan syntyvät tuskasta. Se on vakava paikka jos kalkkiviivalla herpaantuu... "Desire`"-tangossa vaan mainitaan "Argentiinan pusta", että sitä minä vaan..... Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
baron 08.03.2006 00:39:58 | |
---|
"Desire`"-tangossa vaan mainitaan "Argentiinan pusta", että sitä minä vaan..... Pampas ei rimmaa silkinmustaan yöhön. My name is Baron, Sir Baron. |
KoskPaavo 08.03.2006 00:46:26 | |
---|
Pampas ei rimmaa silkinmustaan yöhön. Olis siirtänyt koko homman Unkariin niin tätä koko lapsusta ei olis syntynyt. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Jaskaa pakoon 08.03.2006 09:11:00 | |
---|
Tuntuikin jotenkin epäloogiselta tangon nimeksi mun käännösyritys. Voisko vielä tehdä uuskäännöksen piisitä suomeksi, nimenä esim. Karvan mitalla. Vois tulla hyvä. Kysymys: Missä toisessa elokuvassa kuin Naisen tuoksu tämä tango esiintyy niin, että päähenkilö tanssii sitä? |
Mikko T. 08.03.2006 09:30:08 | |
---|
Voisko vielä tehdä uuskäännöksen piisitä suomeksi, nimenä esim. Karvan mitalla. Vois tulla hyvä. Kysymys: Missä toisessa elokuvassa kuin Naisen tuoksu tämä tango esiintyy niin, että päähenkilö tanssii sitä? Arnold Schwartzenegger tanssii, olisko True Lies vai The Last Action Hero... Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |